1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507617 inlägg · 4105 ämnen

Bättre forum?

« · 331197 Till forumet

Sv: Bättre forum?
Vallin:

Och försök komma ihåg att inte kalla MoDoratorerna (dvs. scim, NuMo och Lumber Jack) för knasiga, för enligt ryktet kan man då drabbas av avstängning från forumet (!).

En annan sak: om LJ skrivs i en text gäller det att tolka texten runt om för att veta om det handlar om Lars Jansson (poffas favorit) eller Lumber Jack (korta personer på ståplats favorit).
Kommentera

65Selander:

Nä, jag tror det är spriten som gör att han ser så glad ut. Det är nog samma anledning som gör att han ser så trött ut på fotot som du har i förbrytargalleriet.
Kommentera

Poffa: Klart man är smygmodoit, men undrar om inte NuMo är gladast eftersom han känner Brynäsandan sprider sig genom hans späda kropp ;-)

[bild]130.242.58.240/~dfence/NuMo_Lumber.jpg[/bild]
Kommentera

65Selander:

Det är så där det skall se ut mellan supportrarna. Inte som LHC:s patetiska fans som verka lida av kvalserienoja så fort man nämner Brynäs.
Kommentera

Huge:

"You can´t handle the truth!" (Jack N.)
Kommentera

Poffa: Får väl isf dra till med ngt som förmodligen kommer från ett Shakespearedrama:

"VAD är sanning?" *med ett dramatiskt ansiktsuttryck* :-)

jobbet väntar
ha det
Kommentera

Lumber Jack:

Nä, men den inbördes beundran finns ju nu bland oss mer eller mindre regelbundet halvljuskollande SpS:arna. Det är ju därför som jag säger att Vallin kommer komma in i den gemenskapen om han bara står ut med oss i ett par veckor och lär sig vilka han skall se upp till (Oss så klart) och vilka han skall se upp med (Westerlind, Mike och övriga smyg-MODO:iter).
Kommentera

Huge:

Näää, ett seriöst forum där man diskuterat halvseriösa saker på ett (o)seriöst sätt är väl närmare sanningen.
Kommentera

Huge: Touché!
Kommentera

Poffa:

Inbördesbeundran har det inte alltid varit. Många av oss som skriver här, och då talar jag inte enbart om MoDo-supportrar, har inte haft en susning om vilka de olika personerna bakom "nicken" varit. Men en varm och trevlig vänskap har vuxit fram utanför cyberrymden, vi samlas ofta och "kollar halvljuset" på lördagsmatcher.
Kommentera

Poffa: Kort sagt: Ett halvseriöst forum, där man debatterar (o)seriösa saker på ett seriöst sätt....
Kommentera

Vallin:

Här på SpS får du allt paketerat i en fin liten box som innehåller allt en halvseriös hockeytok kan behöva. En stor del inbördes beundran men en normalstordel av hetsiga diskussioner och även en liten del av "vi mot dem-känsla" brukar kunna infinna sig. Men som Lumber Jack sa: Står du ut med den där inbördes beundran ett tag så kommer du snart beundra och bli beundrad själv...:)

Välkommen hit skall du vara.

Lumber Jack:

Just nu är ju Jansson i sitt livs form.
Kommentera

Vallin:

Här får du både och. Heta debatter om Lars Janssons storhet conta de som inte vet hur en stabil back ska uppträda (hehe, Poffa). Men även en massa kompissnack, det gäller bara att hänga i ett tag så smälter du in i diskussionsformen.

Välkommen Vallin!
Kommentera

Bättre forum?
Kände ett trängande behov att kolla om det här forumet är bättre än MoDos, vilket iofs är snudd på oundvikligt. Vad jag har förstått så håller icke-dyslektikerna till här, men då är min fråga; är detta endast en klubb för inbördes beundran eller pågår seriösa hockeydiskussioner här? Nu ska jag läsa in mig lite grann...

Forza MoDo samt Jämtland Hockey! ;)
Kommentera

« · 331197