1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507637 inlägg · 4105 ämnen

Bättre forum?

« · 331197 · » Till forumet

Sv: Bättre forum?
Vallin:

Och försök komma ihåg att inte kalla MoDoratorerna (dvs. scim, NuMo och Lumber Jack) för knasiga, för enligt ryktet kan man då drabbas av avstängning från forumet (!).

En annan sak: om LJ skrivs i en text gäller det att tolka texten runt om för att veta om det handlar om Lars Jansson (poffas favorit) eller Lumber Jack (korta personer på ståplats favorit).
Kommentera

Poffa:

Jag hörde rykten om att NuMo somnat på vägen hem. Vekt!
Kommentera

knaskamilla:

Envisa rykten från Sthlm gör gällande att även 65:an somnade i baksätet på den södergående bilen. Man undrar om det fanns någon gemensam nämnare som orsak eller om det är två slumpvis plockade rykten som egentligen inte alls bevisar något.
Kommentera

Poffa: Det som gjorde mig så sömnig var Rodrigues och Westerlinds tuggande samt att jag började tänka på NHL ;-)
Kommentera

65Selander:

Pfft! NHL tröttar inte ut, det är lika uppiggande som en iskall dusch.
Kommentera

Poffa:

Ansträngande att vara VIP, kanske?
Kommentera

knaskamilla:

Kan vara det, ja. Vilken tur att de slipper VIP:andet på Lucia då och istället får gå ut i den friska luften för att kolla om halvljuset fungerar.
Kommentera

Poffa:

Ja, verkligen! Frisk luft borde man ju inte kunna bli trött av. Har vi tur är det lite isande kyla ute just den dagen också, som borde hålla dem vakna.
Kommentera

Poffa: Din elaka modofilur. Jag blir alldeles kallsvettig när du kallar mig för smyg-MoDoit. Ångesten flödar över, jag får svårt att andas. Jag känner liemannens flåsande bak i nacken när du nämner ordet MoDo i min närvaro. Uschiamej! Den enda kärlek som jag känner till er Modoiter är av hat, den s k "hatkärleken," men den är väl fin på sitt sätt. Jag älskar att ha er modoiter så nära inpå livet som här på SpS. Det är underbart att få spy galla över er när det känns som mest motigt här i hockeylivet. Man riktigt myser och känner skadeglädjen komma krypandes när ni nyss har förlorat en viktig match.

Jag tackar härmed Gud för att han uppfann Modoiterna. Det vore riktigt tråkigt om ni ramlade ner i Norra Hockeyallsvenskan. Men i och för sig så har man ju andra lag att tycka mindre om dårå. Brynäs är ju också ett såntdäringa "hatkärleks" lag.

Timrå IK är dom bästa - heja heja MoDo och Brynäs!
Kommentera

mike: NA, ja, den kan ju Ni, efter 18 lååååånga år....O så har Ni ju kissemissarna, att kicka lite på, när det känns tungt.
Jaja, ni TIKar har ju massor av Ingmar i er, det vet vi. Semestrar Ni gemensamt på norra Fårö? Sträckkör 7:e Inseglet o andra mästerverk.
Kommentera

Lumber Jack: Pust! Verkar vara lite omsättning på inläggen här?! Nog tror jag att jag stå ut med er fårskallar ett tag. Här kanske jag dessutom kan spara på motorsågen och därmed också på hjärtat. :)

Så, är det till huvudsak en kompiskärna från Ö-vik som hänger här eller? Kan iofs själv kolla vart ni kommer ifrån. Själv är jag ju iaf från Östersund och har varit inbiten MoDoit sen jag fattade vad hockey är. Brukar försöka ta mig iväg till Kempis så ofta jag har tid och råd. Brukar bli ca 10 matcher/säsong. Sällan mer, tyvärr.

Nu vet ni. Ska väl skapa mig en profil också, så småningom...
Kommentera

Vallin: Det kan tydligen aldrig bli för få ångestskrin och motorsågar i inläggen, vad det verkar, så jag vet inte om det där med att spara på hjärtat är en sån bra idé. Bättre att låta det pumpa ordentligt och göra sitt jobb.

Chansen är i varje fall större här, än på modohockey.se, att de som läser och kommenterar inläggen faktiskt förstår sig på ironi.

Men att någon däremot ska förstå min humor har jag inte räknat med, så jag kilar runt på min egen lilla kant :)
Kommentera

Paddan: Har du humor... Det har vi inte fått se nåt av än iallafall...
Kommentera

Salle: Tja, jag tror då det. Eller så är det så att den kommer först med bredbandet. I sådana fall så får jag ta och vänta ett tag till.

På tal om att inte se rökan av något... var är den där lådan med Ferraribilar?
Kommentera

Paddan: Inte kommer det någon humor med bredbandet, inte. Jag har då inte märkt av någon.
Kommentera

Paddan: Den är, som jag sagt tidigare, en sak mellan mig och Irma.
Tjänster och gentjänster vettu...
Kommentera

Paddan: Ja, den ironiska generationen har ju visat sig stå sig slätt mot dårarna på hemsidan. Har ju själv dragit iväg ett par riktigt ironidrypande inlägg som besvarats med totalt oförstånd. Praktexempel är väl det som Frisco drog iväg i söndags om Jamie Kennedy-show... Iofs har man ju faktiskt ingen aning om hur gamla de som skriver är. Misstänker att de flesta är snorungar...
Kommentera

Hälge: Nu när jag tänker efter så kanske det var så att de menade att det är ett stort skämt att det fortfarande finns Bjästabor som sitter och surfar runt på SpS med väldigt gamla cykelmodem.
Kommentera

Vallin: Du lär dig snabbt... Dissa MoDoforum och berömma Frisco i ett och samma inlägg. Du kommer att gå långt här...
Kommentera

Salle: Lisma och hyckla är mina mest framstående och välutveckalde egenskaper... ;)
Kommentera

Salle: Kan man dessutom få med ett dissande av #43 och ett hyllande av Lord Kulvert så har man väl fått någon form av helhetslösning.
Kommentera

Paddan: Vem är #43 då? Har inte glömt vart jag grävde ner motorsågen ännu... ;)
Kommentera

Paddan: Så kan det vara. Rykten går dock om att det ska komma moderniteter till Bjästa också, men jag har inte lyckats höra vilket decennium det gällde.

Vet du ?
Kommentera

Paddan: Dissa #43 är helt ok i min (och nån flers) bok men Lorden kan man inte hylla nånstans om man inte just "hyllar" den på Mut-monoplet.

Jag nummerdroppar #565 men det verkar inte funka bra för dom som vill kolla och samtidigt bli på lyset.
Kommentera

Hälge: Lät, otroligt nog, som att det kan vara så nära förestående som inom någon månad. Men jag säger som de gamla grekerna: Seeing is believing.

Nej, nu är det dags att släcka belysningen i några timmar

[bild]www.toothpastefordinner.com/103102/sleep-spray.gif[/bild]
Kommentera

Frisco: Wow, till och med Internet dissar #43. Eller ville han kanske inte vara med på bild? ;)
Kommentera

Frisco: Ok, tack! Då är jag med! Trodde det var ytterligare en i raden av sorgliga halvfigurer som förpestar olika forum med sin blotta närvaro...
Kommentera

Paddan: Klipp ut adressen och klistra in den i ett nytt internetfönster. Tänk att dessa modemister inte har någon internetrutin alls.
Kommentera

Paddan: Kopiera länken och klistra in så funkar det. Fast det är dumt att kämpa emot om tom Internet dissar honom! :D
Kommentera

Frisco: Själv har jag precis nått datamognad två, tror jag! *stolt*
Kommentera

Vallin:

Det är inte helt otroligt en del Öviks-prägel på den här gästboken, men faktum är att de som bestämmer är bördiga (ärkerivalerna) Sollefteå och Kramfors ;)
Kommentera

Vallin:

Om jag ska lägga till något utöver vad chat-terrroristerna tidigare kommit med i sina beskrivningar av MoDo-på-SpS, så måste det nog bli att de, kollektivt, uppvisar en förvånande tolerans mot inlägg på 200 rader och längre. En gästbok med plats för det mesta helt enkelt och jag tror faktiskt inte att de yttersta gränserna för den här gästboken ännu testats.

Pysmysigheten i sig är ju förvisso lite tråkig då vissa gamla bataljer mellan skribenter inte längre underhålls såsom de gjordes i slutet av förra årtusendet, på en annan sida - men ibland så glimrar det fortfarande till med intensiva och hetsiga perioder av retorik och ordvrängande på hög nivå.

Sen har vi ju Lance/Dusan/Olle Westerlind, vår störste supporter som med jämna mellanrum kommer in och säkerställer att MoDo-boken will be MoDo-boken - hur seriös, smiley-lös och lillgammal han än må vara i andra sammanhang.
Kommentera

Björn WÄ: Hoho, försök inte - såna billiga trick går jag inte på.

PS. Måste säga att det känns oroväckande att man ofta kan läsa dina inlägg på under tio minuter nu för tiden - vart ska det här sluta?
Kommentera

westerlind:

Om samhället i stort snuttifieras så blir nog även jag snuttifierad till slut. En ny generation läsare kräver en ny Björnförpackning, ungefär som att hockeyn behöver fyrverkerier och popcorn för att märkas i en fotbollsindokrinerad del av landet, du vet.

(Inlägget var egentligen längre här, men jag klippte ner - du kanske märkte att jag höll på ganska länge, menar jag.)
Kommentera

Björn VII: Samtidigt är det lättare att ha en viss acceptans mot långa inlägg så länge man vet när man börjar läsa det att man förmodligen kommer att;

A: Tycka att det är tänkvärt, eller B: Finna det mycket underhållande.

Desutom är tendensen att personerna på detta forum kan kommatera, göra styckeindelning, m.m. vilket gör att det inte är så jäkla svårläst.

Å andra sidan är ett inlägg på 200 rader relativt svettigt... ;)
Kommentera

Vallin: Jo, jag håller med, det är skönt att de flesta modoiter här klarar av att läsa en serietidning. Sen om det är lite språkliga fel ibland, det gör mig inte så mycket - men det finns andra som blir besvärade och ibland tar det knaska milla.
Kommentera

Vallin:

Jag tror att du kommer att trivas utmärkt här!

För övrigt är inlägg på 200 rader ganska sällsynta här, det är bara Björn som orkar hålla sig ifrån att läsa vad alla andra skriver tillräckligt länge för att få ihop sådana inlägg. Ja, och så westerlind ibland, men det har varit dåligt med sådana inlägg från honom på sistone. Jag undrar varför, förresten? EFTERLYSNING: Westerlind; har du inte kommit på något revolutionerande inom hockeyn på sistone? Du är kanske för upptagen med att glädjas åt att du kommit ut som MoDoit för att orka tänka på sådant, iofs...

Kan tillägga att när jag debuterade på Hockeysnack en gång i tiden så kände jag bara två av de som skriver här nu. Hockeysnack (numera SpS, alltså) förbrödrar! Eller hur det nu var.
Kommentera

knaskamilla: Du har rätt, (Vallin: Ibland har hon det.) jag har länge försummat det där och ska försöka tänka på det du säger någon gång ibland.

Det var härliga tider när vi:
- diskuterade för- och nackdelarna med självlysande puck och svart is
- spekulerade i enklaste sättet att flytta Globen till Övik
- lanserade världens första flytande hockeyarena, som skulle ge ständig hemmaplan, åtminstone vid kusterna och i Storsjön.
Kommentera

knaskamilla: Du har helt rätt att g:a HS samt SpS förbrödrar supporterskaran!

Innan så kände man till en del Leksingarna, men nu är det Modoiter, Luleåiter, Frölundaiter och annat löst folk som man har fått kontakt med.

Sedan så tycker jag att man får en större insyn i dom andra lagen genom att GB är samlade på en och samma site!

Vallin- Lita på mig eftersom jag är från Vemdalen samt Westerlind som är från Frösön ;-)

Lev väl och spara några russin till mig också
Nej Poffa NHL är ingen serie att ta på allvar! ;-)
Kommentera

65Selander: Har motvilligt tvingats skicka en "vänner-förfrågan" till dig, trots att du är Brynäsare. Känner du/känner du till någon av dessa: Andreas Törnstrand, Danne Mikaelsson, "Räven" och/eller Tony Sundin?
Kommentera

westerlind: Har dessutom personligen läst en och annan "easy-reader"-novell -På engelska! :)
Kommentera

knaskamilla: Ja ni har ju säker träffats de flesta av er här. Känner mig lite på sidan om eftersom jag bor 27 mil från hockeyns Mecka och knappast har träffat någon av er. Inte medvetet iaf... :) Har dock ett stolt ursprung som Ångermanlänning. Någon som vet vart Backe ligger kanske? Inte för att den skethålan är nått att vara stolt över, men den ligger iaf i Ångermanland! :)
Kommentera

Vallin: Känner hela bunten! :-)
Törne som är Jämtlands enda innebandyproffs!

Räven träffade jag senast matchen mot DIF på Hovet
Kommentera

65Selander: Törne är min bäste vän. Gick gymnasiet i Strömsund själv. Har åkt på MÅNGA matcher med dessa herrar. Oftast kör jag eftersom jag sällan vill dricka när det är hockey. Då vet du kanske vem jag är?
Kommentera

Vallin:

Äh, känn dig inte på sidan! Tänk på stackars westerlind - han är en jamte i Stockholm som låtsas vara Brynäsare men egentligen håller på MoDo. Vilket elände han måste ha!

För övrigt har vi en MoDorator här i boken som bor i Östersund.
Kommentera

knaskamilla: Ja, han måste ha ett litet helvete... Lumber Jack, ja, men han är ju Sollefteåbo i grunden, endast på besök i republiken.

Men oroa dig inte. Jag har en förmåga att snabbt nästla mig in bland folk, på mer eller mindre etiskt korrekta sätt. Jag tar mig friheten att häckla folk till höger och vänster, men lämnar samtidigt öppet för andra att ge mig ett och annat slag under bältet. ;)
Kommentera

knaskamilla: "Kan tillägga att när jag debuterade på Hockeysnack en gång i tiden så kände jag bara två av de som skriver här nu."

Få se nu, jag gissar att den ena är kärran, men vem var den andre?
Kommentera

westerlind:

Hon räknas inte, för hon skriver knappt. AM räknas inte heller, för han skriver ännu knappare. Så det så! (Märka ord på det där viset...)
Kommentera

« · 331197 · »