1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507687 inlägg · 4105 ämnen

Bättre forum?

« · 331735 Till forumet

Sv: Bättre forum?
Vallin: Jo, jag håller med, det är skönt att de flesta modoiter här klarar av att läsa en serietidning. Sen om det är lite språkliga fel ibland, det gör mig inte så mycket - men det finns andra som blir besvärade och ibland tar det knaska milla.
Kommentera

Vallin:

Jag tror att du kommer att trivas utmärkt här!

För övrigt är inlägg på 200 rader ganska sällsynta här, det är bara Björn som orkar hålla sig ifrån att läsa vad alla andra skriver tillräckligt länge för att få ihop sådana inlägg. Ja, och så westerlind ibland, men det har varit dåligt med sådana inlägg från honom på sistone. Jag undrar varför, förresten? EFTERLYSNING: Westerlind; har du inte kommit på något revolutionerande inom hockeyn på sistone? Du är kanske för upptagen med att glädjas åt att du kommit ut som MoDoit för att orka tänka på sådant, iofs...

Kan tillägga att när jag debuterade på Hockeysnack en gång i tiden så kände jag bara två av de som skriver här nu. Hockeysnack (numera SpS, alltså) förbrödrar! Eller hur det nu var.
Kommentera

knaskamilla: Du har rätt, (Vallin: Ibland har hon det.) jag har länge försummat det där och ska försöka tänka på det du säger någon gång ibland.

Det var härliga tider när vi:
- diskuterade för- och nackdelarna med självlysande puck och svart is
- spekulerade i enklaste sättet att flytta Globen till Övik
- lanserade världens första flytande hockeyarena, som skulle ge ständig hemmaplan, åtminstone vid kusterna och i Storsjön.
Kommentera

knaskamilla: Du har helt rätt att g:a HS samt SpS förbrödrar supporterskaran!

Innan så kände man till en del Leksingarna, men nu är det Modoiter, Luleåiter, Frölundaiter och annat löst folk som man har fått kontakt med.

Sedan så tycker jag att man får en större insyn i dom andra lagen genom att GB är samlade på en och samma site!

Vallin- Lita på mig eftersom jag är från Vemdalen samt Westerlind som är från Frösön ;-)

Lev väl och spara några russin till mig också
Nej Poffa NHL är ingen serie att ta på allvar! ;-)
Kommentera

65Selander: Har motvilligt tvingats skicka en "vänner-förfrågan" till dig, trots att du är Brynäsare. Känner du/känner du till någon av dessa: Andreas Törnstrand, Danne Mikaelsson, "Räven" och/eller Tony Sundin?
Kommentera

westerlind: Har dessutom personligen läst en och annan "easy-reader"-novell -På engelska! :)
Kommentera

knaskamilla: Ja ni har ju säker träffats de flesta av er här. Känner mig lite på sidan om eftersom jag bor 27 mil från hockeyns Mecka och knappast har träffat någon av er. Inte medvetet iaf... :) Har dock ett stolt ursprung som Ångermanlänning. Någon som vet vart Backe ligger kanske? Inte för att den skethålan är nått att vara stolt över, men den ligger iaf i Ångermanland! :)
Kommentera

Vallin: Känner hela bunten! :-)
Törne som är Jämtlands enda innebandyproffs!

Räven träffade jag senast matchen mot DIF på Hovet
Kommentera

65Selander: Törne är min bäste vän. Gick gymnasiet i Strömsund själv. Har åkt på MÅNGA matcher med dessa herrar. Oftast kör jag eftersom jag sällan vill dricka när det är hockey. Då vet du kanske vem jag är?
Kommentera

Vallin:

Äh, känn dig inte på sidan! Tänk på stackars westerlind - han är en jamte i Stockholm som låtsas vara Brynäsare men egentligen håller på MoDo. Vilket elände han måste ha!

För övrigt har vi en MoDorator här i boken som bor i Östersund.
Kommentera

knaskamilla: Ja, han måste ha ett litet helvete... Lumber Jack, ja, men han är ju Sollefteåbo i grunden, endast på besök i republiken.

Men oroa dig inte. Jag har en förmåga att snabbt nästla mig in bland folk, på mer eller mindre etiskt korrekta sätt. Jag tar mig friheten att häckla folk till höger och vänster, men lämnar samtidigt öppet för andra att ge mig ett och annat slag under bältet. ;)
Kommentera

knaskamilla: "Kan tillägga att när jag debuterade på Hockeysnack en gång i tiden så kände jag bara två av de som skriver här nu."

Få se nu, jag gissar att den ena är kärran, men vem var den andre?
Kommentera

westerlind:

Hon räknas inte, för hon skriver knappt. AM räknas inte heller, för han skriver ännu knappare. Så det så! (Märka ord på det där viset...)
Kommentera

« · 331735