1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Behöver Modo en ny målvakt?

« · 1711483 Till forumet

Sv: Behöver Modo en ny målvakt?
J F K: Jo men så är det ju, man har ej råd att bomma på denna värvning. Men i mina ögon är det därför det är bra om man kan försöka plocka in en Johan Backlund tex. Det är absolut ingen stjärnmålvakt men en stabil keeper med rutin. Det borde gå att hitta Adam måste ha avlastning och matcherna som kommer nu är mot lag på den nedre halvan till mesta del och det är där vi ska kunna ta igen poängen som vi tappat tidigare.
Kommentera

Dundee:

Dags för att aktualisera denna tråd igen
Kommentera

hellge: Jo men så är det ju, jag förstår inte vad problemet är. Det kommer ju aldrig någon intervju med Svartvadet heller som utlovats av Pelle och Micke på Allehanda. Raka rör det tycker jag man kan kräva.

Bättre gå ut och tala om vad som är på g. En att folk ska gå i taket. Jag vill se att man ens funderar på att ta in en ny målvakt för det är ju inte ens säkert man funderar på det känns det som. Och sitter det i ekonomin eller?.
Kommentera

hanzon: Jag tycker det hade varit en bra värvning. Han har en mycket hög högsta nivå.
Kommentera

hanzon: Skulle vilja ha en try-out där till och börja med. Känns lite som en clown så vill veta vars han står innan man binder upp sig, en dålig värvning nu skulle vara riktigt illa.
Kommentera

Matrix: Den springande punkten är att Modo inte sitter på jokern vid förhandlingsbordet. Det händer nästan aldrig.
Kommentera

NuMo: Rätt tydligt att Mark vill ha ett lite längre kontrakt för stabilitet. Alltså 2år iaf.
Vilket jag kan förstå.
Dock skulle jag tro att han kanske vill ha lite för bra betalt.
Kommentera

Monno: Vi har inte pengarna till de med 2 lovande målvakten på kontrakt skulle ja som högst ha nån på kontrakt säsongen ut. Vi har ingen panik, dom vi har klarar serien nu med ett vettigt försvar framför sig men i ett ev. slutspel vill ja ha en matchvinnare.
Kommentera

Matrix: Vad gör Krizan nu för tiden?

Ja som Bjurö spelat två sista och försvaret agerat brinner det inte i knutarna längre.

KHL brukar ju duktiga på sparka folk, gå i konkurs etc. Någon kvalité blir nog ledig.
Kommentera

Monno:
Tror att vi minst tar oss över kvalstrecket... Då ser jag ingen anledning att plocka in en ny målvakt, utan ser hellre att vi kör med dem vi har. Hoppas Bjurö kan hålla nollan mot RBK
Kommentera

tusan vad trött jag blir på det här :(
Kommentera

Tack men nej tack till Mark Owuya. För mig känns han inte helt seriös, och jag har alltid tyckt att han agerat märkligt i målet. Känns oskolad.

Jag gillar Bjurö. Han är tät, bra längs isen och positionerar sig fint. Verkar svag på plocken dock. I de första 2 matcherna tidigare i höst en tendens till att simma och kommer inte upp tillräckligt snabbt. Bålstyrka??? Känns som att potentialen är hög.
Kommentera

Ogie Ogilthorpe: Bjurös svagheter är två. Tendens att ramla i sidoförflyttningar. Linus hade samma problem men tränade upp sig. Han litenhet gör att han är mkt svag på höga puckar.
Håller med dig om Mark. Känslan är att vi köper problem. Varför har han ingen arbetsgivare?
Kommentera

Sven Tuta: Med ett aggressivt försvarsspel så blir det svårare att sätta upp pucken högt. Anfallaren får mindre tid på sig och blir mer stressad. Så det går att maskera den svagheten.

Egentligen tycker jag att en målvakt som är tät längs isen passar det försvarsspel vi spelar bättre än Reideborn. Sett till vilken målvaktstyp vi haft de senaste åren med starkbaum, anton, linus så har jag alltid känt att Reideborn är lite av en udda fågel.
Kommentera

« · 1711483