1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507179 inlägg · 4105 ämnen

Björklöven-Modo 23sept

« · 1988004 · » Till forumet

Sv: Björklöven-Modo 23sept
Dundee: yeeeees linus!!! Fortsätt spela på nu!😀😀
Kommentera

wolper: Helvete onödig utvisning igen i offensiv zon.............................
Kommentera

wolper: Är det någon förstår när en offside ät avsiktlig? En modospelare gör allt för att undvika offside, men tappar in pucken är avsiktlig. Nyss kommer en lövenspelare in zon som långt före pucken och tar ändå pucken medveten om att det är offside, men då är det inte avsiktligt.

Finns det överhuvudtaget någon riktlinje där???
Kommentera

Dundee: Vad åkte han för? Efter att ha sett reprisen förstår jag ingenting faktiskt.
Kommentera

J F K: Herregud vad löven spelarna filmar, är tragiskt att domarna inte ser det.
Kommentera

Dundee:
Ja onödigt, men där tycker jag inte Björklund försöker göra något dumt utan det känns mer som en ren olyckshändelse.
Kommentera

modomille: tyvärr tycker jag att de förstärker varje situation med. Klantiga utv men synd att de skall förstärkas. Hård sista dock
Kommentera

Tarasov:

Skalla en spelare i ryggen så blir motståndaren utvisad. Det där var inget.
Kommentera

Rytter: Lundin!
Kommentera

wolper: tyckee lundin ser lite skakig ibland men känns som han växer med räddningarna
Kommentera

wolper: Men nu är det duttigt.
Kommentera

Rytter:
Givetvis.....
Kommentera

Tarasov: Visst var skridskon en liten bit inne i målgården?
Kommentera

Tarasov:

Gillar hur vi attackerar mot kassen idag jämfört med senast. Blir alltid farligt då.
Kommentera

Rytter:
Har sett 2 perioden, inte perfekt men förhoppningsvis kan detta vaga vårt ”medel”
Kommentera

Rytter: YES! From 0-2
Kommentera

modomille:

Bra saker händer när man attackerar hårt mot mål.
Kommentera

Rytter: Ja helt annat driv på mål. Var ett bra drag av Hellkvist att införa dom gamla kedjorna tycker jag, man ser vilken kemi LP kedjan har.
Kommentera

modomille: Jellvert-linan är riktigt rolig att se. Kul dom fick återförenas
Kommentera

Rytter: Vi är lite svaga bakåt stundtals och ibland blir vi alldeles för duttiga, speciellt när vi haft press på oss. Däremot är vi väldigt tunga när vi har momentum, för alla fyra kedjorna kan trycka ned motståndarna.
Inte för att jag riktigt förstår varför, men när Wernblom spelar med Linus och Jellevert är det som att alla tre växer litegrand. Linus och Wernblom ser dessutom starkare ut i vinter.
Jag är ledsen, men Karlström ser ut att vara en bit utanför laget för närvarande (trots att han spelar på Johans plats nu). Han saknar timing och lite skridskoåkning för närvarande. Kanske behöver han helt enkelt mer speltid för att komma igång?

Jag tänkte också berömma Hedman som en klippa, men precis då orsakade han en farlig passning. Han ska helt enkelt inte spela som Norlinder eller Hedberg, för det har han inte skills för. Han ska vara den där klippan där bak som man kan luta sig mot.
Kommentera

Tarasov:

Andra tycker jag vi tar över rejält. Löven får långa anfall mot sig, orkar inte spelvända och väldigt få kontrollerade utgångar ur deras zon och ingångar i vår zon. När dom väl kommer ut så dumpar dom och ger tillbaka pucken till oss.

Försvarsspelet ser bra ut, vi stänger igen mittzon och bjuder inte på så många långa anfall mot oss.

Offensivt hoppas jag spelarna ser hur viktigt det är att gå hårt mot mål och ta den tuffa vägen, bägge målen görs ju så. Skills, speed och kreativitet kan man nyttja i sina spelvändningar, sedan efter blå ska det vara full attack in mot mål.
Kommentera

Nucky: spännade match och bra av lundin. Känns dock som björklöven inte får till avsluten som tur är. Hoppas inte det släpperoch modo måste sluta med slarvduttandet med dåliga pass i vissa stunde annars åker vi på en bakåt snart. Men hyfsat stabilt hittills
Kommentera

modomille: Västervik 3-2 mot Västerås. Karlin fortsätter ställa till problem för tippade topplag
Kommentera

wolper: Hur som helst så skulle jag vara nöjd med fyra poäng efter de två första matcherna, även om jag verkligen tycker att vi skulle presterat bättre i den första matchen. Håll i det här nu, för vi har flera ganska viktiga (och svåra) matcher kommande vecka.
Kommentera

Norlinder blev som en vitamininjektion i laget när han kom in.
Kommentera

hanzon: Hans uppåkning i slutet av andra förtjänade definitivt ett mål, var också ruggigt nära. Dessutom först tillbaka i efterföljande kontring😍
Kommentera

Nucky:
Som sagt Norris-Norlinder.
Kommentera

J F K: undra vad det är med forsberg då eftersom han inte spelat mer
Kommentera

J F K: LP ser rejält mkt starkare/tyngre ut. Ifjol hade han ju knappt en chans i hörnen men nu är han då ingen man kör med hur som helst.
Kommentera

wolper:

Klubba i ansiktet, så tänderna eller näsan kanske.
Kommentera

Rytter: Det där målet såg man redan när Modo anföll. Fyra stycken modospelare på linje. exakt noll tanke bakåt. ett pojklag hade fått en utskällning, men nu är det bara sorgligt.
Kommentera

wolper: ahopp.
Kommentera

J F K: Bland det mest tanklösa man sett på elit nivå faktiskt.
Kommentera

Monno: mardrömarna började när vi passerade röd i anfall. man tänkte att nu blir det ett pucktapp och kontring. Det är liksom när man såg duschdrapperiet och den psykedeliska musiken i Psycho.
Kommentera

Monno: Norlinder är löjligt smart i defensiven. Också. :-)
Kommentera

J F K: Ligger man under kan jag köpa att man chansar framåt, men leder man borta med en halv period kvar så bör man spela smartare.
Kommentera

Monno: den där var dock korrekt på Hedberg. dessutom ruskigt onödig.
Kommentera

J F K: Vi pinchar i helt fel lägen.
Kommentera

modomille: Ja, som när Cooper kommer så möter han tre spelare som åker rakt emot honom. Till slut väggar han sig fri. Det är inget vidare försvarstänk.
Kommentera

J F K: Och när till och med Sylwander börjar spela svårt vet man att man är illa ute.
Kommentera

modomille: 300kg kedjan har ju sin charm. Men med tanke på rutinen dom besitter är dom imponerande dåliga i egen zon.
Kommentera

Monno: Som sagt.

Eller ja Hedberg får inge plus för den bedömningen heller. Avvägningar är inte vår starka sida.
Kommentera

wolper: ahopp igen modo sluta spela i tredje..fick sina känningar i slutet av andra när det börjades duttaslarva och bjuder på första målet i tredje
Kommentera

Monno: Förra matchen kunde man berömma Hellkvist för sin coaching, men den här gången är det hans fel. Det är vi som bjuder på allt genom horribelt idiotiska beslut. Löven behövde inte göra mer än att jobba så gav vi dem chanser.
Kommentera

Monno: Hur svårt ska det vara att spela i mittzon och försvar? När fan ska vi lära oss?! Och vad FAN gör Öhman så långt upp? Herregud jag börjar faktiskt tvivla på Hellkvist.
Kommentera

Monno: Bänka Tom Hedberg nu!
Han som är längst fram som BACK när vi åker på kontringen till 1-2 och nu är inne och stöter som sista gubbe på 2-2
Kommentera

J F K: Hm vibbar från alla HA år
Kommentera

atomragnar: In med Viklund och låt han spela 25+ min
Kommentera

atomragnar: att vi skall slarva bort som vanligt
Kommentera

modomille: Jag tror verkligen inte på konstellationen Hedberg-Öhman.
Ska man bums ha offensiva tillsammans släng i Bella då med nån av dom som kan tänka lite iaf.
Kommentera

« · 1988004 · »