1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508305 inlägg · 4106 ämnen

Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18

« · 2267988 · » Till forumet

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
J F K: Jo, oavsett vad Löven loggorna här i boken säger så är det här anmärkningsvärt och tydligt för hur utvecklingen är. HV71 och Löven är by far de mest toppade trupperna och de som inte kan vara nöjda med annat en att gå upp ser man inför säsongen. Men nu är diskussionen vänd som Modo är i samma sits vilket är ett extremt tecken för framtiden där vi har tagit så många kliv framåt i jämförelse. Oavsett vad målskillnaden är i bortamötena och poängfördelningen i möten mellan Modo och löven. Som modoit ser framtiden oavsett väldigt positivt ut och löven säkert med som de spenderar men de är ändå mer nu det ska ske läge, snart finns de inga pensionerade amerikaner kvar att hämta in för dem i Florida.
Kommentera

puffe: Blir nog svårt, löven hade scoutat oss bra och gav oss väldigt lite i offensiven.
Man skulle kunna säga att Löven spelade vårat eget spel emot oss, chippa sen kontra, och i den typen av spel har löven mycket skickligare spelare än oss.

För övrigt, dömmer Wessner bara Modos möten med löven?, tycker jag aldrig ser Karl döma förutom dessa möten, och vi har då sannolikt inte någon fördel av det domarvalet som det sett ut hittills.
Kommentera

puffe: Själv vill jag gärna se Max som tredjecenter en gång. Sylwander jobbar och står i, men några puckar till ytterforwards kommer aldrig. Kanske Max kan få igång Ohlsson som han var i inledningen av serien. Nu får han ingenting att utnyttja sin speed på.
Kommentera

Confusius: Dåhoppas man att han får se en hemmaseger idag då.

Kan bli 12:e raka segern hemma. Nu har båda målvakterna varit 'normala' varsin match, så räknar kallt med att den som får stå spelar på topp. Lyx att ha 2 bra målbakter.
Kommentera

Tarasov: Ja, det har varit ett fasligt gnäll på skador från både Löven och HV när vi sannolikt haft flest matcher missade för skador.
Kommentera

mightyquinn:
Jo vi vet hur det kört är med vårt B-lag sen omgång 10
Kommentera

J F K: Vi spelar mer offensivt när vi inte ställer upp med B-laget.
Kommentera

Tarasov: Löven spelade förbluffande defensivt. Jag trodde aldrig att de bara skulle spela säckförsvar och chippa ut pucken när man fick tryck på sig. Det trodde jag verkligen inte, men de är nog väldigt rädda för vår forecheck. Nu fungerade inte den särskilt bra, men lite kul är det allt att ambitiösa Löven anpassar sitt spel helt till oss. Skulle förvåna mig om de väljer något annat spel mot HV, utan man väljer spela som ett bottenlag
Kommentera

Tarasov:

Det stämmer, därför vi måste hitta snabbare avslut. Får löven spela statiskt försvar är de duktiga, vi måste få till fler vändningar på löven och komma till lägen snabbare. Får de ställa upp hamnar vi efter sargen och får svårt att komma in mot mål och få igenom avslut. Var väl bara sam:s kedja som lyckades med detta ibland.

Det var ju så löven ville spela igår, de ville inte ha mycket puck, de var täta i egenzon och sedan bara chippade ut när de inte hade läge att vända spelet kontrollerat. Bortaspel på hemmaplan skulle jag säga, och det var helt rätt taktik igår.
Kommentera

Robin Ztorken L:
Såg att såg Björklöven blockat uppåt 35 skott vilket betyder att vi avlossade 70, vi blockade en 7-8. Rätt många avslut
Kommentera

3 saker som måste bli bättre. Målvaktsspelet, närkampsspelet och noggrannheten.
Kommentera

Rytter: Jag tycker vi gör en rätt ok match ändå, vi gör ju tre mål på bortaplan och det skall/ borde leda till nån poäng.
Det var Tex sämsta match i Modotröjan och han stod inte på huvudet och gav oss inte chansen, fick storstryk i målvaktsmatchen!

Hade det varit omvänt hade vi kunnat segra.
Nya tag i afton!!
Kommentera

KRB: mja, i CMore sa han att 10 st jobbar men det räcker inte om man spelar 20 st.
Kommentera

wolper: får en känsla av att första målet gjorde sjukt mycket för psyket. Och att vi fick en del lätta mål emot oss. Hoppas vi kan få lite flyt i starten idag.
Kommentera

wolper:
Sveningsson gör comeback, enl Pelle H.
Kommentera

Heyerdal: Kommer aldrig att hända. Dels för att det vore märkligt att plocka in en division ett-målvakt för ett fullsatt derby och dels för att det knappast skulle få upp självförtroendet på våra egna.

Hur många gånger per säsong brukar lag ta upp en tredjemålvakt om det inte är skador?
Kommentera

wolper: vi har släppt in en massa mål senaste tiden kanske vi är slitna, undrar om Nygren är hemma i Ö-vik kanske satsa på honom ikväll då båda våra ordinarie verkar ur form.
Kommentera

wolper: Ny dag. Nya möjligheter. Idag jävlar är vi ett ordentligare MoDo som gör jobbet till 100% över hela banan och krossar löven. Tre poäng tar vi idag🥳
Kommentera

Steken84:

Jo detta var skillnaden. Löven var duktiga på att bara lyfta ut pucken och gå på detta samt att man var starka framför eget mål och blockade mycket skott. En väl genomförd match defensivt från dem där de var starka framför mål och blockade mycket skott det ska man ge dem, det tråkiga är att vi skapade lägena åt dem, hade vi bara haft bättre koll på kontringarna hade det kunna bli ett annorlunda resultat.

Ikväll måste vi kugga i bättre, ta kamperna framför målet och ligga nära och fullfölja. Spelar löven samma defensiv så måste vi komma till avslut snabbare, blir det uppställt i egenzon är löven svåra att göra mål på.

Vi har väl ännu inte förlorat två i rad, hoppas den trenden är kvar efter ikväll.

1-1 i matcher är ett helt ok resultat för oss, då har vi inte släppt löven närmare och 2 matcher har gått.

Avsluta snyggt nu inför ledigheten.
Kommentera

KRB:

Jag skulle säga att arbetet framför eget mål saknas. Samt att man ger björklöven chanser att kontra. Björklöven var inte bättre än Modo igår men gör rätt saker och straffar Modo på bästa sett
Kommentera

puffe: Han bor i Gullänget och har säsongskort ;)
Kommentera

Från Allehanda:
Varför blir det så?
– Bra fråga, men svår att svara på. Vi får inte med oss alla och då blir det så.

Vem syftar Karlin på, vem är det i laget som inte jobbar för laget i kväll?
De flesta vet väl att alla i hela laget måste ”dra åt samma håll” dvs gilla att ge järnet för laget
Kommentera

Gavelo: Givetvis, man ska alltid ge allt, men det sker inte alltid. Hoppas dagens match var ett undantag. Vill dock at Per O nån gång får se MoDo från sitt bästa, kanske i morgon redan
Kommentera

puffe: Det krävs att spelarna visar lite stolthet och faktiskt ger 100%, att man är beredd att offra sig en hel del för att skapa ytor och tid för sina medspelare, det kommer krävas att alla spelare på isen tar sitt eget fulla ansvar och det kommer krävas att dom följer den strategi som Karlin satt upp.
En tand för en tand!
Sen kan Per O komma på hockey
Kommentera

puffe: Vad krävs för att Per O ska få se MoDo vinna hemma? Stöttar gärna för en resa, såklart
Kommentera

puffe: Jo, om han får komma till Övik o se MoDo vinna i returen

Kan man bidra på nåt sätt? Så gör jag gärna det
Kommentera

Tarasov: Det blir inte bättre än så
Kommentera

Gavelo: Precis, tror vår målvakt städar undan vissna löv, med en Röd Vägg Bakom Sej
Kommentera

puffe: Du kanske har rätt.
Vi får se i morgon.
Kommentera

Gavelo: Tikkanen är mannen, just nu(tror jag) Stabil när backarna står upp
Kommentera

puffe: Snacka om huvudvärk, vem skall Karlin ställa i kassen i morgon?!
Tex var långsam och svag idag, men räddade upp situationen senast efter Tikkas mindre bra start.
Kommentera

nils: Gjorde precis det, vi är fortfarande topp två, God Natt
Kommentera

MrLöven: Viklund och Jakobsson
Kommentera

MrLöven: Viklund långtidsskadad. Man hoppas att han är rehabiliterad och redo för spel till nästa säsong.
Kommentera

puffe: Glöm inte bort att kolla på text-tv innan du går och lägger dig.
Sov gott!
Kommentera

MrLöven: En hel arme till, ni lär blekna när MoDo formerar sina trupper
Kommentera

J F K: vilka fler än MacMaster, Svenningson och Folin...🤔🤔
Kommentera

Bad_Brett:
Ja skall inside info vara kraft blir det tunt
Kommentera

Bössa 68: jo men även en back tycker jag
Kommentera

KarateKing700: Jag är rightare, men har ett jobb att sköta, tyvärr
Kommentera

Bössa 68: gärna en rightarforward och en stabil jävla backpjäs
Kommentera

Bössa 68: Karlin rejält irriterad efter matchen idag!
Jag gissar på att den stora hårtorken har varit framme i omklädningsrummet efter matchen, hoppas dom kan visa staden och fansen lite stolthet i morgon.
Kommentera

Tarasov: är du 100 på 2 forwards å inte en back åxå?
Kommentera

Bössa 68: Självfallet, Case is closed
Kommentera

wolper: Tror inte jag 'peakat' dej nå enda gång? Om så är fallet ber jag om ursäkt, Ser mej som oerhört liberal, så ge gärna exempel på när jag ifrågasatt din åsikt?
Kommentera

puffe: kan du sluta,politik is nono
Kommentera

puffe: därför du drar din politiska åsikt lite titt som tätt? Ser gärna att sport är fritt från politik. Men var man har rätt till sin åsikt men likt du peakar mig i vissa saker kan jag påpeka om dig med.
Kommentera

wolper: Har inget med politik att göra, men vi var med i 50 minuter
Kommentera

AddMan: Nej. Jag har noll insyn i MoDo. Förstår bara inte poängen med att ha ett diskussionsforum ifall det ska vara vara förbjudet att yttra sig ifall man inte personligen varit inne i omklädningsrummet.

Jag menar, vi var ju sett Viklund-scenariot massvis av gånger tidigare: Chris Pronger, Henrik Zetterberg etc.

Om Viklund officiellt slutar så missar han en massa pengar.
Kommentera

« · 2267988 · »