1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18

« · 2268078 · » Till forumet

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
J F K:

Wessner: va fan det är derby så vi skiter I 6 man på isen...
Kommentera

J F K: Det är knappast hårdheten i knuffen utan interference, omöjligt att fria där.
Kommentera

J F K: är björklöven vår nya kryptonit den här säsongen? Lyclas göra mål på allt?
Kommentera

MorganaLefaey: Har man den nivån på knuffar så går det inte att spela hockey. Jag trodde att Wessner i alla fall borde begripa så mycket.
Kommentera

modomille:

Tycker vi är bättre och rejälare än i förra matchen. Närmare ledning för oss, sedan stack löven upp och gjorde 0-1.

Fortsätter vi så här i 60 min tar vi det.
Kommentera

Rytter: Tycker inte att det har varit någon vidare bra start av oss, ingen fart i spelet och löven lyckas stretcha ut oss med dessa långa passningar.

BP nu, får inte bli 0-2 här.
Kommentera

J F K: så jävla dåligt.
Det blir i stället att ge dem ett mål direkt.
Inte nog med det utan Tex höll på släppa in första igen efter skitretur.

Nej jag tror vi förlorar denna också tyvärr.
Kommentera

J F K:

Ok så den där tar wessner, blir intressant och se om han håller den där nivån mot t.ex rahimi.
Kommentera

J F K: År domarna rent av dumma i huvudet. en knuff mjukare än 100 stycken i senaste matchen. Fy fan vad man skäms.
Kommentera

J F K: Jag tycker Löven bevisade det igår och hittills ikväll, man skapar lägen ur ingenting medans Modo inte kommer in på kassen.

0-2 kommer strax
Kommentera

Gavelo: Tycker jag är löjligt att påpeka såhär långt.
Ingen tvekan om att Tex inte är i form dock.
Kommentera

Rytter:
Bara att fortsätta som man startat
Kommentera

J F K:

Tråkigt efter en bra start.
Kommentera

jonsson: Löven är skickligare än oss, bara att erkänna!
Kommentera

Rockson: Wessner dömmer igen…..
Suck!
Kommentera

Icing-Ove:
Ändå kom hälften fram.
Kommentera

Icing-Ove: Var det inte 3000 Tåg som gick från Umeå idag ?
Kommentera

puffe:
Jag har sagt det tidigare, faktum är att de, i mina ögon, omogna/testosteron/kemiskt stinna grabbarna som tycker de äger klacken; De har då fått min vilja att stå & sjunga fram mitt lag med dem att minska rejält. Om de verkligen vill skapa en vägg som sjungande ökar Lagets chanser att vinna; så är deras metod kontraproduktiv.
Kommentera

Skål kamrater! Ikväll vill jag se en jävla kampvilja och att MoDospelarna åker runt som nå jävla aggressiva jordgetingar. 😄🍻
Kommentera

J F K: 3000 bussar har kört av vägen i Husum. Helt otroligt!
Kommentera

Icing-Ove: Oj då, Max center för en lite mer spelande tredjekedja. Nu får J F K vatten på sin kvarn eller krypa till korset.
Kommentera

MorganaLefaey:
Utöver det har Gradin sagt att man vill att J20 skall ha fullt lag till våren.
Kommentera

MorganaLefaey: Så där ska det låta!
Kommentera

Gavelo: är väl så tyvärr. Löven har ett antal bra poängspelare. Och när det stämmer för flera så har man förklaringen till varför de har ett gäng 7-10måls matcher.

Tror vi behöver minst 2 topp forwards innan slutspel om vi ska kunna utmana. Som de sagt så finns multum med utrymme kvar i budgeten. Så räknar med något strax efter jul.
Kommentera

Goalies
1. Williamsson, Tex
31. Tikkanen, Henrik

1st Line
7. Näsén, Pontus
2. Hasa, Filip
32. Modigs, Markus
25. Vigneault, Sam
17. Woods, Riley

2nd Line
37. Styf, Hugo
40. Bernhardt, David
29. Aagaard, Mikkel
19. Karlsson, Erik
15. Sveningsson, Filip

3rd Line
6. Dahlroth, Jesper
26. Wahlberg, Emil
22. Mannberg, Daniel
33. Tjernström, Max
36. Ohlsson, Sebastian

4th Line
12. Pettersson, Oscar
23. Sylwander, Daniel
11. Lindewall, Jeremias

Extra Players
18. Johansen-Halmrast, Leo (LW)
Kommentera

Gavelo:
Håller med, gillar honom skarpt
Kommentera

Robin Ztorken L: Receptet är att Olsson, Sylwander, OP, Tjernström skall bidra med hårt fysiskt arbete, ge laget energi och trötta ut motståndarna med sin spelstil.

Sen behöver våran målvakt (vem det nu blir) vara långt över medel för Löven har kanske ligans bästa offensiv över alla 4 kedjor.
Kommentera

Rytter: Känns som mycket bättre viktade kedjor! Blir bra när vi väl får tillbaka MacMaster.
Kommentera

Rytter: Hoppas Karlin har något recept på hur man får igång lite produktion på ohlsson🙈🙈
Det behövs för han bara trampar vatten, fruset Vatten!
Kommentera

Rytter: Ofantligt spännande 👍🏼

För övrigt (om Modo är kvar i As 22/23)
Bör man lägg krut på att värva Gustav Franzén från Karlskoga, sinnesjukt bra speluppfattning, fina händer, bra ålder och rightare.
Kommentera

Gavelo:

Svenningsson med, in i andrakedjan. Mannberg i tredje med max och ohlsson.

Sylle, op, lindewall i fjärde.
Kommentera

Trilske: Jo jag tycker han gör en av sina sämre matcher helt klart, Hasa gillar jag oerhört mycket, men igår blev han enkelt bortplockad hela matchen eftersom han inte levererade i sin skridskoåkning.

Sen har väl Sylwander alltid varit rätt medioker i defensiven även om han spelar rejält så får den kedjan alltid problem i egen zon.
Kommentera

Gavelo:

Rätt anmärkningsvärd analys i min bok. Förstår faktiskt inte hur du kan få det till en av hans "sämsta matcher", känns som en rejäl stretch. Men allt för att få dra det där om utlåningen en vända till, antar jag.

Hasa gör väl en högst genomsnittlig match utan att utmärka sig åt något håll, -1 i protokollet trots att man släpper sju i baken.

Noterar däremot att Sylwander var värst igår med sina -4.
Kommentera

Gavelo: Supporterkulturen är ju till stor del uppbyggd på att ogilla/hata andra klubbar. Hur det låter nu är ju väldigt milt om man jämför med kempis på 80-90 talet.
Kommentera

Från Hörnefors: Bra poäng. en klackledares uppdrag borde väl vara att få så många som möjligt att stötta laget, dels för att skapa en fantastisk stämning och dessutom för att sätta lite tryck på domarna. Ibland upplever man att det är andra(egen-intressen) som är .viktigare.

Jag har dock inte varit på plats på några år, så detta är ingen kritik mot någon enskild, bara ett konstaterande.

Vem vill stå och skandera horor,socialfall mm?
Kommentera

puffe: ha ha 🙈😂😂...inte ett dugg orolig!
Kommentera

Från Hörnefors: Det är för bedrövligt!
Luleås klack är likadan, så ofta man hör ”vi hatar…..” och om det blir gruff så skanderar man ”slå han på käften” osv.
Jag vet att detta förmodligen förekommer överallt, men det är ändå så jävla korkat och att supporterföreningarna tillåter detta.
Folk som tänder bengaler, kastar skit på isen och skriker könsord och annat bör uteslutas från ståplats av sina egna supportrar. Punkt.

Hoppas verkligen modoklacken föregår med gott exempel idag!
Kommentera

Från Hörnefors: Ikväll hoppas jag att man inte behöver skämmas över våran klack. Jag undrar vilka idioter som styr i MoDotifo. Att ha hejarramsor att folk är horor är förkastligt. Och jag tror inte att dom får med sig sittplats med ramsor som innehåller "vi är MoDotifo" eller hata ramsor. Och ni som tycker det är kul att tända bengaler och kasta in skräp på isen, ni kan dra åt helvetet.
Med det sagt så hoppas jag det blir bra tryck och en trevlig stämning ikväll.
Kommentera

Från Hörnefors: Där har du dock fel, i ingången jag gick in i så var det en som kollade covidpass och två som muddrade. Den kön jag gick i (ingång 6) gick väldigt fort och därav klarade jag mig undan kön. Men det borde gått snabbare, problemet är dock att era supportrar inte skött sig och därför är det en högriskmatch. Därför vi måste visiteras, utan det hade alla varit inne i god tid.
Kommentera

JoseGonzales: Dåligt av Löven (som är van att ha mycket folk till arenan) att inte klara av att ta emot fullsatt med covidbevis. Det var bara en per ingång som kollade pass och en som muddrade, Och dessutom var inte alla ingångar öppna.
Kommentera

Gavelo: Min poäng är att han är bedrövlig i rollen spelfördelande center. Hade han fått gå ytter och som du skriver böka i sarghörnen och framför mål skulle vi tjänat rejält på det.
Kommentera

puffe: Tips inför kvällen från någon som precis undkom kökaoset i Umeå igår. Planera in en öl extra med era kompisar och åk till arenan i god tid. Ni ska visa covidpass, visiteras och visa biljett. Tar en jävla tid även om jag hoppas ni gör det snabbare än i Umeå igår!

Blir tråkigt när arenan måste vara upplyst under introt för att folk inte kommit till sina platser och det är i princip tomt.. var minst 1500-2000 som missade nedsläpp igår!
Kommentera

J F K: Inte för att vara den som är ”tvärtom” men Sylwander var en av dom få som kommer undan med godkänt igår, rakt spel, hög fart och framförallt så visade han ingen respekt framför kassen, dessutom tycker jag han överglänste de flesta med sin fart, något jag inte hade förväntat mig.

Dock kan man såhär i efterhand fråga sig om utlåningen av Hasa var så smart, jag tycker han gör en av sina sämsta matcher igår och såg både trött och svag ut, kanske var det ett dumt beslut av Hinken.
Kommentera

mightyquinn: Lövare och HV-fans har gemensamt att man verkar tro att de är de enda lagen i sporten ishockey som får skador i laget. MoDo har i princip gått på 3 kedjor sen förra uppehållet, men skillnaden är att vi inte måste nämna det i varje inlägg.
Kommentera

Gavelo: Känns bra, hade du varit positiv hade jag blivit orolig :)

Jag kör på gammal tradition, back to back slutar väl ofta med en seger var. en sån julklapp kan väl laget ge oss?
Kommentera

« · 2268078 · »