1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18

« · 2268129 · » Till forumet

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Rytter: Skottet hade inte gått in, utan någon centimeter utanför från Possler, men grym räddning oavsett.
Kommentera

Robin Ztorken L: Höll på att bli ett sagolikt oturligt mål där pucken på alla möjliga sätt studsade lövens väg, men Tex gör en helvetes räddning.

För övrigt ser Possler pigg ut, inte samma spelare som hos oss senast.
Kommentera

J F K: suck i anfallszon igen, lite otur förstås
Kommentera

Rytter: Han blåser av direkt när målvakten är ur spel, sen tar han utvisningen, mycket strul runt omkring situationen. Har rullat den några gånger nu.
Kommentera

Gudarian: Viklund, Folin, Macmaster och Theo Jakobsson.
Kommentera

Rytter: kan du informera vilka Modo saknar ikväll, har dålig koll på eran trupp..
Kommentera

modomille: lite onödigt kanske men hyfsad räddning av Tex !
Kommentera

jonsson:

Ok vi kan ju säga att Tex har tagit revanch för några mindre bra ingripanden i tidigare matcher.
Kommentera

Där hade jag skrivit 3-2
Jävla räddning
Kommentera

jonsson: Wessner jagar verkligen utvisningar på oss
Kommentera

Tarasov: Modigs är komplett.
Kommentera

Rallarn:

Vi kan absolut tycka olika om situationen. Men förklara gärna för mig varför han inte blåser direkt när han står och tittar på situationen om den var så solklar, vi hade ju pucken och det tog lång tid innan han blåste.

Säg inte att han det gick så fort, för han hade god tid att höja armen och blåsa utvisning men valde att göra det när det blev mål för modo.

Jag tror det aldrig hade blivit utvisning om inte syllwander slagit in den i mål.
Kommentera

hk:
Modigs puckkontroll är anmärkningsvärd.
Kommentera

Rytter: Herregud wallson tar en timeout
Kommentera

Gavelo:

Gud vad härligt att Svenningsson är tillbaka, andrakedjan ser betydligt hetare och mer komplett ut nu.
Kommentera

jonsson: Härligt 👏🏼👏🏼👏🏼

Sven ass
Kommentera

Såjaaaa

Hasa 3-1
Kommentera

Rallarn: vi är nog bara vana och bittra med tanke på gårdagens nivå på domarna. Riktigt fult, massa tripping som släpptes, crosscheck långt efter avblåsning på spelare som stod stilla och tittade på deras målvalt och inte hade rört honom ens med klubban som gjorde att han ramlade och sedan fick lövenspelar på sig som mulade hobom i huvudet.

Då kan en lätt interference verka rätt mild när gårdagen var vilda västern.

Nivån måste vara konsekvent.
Kommentera

Rallarn: Jo, jag förstår Det trippingar, farthållningar, höga klubbor och utvisningar enligt regelboken är inte hand grej helt enkelt.
Kommentera

S-vikaren: Wallsson är så oerhört okarismatisk och verkar inte heller besitta social kompetens. Men han är också på något sätt ändå väldigt passande i löven, för de är ungefär den uppfattningen man har av folk som håller på löven med.
Kommentera

J F K: Rallarn kan allt om hockey och han har även mer koll på hur misskött och hur vi bluffar med siffror i vår klubb är än vi själva har. Så det är klart att grabben har koll!
Kommentera

J F K: Handske i bröstet och knuff in i målvakt på ej puckförande spelare, var nog Wessners enklaste 2a den här säsongen.
Kommentera

S-vikaren:
Det som är kul att se ikväll är att vi tar smällarna för varandra, en forward kan ta en sargsmäll för att skapa ett par sekunder extra för sin kollega.
Kommentera

S-vikaren: Det är ingen kritik mot spelartruppen utan Wallsson. En bättre coach hade gett ett mer trovärdigt intryck av laget. Fjolåret var likadant.
Kommentera

Gavelo: Misstänker dock att Sylle kan ha fått en eller två minuspinnar i samband med byten.

Hasa löste en situation fint där i början och avslutade med att sätta upp en armbåge ;-) Efter det hade han 1-2 tveksamma ingripanden, stod på hälarna rejält vid ett tillfälle när han blev rundad.
Kommentera

Monno:

Ja han spelar ju i SHL nästa år oavsett ifall det är med Modo eller ej. Det är seriens överlägset bästa back, han är grym framåt och är riktigt stabil bakåt och kan stänga ner. Att Rahimi gick före honom i höstens bästa lag är ju ett skämt.

Ett riktigt fynd av Gradin.
Kommentera

Gavelo: Löven är individuellt skickliga, mindre skickliga som lag. När Löven får sina lägen så sitter dom.
Kommentera

Rytter: Bernhardt spelstil ser ju fantastiskt nonchalant ut ibland. Men han är ju löjligt bra
Kommentera

Rallarn:

Hade han gett denna knuff på målvakten hade det ju varit solklart, men hur många gånger per match ser dessa närkamper inte framför mål. Ska det vara utvisning är ju det för det man gör mot motståndaren inte effekten av det (att backen ramlar in i målis).

Jag tycker dessa närkamper är något man ofta ser i matcherna mellan back och forward. Tror dessutom att Sylle klarat sig ifall han inte slagit in pucken efter situationen, det var ganska långt mellan knuffen och utvisningen och han hade inte avvaktande på modo. Jag tror wessner gjorde detta för att rädda sig själv, han hade varit tvungen att döma mål men tog istället en utvisning trots att han inte hade en avvaktande. Hade pucken gått till löven och vänt så hade det aldrig blivit en utvisning av detta.
Kommentera

MorganaLefaey:
Jag har Telia bredband, igår var det inga problem
Trots att jag betalat 200 kr startar inte matchen..

Trist helt enkelt
Kommentera

Rytter: Tycker vi är klassen bättre när vi faktiskt kommer upp i nivå och spelar med fysik och fart.

Löven är giftiga när de parkerar bussen och spelar sin Almtuna-hockey. Så länge vi inte släpper till för många spelvändningar så vinner vi den här.
Kommentera

J F K: Spelmässigt är det ett litet övertag för Modo, men chansmässigt är det ett litet övertag för dom.
Björklöven är ganska kreativa offensivt och skapar bra lägen ur till synes ingenting.
Sen tycker jag Lövens defensiv är väldigt skickliga på att styra ut motståndare och vinna puck, sen är man skickliga som tusan på sitt kortpassningsspel ur zonen så vi får enormt svårt att checka fast dom.

Viktigt för oss att vi sätter våra chanser i PP för känslan är att denna match kommer bli en 60 minuter lång stenhård kamp om poängen.
Kommentera

J F K: förrförra matchen kunde jag inte se på tvn. Detta då jag fick se en förstorad 1/4 (bara övre vänstra delen den med resultatet...)
Ibland blir man så otroligt less. Men slutade med stream på telefon o från den till tvn. Men då hade jag svurit o stånkat o tyvärr missat 1 period innan hjärnan kom till sans.
Kommentera

Gavelo:

Vårt PP har kommit igång, och Bernhardt spelar precis som han bestämt sig för en SHL klubb och skiter i MoDo.

Rättvist med 2-1 och vi är betydligt hetare idag och med bättre fart, men lövens kontringar är farliga de måste vi se upp med. Men i offensivzon har dom ganska primitivt sätt att spela, ner efter sargerna, upp på back, pass över och skott. Gäller att vi kommer ut och täcker detta, för förr eller senare kommer någon puck slinka igenom.
Kommentera

KRB: Vilken härlig match !!!
Kommentera

KRB: Fick tömma cachen I appen. Fungerade inte ens att starta CMore, utan jag gick in under appar och tömde all data för att få igång det.
Kommentera

Telia pay per veiw funkar inte, (MoDo - Björklöven)
Bara jag som har problem förmodligen?!
Hjälp
Kommentera

Rallarn: Det var inte målvakten han åkte in i. Han straffas för att han åker väldig lätt in i en motståndare, som i sin tur har nplö balans. Dåligt spelsinne.
Kommentera

modomille: Hade vi fått våra uppenbara pp igår hade nog matchen sett annorlunda ut.
Kommentera

J F K: om tex håller sig på sin tidigare nivå vinner vi.
Kommentera

J F K: Haha så du menar att man får sätta målvakten ur spel sålänge man gör en mjuk interference, jag ger mig du har rätt.
Kommentera

Gavelo: Riktigt viktigt, nu är löven i gungning!

Bernhardt 2-1!
Kommentera

2-1
PP levererar
Kommentera

MorganaLefaey: Det syns direkt att Löven är skickligare än oss. Framförallt i PP.
Kommentera

Rytter: iofs linjemännen som ska blåsa för det
Kommentera

Rallarn: Välkommen till ishockey. Första matchen du ser?
Kommentera

« · 2268129 · »