1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508225 inlägg · 4106 ämnen

Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07

« · 2161296 · » Till forumet

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Rytter: Sen vill man ju inte missa vilka dom fyra spetsvärvningarna är, 3 svenska o en finne.
Här nött ner F5 knappen nu, så jag måste dra till Elgiganten och köpa en ny 😎😎😎
Kommentera

M Horava: Hur känner vi kring Sveningsson inför nästa säsong? Jag har ändå varit positiv till en förlängning ganska länge. Underpresterat något enormt men känslan är att han har hamnat helt fel i kedjorna från start.
Kommentera

Tarasov: Ja vi lät ju Lodin fortsätta "arbeta" och det känns ju som lite win-win nu 😉
Kommentera

Tom Topp: Försök vara lite stor nu när ni leder.
Kommentera

M Horava: Svenningsson loggade 14 byten och lite mer än 9 minuter och gör tre mål. Han sov nog ganska gott i natt.. :-)
Kommentera

KB: Alla som inte hoppar är en timråit? Man får lite Sundsvall hockeyvibbar av sånt! Och vi vet ju hur det slutade! 😜
Kommentera

Robin Ztorken L: Ytterell loggade över 27 minuter (!).. inte mig emot men kanske är statistiken fel?
Kommentera

Rytter: Nej, fick inte ledigt, blev sommarstudier på internat.
Kommentera

Werner: jag hoppas de inte byter målvakt tyckte Tex såg klumpig och osäker ut i de matcher han stått
Kommentera

Robin Ztorken L: Han lägger av, så läge att toppa laget nu och kräma ur kunskapen vi ändå har i laget.
Kommentera

Robin Ztorken L:

Hade inte du tagit sommarlov?
Kommentera

M Horava: Såg att Enström hade ruskiga 43 sekunders speltid, blev han skadad/petad?
Kommentera

Robin Ztorken L: Ja, Strömgren och Svenning har kemi. Stundtals såg det så lätt ut när de lirade. Är det först nu de fått chansen att spela med varandra?
Kommentera

Costanza: Röd-vit-gröna bengaler när bussen anlände och stämde upp i sång med spelarna när de kom ut. ”Alla som inte hoppar är en Timråit”.

Fantastiskt att se!
Kommentera

Tarasov: Mötte MoDo-supportrar upp laget igår kväll vid Fjällräven? Det är ju så sjukt jävla bra gjort.
Kommentera

KB:
De plocka väl mer eller mindre 30p på 10 första, efter drt har det varit sådär.
Kommentera

Tarasov: Petar vi in 1-0 så vinner vi nog.

Man förstår ju ändå att vi har ett extremt stukat psyke vid det här laget, men det är ju lite intressant att Löven verkar lida av samma åkomma och losermentalitet trots deras läge i tabellen. Har svårt att se dem gå särskilt långt i slutspelet.
Kommentera

Tarasov:
Kan rida ut stormen i början idag och få med oss nåt mål så kan det gå vägen. Zykov har börjat samla ihop till ett mål eller två.
Kommentera

Werner:
Jag tror att vi samlat ihop till gårdagens match, som jag skrev igår vi var inte 1-7 dåliga mot Mora och det har ändå funnits en förmåga att skapa målchanser under Sundqvist. I tillägg till det är nog Björklöven det enda laget vi har mentalt övertag på denna säsong, högst oklart varför. Det är lite som att Björklöven tänker ”det borde” vara enklare. En tredje faktor är Björklövens förra säsong gör att man inte slappnar av mot dem.
Kommentera

mikenomad:
Håller med alla skall få en andra chans och i tillägg till det så bör folk med olika problem t.o.m. uppmuntras att utöva sitt yrke såvida det nu inte är inlåsta. Inget blir bättre av de inte tillåts arbeta.
Kommentera

jonsson: den här säsongen saknar logik..

Peters spikar igen och vi vinner med 2-0 🕺
Kommentera

Werner: Film från när bussen anlände till arenan😍😄
Kommentera

Sven Tuta: Verkligen snyggt gjort av supportrarna 🙏

Rid vidare på det här nu ❤️💚❤️
Kommentera

Werner:

Jag är väldigt ödmjuk inför dagens returmöte, blir nog avsevärt mycket jämnare, en förlust typ.
Tippar 1-5
Kommentera

Werner: Härlig läsning i Allehanda idag. Måste kännas grymt som spelare och få en sådan uppvaktning av supporters när de anlände tillbaka till Sveriges hockeystad nr1 igår kväll Grymt bra gjort ni som var där.
Kommentera

Robin Ztorken L: Ja vissa höjde sig rejält. Det var nog en kombo att MoDo spela bra och löven gjorde en medioker match. Deras backchecking såg ju inte så bra ut.

I vanlig ordning bör vi torska idag med typ 1-6 men nu möter vi ju serietrean igen så jag tror på vinst 😁🍻
Kommentera

Robin Ztorken L: Ligger väl nånstans mittemellan.
Det har funnits tendenser till ett bra spel hos oss under väldigt många matcher nu, men man viker ner sig vid minsta motgång. Psyket är i botten helt enkelt. Men igår så gjorde man jobbet och fick utdelning. Riktigt bra spelat av grabbarna.

Det finns mer kvalitet i Löven men de har väl ändå varit i ganska dålig form i typ 30 omgångar nu. Kollar man deras snitt från omgång 11 och framåt så är de typ på en 8-9 plats i tabellen.
Dessutom har de svårt för motståndare som spelar enkelt och verkar också lida av samma problem med att man viker ner sig vid motgångar som oss, av någon anledning.
Kommentera

Werner: Ja, det ska bli intressant att se om gårdagens match var en tillfällig dödsryckning, eller början på en positiv trend.
Nu vet jag inte om Löven var ovanligt urusla, eller om det faktiskt var vi som var så här bra?
Oavsett vilket så var det en hög spelare som spelade som man önskat sett från omgång 10.
Tänker på Öhman, Svenningsson bland annat, dom spelade som dom hade eld i baken och en plats i fjärdefemman ihop med Strömgren var uppenbarligen en fin kombo.
Hoppas att det håller i sig i eftermiddag!
Kommentera

Rytter: Tänk alla hockeyprofiler man sett dyngraka genom åren. På ett personligt plan tycker jag droger är avskyvärt men ska man titta på hur hockeyspelarna framstår i termer av ”förebilder” eller liknande så bleknar ju dom här dopingfallen eller drogfallen jämfört med alkoholkonsumtionen på många hockeyspelare ”off season”.

Sen kan man ju bli lite bitter också när bartendern säger åt en att man bara får beställa fyror men till vänster står en ganska känd hockeyspelare och försöker betala 10 st sexor med bibliotekskortet 😅
Kommentera

Rytter: Jag tror att JonteD har lite hett temperament bara. Han är en snäll farbror eg, det vet jag av egen erfarenhet 😉
Kommentera

mikenomad:

Istämmer helt i det du skriver.

Blev bara irriterad på jonteD som refererade till våra spelare som fuskare som "injecerar samt tar ryssfemmor".

Därav jämförelsen, och överdriften.

Håller med att har man tagit sitt straff så är man värd en andra chans. Samma gäller ju i vårt samhälle har man tagit sitt straff och sonat sitt brott så är man värd en andra chans.

Att man sedan kan få svårare att nyttja denna andra chans, och svårt att komma in på allla jobb och i samhället är något man själv får leva med och fundera över.
Kommentera

mikenomad: Instämmer till fullo.
Nubben har alltid varit en mästare på att hitta guldkorn!
Vad menar jag med guldkorn?, det är spelare som har en väldigt hög nivå och som får ut detta i den roll man får i Timrå, dvs väldigt många nyförvärv känns oerhört genomtänkta.
Glader är kanske lite tidig att bedöma då han endast varit sportchef i knappt 2 år, men han har väl både blandat och gett kan man säga.
Per Kenttä har alltid bara gått på etablerade namn oavsett kostnad (vilket rent sportsligt blivit riktigt bra) och där är känslan att som du säger är Glader och Kenttä rätt lika medans Nubben mer frekvent letar spelare som skall passa in i en grupp, pusselbitar om du så vill!

Respekt till Nubben helt klart ✅
Kommentera

Rytter: Jag tänker inte hänge mig åt nåt dömande eller graderade av värsta brott. Det som är sonat är sonat och mig veterligen finns inga aktiva fuskare eller kriminella i något av våra lag. Så det blir bara pajkastning av det hela, ganska ovärdigt tycker jag.

Vad jag däremot tycker är att Nubben har en värvningsfilosofi som skiljer sig mot både Gladers och Kenttäs där den förstnämnde lägger betydligt större vikt vid spelaren som person och hur han passat in socialt, i gruppen.

Det är lätt att här dra upp Lodin men jag både hoppas och tror att det i hans fall handlade om ungdomligt oförstånd
Kommentera

Rytter: Eftersom jag varit i utkanten av branschen i 20 år så kan jag inflika att det uppkommer dagligen preparat och då nästan uteslutande Pwo (pre workout) som innehåller atomförgreningar som inte är olagliga när dom släpps men som inom något år blir dopingklassade.
Detta beror på att enheten som testar preparat inte hinner med i den takt som kosttillskott kommer ut på marknaden och därför blir det en gråzon där ett olagligt preparat kommer ut i svenska butiker och kan säljas under tiden tills det blivit testat och när det testats och förbjudits så ändrar de som framställer produkten atomkedjan en aning sen kan preparatet åter igen säljas på marknaden eftersom att det då är ett ”nytt kosttillskott” och måste testas innan det förbuds.

Nu ska det väl också tilläggas att detta handlar om tillskott som är av samma kaliber som kaffe och redbull typ!

Övrigt tycker jag alla är värda en andra chans, alla är vi unga och dumma, men framförallt oerfarna och naiva i unga år.
Kommentera

Det var mkt längesedan man längtade till matchstart, men nu vill jag bara att klockan ska bli 15 😁

(inatt blev det 8h sammanhängande sömn, tack för det MoDo)
Kommentera

JonteD:

Det ena och det andra?

Hedberg åkte dit för ett kosttillskott som primärt användes dom bantningsmedel.

Ryssen vet man inte vad han tagit, med det beskrivs i text som "ett tillskott med en olaglig substans"

Du får detta till att de "injecerar och tar ryssfemmor", jösses!

Isåfall är ju Lodin en sprutnarkoman.

Håller du inte med att det är bra att ge de som sonat och tagit sina straff en andra chans, även knarkare?
Kommentera

AddMan: Oerhört viktigt att det inte blir mer än 43 sek idag iaf.
Kommentera

Knafus: Tack, nu match idag.
Vi är naturligtvis extremt ödmjuka i den sits vi sitter i, för oss handlar det bara om att ta dom poäng som behövs och göra en bra avslutning innan semestern rullar igång.

Ni har väl lite att slipa på inför slutspelet, men vi vet ju att när Löven kuggar i så är det kanske ligans bästa lag över alla 4 formationer så får ni bara ordning på grejerna så kan vad som helst hända i vår.

Gårdagen är en ketchupeffekt som inte speglar matchbilden, blir spännande och se hur lagen svarar idag, skulle inte alls bli förvånad om det slutar 3-7 idag åt andra hållet.
Kommentera

Blir intressant att se om Tommy Enström får 43 sek istid idag också.
Kommentera

Rytter: Grattis till en mkt välförtjänt seger. Ni vinner nog idag igen. Hur ska Löven få ihop detta? Ni var bra.
Kommentera

Rytter: Till exempel han som la ner sitt hockey liv han hade ju använt både de ena o de andra och den som spelar i Modo nu eran ryss har ju blivit avstängd vad jag vet! De kan du inte förneka elr hur????
Kommentera

Costanza: MoDo Hockey League?
Kommentera

Nooky: hatten av oavsett om du ens har 20% rätt. Alltid härligt att läsa dina förutspåelser.
Kommentera

JonteD: Så jävla glad att Örnsköldsvik fick vara glad idag vid middagsbordet.
Kommentera

Costanza: Vill inte att ni försvinner ifrån oss!!
Kommentera

JonteD: Tack så mycket JonteD, det räcker inte långt för oss men det var stort av dig. Lycka till!!!
Kommentera

« · 2161296 · »