1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507904 inlägg · 4106 ämnen

Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07

« · 2161384 · » Till forumet

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Är det förresten någon som har koll på vad regeln säger om att spela pucken med händerna i målgården?
Kommentera

Robin Ztorken L: Håller med, men det hade man ju förstått eftersom han inte har spelat en match sedan förra säsongen.
Han kommer inte komma i någon form innan denna säsong är över.

Hoppas att Modo kommer ut och slutar stressa så kan det iaf bli match igen.
Kommentera

Gavelo: Tråkig puckout utvisning.
Det som du säger lite stressad ut men en som åker omkring och fyller år är Zykov, där görs det inte många knop.
Kanske bara är jag men jag tycker han ser seg ut.
Kommentera

bar mofftak:
Samma här det blir så mkt lättare när 50% av skotten går in😄
Kommentera

Rytter: Jag tycker det är riktigt dåligt stundtals, främst Mikkelsson är sönderstressad och vi är allmänt slarviga.
Visst har vi haft ett par hyfsade chanser men Löven leder rättvist och har tagit över mer och mer eftersom vi tydligen inte klarar att spela oss ur zon.

Jag tycker att det saknas desperation idag, många spelare som inte gör jobbet, Boivins agerande på Liss mål är talande för arbetsmoralen i dag, glider sakta ut så liss får god tid på sig att ladda.

Sen är det väl solklart att Fredrik Andersson skall åka ut för att ha slagit bort pucken med händerna i målområdet
Kommentera

Rytter: ja där skulle det varit straff/utv. Synd kunnat varit en annan matchbild inför andra då. Men men bara gilla läget och jobba från det. Hoppas modo kan fortsätta spela i andra
Kommentera

Gavelo:

Nog tycker jag vi varit minst lika bra i 5 mot 5, bägge lagen har ju skapat lägen i 5 mot 5 och vi har haft några fina chanser.

Det är främst 4 min i bp som gör att det väger över till löven. Fortsätter vi såhär har vi chanser på poäng.

Visst ska andersson ut när han greppar pucken i handen och håller fast den och trycker ner den i isen, han räddar ju ett väldigt farligt läge pga detta.
Kommentera

wolper: Ska Modo ha en chans så måste Sunken säga åt spelarna att sluta flippa ut puckar i mittzonen, jobba hårdare och hjälp varandra bättre i egen zon så kan vi behålla pucken inom laget.
Kommentera

Gavelo: Jag tycker ni spelar ungefär lika bra som igår. Löven är dock inte riktigt lika kassa idag. De får faktiskt fram några pass ibland och då blir det farligt.
De har trots allt jäkligt mycket talang i laget.
Kommentera

hockey_21: spela bra tycker jag men stutsa inte med i puckar och domslut idag. Tror vi hade behövt första målet. Blir nog tufft nu. Men kämpa på i andra nu. 40 kvar
Kommentera

Märks ju vem som har en fungerande barmarksträning. Vi har ju betong fötter idag, på löven märks det ej ens dom spela match igår och då har det bara gått 20 min.
Kommentera

hockey_21: En klart sämre period av Modo, Löven är bättre!
Modo måste sluta slänga bort så jävla mycket puckar.

Nu är vi tillbaka precis där vi varit hela säsongen, värdelöst arbete, ingen kyla, tokstressade i alla beslut och ett passningsspel som inte liknar någonting och sen har vi slutat att åka skridskor!
Kommentera

Ja där rök min insats ha ha ha.. kriga modo
Kommentera

PISSOLLE!!!!

Modo verkar inte ha så mycket kräm i benen idag. Ändå en jämn period.
Kommentera

Helvete jävla utvisningar, det vi gjorde bra igår är som bortblåst idag.
Kommentera

hockey_21: Tycker det.
Lövenspelaren borde också åkt ut för att han höll i Jellverts klubba. Oavsett om han blir hakad eller inte så får man inte greppa klubban.
Kommentera

JoseGonzales: Haha ja där tog han revansch för igår kan man lugnt säga!
Kommentera

Gavelo: Såg nästan ut som Anderson greppade pucken, ska det inte bli straff då?
Kommentera

Gavelo: Av bilderna på tv så är det en superräddning av Poulin men ser inte på bilderna om den är inne.
Kommentera

Gavelo: KIK leder med 2-0 för övrigt. lila viktigt som vår match.
Kommentera

Steken84: Det blir för mycket kasta bort puckar, man måste ju förstå att när vi gör det så ger vi Löven mer och mer av matchen.
Kommentera

Rytter: F'låt för att jag vräkte ur mig dumma saker hoppas du o ni härinne inte tog illa upp om de där med doping kontra droger igår!!! Inget är så klart som att alla ska ha en andra chans!! Nu blåser ni väl till frisyren på surlöven även idag!!🙌🙌😇
Kommentera

JoseGonzales:

Lyfta pucken är ett bra koncept men det vore ju kanon om man försöker hitta en passning ibland oxå. Nu ledde det till en puckout i onödan
Kommentera

Robin Ztorken L: Mikkelsson är extremt slarvig idag, han känns så stressad och slänger bort fantastiskt många puckar.

Han bara skriva det så drar han åter iväg en helt onödig puck som denna gång även blir puck out!

Varför så stressade?!?!
Kommentera

JoseGonzales: Strömgren är vidrigt hal..
Kommentera

JoseGonzales: Precis så stod det ju i mailet från Käntäääh till Modo i går !
Kommentera

Gavelo: Ser hellre att ni undviker kval än att vi kommer tvåa. Kan jag ta förluster mot er någon gång så är det i helgen!
Kommentera

KB: Hoppas Öhman spelar lika bra idag som igår
Han bästa för säsongen.
Kommentera

JoseGonzales: Tack och desamma!
Vi behöver alla poäng vi kan få för att rädda kontraktet.
Kommentera

KB: Lycka till idag!
Kommentera

J F K: Var väl tveksam till förlängningen av Tommy till att börja med. Han har dock varit en viss trygghet när vi haft 2-3 ordinarie borta men nu ska han helt klart stå utanför som reserv, alternativt sjunde back om någon behöver vilas av någon anledning.
Kommentera

J F K: Ja, jag kan bara hålla med, sen förstår jag att han fått spela alldeles för mycket men det har nog mest haft att göra med skadelistan på backsidan.
Nu kan Ytterell käka en 30 minuter/match, noterade att Tommy fick 43 sekunder igår.
Kommentera

Robin Ztorken L: Jag har nästan tjatat hål i huvudet på att han tagit alldeles för mycket djup och därmed bjudit motståndarna på massor av yta. Jag tycker att han helt enkelt inte varit bra nog i vinter, så det känns vettigt att bänka honom.
Kommentera

KB:

Själv räknar jag nästan med förlust, hade som mål att vi skulle ta poäng i dubbelmötet och det är ju redan uppfyllt.

Tror på förlust, för löven kan inte vara så usla igen, samt att vi har svårt att göra bra matcher i rad, så förlust är logiskt och varje poäng en bonus.

Bara hoppas KIK gör sitt idag, då har vi 7p ner med 3 kvar trots förlust och då ser det bra ut.
Kommentera

KB: Tommy i frysboxen med andra ord.
Kommentera

Rytter:

Eller så gjorde domarna nått fel
Kommentera

Rytter: Får se vad Löven kommer med för inställning idag. Som sagt, om vi klarar av starten så kan det nog bli bra idag också.

Laguppställning uppe nu. Öhman går in med Corrado och Boivin med Wallinder. Tommy utanför och Styf in som sjunde.
I övrigt verkar det vara samma!
Kommentera

Rytter: Spontant tänker jag Bert Robertson? Men båda har ju en historik i Skellefteå, det torde kunna förklara den totala bristen på ödmjukhet vilken är slående hos båda.
Kommentera

Costanza:

Skulle vara skönt med en vinst till idag och få tyst på wallson.

Finns det någon tränare i ha som är mer oödmjuk än wallson och mer arrogant? Jag kommer inte på någon iaf.

Aldrig är motståndarna bra eller får cred, utan man har antingen haft otur eller inte gett max är hans analys.

"-Man får komma ihåg att de hade maximal utdelning"

Nej wallson det var inte 5 slumpmål vi gjorde, vi spelade oss till situationerna genom snabba kontringar där ni inte orkade med att åka skridskor och ta kampen. Sedan missar han att vi hade en i stolpen och ett missat halvt friläge från aagaard. Så egentligen hade vi otur.
Kommentera

KB: Tycker definitivt vi ska behålla honom. Lätt att glömma att han bara är 21 år.
Med starkare ledarskap kan vi förhoppningsvis se utveckling på honom och Aagaard exempelvis
Kommentera

KB: jag vill förlänga med honom. Uppenbarligen vet han ju vart målet finns. Generellt förväntar jag mig att Glader försöker behålla den trupp vi har, men fokuserar på att leta centrar med spets.
Men jag vill ju se Sundqan kvar också där han får bygga självförtroende och träna laget så som han vill.
Kommentera

Sven Tuta: Har inte råd, pillerburken är så dyra och jag har inte kommit upp till högkostnadsskyddet än💊💊💊😎😎🤕
Kommentera

Robin Ztorken L: Tog ni rygg på mitt spel igår, 5 raka💰
Kommentera

Snipan: Han har definitivt skillsen, gäller bara att ta rätt beslut på isen.
Kommentera

KB: När man såg intervjun med honom igår, så förstod man hur enormt pressad han har varit. Med en injektion självförtroende, så inbillar jag mig att vi kan få se en helt annan spelare, men det är kanske bara önsketänkande?
Kommentera

KB: Spelar han som igår så ska vi definitivt förlänga.
Nu har han ju några matcher kvar att bevisa sig o att gårdagen match inte var en engångsföreteelse
Kommentera

Tom Topp: Lycka till Timrå....vi har våra egna problem.
Kommentera

Robin Ztorken L: Synd inte F1 funkar. Det hade gått fortare.
Kommentera

Costanza: jorå, men det är aldrig bra att fokusera mer på motståndaren än sitt eget lag! Lex Sundsvall hockey.
Kommentera

« · 2161384 · »