1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506542 inlägg · 4103 ämnen

Boliden-pajka mot MoDo

« · 1114811 · » Till forumet

Boliden-pajka mot MoDo
Inför match
Skellefteå - MODO Hockey
Skellefteå Kraft Arena
2009-01-22, kl 19:00

Matchinformation »

MODO Hockey mot Skellefteå AIK:
Målvakter:
30 Michal Zajkowski,
33 Mike Morrison.

Backpar:
41 Victor Hedman,
3 Mattias Timander

18 Per Hållberg,
35 Pierre Hedin

4 Mikko Kurvinen,
34 Tommy Wargh.

Extraback:
2 Jens Westin.

Kedjor:
10 Per-Åge Skröder,
24 Niklas Sundström,
22 Patrick Yetman

15 Andreas Salomonsson,
39 Per Svartvadet,
19 Jeff Ulmer

79 Fredrik Warg,
20 Oscar Steen,
36 Mats Zuccarello Aasen

11 Thomas Enström,
29 Andreas Molinder,
81 Ville Snellman.

Extraforward:
16 Tobias Forsberg

Kommentar
Harri Rindell: Vi möter ett riktigt kämpagäng

Fem segrar på sju matcher under nyåret. Visst, ett riktigt fint facit för MODO Hockey, men ändå väntar idel sexpoängsmatcher. Närmast Skellefteå borta.
- Så är det i den här rekordjämna serien, säger coachen Harri Rindell. Nu möter vi ett riktigt kämpagäng i form av Skellefteå, men vi har ljusa vibbar från senaste mötet däruppe.

Vid senaste besöket i Skellefteå vände MODO 2-4 till kvittering och förlängning, där man också gjorde segermålet.
- Återigen spelar vi en mycket viktig match. Det gäller för oss att ha farten och behålla arbetsinsatsen från de senaste matcherna. Då har vi en god chans.

Det blev några matchlediga dagar efter smällen på Johanneshov senast.
- Det tror jag var bra. Vi var helt lediga söndag, sedan hade vi frivillig is måndag och därefter har vi tränat bra tisdag och onsdag.

Mats Zuccarello Aasen gör comeback. Betyder mycket förstås?
- Självklart. Zuccarello är en kreativ spelare, som betyder mycket för oss. Nu är han också i betydligt bättre skick än då han försökte sig på comeback senast.

Åter är också Fredrik Warg och skadesidan ser hyfsat ljus ut för en gångs skull.
- Sådant man knappt vågar andas om. Då brukar det direkt hända saker, men klart det är bra att vi får tillbaka spelare.

Noterbart om laget
Notera att
...backen Hans Jonsson (rygg) och forwarden Marco Tuokko (ljumske) är ur spel.

...MODO senast vann med 5-4 i Skellefteå efter förlängning. Då gjorde Jeff Ulmer tre mål.

...övriga matcher mellan lagen i vinter slutat 4-2 till Skellefteå (i Skellefteå Kraft Arena) och 6-0, också till Skellefteå i Swedbank Arena. Det var samma kväll som Magnus Wernblom avtackades.

...MODO värmer hemma innan lunch och avresa till Skellefteå
Kommentera

Sv: Boliden-pajka mot MoDo
zigge: Hmmm, Westins uppryckning senaste match(-er) belönades med bänken...?
Kommentera

zigge: Är du full?
Kommentera

Frisco: Hehe, I wish...Närå, nog förstår jag rokaden, hoppas den funkar, att MZA o Warg nu är i slag, o håller!
Kommentera

zigge: Ja men först en massa snack om ingenting och sen snack med dig själv. Däremellan en matchtråd utan datum.
Kommentera

Frisco: Skit i datumet, vi fattar att matchen är i morrn ;)

Däremot  tycker jag man kan ställa molinder el. snellman åt sidan å låta tommy wargh spela forward där ist.  Wargh ska inte spela back det har vi sett flera gånger, däremot som forward gör han det mycket bra, mycket bättre än molinder och snellman.

Kommentera

zigge: Den som skrivit texten verkar ha gjort en Liza Marklund och redigerat sanningen lite. Vändning 1-3 till 4-3 och därefter jävligt uselt försvarsspel till 4-4. Sedan en extra tröstpoäng efter 5-4 i förlängningen
Kommentera

Frisco: Du får göra en ny matchtråd åt dom som inte vet när matchen är ,och vilka som spelar.Eller är det är det oskrivna regler här för hur en matchtråd skall se ut?
Kommentera

Wayne Gresky: Tur det inte alltid är 'logiska' matcher...Ulmer & Wargh lyckad kombination då, dvs W som back. Samma imorron? (22/1 kl 19:00 asså).
Kommentera

Gusse:

Det är väl klart det finns oskrivna regler för hur en matchtråd ska se ut. Hur länge har vi haft sådana här? Matchtrådar, alltså.
Kommentera

Vilket speldyk helt plötsligt. Inget anfallsspel och inget försvarsspel.
Kommentera

NuMo:Så lyckades man missa första 7 minutrarna. Hur gick målet till?
Kommentera

MorganaLefaey:

Man skulle kunna tro att det var Zakke i mål. Mo täckte som Pecka på sin tid, men med bara ett ben efter stolpen, vid ett vinkelskott. Pucken gled alltså mellan benen och styrdes in via honom själv.

Ähh! Varför skulle jag försöka förklara för. Jag fattar inget av det där.
Kommentera

NuMo: Ja man lär väl tyvärr få se det när det blir paus. Ack va jag hade hoppats på en bra start.

Sen måste jag säga att jag redan stod upp och skrek när Svarten la passet förbi målvakten.

Kommentera

NuMo: Fy satan vilken skitperiod av modo!!

Hönsgård alá modo

Kommentera

Berka:

Det verkar som att man spelar något jäkla zonspel i försvarszonen. När en spelare får pucken så är närmaste modoit ofta fyra meter därifrån.

Har man blivit tillsagda att man skall stå still och beundra motståndarna ikväll? Man funderar ju.

Framåt är Hedin, hör och häpna en av få som är kreativ. Salle försöker också med hjälp av tacklingar och lite aggressivitet.

De övriga behöver inte duscha.
Kommentera

Ojoj inte haft ett eget spel öht, klart nöjd med 1-0! Dessutom känns det märkligt att domaren lyckats tappa en massa trippings då han hamnat i en röra kring att fria och då inte tagit för filmning..

Nåväl vi hade ett riktigt bra läge att kvittera efter ett snyggt anfall lyckades svarten spela fram den men Ulmer eller salle lyckades miss.

Om detta var vår dåliga period då vinner vi, men om alla är lika illa ja då är det kört.
Kommentera

NuMo:Helt sant, känns som om hedin plötsligt fått självförtroende, =)

Kommentera

Oj oj in med zacke tack!!
Kommentera

Satan Vi borde ha kvitterat.
Kommentera

Berka: Spelet i egen zon är ju skrattretande. Forwards lämnar de stackars backarna helt ensam i ingenmansland.
Kommentera

NuMo: Ja nu släpper vi upp saik till 5-0 sen kan vi göra 4 mål i slutet å förlora med 1 mål
Kommentera

Berka: Det ser mer ihåligt ut med en långsmal målvakt som står rakt upp och ner med rumpan mot ribban, än med Zakke som knappt når upp till ribban med huvudet. Frågan är om det inte är det. När Morrisson går ner öppnas hålen upp ännu mer.
Kommentera

NuMo: Åhh nej! Nu får vi spela nummerärt överläge också. Som om vi inte hade nog andefattigt spel ändå.
Kommentera

NuMo:Så är det

Sjöberg är ute och cyklar i vanlig ordning....

Kommentera

Solklar interference på Timmy. Be om ursäkt Timmy, annar får du en tia till.

Jaja. Bättre fyra mot fyra, antagligen.
Kommentera

NuMo: Haha, vad kul att Timander åker ut när #21 i Skellefteå så oerhört klart filmar sig till en utvisning.
Kommentera

S J Ö B E R G.......       Hmm
Kommentera

Berka: Då var det väl slut på den matchen då. Fan va less man blir.
Kommentera

Paddan: Vad håller Victor på med nu då. Hockey är ett frustrerande spel. Är det kollaps så är den verkligen total.

Nu får de mata Victor med lite pellet söver sommaren så att han får upp finmotoriken lite.

Snyggt mål av Skellefteå mot ett gäng statister. Jag undrar om det inte beror på uppehållet. Varje gång Modo haft uppehåll på mer än fyra dagar så går man ju ner sig totalt. Stoppar man i sig fläskkorv hela loven eller vaddå?
Kommentera

shack matt 3-0

Nu var denna match förlorad, nu är väl bara frågan hur mycket förnedringen kommer bli?

6-1 låter rimmligt

PS. Byt ut morisson för han är värdelös

Kommentera

NuMo: Enligt uppgift har modo haft lagfest i dagarna...

Kan ha med det att göra?!

Kommentera

4-0   målvaktsbyte?
Kommentera

Berka:

Det är ju pinsamt. Djurgårdsmatchen samt den här visar ju att man dippat ner på samma nivå som under kristiden för några veckor sedan.

Nu har vi snart inga skadade kvar att skylla på, men vad spelar det för roll med de där isterbukarna på isen. Att det är så jäkla skoj att spela chicago på bussen fram och åter till Skellefteå.
Kommentera

Berka: vad håller modo på med?
Kommentera

NuMo: Jag orkar inte ens skriva mer numo!  Men jag tycker det är tämnligen pinsamt att vara modoit nu?

Kommentera

vill verkligen modo gå till slutspel ?
Kommentera

oscaaaar: FY FAN DE E JU FAN SOM ATT TITTA PÅ ETT GÄNG FETA CURLINGTJEJER FÖRSÖKA SIG PÅ ATT SPELA HOCKEY!
Kommentera

Berka:

Du kanske ska stänga av datorn nu. Gå ut på promenad eller något.
Kommentera

K-K vad lojt, kasst och värdelöst man spelar. Skall det vara så J-A svårt att tända till INFÖR en match.

P E N I B E L T ! ! !

Och dessutom HITTAR Sjöberg med för god hjälp av linjemannen en felaktig utvisning på Ulmer. Felaktig på så sätt att det inte var en hög klubba.
Kommentera

oscaaaar: Det ter sig ganska meningslöst. Man har tv åspöken som gör att man lika gärna kan avstå spel. Djurgården och Skellefteå. Får man inte hemmaplansfördel mot de lagen i ett slutspel så är man chanslösa.
Kommentera

oscaaaar: När ska harri avgå?

När ska hållberg,molinder,warg,snellman,kurvinen,hedin och halva styrelsen sparkas?

När ska man försöka scouta bättre spelare?

När ska man våga satsa på kvalifiserade och något dyrare spelaköp?

När ska ledningen sluta tillåta lagfester dagar före matcher?

När ska man börja jobba som ett desperat lag?

DETTA E FAN DE VÄRSTA I KÄMPAVÄG JAG SETT, INTE EN JÄVEL SOM GER 100%

Kommentera

Berka: svar på När ska man försöka scouta bättre spelare?

titt på linköping, får noronen och vi? morrison... vare inte ecke som sa att det fanns några spelare på transfern ?
Kommentera

oscaaaar: Det kan ju kanske kallas att rätta mun efter matsäcken. Jag skulle kunna tänka mig att Hugo Stenbeck lät bli att äta hummer och dricka champagne i några dagar och lyckades hitta några miljoner att värva spelare för.
Kommentera

oscaaaar:Ett bra exempel av dig där! 
Kommentera

oscaaaar: Måste förstå att LHC har hyrt ut spelare för en massa miljoner detta år samtidigt som vi är väl under vårat budgterat publiksnitt. Det finns ALLTID spelare om man har en tjock plånbok.
Kommentera

Lumber Jack: Jo, det går ju lite trögt för Enström på andra sidan Atlanten. Vi kan väl få låna honom ett par år...
Kommentera

Sparklista, har ni nån is där uppe? Annars får vi entlediga:

Ecke
Steen
Hedin
Molinder
Kurvinen
Westin
Warg
Snellman
Ulmer
Zacke
Morrison

Svartvadet och Hasse får en rejäl lönesänkning men får vara kvar. Bäst vi byter sportchef snarast så denne hinner hitta en tio-elva spelare till nästa säsong.
Kommentera

Berka:

"oscaaaar:Ett bra exempel av dig där! "

Var det verkligen ett bra exempel? Fanns Noronen ens ledig när vi värvade Morrison? Jag har för mig att Noronen nyss släpptes av sin förra klubb och kom ut på marknaden för bara några dagar sedan.
Kommentera

« · 1114811 · »