1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507026 inlägg · 4104 ämnen

Bröderna Sedin

« · 414305 Till forumet

Bröderna Sedin
Sedinarna skriver på för ett år till i Vancouver
Kommentera

Sv: Bröderna Sedin
Foldron:
Ja, då känner jag mig rejält blåst i alla fall. Men de hör ju hemma i NHL.
Kommentera

Icing-Ove: Helt seriöst!

Jag har inte kollat länken men jag tycker att det är så många jag känner som har sagt att Bröderna var klara för MoDo?
Synd för er och bra för oss isf ;-)
Kommentera

65Selander:

Nåja, det återstår väl att se konsekvenserna av detta då risken för lockout fortfarande är mycket stor.
Kommentera

scim: Kanske därför dom garderar sig med lite kosing så att dom kan gå in och betala tillbaka för vad klubben har gjort dom!

Svamlar jag, nja eller kanske....
Kommentera

65Selander:

"Svamlar jag, nja eller kanske...."

En av få saker som det går att svara bestämt på. Svaret är ett rungande Jodå, så atte...

Åter till ölen.
Kommentera

Poffa:

Jordå, så atte... Mot Parken!
Kommentera

Icing-Ove: De lär nog dyka upp i Ö-vik vad det lider. Ser ut att bli en låååång lockout. Ni kan inte skeppa lite av ert överflöd till oss stackars Brynäsare. Får väl i annat fall hoppas på Modin, vilket inte är det sämsta.
Kommentera

JanT:

Modin är en grym förstärkning för vem som helst, men ni vann ju Mästarcupen så ni har ert på det torra tycker jag :P
Kommentera

YaQoP: Anar jag lite sarkasm hära ;-)

jaja seger mot LIF efter sd är ju en merit ;-)

Nä det kommer att bli intressant vad som händer nu i klubbarna om det blir lockout.

Fast en fråga som ingen har nämt är hur kommer spelarna att känna som blir ratade när NHL spelarna kommer in i laget!
Kommentera

65Selander: Tja, de gör väl som Korhonen och "gråter ut" i tidningarna ;)
Kommentera

Paddan: Men Korhonen har blivit bättre spelare sedan dess

Sedan så trodde jag inte att du trodde på allting som AB skriver!
fast vad begär man utav en Bjästabo! :-))
Kommentera

65Selander:
Kommer alla dessa NHLproffs indrällandes i Elitserien så kommer de yngre killarna att bli mycket lidande för det. De yngre behöver spela i Elitserien för att utvecklas och försvinner då ett år så där huxflux så är det inte bra.
Sen kan det kanske vara bra för dom och vara med på träningarna där proffsen är med, eller nja kanske inte ändå.

Ärligt talat så vet jag inte vad jag tycker/tänker/känner för detta.
Hur som helst så verkar det bli komplicerat om dom kommer.....
Kommentera

65Selander: Klart jag tror på allt som står i AB, för allt som står i skvallertidningar är ju korrekta uppgifter till 100%...
Kommentera

YaQoP: Men vi kom sist i SCA-cupen! Det innebär att vi blir 7:a i ES! Eftersom det verkar finnas ett överflöd av pengar i MoDo Hockey (ni verkar ju ha råd att betala vem som helst vad som helst vid en lockout) så kan ni väl skicka ett litet bidrag till en behövande elitseriekollega....
Kommentera

Sannes: Att de yngre kommer att drabbas om NHL-proffsen ansluter till ES, är som att vägra inse att det naturliga tillståndet är att de bästa svenskarna spelar i ES i stället för någon annan stans. Jag är övertygad om att antalet utlänningar minskar minst i samma omfattning som NHL-svenskarna ansluter.
Kommentera

JanT: MoDo har en bra kassa men den har blött dom sista åren!

Fast nu med ett bra lag så kommer kulorna att flyta in1

Är det någon utav er MoDoiter som har koll på om lönekostnaden har ökat markant i år?
Kommentera

65Selander: Jag har inga lönekostnader, men mina löneintäkter har verkligen varit för låga.
Kommentera

NuMo: Då är det väl som vilken medelsvensson som helst då!

Hur löser MoDo försäkringarna, betalar spelarna själv eller står klubben för allt!
Kommentera

65Selander: Hmm, för egen del verkar kostnaderna ha ökat lavinartat medan "lönen" nästan gått åt motsatt håll.

Vad gäller MoDo Hockeys ekonomi så sade man på årsmötet att man genast skulle göra en översyn av ekonomin, till stor del pga fjolårets stora ökning av utgifterna på spelarlöner pga alltför stor spelaromsättning och självklart signerandet av kontrakten med Svartvadet och Hasse Jonsson. Fast med tanke på medias skriverier om att Salo skulle ha 300.000 kr i månaden i lön så kanske man måste börja gå runt med insamlingshinken...
Kommentera

65Selander: Försäkringsbolaget sponsrar...kanske.

Jag är övertygad om att Modo inte kommer att sätta sig i någon ekonomisk fälla kring detta i alla fall, man brukar vara försiktga med pengar och hellre chansa på en nobody som inte kostar men kanske överaskar, än att köpa en stjärna som kanske inte levererar.

Men som sagt. Jag är lika nyfiken som du kring det här.
Kommentera

Paddan:
Ni kan ju kanske gå en kurs hos 65selander och övriga Brynäsare, dom har ju stor vana med att samla in pengar i hinkar för att få det hela att gå ihop ;-)
Kommentera

Kalle K: Tja, kunde väl vara värt att prova, eller så gör jag en fältstudie först genom att vandra runt med insamlingshink på bussen upp till Umeå...
Kommentera

Kalle K: Alla kan ju inte åderlåta Sundsvall som ni gör! :-)

Sedan så har väl MoDo lite kvar i kassan men dom pengarna äts nog upp snabbt om dom sportsliga framgångarna inte dyker upp i år!
Kommentera

NuMo: Skall bli oerhört intressant att följa utvecklingen i lockoutfrågan kommande vecka. Hursomhelst är det ett vågspel att plocka hem många NHL-proffs om konflikten blir kortvarig. Kostar nog mer än det smakar isåfall. Men Timander & Bröderna Sedin låter väl rimligt? (Jag räknar även med St. Peter)
Kommentera

JanT: Blir det lockout så är jag ganska säker på att Sundström och Näslund ansluter också. Kostar mer än de smakar? Jag har sagt det igen och jag säger det igen, att finansiera spelarnas löner blir det minsta problemet för MODO.

Med tanke på att Alfredsson kan fixa en försäkring på 1.5M så borde MODO spelarnas försäkringar kosta betydligt mindre då de sitter på mindre kontrakt.

Mitt tips är att Örnsköldsvik är invaderat av journalister typ den 16 eller 17:e.
Kommentera

Martin S: Redogör gärna för din finansiella plan! Har för mig att den gode Hedin i våras pratade om max 2-3 spelare vid en ev. lockout.
Kommentera

JanT:

3-4 spelare. Med tanke på att Foppa redan är klar för MoDo så behöver du inte räkna honom som lockoutat tillskott. Timander har heller inte skrivit något kontrakt med sin NHL-klubb än, så han lär också kunna skriva kontrakt för hela säsongen med MoDo (återstår att se, helt enkelt).

Då har du fyra spelare här: Macke, Sedinarna, Sundström. Fast det lär iofs behövas någon back också. Anders Eriksson, möjligen?
Kommentera

knaskamilla: Eriksson är också kontraktslös. Dette innebär att det inte finns någon plats för Weinhandl? Weinhandl har sagt att det inte finns något annat alternativ än MODO i Sverige så blir det Tyskland för hans del? Visst härstammar han från Tyskland?

Undra om Aftonbladet kör en extra bilaga så fort MODO har haft pressis och säger vad var det vi sa....
Kommentera

Martin S: Men Anders skulle väl, enligt någon artikel, spela i den där märkliga "ligan" i Kanada som skulle ha en ny säsong varje vecka och en massa andra konstiga regler
Kommentera

Martin S:

Jaha. Ja, då är det väl bara för MoDo att signa Ante, då? Undrar hur det blir med Weinhandl...

Extra bilaga lär de väl inte köra, men nog blir det mycket MoDo framöver!
Kommentera

Paddan: Jo det stämmer att Anders E var ett av namnen som nämndes i den ligan. Något säger mig dock att den ligan liksom WHA aldrig kommer till nedsläpp.
Kommentera

« · 414305