1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514855 inlägg · 4114 ämnen

Brynäs IF - MODO Hockey 20090126

« · 1118270 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - MODO Hockey 20090126

faceoff: Jag har sett sekvensen, Så då kan ju du även se att dixon försöker tackla hedman,? hedman lägger förbi pucken och åker åt sidan, dixon missar hedmans kropp men tacklar ist. på hans ben som han inte hunnit flytta, så dixon gör sig skylldig till bentackling! Hur svårt är det för dig att förstå?

Hedman kan stå som han står i tacklingsögonblicket i 5 min i sträck om han vill, det är den som tacklar undan hans ben som begår regelbrott oavsett om det inte är meningen!!

Kommentera

Peja:

Fast just knätacklingar är ju farliga och direkt idiotiska. De har väl inget med hårda schyssta tacklingar att göra...

När någon väl får in en hård schysst tackling ska det dock också kacklas om skaderisk, armbågar, hopp, charging etc. DET tycker jag är fjantigt.

En hård schysst tackling ser våldsam ut av den anledningen att den är våldsam. Den ger reaktioner hos både den tacklade och den som tacklas. Fysikens lagar gäller.

En bentackling är en feg idiots sätt att försöka skada en motståndare, på samma sätt som en spearing i ögat.
Kommentera

Berka: Jag skulle inte generalisera så mycket. En sån som Ward spelar ju brutalt och står för rena överfall. Dixon spelar hårt men med ärligt intentioner (men ibland kan av olika anledningar bli lite fel, som igår). Om jag ska göra en generalisering själv tycker jag dock att många svenska domare är oerhört hårda på kanadensare, minns bla att Kris Beech fick en jäkla massa konstiga utvisningar sist HV var här.
Kommentera

Berka: gå in på länken brynäs klicka på brynäs tv efter ca 1min 40 sek så ser du sekvensen...........har ingenting med okunnighet att göra.....
Kommentera

Peja: Ja jag nämnde aldrig ordet matchstraff ellerhur?!

Och vist är det så att de skiljer sig mycket mellan tex kanadensiska och svenska spelare när det kommer till att spela fysiskt.

Spelar som ingen roll, alla spelarna har fortfarande samma ansvar på isen, titta på tex lance ward som spelar otroligt tuff och alltid lite över gränsen! Over there hade de nog gått hem , men i ES blåser man utv.

Kommentera

faceoff: Eller så är det du som är äningen okunnig när det kommer till hockey!

Kommentera

Berka: "Om du menar att hedman "släpar med benet" så undrar jag bara om du har åkt skriskor själv någon gång?? För då vet du att för att ta sig åt något håll på isen så krävs det att man tar ett skär och det är tekniskt sett helt omöjligt att genomföra med båda benen sammtidigt!"

Hedman hade ju inte behövt åka undan från tacklingen eller hur? Men jag håller förstås med om att det var en solklar tvåa, men ett matchstraff hade varit snudd på skandalöst.

Det förekommer inte speciellt många hårda tacklingar i ES men ändå blir ganska många spelare skadade pga tacklingar. Svenska spelare är för dåliga på att ta emot tacklingar.
Kommentera

shinzawai: Lärking har väl kanske aldrig varir speciellt bra, man jag efterlyser 4 dommars jag så kanske mycket negativ kritik mot domarna upphör något.
Kommentera

Berka: åker hedman skridskor på det viset så är det konstigt att han är så bra....
Kommentera

Nu slutar vi prata om Dixon.. Dixon är en fotbollsspelare i Malmö FF!
Kommentera

..och som någon annan skrev så borde nog Salle däremot ha haft några minuter för efterslängar, precis som i de senaste matcherna. Dock hade vi rejält med motlut i domsluten igår trots att han missade Salles massageinstitut.
Kommentera

Berka: Lärking har aldrig varit så jävla värdelös som igår. Jag orkar inte utveckla, men vi var nära att förlora matchen pga den dåren.
Kommentera

zigge: "Lustigt se hur BIF ondgör sig över domare som avgör matchen, när det drabbar dem"

Ja, vi brynäsare är nog unika som dissar domaren när denne avgjort till vår nackdel.
Till skillnad från er modoiter och övriga supportrar som alltid hyllar domaren när han rånat er på poäng...
Kommentera

Peja: Du har mycket rätt i de du nyss skrev, man jag har svårt för det sista!

Spelar ingen roll vilken spelare som" kommer i full fart mot en" eller vad denne har för nationalitet antingen flyttar man sig eller så står man kvar!

Dixon som i detta fallet är den som utför tacklingsförsöket dvs. det är hans ansvar att utföra den korrekt, att hedman inte hinner undan är naturligtvis hans eget fel, men att tackling blir felande är helt och hållet dixons ansvar!

Om du menar att hedman "släpar med benet" så undrar jag bara om du har åkt skriskor själv någon gång?? För då vet du att för att ta sig åt något håll på isen så krävs det att man tar ett skär och det är tekniskt sett helt omöjligt att genomföra med båda benen sammtidigt!

Summa summarum, Dixons bentackling är mer än olyckshändelse men det är likförbannat en bentackling så 2 min utv. är således helt riktigt!

Alla spelare har ansvar för sin klubba och sitt aggerande på isen, vare sig det är med flit eller inte!

Kommentera

Peja: Du kan ju inte påstå att han sticker ut benet. Han försöker flytta på sig. Dixon är så pass bra att han borde förutsett det och inte satsat på det sättet. Det är dock inte mer än en tvåa.

Salles frustration syntes flera gånger. Trist, men det är så typiskt honom.

Kommentera

zigge: Det var en hög klubba. Salmonsson gjorde även flera liknande saker utanför spel som han klarade sig undan med. Helt sanslöst vad frustrerad han verkade vara.

Någon sa matchstraff på Dixon. Jo, eller inte. Han satsade hårt, men samtidigt måste Hedman kunna ta emot en tackling också. Dixon siktade inte på benet, vilket ju även påpekades av Hedman efteråt. Om man ser att en kanadensare kommer i full fart måste man skydda sig, inte sticka ut benet.
Kommentera

spud: ?? dixxons matchstraff? Vad yrar du om?
Vad jag skulle vilja veta, är varför Salle åkte för High Stick, dvs MoDo's 3:e raka utv, fick man aldrig se på ppv (undermålig produktion, som vanligt, inga elr dåliga repriser). Tur BIF va värdelösa i pp , o MoDO bra i bp.
Lustigt se hur BIF ondgör sig över domare som avgör matchen, när det drabbar dem (länk). Igår klagade ingen.
Kommentera

spud: Däremot så hade jag inte gnällt på om vid tiden för bentacklingen modo hade spelat sitt 4 bp, då MZA snubblade in en tackling i ryggen på en biff minst lika solklar 2 som Dixxons matchstraff. Oavsett om det var en medveten bentackling eller ej är han ansvarig för det han gör och den tacklingen hade kunnat förstöra Hedman för en lång tid framöver.
Kommentera

arnio: "Däremot läker de som såll i BP så visst avgorde filmningen. Utan filmning 2-2 så enkelt är det. "
Men ni spelar ju i läkerol arena så det ingår väl i sponsringen?
Kommentera

bisterfinnen:

Gnäll inte på Dixon nu, han "fullföljer ju bara sina tacklingar" som han så fint sa i intervjun i TV....

Så han gjorde inget fel alls...

Hmm...
Kommentera

TIKbiff:

Det konstiga var väl att Hedman får tre knätacklingar denna match. Alla på samma ben och två av dem av knäpp-Dixon. Ibland har omedvetenheten en tendens att verka väldigt medveten, men vad vet jag...
Kommentera

arnio: Men slappna av nu Arnio, jag är inget större modo fan
men till och med jag håller med i det här läget.
Hedman förklarar ju till och med VARFÖR det gjorde så in i h-te ont.
Har man en lårkaka sedan tidigare och åker på den smällen så
är det inte så skönt.

Hur hade du resonerat om Sanny Lindström hade kört över t.ex
Mads Hanssen så där?
Yrkat på dödsstraff skulle jag tro.
Det var inte medvetet, men en solklar utvisning..

men inte är du bitter.....
Kommentera

Lumber Jack:

För att inte snacka om månlandningen och förintelsen...
Kommentera

arnio: Haha, du är allt bra underhållande. Helt utan verklighetsförankring. Hur ser du på Kennedymordet förresten, filmade Kennedy?
Kommentera

arnio: Troll!
Kommentera

arnio: Nu är Brynäs sämst av alla lag i elitserien
Kommentera

"duuu, tänk på att ni hade 3 pp i rad och skapade ni nåt på nåt av dom? nej.. och modo fick ett pp efter och gjorde avgörande målet då. "

Brynäs har inget PP spel så att de spelat med en man mer är ingen fördel. Däremot läker de som såll i BP så visst avgorde filmningen. Utan filmning 2-2 så enkelt är det.
Kommentera

arnio: duuu, tänk på att ni hade 3 pp i rad och skapade ni nåt på nåt av dom? nej.. och modo fick ett pp efter och gjorde avgörande målet då.

du är bara lite småputt efter denna förlusten..
Kommentera

Jag trodde aldrig att jag skulle få skriva dessa rader, men det kändes skönt med Zacke i målet. Skönare än med Mo i alla fall, fast det säger ju inte så mycket.

Brynäs verkar förresten ha läst Zacke, spelade en hel del på sargreturer vilket Zacke inte begriper sig på. HAn skulle nog inte vinna ett enda parti på en förvärmning på Nygatan.

Seger i alla fall - gott! Nu kan man sova hyfsat lugnt.

Dagens nyhet om Martin känns inget vidare, oavsett vad som har hänt. Som de flesta är jag mycket förvånad. Han är ju en positiv kraft som verkligen behövs.
Kommentera

källan: Haha jag ska försöka ;) Jaså du är united fan du =)

Kommentera

arnio:

se.youtube.com/watch?v=Pd8cDxL_5IE

Där har du tacklingen som förstörde karriären för tidernas främste powerforward. Idag skulle förmodligen en liknande tackling leda till 20-30 matchers avstängning i NHL. Menar du på allvar att du inte ser någon likhet mellan fallen, även om Uffes tackling kom i högre hastighet?
Kommentera

Berka: Akta dig för Green Street Elite =)

Glory Glory Man United!
Kommentera

Men domarinsatsen mellan Sverige-Kanada så var tydligen domarinsatsen bra ? När Markström blev överkörd flera gånger!
Kommentera

Härlig seger btw. Skönt att vi kan vända och vinna! En match som var fruktansvärt dåligt spelad,speciellt från modo´s sida men man kämpar man har marginalerna och man vinner!  Nu får vi hoppas att det blir vinst mot tik på torsdag, en match jag inte kan se för då är jag i london för att se mitt Arsenal möta west ham, men jag ska försöka koppla upp mig via nätet och uppdatera mig!

3 viktiga pinnar =)

Kommentera

arnio: Du kan väl inte direkt komma och påstå att domarinsatsen var till er nackdel? Har du inte gjort bort dig nog kväll?
Kommentera

arnio: Har du druckit sprit?? Det var en lårkaka!! Det gör hellvetes ont men det är inte farligt, att han vred sig i plågor direkt efter smällen förstår jag definitivt, att han sen spelade förstår jag oxå, så du kan ta ditt resonemang om fejk osv å fara på byn
Kommentera

Fy fan vad brunäsorna var bleka idag. Hörde ni när vi försökte få igång läkerolen med det enda som kan få igång publiken där...

klappa händerna med Mora Träsk :-D
Kommentera

Gnällspikar klarar VI oss bra utan. Suck it up! Smackebonk så hade vi 3 pinnar! En riktig grismatch på bortaplan banade vägen för oss. Skönt att få lite flax i de andra matcherna också.
Kommentera

arnio: TROLL!!!
Kommentera

Nu blev ju inte Hedman sagen med ett basebollträ utan det var bara en liten touch av Dixon. Klart att det kan ha svidit till lite grann men den där teateruppvisningen var inte direkt vacker!!!
Man har ju sätt spelare sombryter fotleder och pajar knän tidigare men aldrig har någon sett så där otroligt lidande ut.
Det är klart att om han inte filmade så är han verkligen kännslig, lite som en liten tjej faktiskt.
Tråkigt att inte rent spel får avgöra trots allt.
Kommentera

Wayne Gresky: Arnio kanske inte har någon känsel.. Det finns faktiskt folk som inte har det!
Kommentera

arnio: Ska vi skicka hem en kille med basebollträ till dig, warhawk t ex och be honom slå ett slag strax ovanför knät. Min gissning är att du känner en omedelbar smärta som sedan sakta minskar om endast mjukdelar blivit träffade.
Kommentera

arnio: Gå ut och hitta en kompis, eller vänlig själ i största allmänhet. Ge denne en stadig 28x120 och be han slasha dig rakt över låret med kanten först. Kom sedan in, sätt dig vid datorn och säg ärligt att du tog smällen som en man.

Tröttsamma gnällspik.

Kommentera

arnio: Jag älskar när Modoiter filmar och när det lyckas! Men nu vet jag inte om han gjorde det eller inte.. Om Ove Molin hade gjort något liknande så hade du varit förbannad på den som tacklade !
Kommentera

Han låg ju och vred sig så att alla trodde att det var en enormt allvarlig skada. Korsband, höftskada, eller brutet ben var vad det spekulerades om. När han såg att det blev utvisning så simsalabim så var han frisk igen, en av de värsta skadefejkningarna någonsin enligt mig. Även tvs experter är eniga.
Kommentera

Almtuna + Brynäs + Djurgården + Boden = Wikegård!
Kommentera

arnio: Varför börjar du prata om Markström helt plötsligt?
Kommentera

arnio:

Sluta hascha!
Kommentera

« · 1118270 · »