1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514925 inlägg · 4114 ämnen

Brynäs IF - MODO Hockey 20090126

« · 1117945 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - MODO Hockey 20090126
pratarn:

Ledning 3-2, cirka 2 minuter kvar

Spännande!!
Kommentera

Gidde:

Åh så härligt!!!
Kommentera

Gidde: Tack MODO Fan vad vi behövde det, vad jag behövde det.
Kommentera

Gidde: Får man gratulera? :-)
Kommentera

Nu ska nog Zajkowski få stå ett tag!
Kommentera

pratarn: Hockeykväll ikväll, tv.nu har inte direkt uppdaterat sin bild. hundtränaren Barbro Börjesson och Johan Edlund..
Kommentera

Äntligen en lätt seger. En dag på jobbet typ.
Kommentera

Jag vill att Wikegård sjunger Modos Armé som nr 1 på listan idag samtidigt som han dansar med Marie !!!!
Kommentera

Gidde:

Undrar om den som skriver på Text-Tv såg matchen?!?!

"Knappa minuten senare slog Niklas Sundström till. Hårt uppvaktad vid sarghörnet slog han en backhand på måfå som Brynäs JVM-keeper Jacob Markström fumlade in till 2-2. "

Hmmmm!
Kommentera

källan: Haha de tror jag inte han gör haha men jag skulle må då!
Kommentera

Berka: Nej, men det första han gör är att säga att Modo borde ta hem Lunkan till Sverige.. !!!
Kommentera

källan: haha ja jo han har ju aldrig varit ett modofan iaf.
Kommentera

Berka: Bengt har valt 2 Modo backar :)
Kommentera

arnio: Köp glasögon. Tack för poängen, förresten.
Kommentera

Poffa: Undra om det är sånt som kallas förnekelse eller bara enögdhet?
Kommentera

Haha Brynäs maskot asså :)
Kommentera

Poffa: Bentacklingen är rätt solklar (även om det inte var meningen )
Kommentera

Grattis till poängen Modo ni måste vara stolta!!!! Vissa skulle kalla det för osportsligt men poängen tar ingen ifrån er. Finns det rättvisa så jämnar det ut sig i längden. Nästa gång kanske ni förlorar på att andra laget filmar. Trisst att vissa unga spelare fullständigt saknar skam i kroppen. En avstängning i efterhand vore på sin plats men diciplinnämnden kanske inte ger avstängningarförfilmning i efterhand.
Kommentera

arnio: Det vore ju bra om det laget filmade så att Modo sen kan kolla på filmen vad dom gjorde för fel!
Kommentera

arnio: Men hur sämst på ishockey är du? Filmning?! Har du någon gång blivit drabbad av något allvarligare än en sticka i fingret?

Seså, kryp i säng nu och kom tillbaka när du mognat.

Kommentera

arnio:

Sluta hascha!
Kommentera

arnio: Varför börjar du prata om Markström helt plötsligt?
Kommentera

Almtuna + Brynäs + Djurgården + Boden = Wikegård!
Kommentera

Han låg ju och vred sig så att alla trodde att det var en enormt allvarlig skada. Korsband, höftskada, eller brutet ben var vad det spekulerades om. När han såg att det blev utvisning så simsalabim så var han frisk igen, en av de värsta skadefejkningarna någonsin enligt mig. Även tvs experter är eniga.
Kommentera

arnio: Jag älskar när Modoiter filmar och när det lyckas! Men nu vet jag inte om han gjorde det eller inte.. Om Ove Molin hade gjort något liknande så hade du varit förbannad på den som tacklade !
Kommentera

arnio: Gå ut och hitta en kompis, eller vänlig själ i största allmänhet. Ge denne en stadig 28x120 och be han slasha dig rakt över låret med kanten först. Kom sedan in, sätt dig vid datorn och säg ärligt att du tog smällen som en man.

Tröttsamma gnällspik.

Kommentera

arnio: Ska vi skicka hem en kille med basebollträ till dig, warhawk t ex och be honom slå ett slag strax ovanför knät. Min gissning är att du känner en omedelbar smärta som sedan sakta minskar om endast mjukdelar blivit träffade.
Kommentera

Wayne Gresky: Arnio kanske inte har någon känsel.. Det finns faktiskt folk som inte har det!
Kommentera

Nu blev ju inte Hedman sagen med ett basebollträ utan det var bara en liten touch av Dixon. Klart att det kan ha svidit till lite grann men den där teateruppvisningen var inte direkt vacker!!!
Man har ju sätt spelare sombryter fotleder och pajar knän tidigare men aldrig har någon sett så där otroligt lidande ut.
Det är klart att om han inte filmade så är han verkligen kännslig, lite som en liten tjej faktiskt.
Tråkigt att inte rent spel får avgöra trots allt.
Kommentera

arnio: TROLL!!!
Kommentera

Gnällspikar klarar VI oss bra utan. Suck it up! Smackebonk så hade vi 3 pinnar! En riktig grismatch på bortaplan banade vägen för oss. Skönt att få lite flax i de andra matcherna också.
Kommentera

Fy fan vad brunäsorna var bleka idag. Hörde ni när vi försökte få igång läkerolen med det enda som kan få igång publiken där...

klappa händerna med Mora Träsk :-D
Kommentera

arnio: Har du druckit sprit?? Det var en lårkaka!! Det gör hellvetes ont men det är inte farligt, att han vred sig i plågor direkt efter smällen förstår jag definitivt, att han sen spelade förstår jag oxå, så du kan ta ditt resonemang om fejk osv å fara på byn
Kommentera

arnio: Du kan väl inte direkt komma och påstå att domarinsatsen var till er nackdel? Har du inte gjort bort dig nog kväll?
Kommentera

Härlig seger btw. Skönt att vi kan vända och vinna! En match som var fruktansvärt dåligt spelad,speciellt från modo´s sida men man kämpar man har marginalerna och man vinner!  Nu får vi hoppas att det blir vinst mot tik på torsdag, en match jag inte kan se för då är jag i london för att se mitt Arsenal möta west ham, men jag ska försöka koppla upp mig via nätet och uppdatera mig!

3 viktiga pinnar =)

Kommentera

Men domarinsatsen mellan Sverige-Kanada så var tydligen domarinsatsen bra ? När Markström blev överkörd flera gånger!
Kommentera

Berka: Akta dig för Green Street Elite =)

Glory Glory Man United!
Kommentera

arnio:

se.youtube.com/watch?v=Pd8cDxL_5IE

Där har du tacklingen som förstörde karriären för tidernas främste powerforward. Idag skulle förmodligen en liknande tackling leda till 20-30 matchers avstängning i NHL. Menar du på allvar att du inte ser någon likhet mellan fallen, även om Uffes tackling kom i högre hastighet?
Kommentera

källan: Haha jag ska försöka ;) Jaså du är united fan du =)

Kommentera

Jag trodde aldrig att jag skulle få skriva dessa rader, men det kändes skönt med Zacke i målet. Skönare än med Mo i alla fall, fast det säger ju inte så mycket.

Brynäs verkar förresten ha läst Zacke, spelade en hel del på sargreturer vilket Zacke inte begriper sig på. HAn skulle nog inte vinna ett enda parti på en förvärmning på Nygatan.

Seger i alla fall - gott! Nu kan man sova hyfsat lugnt.

Dagens nyhet om Martin känns inget vidare, oavsett vad som har hänt. Som de flesta är jag mycket förvånad. Han är ju en positiv kraft som verkligen behövs.
Kommentera

arnio: duuu, tänk på att ni hade 3 pp i rad och skapade ni nåt på nåt av dom? nej.. och modo fick ett pp efter och gjorde avgörande målet då.

du är bara lite småputt efter denna förlusten..
Kommentera

"duuu, tänk på att ni hade 3 pp i rad och skapade ni nåt på nåt av dom? nej.. och modo fick ett pp efter och gjorde avgörande målet då. "

Brynäs har inget PP spel så att de spelat med en man mer är ingen fördel. Däremot läker de som såll i BP så visst avgorde filmningen. Utan filmning 2-2 så enkelt är det.
Kommentera

arnio: Nu är Brynäs sämst av alla lag i elitserien
Kommentera

arnio: Troll!
Kommentera

arnio: Haha, du är allt bra underhållande. Helt utan verklighetsförankring. Hur ser du på Kennedymordet förresten, filmade Kennedy?
Kommentera

Lumber Jack:

För att inte snacka om månlandningen och förintelsen...
Kommentera

arnio: Men slappna av nu Arnio, jag är inget större modo fan
men till och med jag håller med i det här läget.
Hedman förklarar ju till och med VARFÖR det gjorde så in i h-te ont.
Har man en lårkaka sedan tidigare och åker på den smällen så
är det inte så skönt.

Hur hade du resonerat om Sanny Lindström hade kört över t.ex
Mads Hanssen så där?
Yrkat på dödsstraff skulle jag tro.
Det var inte medvetet, men en solklar utvisning..

men inte är du bitter.....
Kommentera

TIKbiff:

Det konstiga var väl att Hedman får tre knätacklingar denna match. Alla på samma ben och två av dem av knäpp-Dixon. Ibland har omedvetenheten en tendens att verka väldigt medveten, men vad vet jag...
Kommentera

« · 1117945 · »