atilla:
Jag förstår inte vad du menar. Anser du att MoDo inte längre har en bra plantskoleverksamhet. Underkänner du hockeygym i Ö-vik?
Du får förklara vad du menar och kanske en tänkbar lösning på problemet så vi når någonstans i dialogen. Som det är nu blir det ju bara pajkastning på måfå.
J F K: "Nej, tyvärr utvecklar Modo hockeyspelare som är för duktiga för att behålla dem."
Fast nu för tiden utvecklar ni väl inga alls? Länge sedan ni fick fram en spelare i ens elitserieklass. Nej vänta, lillfrodo Hari på 72 kg glömde jag nu
J F K: HAHAHA.. Ska vi snacka gamla meriter så har ni inte så mycket att komma med. Don´t go that way..
Ja, nog fan hade du varit lycklig om du haft Silferberg, Järnkrok, Larsson i ditt lag..
fast klart Janos är ju nästan lika bra.. Hoppas ni kommer till slutspel, men inte särskilt troligt. Lycka till
Gurra88:Sist jag kollade så vann Modo SM för inte så länge sedan. Då är det snarare Brynäs som inte nått upp till något viktigt.
Glömde Alexander Steen.
Nej, tyvärr utvecklar Modo hockeyspelare som är för duktiga för att behålla dem. Jag önskar att vi plockat fram fler medelmåttor som man fått behålla, typ Brynäs.
Svedberg är med bred marginal den värsta i serien och Hari har långt kvar upp till honom. När han öppnade båsdörren så Jens Westin höll på att göra sig riktigt illa så borde han haft en lång avstängning. Det var fegisen Svedberg som höll i Nisse Ekmans klubba tills denne drämde till. Nej, du får säga vad du vill, men Svedberg är vidrigast i serien med bred marginal.
Var in och läste lite hos Brunäs. De tycker MoDo är ett riktigt gnällgäng. De kan aldrig ha varit och sett sitt eget lag spela i Kempis eller FC.
Svedberg, är han på riktigt?
Nu får du allt ta och kamma dig va, Modo är ju ihop med FBK seriens gnällgäng det gjordes en undersökning på det för ett tag sen om jag inte minns fel!
Lycka till i fortsättningen tror nog att ni går till slutspel.
Redigerad kommentar
Gurra88:
Än har Hari en lång bit att vandra innan han når upp till er sk. målvakt Niklas Svedberg.
J F K: HAHA.. Bitter?
Inte för att jag tror det är en chans i helvete att han inte klarar NHL, men gärna för mig, han får gärna stanna i Brynäs..
Erat lag kryllar ju däremot av NHL-lirare ... verkligen....
bj21: Tänkte samma sak. När Brynäs spelade sin senaste match hos oss så var det bland det mest gnälliga lag som varit på besök hos oss. Och då har ändå Abbot och Wallin varit här...Järnkrok är en fantastiskt duktig spelare men jag får noll sympati för pojken för han liknar mer en Serie A-lirare än en hockeyspelare.
Blir intressant att se hur han klarar sig i NHL med dessa filmningar.
Om vi går till slutspel så hoppas jag innerligt att vi får möta Brynäs. Inget skulle slå känslan att slå ut detta lag. Mirakel kan ju ske... :)
Petey21:
Sånt som händer var och varannan match borta i NHL.
Såg inte matchen, men detta tycks ha varit matchens höjdpunkt. Hur domarna kan döma ut en massa game misconducts för detta är dock en gåta, i princip inget hände trots att media basunerade ut rubriker som om det vore världens bench clearing brawl.
www.youtube.com/watch?v=XEXvQgqZnhsVar in och läste lite hos Brunäs. De tycker MoDo är ett riktigt gnällgäng. De kan aldrig ha varit och sett sitt eget lag spela i Kempis eller FC.
Svedberg, är han på riktigt?
Redigerad kommentar
yngwie: Onödigt!!!
jag förstår dig, men de kommer aldrig att ta slut om vi fortsätter att kalla han för de han är!
Sawchuk: Kan man dock inte säga om Tollefsen...
Kan han någonsin ge f-n i att dra på sig onödiga utvisningar? Visst om någon annars hade gjort mål, som en situation mot Frölunda där han river ner anfallaren framför Tellan.
Men fattar han inte att han kommer sabba för laget om han kör omkull en motståndare utanför spel!?!?
Bad_Brett:
Det kan jag hålla med om, han föll jävligt lätt bakom målet, tyvärr tar domarna alldeles för sällan för diving.
Sawchuk:
Nej, men Järnkrok skulle ha åkt för diving redan i situationen innan efter duellen med Pöck. Sorligt att domarna går på det när han hoppar för andra gången.
Berka:
"Dags att sprätta bort C:t från bröstet och ge till någon annan?!"
Du tror alltså att detta skulle vara ett smart drag inför slutspurten av serien?
Bad_Brett:
Svanhopp eller inte, Tollefsen skulle fan inte varit och tryckt till han där med 2 minuter kvar.
J F K: Hur som hellst så är det orutinerat av tolle med sin mångåriga rutin, göra en sån fruktansvärt klantig grej med 2 min kvar och mot ett brynäs som satt 3 av 3 tidigare i pp.
Dags att sprätta bort C:t från bröstet och ge till någon annan?!
Sawchuk:
En bild säger mer än tusen ord!
gfx2.aftonbladet-cdn.se/image/14274961/472/normal/803444747d2e3/bif.jpg
Bra känsla JFK :D
Redigerad kommentar
Sawchuk:
Har kollat på situationen 10 gånger nu och det är bannemig skandal att inte Järnkrok åkte för diving. Två svanhopp med bara sekunders mellanrum. Riktigt sorgligt att se.
J F K:
Han bör inte åka till sitt mål om det inte är någon där nej.
Men den här gången är det så tydligt att Tollefsen ser Järnkrok och tar ett korkat beslut att trycka till honom.
Att du anser att han åker ditt och olyckligtvis och omedvetet krockar med Järnkrok som i princip står i målgården säger mig att ditt hjärta för Modo är väldigt mycket större än din spelförståelse och hockeykunskap.
Monno:
Ja men JFK säger ju att Tolle inte såg Järnkrok trots att han åkte rakt mot honom i fem meter.
Får väl leta upp reprisen och lägga den på repeat här.
J F K:
Du är så pinsam så det finns inte. Ja det är jättekonstigt att han åker ned 30 centimeter från Tellqvist och trycker in en Brynäsare som han enligt dig inte ser i målet.
Om han inte såg Järnkrok borde han stannat i slottet och räknat in så han hittat sin markering.
AIK, DIF, VLH och DIF tappar alla poäng, så det kunde ha varit värre...
Eller tar poäng, om man vill se glaset som halvtomt.
J F K:
Liknelsen med Axelsson kan jag dock hålla med om, den utv var horribel och borde också varit interference av motståndarlaget.
Sawchuk: Ja, det är ju jättekonstigt att en back åker in framför målet. Det är ju mycket bättre att de ställer sig i ett sarghörn när de inte har en markering.
Är det din första hockeymatch?