1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504764 inlägg · 4100 ämnen

Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26

« · 1461851 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
atilla: Svedberg har jag aldrig förstått mig på. Där måste det saknas något. Överreagerar på allt. Hugget mot Skröder efter hans mål skulle jag vilja se i repris.
Kommentera

atilla:

Hur många bra juniorer fick ni fram före dom här silverström och krogjärn då?
Kommentera

yngwie: Vi ska ju komma ihåg att Ove Molin inte spelade i Brynäs som junior utan värvades som färdig storspelare.
Kommentera

Mata inte trollen, grabbar. Låt dem tro att Gävle är universums mittpunkt.
Kommentera

bisterfinnen: Det är uppenbart att han inte är intresserad av någon konstruktiv diskussion utan bara lider av SPS.
Kommentera

De vasninnigt duktiga Brynäs spelarna som här jämförs med etablerade NHL spelare har ännu inte vunnit något och är trots allt inget annat än möjligtvis etablerade elitseriespelare? Sitt ner i bussen.
Kommentera

yngwie: Fy fan va han gnäller den där ungraren,  är han gnälligast i serien?

Kommentera

Wayne Gresky:hahahaha  färdig storspelare??? Platsade inte i Gnaget när han togs till brynäs som 19 åring...läs på lite innan....
Kommentera

arnio: Skrattar inte efter att ha fått med sig en utvisning i alla fall.
Kommentera

Är det någon som ska ha ära av Brynäs juniorer så är det Sundlöf och tränarna. Supportrarna däremot, de ska enbart hålla käften. De har gnällt på Sundlöf och Czarnecki(?) som matchat fram dessa talanger och gett dem förtroendet att blomma ut. 

Kan inte förstå att det finns BIF supportrar som har mage att stoltsera över sina juniorer, sedan de skrikit efter erfarna nyförvärv i 2,5 år konstant. 
Men nu när det börjar ge resultat, då står man och slår sig för bröstet för sin fina juniorverksamhet.

Bra grabbar!  

Kommentera

power81: Läs på själv. Han fick sin skolning i Danderyd/Täby i div 1. Sedan blev det succé direkt i Brynäs. Därefter hände ingenting innan han hade en lärorik säsong i Finland där han utvecklades ytterligare innan han återkom till Brynäs. Brynäs betydde noll för hans utveckling som spelare utan utnyttjade bara andra klubbars skicklighet i att utvecka spelare.
Kommentera

Wayne Gresky:Kommer från Division 1 Å är en storspelare...å fan
Kommentera

power81: Hur låter Sundström? Svar. Bhuuuuuuäää bhuuuuuuuäää allt är fel. Inse att ni inte är bättre och att ni har ett klubbmärke som ser ut som en spya som ligger på marken:) Trevlig helg!
Kommentera

Bellar: Bättre en spya än TRE HJÄRTAN:-)
Kommentera

Bellar: Säger killen från de lag vars tröjor är bland de fulaste jag sett hockeyspelare bära, tror jag hellre skulle se Modo spela i norskinspererade one pice :)
Kommentera

Bellar: Skärpning för fan. Ni kan väl i bråka om nånting som innehåller nånting av värde?

Imponerande forum detta, ett gäng hockey kunniga personer och en hel drös 5åringar. "min pappa är starkare än din".
Brukar acceptera att ni kan tjafsa bäst ni vill. Men nu är det fan bara löjligt.
Kommentera

spud: "Kan inte förstå att det finns BIF supportrar som har mage att stoltsera över sina juniorer, sedan de skrikit efter erfarna nyförvärv i 2,5 år konstant." 

sluta gnäll på brynässupportrarna nu, är du gnälligast på forumet?

Kommentera

atilla: Jaha, ska vi räkna med dom 10 senaste åren? Tobias Enström, Alexander Steen(till viss del iaf), Joakim Lindström, Oscar Hedman osv osv

Det enda ni egentligen har är Bäckström, resten är ett gäng balettdansöser som inte bevisat ett skit än. Knip igen tack

Redigerad kommentar

Kommentera

Dazén:

Just Oscar Hedman måste ni vara ruskigt stolta över..
Kommentera

Bissett_19: Haha ja, men helt allvarligt. Att ligga på plus i plus/minus ligan när man spelar i TImrå. Jag känner jerringpris..
Kommentera

Bissett_19: Ja, nu snackade vi inte om stolthet utan om vilka spelare som modo fostrat, dessutom är det inget jag personligen är stolt över då jag inte är modoit. Blir lite lack på hybrisen ni verkar ha i Brynäs bara...
Kommentera

Dazén:

Du glömde att nämna världens bästa målvakt Jakob Markström, som har fått spela hela 8 matcher i NHL på två säsonger.

Kommentera

Bad_Brett:

Kalus spelar imorgon, verkar inte som att Skinner gör det.

Kommentera

Dazén:

Ok.
Vi Brynäsare har levt i en misär i 10 år,så det är inte konstigt att några Brynäsare sticker iväg och får lite hybris.
Själv är man fortfarande väldigt luttrad och tittar fortfarande på de nedre strecket;)
Kommentera

Wayne Gresky: "Han fick sin skolning i Danderyd/Täby i div 1. Sedan blev det succé direkt i Brynäs. Därefter hände ingenting innan han hade en lärorik säsong i Finland där han utvecklades ytterligare innan han återkom till Brynäs. Brynäs betydde noll för hans utveckling som spelare utan utnyttjade bara andra klubbars skicklighet i att utvecka spelare".

Herrejävlar, Bagdad-Bob lever......Bra koll på Molin, va;-)

Kommentera

rafalski: Var väl i Gnaget han blommade ut? Värdens bästa nr 21!
Kommentera

renen: 1999 van Brynäs i alla fall och Molin avgjorde.
Kommentera

arnio: Var du ens född då?
Kommentera

rafalski: Om jag haft fel så hade du klarat av att bemöta mitt inlägg sakligt. Nu har jag rätt och då blir det så där pinsamt för dig som det blir.
Kommentera

arnio: Ja det var ett tag sedan!
Kommentera

Wayne Gresky: Det finns ju otaliga talanger som fått eller nästan fått sina karriärer förstörda i Brynäs juniorverksamhet. Bland de som trots allt blev något trots tiden i Brynäs märks ju Nicklas Danielsson, Richard Gynge och Sebastian Enterfeldt. Men de behövda alla flera säsonger i andra klubbar för att återställa den skada de lidit i Brynäs.  
Kommentera

Wayne Gresky: Niklas Danielsson är passar bra i ett skitlag som modo
Kommentera

arnio: Luft stavas air.
Kommentera

arnio: Förstår du inte att du skämmer ut dig, när du skriver sådana inlägg? Låt bli bara. Snälla.

Går det att stoppa vissa användare från att besöka MoDos sida? 

Kommentera

S-vikaren:

Hade vi haft några moderatorer så...

Kommentera

S-vikaren: Jo, men vi modoiter är kända för att vara väldigt toleranta och för yttrandefrihet.
Kommentera

arnio: De stämmer, när han är påväg ner i karriären så kanske han stannar till och gör en säsong i Brynäs innan han lägger grillerna på hyllan
Kommentera

Wayne Gresky: Ha ha ha :)
Kommentera

Wayne Gresky: Danielsson,  Gynge och Enterfeldt behövde verkligen mogna i allsvenskan. Det var inte som med Robert Rosén, dvs att han redan var redo men inte fick chansen...
Kommentera

Peja: I Roséns fall var det en tränare vid namn Charles Berglund som satte käpparna i hjulet, inte MoDo.
Kommentera

Wayne Gresky: Någorlunda nivå lär det få vara på inläggen i alla fall.
Kommentera

arnio: Du har försökt att vara gullig här inne under säsongen men nu kommer dina riktiga åsikter fram. Trollet och hans hat är tillbaka! Pinsamt. 
Kommentera

S-vikaren: Så länge det inte handlar om personangrepp eller ren spamning så tycker jag att man kan acceptera ganska mycket. Om man ska börja bedöma skribenter efter vilket lag de håller på så är mycket förlorat. Det finns modoiter här som kan skriva 50 meningslösa inlägg under en och samma match. Brynäsfansen har en lång väg kvar för att komma upp i den nivån.
Kommentera

Stängda dagis i Gävle och Ö-vik idag eller? Pinsam nivå här inne.
Kommentera

S-vikaren: Jovisst, men så kan man alltid säga om spelare som inte får chansen i och med att tränaren alltid tar ut laget. Eller, förhoppningsvis är det alltid tränaren som tar ut laget ;) För övrigt konstigt att Challe inte verkade gilla Rosén med tanke på hur han spelade själv när han var aktiv.
Kommentera

foppa78:Ja tänk om man ändå behövde kamma sig. :-) Saknad, suck!
Kommentera

Wayne Gresky: ni skryter om Nicklas Danielsson.. inte konstigt ni ligger som ni ligger i tabellen ..
Kommentera

Gurra88: Vi känner till våra problem. Vi har visserligen seriens bästa förstakedja, men problemet ligger i dom andra formationerna. Backspelet har inte varit lysande direkt.
Förhoppningsvis blir det bättre. Det ser redan bättre ut. 

Kommentera

Peja:Det mesta med Challe var konstigt. Kan ha haft med riktnumret att göra. Någon som minns vad han sa om kvalserien när den började?

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1461851 · »