1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504824 inlägg · 4100 ämnen

Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26

« · 1461600 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26

Monno:

Borde vara iq test för att bära kaptensbindeln...

Kommentera

Sawchuk: tyvärr är tolle inte es-mässig, han är åter sämst på plan och är en direkt anledning till att vi släpper in 4-3
Kommentera

Surt sa räven.
Kommentera

Långsamma Tollefsen och hans jävla utvisningar... jag blir galen! 
Kommentera

Får gamla skellefteå vibbar..
Kommentera

Monno: Det syns på reprisen att Tollefsen inte ser filmaren. När han ser honom oh är beredd så åker han ut. Onödigt, men med en domare som sett situationen hade det inte varit utvisning.

Modo förlorade mot domarna.
Kommentera

Monno: Schremp är bitter. Axelsson är fet.
Kommentera

J F K: Å cirka 100-3 i skott...
Kommentera

Monno:

Poängen som var så jävla viktig. Nu är kvalseriespöket jävligt påtagligt igen.

Kommentera

J F K: brynäs är bättre överlag, men de är surt att domaren som vanligt kliver in och avgör.

Kommentera

Monno: Hari vet hur man får igång folk han:-P

Lite kul att tellan hade kastat handskarna och var på väg emot Svedberg.
Kommentera

Hahahahahahaha, vilket jävla skämt ni har till lag!!

Så jävla pinsamt, Modo
Kommentera

J F K:

Inte ser?

Han åker ju rakt mot Järnkrok och trycker in han i målet. Han ser han ju minst tre meter före.

Vilken repris såg du?????

Kommentera

Sawchuk:

Fortfarande allting i egna händer. Vi fixar det här, med början på lördag mot Växjö med två nya spelare.

Kommentera

Sawchuk: Det är många killar som jobbar och försöker även om det inte stämmer och då är en sån här onödig förlust extra tung.
Kommentera

Erat: Du är pinsam. Gå och försök starta reaktioner någon annanstans. 
Kommentera

Anders Berg:spelar det nån roll då brynäs inte är tillräckligt bra för att göra mål i 5-5, utan behöver lite hjälp från domaren ;-)

Kommentera

Berka:

Men du är ju inte på riktigt, hur ska du ha det?

"tyvärr är tolle inte es-mässig, han är åter sämst på plan och är en direkt anledning till att vi släpper in 4-3"

"Brynäs är bättre överlag, men de är surt att domaren som vanligt kliver in och avgör."

Kommentera

Berka: Domaren som avgör? Modo slutade spela helt de sista fyra minuterna. Som vanligt får de något jävla ryck och börjar darra. Hur många gånger brukar inte det här hända Modo? Snälla, fixa fram statistik någon.
Kommentera

Erat: Fast mer pinsamt är att du måste in och vara dryg i deras gästbok. Tacka för god match istället, var är ödmjukheten och sportsligheten?
Kommentera

Erat:Tack för din sedvanliga reaktion efter match. Lobotomeringen fungerar tydligen inte.
Kommentera

Snygg avslutning på matchen. Surt sa (Fjäll)räven.

Kvalserie för er? Nja, det tror jag inte...vill hellre ha DIF där

Kommentera

henkelainen: haha, nu syftade jag på hur ert lag uppförde sig efter slutsignalen! Kastar klubbor från båset och slashar målvakten...
Kommentera

Wayne Gresky:

Precis, dom gjorde en bra kämpainsats, tyvärr devalverades värdet på insatsen då det var 2 minuter kvar helt i onödan.

Kommentera

Tycker ni har ett klart bättre lag än tabellen visar, detta klarar ni!
Kommentera

Erat:

Svedberg har nog tjänat ihop till den där slashingen med råge...

Kommentera

Erat: Vi pratar om vilken urusel kvalité det är på dig.
Kommentera

Erat: Vad vi såg så var det precis tvärtom, brynäs började allt och slog hari å alla andra först!
Kommentera

MarcusElving: Skönt att se att det iaf finns någon brynäsare som inte haft en traumatiserande barndom.
Kommentera

Berka: Nä fy fan vad bitter jag är nu.. Och sambon surrar en massa, orkar fan inte lyssna..

Hade jag haft tolle på hockeykort hade jag fan eldat upp det nu. Bitter...
Kommentera

Marcuselfving: nu syftade jag inte mot medlemmarna... Det var själva laget som jag syftade på..

Dock så kan jag inte känna nå sympati för Modo, hatar dom mest av alla skit lag i elitserien. Thats life!
Kommentera

Bad_Brett: Är det inte läge att hitta någon stor, tung junior helt utan framtid inom ishockeyn som kan sänka Svedberg för gott och sedan sluta med ishockeyn?

Jag tror många lag skulle ställa upp och ge honom en rejäl engångssumma.

Kommentera

Berka: Tror Hari hopptacklade Ekholm efter slutsignal, där startade allt. Trist efterspel, förstår att känslorna svallar hos spelare och fans.
Kommentera

Rytter:Tolle är dålig matchen igenom.. OK?!

domaren tar en interfeerence på tolle, däremot har han inte tagit en enda interfeerence på brynäs under 60 min, fast jag såg en handfull i deras defensiva zon.

hänger du med?!

Kommentera

Erat:

Redigerad kommentar

Kommentera

Zappaholic: Ja det är inte bra att han gör det, och jag tycker det är trist att det slutar som det gör i en annars rätt okay match!

Grattis, rättvist

Kommentera

Sawchuk: Tolle ser inte Järnkork förrän det är för sent. Hade domarna sett situationen så hade de släppt den för att det var en krock. Inte alls interference.

För övrigt var matchens interference när en modospelare blev överkörd i egen zon för att brynäs "screenade" bort honom.

Dessutom borde det varit checking to the head mot Madsen, för det var en av de mer solklara sådana. Hade Madsen legat kvar och fjantat sig som Järnkork så hade det kanske blivit två plus tio eller matchstraff. Nu vet ju inte Madsen att man tjänar så mycket på att filma så tyvärr... 

Kommentera

Berka:

Nej jag hänger inte med, först skriver du ju att Tolle är direkt ansvarig för 4-3 målet för att sedan skylla på dommaren. Jag frågar bara hur du ska ha det, var det en felaktig utvisning på Tolle eller var det Tolle som sänkte laget med sin utvisning?

Kommentera

Sawchuk: Han åker rakt in i Järnkork, så långt är jag med. Han är dock inte medveten om det förrän det är för sent för att vända, för han har ett litet öga mot pucken.
Kommentera

Wayne Gresky: Haha, tack ska du ha. Jag tycker bara det är så jävla onödigt beteende. Sandlådenivå.

Ta inte Erat som en representant för oss Brynäsfans.

Redigerad kommentar

Kommentera

Rytter: koncentrera dig nu tack!!

utv, i slutet är riktig, dåligt av tolle som tar en dum 2:a och pga de vinner brynäs.

domaren tar 1 utv för brynäs, och en 4-5 för modo, vissa väldigt tveksamma, danielssons och hedmans är ju rent störtlöjliga!

brynäs vinner rättvist, men domarna hjälpte till ganska bra!

Kommentera

J F K:

En intressant sak är, att i de sekvenser när målvakter har blivit påkörda när spelare har åkt genom målgården, så har ju anfallande spelare blivit utvisade. Hade Järnkrok blivit utvisad om Tellqvist hade ställt sig i vägen istället?

Kommentera

Bad_Brett: Nej. Järnkork hade legat och bölat i sarghörnet så han får åka in i målgården.

Jag kan förstå varför det blev utvisning på Tollefsen, men som sagt så tror jag inte att han ser Järnkork förrän rätt sent.  

Kommentera

Bad_Brett: Hur som helst är situationen väldigt lik den då Axelsson blev utvisad mot Skellefteå. Där var han anfallande spelare och kom i kontakt med målvakten. Att han krockade med en motspelare var då ointressant.
Kommentera

Berka:I spel 5 mot 5 vann vi med 3-0!
Kommentera

bj21: Och då brände Freddan ett solklart öppet mål.
Kommentera

bj21: haha gäller å se det positivt;-)
Kommentera

J F K:

Rätt imponerande att du kan veta vad Tollefsen såg och inte såg...

Tollefsen söker ju uppenbarligen upp Järnkrok, vad skulle han till bortre stolpen att göra annars, var bara han och Järnkrok där.

Kommentera

bj21: Sträck på dig, verkligen! Hade det räknats så hade TIK legat på rätt sida slutspelsstrecket.
Kommentera

Sawchuk:

Det man kan säga är att det är lite dålig fingertoppskänsla av domarna att ta en sådan utvisning i ett så avgörande skede, med tanke på hur mycket de hade släppt tidigare. Och de skulle lika gärna kunna plocka ut Järnkrok för filmning också.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1461600 · »