23. Svensson, Björn | 35. Gunnarsson, David | 25. Müller, Marcel | |||||
27. Öberg, Peter | 28. Forsberg, Kristian | 17. Madsen, Morten | |||||
38. Torp, Nichlas | 7. Hägg, Robert | ||||||
18. Ritola, Mattias | 26. Påhlsson, Samuel | 70. Kempe, Mario | |||||
3. Lehtivuori, Joonas | 15. Cumiskey, Kyle | ||||||
22. Nagy, Ladislav | 24. Sundström, Niklas | 12. Spina, Dave | |||||
51. Ahnelöv, Jonas | 88. Kousa, Mikko | ||||||
29. Starkbaum, Bernhard 30. Ullmark, Linus | |||||||
34. Bengtsson, Christopher (CE) 2. Carlson, Albin (RD) | |||||||
|
Redigerad kommentar
Berka: ja det är åt helvete med 3p systemet ;)
god match ikväll!
Carl Lejonkräk: Carl långt ifrån enbart. Har coachen en utstrålning och röstläge som min gamla kemilärare spelar det inte någon som helst roll hur kompetent denne är. Saknar man karisma att entusiasmera kommer förmodligen ingen lyssna i alla fall.
NuMo: Elitist! Du dricker säkert inte standardmjölk heller.
Lagoma korvar är bäst!
Berka: Det jag retar mig på är att du verkar tycka att det finns ett facit, men jag tycker inte det. ALLA ledare är "speciella", för alla har en lite egen ledarstil på sitt sätt. Det finns aktoritära som Pelle Bäckman och vi har Roger Melin som verkar vilja vara bästa kompis med spelarna. Det finns de som knappt pratar med spelarna och det finns de som pratar jättemycket. En som sades ha fingertopskänsla och vara väldigt duktig på att motivera spelare med sina "svarta ögon" i Conny Evensson fick sparken efter ett misslyckat år i FBK.
Vad jag menar är att det är väldigt beroende på ledarstil, vilket lag man leder, vilka ledande spelare som finns i laget, om man slår ur över- eller underläge och en hel radda mer parametrar.
Så vad är lagom?
J F K: Vad fan är en nivå för mycket?, lika korkat.
Att bedömma är inte mitt eller ditt jobb tack och lov, uffe har mångårig erfarenhet som både spelare och ledare, det är hans jobb att göra en bedömning och coacha laget därefter.
I mitt tycke har ulf en väldigt speciell coachning, han kanske inte alltid talar så mycket men hans auktoritet säger nog en hel del, att jag inte delar en del av hans ideer spelar ingen större roll då det är han som är huvudcoach och han har ett jäkla jobb att få ihop detta laget på 3 macher
Gusse: Är det automatiskt bättre att ha en coach som är väldigt aktiv med att skifta folk? Den kanske mest framgångsrika coach vi haft i modern tid i elitserien körde med "sossehockey" och extremt lite coaching.
Samtidigt som jag brukar argumentera för att göra byten när laget går tungt och trampar vatten så vet jag att det finns en stor fara med sådant. Sista året med Lückner var det precis som om alla spelare väntade tills Harald gick ned på tre kedjor i sista perioden. Det hände varenda gång, vilket gjorde att den coachingen snarare blev en belastning och inte alls fick önskad verkan. Dvs, det blir lite "cry wulf" om man coachar för mycket och då får man ingen större effekt av att kasta om folk.
Kort sagt. Det är djävligt komplext det där.
zigge: Jag tycker ulf är naiv i sina uttalanden.
Rögle var verkligen allt annat än bra, anledningen till att Modo inte fick hål på gerber var inte för att rögglarna var fokuserade eller bra defensivt utan det berodde på att modo inte klarade av att spela hockey på bättre nivå.
Han har rätt att modo gjorde någrta bra saker bakåt, men det var många mindre bra saker oxå, däremot framåt säger han inget om och det köper jag för framåt fanns det knappt en ljusglimt på 60 minuter.
MoDo är riktigt jävla illa ute som det ser ut nu och höjer inte sig laget 25-30% så är vi helt chanslösa i slutspelet. Laget drar inte åt samma håll och det existerar inte sammspel på hela banan, spelare som dumpar puck utan en tanke på vad som händer de närmaste 5 sekunderna efter de, byten som är så illa valda så det blir spelvändningar, offensiva utvisningar i EGET pp *2 senast och O M Ö J L I G A uppspel från backplats.
Njä uffe har ett jävla jobb att få ihop dehär laget igen!
zigge: Jag tror på strategisk förlust av MoDo. Om Brynäs klarar sig kvar så är chansen större att vi slipper Skellefteå.
zigge: BÖRJA SPELA HOCKEY! NU!
Det har vi krävt av Brynäs sen omgång 16. Uffe verkar dock bättre på att samla styrkorna än Tommy.
Efter fem raka förluster blev det äntligen seger för MODO Hockey igen när man igår besegrade Rögle med 1-0 hemma i Fjällräven Center.
Nu återstår tre matcher i grundserien och närmast väntar Brynäs i Läkerol Arena.
– Vi vet vad Brynäs har att spela för och vi är inställda på en match med mycket hög intensitet, säger MODO Hockeys headcoach Ulf Samuelsson.
Med 22 sekunder av förlängningen i matchen mellan MODO Hockey och Rögle så kom avgörandet.
I spel fyra mot tre hittade Kyle Cumiskey rätt och därmed blev det också stopp på MODO Hockeys förlustsvit.
– Det var skönt att få lämna banan som vinnare igen. När jag summerar matchen rent taktiskt så gjorde vi en hel del bra saker i det defensiva spelet, säger headcoach Samuelsson och fortsätter:
– Rögle spelade verkligen fokuserat matchen igenom. De gav inte bort speciellt många ytor på isen och gjorde det svårt för oss.
Nu återstår tre matcher i grundserien. MODO Hockey kommer i tur och ordning att Brynäs borta, Timrå hemma och Skellefteå borta.
Närmast på menyn står alltså Brynäs i Läkerol Arena.
– Vi vet vad Brynäs har att spela för och de kommer säkert att vara rejält hungriga. Vi är inställda på en match med hög intensitet och massor av känslor. Det kommer att bli en kul match att spela, säger Samuelsson.
När MODO Hockey idag genomförde sin träning så kunde Samuelsson räkna in truppens samtliga spelare.
– Det känns naturligtvis oerhört bra att alla är på is. Vi får se hur vi väljer att formera styrkorna imorgon, säger Samuelsson vars lag har plusstatistik på Brynäs den här säsongen. Brynäs vann säsongens första möte med 2-1 efter förlängning i Läkerol Arena. Därefter har det blivit tre raka segrar för MODO Hockey: 2-1 hemma, 6-5 efter förlängning borta och 3-1 hemma.
Skjut! För i helvete. Spina är helt värdelös när han inte tar skott. Nagy glider omkring och letar pass. Susse helt borta. Kempe enda forward som får ok.