1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506549 inlägg · 4103 ämnen

Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28

« · 1565069 Till forumet

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
Berka: jättetavla. Den där ska inte målvakten släppa in för e-pojkar, men Ullmark är inte bra.

Skjut! För i helvete. Spina är helt värdelös när han inte tar skott. Nagy glider omkring och letar pass. Susse helt borta. Kempe enda forward som får ok.
Kommentera

Byt ut ullmark!

UFFE DIN GUBBTJUV, våga inse att cumiskey och sopan lehtuvori inte ska spela ihop!!!!

Tröttsamt att han vägrar inse detta!!
Kommentera

Berka:Synd att Modo är så dåliga för Brynäs ser livrädda ut.Jaha där kom 1-0
Kommentera

Gusse: fan i hellvete att man ska passa sig hela vägen in i mål... När blev det fel att ta skott i slottet?
Kommentera

Berka:Tro om vi kan få ett frislag istället?
Kommentera

Ja då fick vi PP, tro om det kan vara lika uselt som mot Rögle för det var något slags rekord?!
Kommentera

Berka: Jag är inte det minsta orolig. Spelarna börjar hitta benen igen. Om två veckor är det tipp topp tummen opp!
Kommentera

Finns åter Ingen som helst taktik offensivt tyvärr.
Ullmark har släppt flera dåliga returer .
Kommentera

Berka:Sju minuter inte ett skott på mål av Modo.
Kommentera

Salle: Ahnelöv är ett mysterium, landslagsmeriterad och stundtals jättebra, men av någon konstig anledning så finns det nog ingen back i Modo som slarvar så mycket?!
Kommentera

Icing-Ove: Dom som är med på förfesten

23. Svensson, Björn
35. Gunnarsson, David
25. Müller, Marcel

27. Öberg, Peter
28. Forsberg, Kristian
17. Madsen, Morten

38. Torp, Nichlas
7. Hägg, Robert

18. Ritola, Mattias
26. Påhlsson, Samuel
70. Kempe, Mario

3. Lehtivuori, Joonas
15. Cumiskey, Kyle

22. Nagy, Ladislav
24. Sundström, Niklas
12. Spina, Dave

51. Ahnelöv, Jonas
88. Kousa, Mikko

29. Starkbaum, Bernhard
30. Ullmark, Linus

34. Bengtsson, Christopher  (CE)
2. Carlson, Albin  (RD)
Head Coach:  Samuelsson, Ulf Assistant Coach:  Andersson, Peter
Kommentera

Gusse: De ligger på kylning tills festen börjar...
Kommentera

Huge:Ingen Regehr eller Skröder på isen idag.
Kommentera

Huge:Ingen Regehr eller Skröder på isen idag.
Kommentera

Huge: Ullmark i målet idag.
Kommentera

Berka: Enligt kvällsmedia skulle både Skröder och Regehr vara tillbaka ikväll, är det gamla uppgifter?
För mig får dom gärna vila, brukar göra bra matcher mot oss...   ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka:
Formtoppade Brynäs & MoDo är huvudmatch hos Cmore. Är det för att dessa två lag kommer att göra upp i finalen senare i vår?

Berka mot Gurra? Låter som en knivfight mellan två alkisar i Åkersberga :-)
Kommentera

Berka: ja det är åt helvete med 3p systemet ;)

god match ikväll! 

Kommentera

NuMo: Sen har ju regehr rätt mycket speltid oxå så det kan nog vara så att man vilar dom lite extra!

De tråkiga är ju att vi var nära på 4:e platsen, nu ligger vi 7:a vilket inte är lika smickrande.
Kommentera

Berka: Ja, det är ju orimligt att man skulle chansa och riskera någon, eller överbelasta någon i det här läget i alla fall.
Kommentera

NuMo: Ingen skröder eller regehr ikväll.

Skröder har ju sett vansinnigt slö ut, ska man misstänka att man vilar våran bästa målskytt inför slutspelet?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Carl långt ifrån enbart. Har coachen en utstrålning och röstläge som min gamla kemilärare spelar det inte någon som helst roll hur kompetent denne är. Saknar man karisma att entusiasmera kommer förmodligen ingen lyssna i alla fall.

Kommentera

Lumber Jack: Min inverkan på Modos elitsatsning är ringa, men säkert absolut nödvändig.
Kommentera

NuMo: Elitist! Du dricker säkert inte standardmjölk heller.

Lagoma korvar är bäst!

Kommentera

Berka: Själv vill jag ha så lite "lagom" som möjligt när det gäller Modos elitsatsning i hockey.
Kommentera

Berka: Jag skulle tro att det är de taktiska kunskaperna som avgör en tränares framgångar i båset. En som skriker men inte har någonting vettigt att säga är det ingen som lyssnar på. Kompetens hos en tränare ger respekt hos spelarna och det gör att de lyssnar oavsett om han(hon) är högljud eller lågmäld.
Kommentera

Att stå och hålla käft i båset tror jag aldrig är bra och att göra en challe och ändra om i laget och byta straffskyttar varje match tror jag inte heller är bra, sen någonstans däremellan beroende på lag finns lagomt!

Sen kan det naturligtvis uppstå situationer när man tvingas till utsvävningar etc.
Kommentera

J F K: Lagom är lagom, inget konstigt med de.
Som tränare ser och vet man inom gruppen vad som behövs för laget och kan leda som man anser bäst.
Att coacha lagom kan vara att ändra i en formation av 4:a, att vara lagomt personlig med spelarna, träna lagom hårt på fys inför ett slutspel, att ge ledande spelare lagomt med speltid i betydelselösa matcher osv. Lagomt kan variera betydligt från olika grupper och individer!
Kommentera

Berka: Det jag retar mig på är att du verkar tycka att det finns ett facit, men jag tycker inte det. ALLA ledare är "speciella", för alla har en lite egen ledarstil på sitt sätt. Det finns aktoritära som Pelle Bäckman och vi har Roger Melin som verkar vilja vara bästa kompis med spelarna. Det finns de som knappt pratar med spelarna och det finns de som pratar jättemycket. En som sades ha fingertopskänsla och vara väldigt duktig på att motivera spelare med sina "svarta ögon" i Conny Evensson fick sparken efter ett misslyckat år i FBK.

Vad jag menar är att det är väldigt beroende på ledarstil, vilket lag man leder, vilka ledande spelare som finns i laget, om man slår ur över- eller underläge och en hel radda mer parametrar.

Så vad är lagom?

Kommentera

J F K: Vad fan är en nivå för mycket?, lika korkat.

Att bedömma är inte mitt eller ditt jobb tack och lov, uffe har mångårig erfarenhet som både spelare och ledare, det är hans jobb att göra en bedömning och coacha laget därefter. 

I mitt tycke har ulf en väldigt speciell coachning, han kanske inte alltid talar så mycket men hans auktoritet säger nog en hel del, att jag inte delar en del av hans ideer spelar ingen större roll då det är han som är huvudcoach och han har ett jäkla jobb att få ihop detta laget på 3 macher

Kommentera

J F K: Och som information kan jag meddela att den gode Hockeyprofessorn vann sju SM-guld och VM 1987 trots sin "vägran" att coacha.
Kommentera

Berka: Vad fan är lagom nivå? Skitlätt att säga, men snudd på omöjligt att bedöma. Tycker du att Tommy Sandlin var en usel coach då han i princip aldrig någonsin coachade? Jämfört med honom är Uffe ohyggligt aktiv kan jag säga.
Kommentera

J F K: om man inte klarar av att hålla en "lagom nivå" på sin coachning så ska man heller inte träna ett elitserielag kan jag tycka.
För övrigt så har Ulf faktiskt gastat en del från båset på slutet, plus att han faktiskt tagit 2 timeouter vilket jag aldrig trodde skulle hända.
Vi får hoppas att per åge har fått vila upp sig ordentligt nu under dessa 2 veckor så han kommer tillbaka i gammal stor form
Kommentera

Gusse: Är det automatiskt bättre att ha en coach som är väldigt aktiv med att skifta folk? Den kanske mest framgångsrika coach vi haft i modern tid i elitserien körde med "sossehockey" och extremt lite coaching.

Samtidigt som jag brukar argumentera för att göra byten när laget går tungt och trampar vatten så vet jag att det finns en stor fara med sådant. Sista året med Lückner var det precis som om alla spelare väntade tills Harald gick ned på tre kedjor i sista perioden. Det hände varenda gång, vilket gjorde att den coachingen snarare blev en belastning och inte alls fick önskad verkan. Dvs, det blir lite "cry wulf" om man coachar för mycket och då får man ingen större effekt av att kasta om folk.

Kort sagt. Det är djävligt komplext det där.

Kommentera

Berka:Har Uffe nånsin ändrat i formationerna under match?Har han gått ner på tre kedjor?Bänkar han spelare som spelar dåligt under match?Jag hoppas våran matchcoachning blir hårdare och bättre med en ny tränare.Men Uffe passar nog som slutspelscoach.Hoppas jag!
Kommentera

zigge: Jag tycker ulf är naiv i sina uttalanden.

Rögle var verkligen allt annat än bra, anledningen till att Modo inte fick hål på gerber var inte för att rögglarna var fokuserade eller bra defensivt utan det berodde på att modo inte klarade av att spela hockey på bättre nivå.

Han har rätt att modo gjorde någrta bra saker bakåt, men det var många mindre bra saker oxå, däremot framåt säger han inget om och det köper jag för framåt fanns det knappt en ljusglimt på 60 minuter.

MoDo är riktigt jävla illa ute som det ser ut nu och höjer inte sig laget 25-30% så är vi helt chanslösa i slutspelet. Laget drar inte åt samma håll och det existerar inte sammspel på hela banan, spelare som dumpar puck utan en tanke på vad som händer de närmaste 5 sekunderna efter de, byten som är så illa valda så det blir spelvändningar, offensiva utvisningar i EGET pp *2 senast och O M Ö J L I G A uppspel från backplats.

Njä uffe har ett jävla jobb att få ihop dehär laget igen!

Kommentera

zigge: Jag tror på strategisk förlust av MoDo. Om Brynäs klarar sig kvar så är chansen större att vi slipper Skellefteå. 

Kommentera

zigge: BÖRJA SPELA HOCKEY! NU! 

Det har vi krävt av Brynäs sen omgång 16. Uffe verkar dock bättre på att samla styrkorna än Tommy.

Kommentera

Salle: Laget består av människor, inte av robotar. Uffe har ingen PowerBoost som är bara att vrida på, i Slutspelet. Om de inte sätter igång o KRIGAR, fightas, visar vilja nu i de 3 matcher som återstår, är det meningslöst kliva in i Slutspelet. Då kommer FBK elr nån  äta oss i 4 raka. Så de MÅSTE börja spela nu, inte stå på perrongen o vänta, på ett SJ-tåg som bara susar förbi.  BÖRJA SPELA HOCKEY, MoDo!  NU!
Kommentera

Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28

Efter fem raka förluster blev det äntligen seger för MODO Hockey igen när man igår besegrade Rögle med 1-0 hemma i Fjällräven Center.

Nu återstår tre matcher i grundserien och närmast väntar Brynäs i Läkerol Arena.

– Vi vet vad Brynäs har att spela för och vi är inställda på en match med mycket hög intensitet, säger MODO Hockeys headcoach Ulf Samuelsson.

Med 22 sekunder av förlängningen i matchen mellan MODO Hockey och Rögle så kom avgörandet.

I spel fyra mot tre hittade Kyle Cumiskey rätt och därmed blev det också stopp på MODO Hockeys förlustsvit.

– Det var skönt att få lämna banan som vinnare igen. När jag summerar matchen rent taktiskt så gjorde vi en hel del bra saker i det defensiva spelet, säger headcoach Samuelsson och fortsätter:

– Rögle spelade verkligen fokuserat matchen igenom. De gav inte bort speciellt många ytor på isen och gjorde det svårt för oss.

Nu återstår tre matcher i grundserien. MODO Hockey kommer i tur och ordning att Brynäs borta, Timrå hemma och Skellefteå borta.

Närmast på menyn står alltså Brynäs i Läkerol Arena.

– Vi vet vad Brynäs har att spela för och de kommer säkert att vara rejält hungriga. Vi är inställda på en match med hög intensitet och massor av känslor. Det kommer att bli en kul match att spela, säger Samuelsson.

När MODO Hockey idag genomförde sin träning så kunde Samuelsson räkna in truppens samtliga spelare.

– Det känns naturligtvis oerhört bra att alla är på is. Vi får se hur vi väljer att formera styrkorna imorgon, säger Samuelsson vars lag har plusstatistik på Brynäs den här säsongen. Brynäs vann säsongens första möte med 2-1 efter förlängning i Läkerol Arena. Därefter har det blivit tre raka segrar för MODO Hockey: 2-1 hemma, 6-5 efter förlängning borta och 3-1 hemma.

Kommentera

« · 1565069