1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506628 inlägg · 4103 ämnen

Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28

« · 1565069 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
Berka: jättetavla. Den där ska inte målvakten släppa in för e-pojkar, men Ullmark är inte bra.

Skjut! För i helvete. Spina är helt värdelös när han inte tar skott. Nagy glider omkring och letar pass. Susse helt borta. Kempe enda forward som får ok.
Kommentera

Gusse: Ullmark får träna ben och explosivitet till nästa säsong tror jag.
Kommentera

Berka: Japp. Den kanske mest korkade coschingen jag sett i elitserien någonsin i konkurrens med att spela sonen ifjol. Idiotiskt.
Kommentera

J F K: Tycker det verkar som att Uffe gör en "H.Samuelsson" med Kousa. Han har inte övertygat och ändå vill han ha Kousa i första när han istället kunde ha satt Cumiskey där. 
Kommentera

Blake: det har ju med att han inte vill splittra Lehtivuori och cumiskey. Så skulle nog alla tränare göra, för man vill helst inte dela backar som man tycker passar ihop. Dvs, det blir mindre ändring om Kuosa som offensiv rightare spelar bredvid ahnelöv.
Hade inte Lehtivuori och Cumiskey varit så katastrofala ihop så tycker jag Uffe gjort rätt i det.
Kommentera

J F K: Cmore går gött som vanligt...
Kommentera

J F K: Ett sömnigt MoDo mot ett väldigt försiktigt Brynäs. Även domarna känns grusiga i ögonen och försiktiga. Många felaktiga avblåsningar, passiviteten och Samme i målgården, och släppta hakningar tex.

Om MoDo vrider upp tomgången lite så kommer det bli bättre. För Brynäs kommer inte våga kliva fram om dom inte gör några till mål.

OJ så saknad Skröder är. Och Richie Rich än mer.
Kommentera

Salle: Jag dricker Gevalia ikväll. Det brukar jag aldrig göra i vanliga fall.
Kommentera

NuMo: Jonas lehtuvori... Vad gör karn?
Kommentera

NuMo: Solklar interference på Lindholm. Hur fan kan man missa den som domare? Har man så dålig spelsinne?????
Sedan skiter ju modo i det här.
Kommentera

Varför satte ja inte en hundralapp på Brynäs?
Kommentera

Berka: Tycker det är mer Cumiskeys mål. Vad ska Lehtivuori göra i tre mot en?
Kommentera

J F K: Nog märks det att leklustan kommit fram igen. Det är ett gott tecken. Tyvärr för prestationen blir det inte riktigt seriöst och backar och forwards verkar ju inte ens spela samma match.

Backarna gör ena indianen efter den andra, men det är inte forwards oskyldig till.

Kommentera

J F K: han ska skära av passningsvägen inte lägga sig på mage
Kommentera

Berka: Det var väl det han försökte när han la sig på mage? :-P
Kommentera

Gusse:

Jag hade bestämt mig för att göra det, men försov mig. Typiskt. Det var väl ganska självklart att Brynäs skulle ta tre poäng ikväll.

Kommentera

NuMo: Ett formsänkt lag inför slutspelet, det har Ulf lyckats bra med!
Kommentera

Monno: snälla sluta, man lägger sig inte på mage för att stänga passningsvägen, man markerar in mitten och låter puckföraren få fritt fram att avsluta mot mål.
Kommentera

Berka: Vi är iallafall i slutspel :)
Kommentera

Berka: Det verkar bara vara jag som är positiv för tillfället. Jag tycker det ser bra ut. Men man fjantar ju bara runt. Båkåt ödar man inte 100% alls.
Kommentera

NuMo: det ser ju faktiskt bättre ut än mot Rögle:-)

Men ja man undrar ju om vissa ens bryr sig?
Kommentera

NuMo: och åter igen skämmer lehtuvori ut sig, är han elitseriens sämsta back gott folk?
Kommentera

Berka:

Det var ju Kousa som satte han på pottan, vad fan gjorde han vid sargen?????

Sen så gör ju Lethivuori en blek figur stående på knä i stället för att spela kropp mot kropp och blad blad

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka: Kousa går bort sig totalt när han inte har uppbackning. Men det är för långa avstånd mellan spelarna, det blir glapp i understödet gång på gång. Sen fortsätter backarna att höfta iväg puckar till motståndare hela tiden.
Kommentera

Berka: Nja tror nog Kousa leder den ligan.

Om Brynäs skulle gå som tåget sista matcherna, blir vi sist då?
Kommentera

NuMo: Kan man inte bara sätta Kousa på finlandsfärjan enkel resa?
Kommentera

Berka: Du kan ju inte plocka bort båda passningsvägarna genom att markera en av två fria spelare. I två mot en-lägen kanske, men där tycker jag att han gjorde en rätt ok insats.

Lehtivuoris insats vid 3-1 är horribelt. Modo är så djävla dåliga nu att man häpnar. Modo var bättre offensivt, men då de är urusla defensivt (frågan är om inte Cumiskey är sämst på banan) får de klara chanser.

Brynäs är ett ohyggligt dåligt lag, vilket säger mycket om vår insats.
Kommentera

Monno: Cumiskey har varit sämst defensivt. Kuosa och Lehtivouri har varit dåliga, för att inte tala om Torp och Hägg. Sämst defensivt är ändå Cuniskey som är horribel.
Kommentera

Sawchuk: otroligt svagt agerande av kousa, men snälla komigen... Lehtuvoris agerande är det div5 klass på.
Kommentera

J F K:

Vad har egentligen hänt, hur fan kan man välja Kousa före Byström???

Har Byström limmat på Samuelssons dotter eller?

Kommentera

Berka: Där håller jag med dig. Kousa gjorde en dålig insats, men lehtivuoris är en klass för sig.
Kommentera

J F K: Det finns BARA en passningsväg, den inåt och det är den han ska skära av, nu kunde brunäs slå en sidledspassning och ullmark får svårt att hänga med.
Kommentera

Blake:

Kousa gör ju som alla andra i närkampsspelet den här matchen. Dvs. ingenting. Den där tacklingen är inte seriös. Han går på puck i stället för på spelaren. När pucken förvinner så finns det ingen spelare där heller.

Övriga spelare också samma, men utan att ens försöka sätta dit kroppen.

Kommentera

Berka: är du dum? Två fria spelare. En som släpar och en som går på mål. Hur ska han täcka två spelare ensam?
Kommentera

Sawchuk: Hahaha ja jag har oxå undrat
Kommentera

Sawchuk:

Både Lethi och Kousa gör fel vid målet. Kousa får inte gå på och hamna på utsidan där vid sargen. Detta ställer ju Lethivuori lite som helt plötsligt måste göra Kousas jobb. Man måste dock kräva att Lethi agerar med mer pondus där än att gå ned på knä och göra ingenting.

Kommentera

Äääh, dom vilar upp sig inför slutspelet. 
Kommentera

De måste verkligen ha något stort på gång i slutspelet. Annars kommer ju slutet på den här säsongen att se fruktansvärt patetiskt ut i historieböckerna.
Kommentera

J F K: snälla lär dig om hockey innan du komenterar.
Han ska skära av inåt, kroppen mot bortre stolpen och klubban mot den släpande, nu blev det något mitt emellan, han slänger sig på mage och blir totalt oförmögen att hjälpa ullmark.
Kommentera

Dexter : Har svårt att tycka att det är bra av Lindholm att ta en tydlig utvisning och hoppas att domarna är blinda. Den är precis som jag konstaterade en tydlig interference.
Kommentera

Dexter : Ni är ju bättre än oss fast ni går på halvfart...
Kommentera

Zappaholic: Det handlar om att göra mål och det har vi snällt bjudit på
Kommentera

Berka: Och han ska täcka två fria spelare ensam. Som jag sagt. Hade Brynäs kommit två mot en hade jag hållit med dig. Nu kan han fullständigt omöjligt hållas ansvarig för att han inte kan ta två fria spelare helt ensam.

Då det tydligen är enkelt att markera två spelare själv förstår jag inte varför det skulle vara en fördel att spela fem mot tre. Det är väl bara att en går på puck och de andra två tar två spelare själv.
Kommentera

Berka:

2007-02-28 19:00 Mora IK - MODO Hockey 5 - 2
2007-03-02 19:00 MODO Hockey - Mora IK 1 - 3
Kommentera

Bad_Brett:visst tog sig Mora tillslutspel då?
Kommentera

Gusse:

Japp! MoDos förtjänst.

Kommentera

J F K: sluta löjlare, i den situationen är det svagt agerat av jl oavsett vad du tycker.
Kommentera

Berka: Undrar vad oddset blir på att Påhlsson blir slutspelets skyttekung.
Kommentera

NuMo: jag har satt en 500 på D ;-)
Kommentera

NuMo:

Spina har en massa kvaliteter, men måste vara den spelare i serien som mest frekvent fattar idiotiska beslut. Hade han haft Sundströms huvud hade han säkert kunnat bli en poängkung i Elitserien.

Kommentera

« · 1565069 · »