Frisco: Hörrödu, du som är ute i vida världen lite nu och då, kan du förklara det här?
"Men Modos store man var Karol Krizan som stoppade 27 skott.
– Vi har en målvakt som får lön också, sade Lückner."
Betyder det att Zajkowski får lön medan Krizan spelar ideellt?
Lumber Jack:
Jaha, snart dags för matchen mot Brynäs. Känner jag MODO rätt kommer man väl kasta ut TV:n genom fönstret om ungefär 3 timmar. Sedan inflyttningsfest där man förmodligen får tröstsupa.
I måndags så såg ju jag ert mäktiga TIFO. Tror jag aldrig sett något värre.
Se och Lär från LG Timrå
Paddan: De senaste matcherna i Gavlerinken har kommenterats av Anders Fredriksson o Matte Weiderståhl,men i morrn så kanske Anders har ngt uppdrag för Canalplusfotbollen......Hussfelft i all ära,men han är inte så hockeykunnig,som han är på den Italienska fotbollen!!
Poffa: Funderar på om vi kan ha sån tur att det är Jesper Hussfelt och Conny Evensson som är kommentatorer imorgon. Där har vi garantin för en höjdare.
Lär väl somna och vakna lagom till att Flyers-Rangers är färdigspelad
Poffa: På tal om underhållning, tydligen är vi så lyckligt lottade att vi blivit välsignade med en strålande domare i matchen mot Brynäs.
LINDH, Ulrik | LJUNGQVIST, Mikael | |
LYTH, Peter |
Paddan:
Attans, du skulle valt nåt. Då hade du vunnit 2 LP-skivor och en flytväst i valfri orange färg. Nu blev det en nitlott, ingen vinst tyvärr.
På tal om vinst, Smedsböle kommer inte vinna något den här säsongen.
Poffa: Eftersom jag inte vet vad "nåt" är så tror jag att jag föredrar "eller".
Nu när Wildehjärnorna gjort sin plikt och förlorat mot Själens Krigare så borde det väl betyda att Brynäsarna nu är belåtna och det kan finnas en möjlighet att ta någon eller några poäng nere i den där rinken på gaveln.
Målvakt:
60 Karol Krizan (30 Michal Zajkowski)
Backar:
34 Tommy Wargh
7 Jesper Damgaard
32 Tobias Viklund
3 Mattias Timander
6 Tobias Enström
8 Oscar Hedman
Kedjor:
11 Pasi Tuominen
4 Mattias Hellström
18 Peter Öberg
15 Andreas Salomonsson
39 Per Svartvadet
17 Anthony Tuzzolino
28 Miloslav Horava
16 Rastislav Pavlikovsky
19 Mikael Pettersson
40 Magnus Gästrin
13 Morten Green
89 Ján Pardavý
Harald Lückner:
Vi måste bli effektivare
Spelmässigt var matchen i Luleå ingen dålig historia för MODO Hockey. Däremot var hemmalaget betydligt effektivare och inte minst bättre framför de båda målen.
- Och det är ju där matcherna avgörs, säger Lückner. Några poäng för att man spelar bra får man ju inte även om det ändå kändes bra. Spelmässigt var det faktiskt bästa insatsen mot Luleå i vinter.
Ett Luleå som MODO haft enorma problem med, fyra förluster på fem matcher har det blivit.
- Men det är inget man har tid fundera över nu. I stället gäller de att ha fokus framåt och nästa match. Vi hade ju ändå sju matcher i rad utan förlust. Till sist tar det emot, så är det bara.
Brynäs borta och Djurgården hemma handlar det om för MODO innan OS-uppehållet.
- Nu gäller det att kräma ur det sista innan killarna får vila. Klart vi satsar på tre poäng i Gävle för att hundraprocentigt säkra vår slutspelsplats även om det hur som helst ska mycket till för att vi ska tappa den.
Michal Zajkowski vaktade målet i Luleå, men Karol Krizan kommer åter nu.
- Ingen skugga över "Zacke", han var klart godkänd, men nu låter vi Krizan få stå igen.
Du hade en del nya kedjeformationer senast, hur fungerade det?
- Kedjan med Rastislav Pavikovsky, Miloslav Horava och Mikael Pettersson var vår klart bästa och gladde mest. Däremot funkade det väl inget vidare för Andreas Salomonsson, Per Svartvadet och Anthony Tuzzolino. Det mesta pekar dock på att vi kör en sväng till med samma lag som senast.
Noterbart 1: Backen Hasse Jonsson knä) ur spel. Forwarden Ján Pardavý, febersjuk senast, är dock klar för spel och bilade ned till Gävle i går. Därmed spelar Johan Nilsson med J 20 i helgen.
Noterbart 2: MODO Hockey flög till Arlanda från Luleå fredag förmiddag, tränade i Gävle fredag eftermiddag inför matchen lördag.
Noterbart 3: Resultaten mot Brynäs tidigare i vinter: 2-3, 1-1 (Gavlerinken), 1-2, 4-0 (Kempehallen).
"Once a cyclop, always a cyclop"
Även om ditt resonemang inte helt saknar poäng... :-)