1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515191 inlägg · 4114 ämnen

Brynäs - MoDo 060204

« · 672412 Till forumet

Brynäs - MoDo 060204

Harald Lückner:
Vi måste bli effektivare
Spelmässigt var matchen i Luleå ingen dålig historia för MODO Hockey. Däremot var hemmalaget betydligt effektivare och inte minst bättre framför de båda målen.
- Och det är ju där matcherna avgörs, säger Lückner. Några poäng för att man spelar bra får man ju inte även om det ändå kändes bra. Spelmässigt var det faktiskt bästa insatsen mot Luleå i vinter.

Ett Luleå som MODO haft enorma problem med, fyra förluster på fem matcher har det blivit.
- Men det är inget man har tid fundera över nu. I stället gäller de att ha fokus framåt och nästa match. Vi hade ju ändå sju matcher i rad utan förlust. Till sist tar det emot, så är det bara.

Brynäs borta och Djurgården hemma handlar det om för MODO innan OS-uppehållet.
- Nu gäller det att kräma ur det sista innan killarna får vila. Klart vi satsar på tre poäng i Gävle för att hundraprocentigt säkra vår slutspelsplats även om det hur som helst ska mycket till för att vi ska tappa den.

Michal Zajkowski vaktade målet i Luleå, men Karol Krizan kommer åter nu.
- Ingen skugga över "Zacke", han var klart godkänd, men nu låter vi Krizan få stå igen.

Du hade en del nya kedjeformationer senast, hur fungerade det?
- Kedjan med Rastislav Pavikovsky, Miloslav Horava och Mikael Pettersson var vår klart bästa och gladde mest. Däremot funkade det väl inget vidare för Andreas Salomonsson, Per Svartvadet och  Anthony Tuzzolino. Det mesta pekar dock på att vi kör en sväng till med samma lag som senast.

Noterbart om laget

Noterbart 1: Backen Hasse Jonsson knä) ur spel. Forwarden Ján Pardavý, febersjuk senast, är dock klar för spel och bilade ned till Gävle i går. Därmed spelar Johan Nilsson med J 20 i helgen.

Noterbart 2: MODO Hockey flög till Arlanda från Luleå fredag förmiddag, tränade i Gävle fredag eftermiddag inför matchen lördag.

Noterbart 3: Resultaten mot Brynäs tidigare i vinter: 2-3, 1-1 (Gavlerinken), 1-2, 4-0 (Kempehallen).

Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 060204

Paddan:

Starkt jobbat, eller nåt.

Kommentera

Poffa: Eftersom jag inte vet vad "nåt" är så tror jag att jag föredrar "eller".

Nu när Wildehjärnorna gjort sin plikt och förlorat mot Själens Krigare så borde det väl betyda att Brynäsarna nu är belåtna och det kan finnas en möjlighet att ta någon eller några poäng nere i den där rinken på gaveln. 

Kommentera

Paddan:

Attans, du skulle valt nåt. Då hade du vunnit 2 LP-skivor och en flytväst i valfri orange färg. Nu blev det en nitlott, ingen vinst tyvärr.

På tal om vinst, Smedsböle kommer inte vinna något den här säsongen.

Kommentera

Poffa: På tal om underhållning, tydligen är vi så lyckligt lottade att vi blivit välsignade med en strålande domare i matchen mot Brynäs.

LINDH, UlrikLJUNGQVIST, Mikael
  LYTH, Peter 

Kommentera

Paddan:

Inte igen. Jag blir så trött...

Kommentera

Poffa: Funderar på om vi kan ha sån tur att det är Jesper Hussfelt och Conny Evensson som är kommentatorer imorgon. Där har vi garantin för en höjdare.

Lär väl somna och vakna lagom till att Flyers-Rangers är färdigspelad

Kommentera

Paddan: De senaste matcherna i Gavlerinken har kommenterats av Anders Fredriksson o Matte Weiderståhl,men i morrn så kanske Anders har ngt uppdrag för Canalplusfotbollen......Hussfelft i all ära,men han är inte så hockeykunnig,som han är på den Italienska fotbollen!!

Kommentera

NuuuuuuMooooo:
Tjohoo, idag ska jag åka till Gävle och se när hjältarna krossar Norrlands pingstvänner. Hockey är trevligt. Det är jag också.
Kommentera

westerlind: Undrar om matchen sänds på tv. Jag jobbar ju, men man kanske kan spela in det och följa matchen efteråt i alla fall. Annars blir det den eminenta webradion och olika ursäkter för att inte jobba under den tiden. Alternativt att det ser ut som man jobbar.
Kommentera

NuMo:
Jag är osäker, tror inte det är tillräckligt många i Ångermanland som har tv för att man ska anse matchen tillräckligt kommersiellt intressant.
Kommentera

westerlind: Det borde innebära att det finns en marknad för att sälja tv-apparater här.
Kommentera

I måndags så såg ju jag ert mäktiga TIFO. Tror jag aldrig sett något värre.

Se och Lär från LG Timrå

Kommentera

LingaN:

Tror inte att MoDotifo vill ha timråspelare på sina tifon, men tack ändå.
Kommentera

AM:
Ta och vinn i eftermiddag är ni snälla.
Kommentera

LingaN: Givetvis är MoDotifo mycket bättre, åsså var dom förstigare. Du såg bara för dåligt från lilla stå, man ser ju som bekant ingenting därifrån.
Kommentera

Lumber Jack: Jag får hoppas att MoDotifo var betydligt förstigare än Timrås motsvarighet. Vad gäller elitserietiden, i vilket fall. Ja, Tifoverksamheten under -70- och -80-talen var kanske inte fullt så betydande som den är nu. Den fick nog inte lika stort utrymme i media. Inte vad jag minns, i vilket fall.
Kommentera

Lumber Jack:

Jaha, snart dags för matchen mot Brynäs. Känner jag MODO rätt kommer man väl kasta ut TV:n genom fönstret om ungefär 3 timmar. Sedan inflyttningsfest där man förmodligen får tröstsupa.

Kommentera

Poffa: Otroligt mycket buanden och visslingar så fort en Modoit nuddar en Brynässpelare, ingen ågärd från domaren i vilket fall. Vilka tossingar, försöka påverka domaren när det inte är något.
Kommentera

NuMo: Wow. Vilket snyggt mål ni gjorde precis.
Kommentera

Dragan 2k:

Green är passningskungen. Vilka händer...

Kommentera

Dragan 2k: Jag hörde det. Jag får lov att se målet på band senare ikväll. Fjärdelinen gör det de är bra på. Mala sönder motståndet.

Ändå vågar jag inte hoppas på seger än. Det är ju aldrig för sent att ge upp. Kanske redan nu i nummerärt underläge.
Kommentera

Poffa: Vad är det här? Här avlöser drömmålen varandra på löpande, nåja, band.
Kommentera

Dragan 2k: Jaha. Det är som sagt aldrig försent att ge upp. PP och två minuter kvar av perioden och då väljer Modo att låta Brynäs reducera till 1-2 i stället för att passa på att punktera med 3-0. Modo måste vara unika. Det blir lika många chanser bakåt som framåt när man spelar PP.
Kommentera

Dragan 2k: Slutsignalen ljöd nyss i Gavlerinken vi vann så skönt
Kommentera

Jess! Det var riktigt rättvist. hehe. Olle blev väl glad i alla fall.
Kommentera

RÄTTVISA!
Kommentera

Poffa: Ja, det var nog ungefär lika rättvist som när vi vann senast i Övik..
Kommentera

Huge:

Det är alltid rättvist då MODO vinner.

Kommentera

Poffa: Ja, den INSTÄLLNINGEN får jag väl respektera, som ickemodoit.
Sen om den alltid är så sakligt objektiv, det vete faan... ;-)

Annars tycker jag det var en riktigt bra match idag med högt tempo och bra spel överlag.
Och domaren märktes knappt alls, vilket är ett bra betyg.
Utom när han först tog en modoit för fasthållning i slutet (såg lite billigt ut) och sedan i momentet efter kompenserade med att ta ut Molin för att han sträckte fram klubban och som det såg ut iaf, nudda benet på er kille.
Salomonisk(!) rättvisa kanske man kan säga, för det var väl Salomonsson som var inblandad i den första? :-)
Kommentera

Modoante:

Grattis till segern och stort tack för hjälpen!!

Kommentera

Snygga mål! Molin gör en Macke. Copycat.
Kommentera

Hawerchuk: Den där gjorde väl Molin redan i Trångsund, och då var Macke inte ens påtänkt, skulle jag tro.
Gammal är äldst.... ;-)
Kommentera

Huge: Ratface måste ha varit en riktig talang som typ 5-åring. Väl.
Kommentera

Hawerchuk: Liksom Lill-Skägget då, när han snodde Kenta Nilssons klassiker. Väl.
Kommentera

Huge: Absolut.
Kommentera

LingaN: Snyggt ditklistrat passion. Anvande du epoxy?
Kommentera

Frisco: Hörrödu, du som är ute i vida världen lite nu och då, kan du förklara det här?

"Men Modos store man var Karol Krizan som stoppade 27 skott.
  – Vi har en målvakt som får lön också, sade Lückner."

Betyder det att Zajkowski får lön medan Krizan spelar ideellt?

Kommentera

Paddan: Vilken onödvändig kommentar av Lückner.
Kommentera

NuMo: Text-TV och media istort är överens, Krizan räddade MoDo idag. Fast som jag uppfattar det gjorde han bara en vanlig insats, varken mer eller mindre. Är det någon annan som såg några övernaturliga Krizan-räddningar idag?
Kommentera

Lumber Jack: Nä inga övernaturliga räddningar,dock en del tur,o skott mitt på sej........
Kommentera

Bissett19: tur och tur.
Kommentera

NuMo: Bra lag har tur,o vice versa.....
Kommentera

Bissett19: Ja, jag bara menade. Vad var tur?
Kommentera

NuMo: Dackells stolpskott i tredje perioden måste väl ändå sättas på "turkontot" hos Krizan?
Kommentera

GävleLasse: Krizan hade väl knappast något med det stolpskottet att göra. Ett stolpskott är ett stolpskott även om det inte är någon målvakt i buren. Dackell kanske hade otur, men det är en annan sak, eller så hade han tur så att det tog i stolpen, den kanske hade gått utanför annars.
Kommentera

NuMo: Som vi säger i branschen:

"Once a cyclop, always a cyclop"

Även om ditt resonemang inte helt saknar poäng... :-)
Kommentera

« · 672412