62. Hari, Janos | 28. Forsberg, Kristian | 23. Svensson, Björn | |||
70. Kempe, Mario | 17. Madsen, Morten | 27. Öberg, Peter | |||
6. Byström, Ludvig | 75. Stehlik, Richard | ||||
25. Müller, Marcel | 20. Steen, Alexander | 22. Nagy, Ladislav | |||
15. Cumiskey, Kyle | 3. Lehtivuori, Joonas | ||||
12. Spina, Dave | 24. Sundström, Niklas | 10. Skröder, Per-Åge | |||
49. Regehr, Richie | 51. Ahnelöv, Jonas | ||||
29. Starkbaum, Bernhard 69. Ahlsenfelt, Oscar |
Berka: Då är det inte skoj. Har du hamnat i Timrå?
Vilken tur att Brynäs pp verkar vara lika dåligt som Modos i år.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Berka: Okej :)
Kommentatorn på SR: Period 2 solklart till Modo! Sista sekundrarna tryckte Modo på med allt!
Monno:
Det syns att Rahms anabola har gett resultat. Grymt stark i överkroppen. Det där kommer han ha glädje av i många år framöver.
Redigerad kommentar
Berka: Jag är nöjd. Vi var i två perioder bättre än Brynäs på bortaplan. Matchen kunde slutat hur som helst och det var inte helt rättvist att höstlövet seglade in, men spelar vi såhär räknar jag kallt med många poäng i vinter för Brynäs var i sanning inte dåliga.
Brynäs spelade rätt vårdslöst och hade flyt med utvisningarna. Å andra sidan kvitterade Modo på en feldömd straff så man ska nog vara försiktig med kritik mot domarna. (Mer än att linjedomarna hade en jobbig match med offside).
J F K:
Jag är också nöjd med hur det såg ut, bortsett från Stehlik som är en katastrof över hela banan. Vissa klagade på att Tollefsen var dålig i uppspelen, men Stehlik måste vara bland det sämsta jag har sett på den här nivån. Hans räddning i den här matchen var att MoDos försvar var så pass mycket mer organiserat än tidigare.
Annars är jag imponerad av Björn Svensson, som jag tycker har varit en av MoDos absolut bästa forwards såhär långt. Steen gjorde en riktigt bra insats för att vara första matchen.
Rahm ser ruskigt stark ut i överkroppen och jag tror han har haft mycket glädje av sina steroider. Tråkigt men förmodligen sant.
McFire:
Första matchen och Steen åker omkring som en General och bestämmer där ute. Bästa spelaren jag sett i Elitserien på mycket länge, och det var hans första match.
Steen ser isen på ett sätt som påminner mig om Foppa, håller i pucken i en mikrosekund extra och isen öppnar upp sig.
Snart kanske vi har en försvarsgeneral också.
Tycker absolut inte Modo ska vänta tills någon storm lagt sig. Modo har inte gjort något fel och styrkesignalerna som skickas när man utmanar hockeyligan ska inte underskattas. Att Överstegrisen Loob var tvungen att be om ursäkt med mössan i hand understryker bara detta.
Personligen tycker jag att det känns som Elitserien och Modo vaknade upp ur en lång koma ikväll, nu jävlar kör vi!
Peja:
Intala dig det du. Själv är jag övertygad om att Ludmila hade enorma fördelar av det i Atlanta 1996.
Underskatta inte heller fysikens innebörd för ishockeymålvakter. Det moderna målvaktsspelet bygger mycket på storlek och att stå rätt placerad. Det största problemet många unga målvakter har är att de inte orkar hålla uppe överkroppen när de går ner på knä, vilket du förmodligen kunde se Svedberg ha problem med första året i Brynäs. Rahm såg ut som en oxe på isen. Det är klart att han kanske har tränat fantastiskt hårt under sommaren, men tyvärr tror jag att steroiderna har gjort sitt jobb med grundfysiken.
Redigerad kommentar
Peja:
Jag är övertygad om att många fler har dopat sig. Blomdahl sägs ha experimenterat en hel del med spännande preparat under somrarna när han var yngre.
Och det skulle inte direkt förvåna mig om detsamma gällde före detta stjärnor som Mats Sundin.