1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

Brynäs-Modo 21/7

« · 419021 Till forumet

Sv: Brynäs-Modo 21/7
audiblegiraffe: Hör inte Gävle till gnällbältet? Är inte helt säker, men om inte borde de göra det av nämnda anledning, de är världsmästare på att gnälla, så har det alltid varit.
Kommentera

Lumber Jack: Ser hellre att Oscar Hedman spelar istället för Jansson, känns betydligt tryggare då, för vem ska rensa upp när Jansson inte orkar trycka upp sin motståndare i sargen?
Kommentera

Tippa i matchtips vetja.

---
Matchtips
Glöm inte att gå in på HS:s Matchtips och tippa elitserien.
Hittas under avdelningen Allmänt här till vänster.
SwärdH @ Kramfors Idag kl. 17:17 Besvara Visa ämne
---
Kommentera

Frisco: Varför blotta sig i onödan för en extra pinne ;-)
Kommentera

65selander: Vad har ni att förlora?
Kommentera

Frisco: Målisens % :-))

Skönt iaf att slippa straffarna i årets ES!

Ni som inte kan åka kan lyssna på Hockey Live på www.hockeyligan.se
klicka där på Hockey Live i vänstra kanten. Detta är gratis men däremot så kostar det att se arkiverade videoclips!

Dock så är videosnuttarna gratis till kl1200 dagen efter.
Kommentera

65selander: Senast som Linje 19 spelade i Gavlerinken: www.aftonbladet.se/sport/0004/05/sedin.html
Kommentera

Frisco:

På tal om. Denna har jag tagit speciellt till din ära:

[bild]www.hockeysnack.com/user/files/14/sprvagn.jpg[/bild]
Kommentera

knaskamilla: TACK! En snygg gammal Hägglundsvagn kallad "Mustang". Tillverkad 1947 i Gullänget.
Kommentera

Det här tycker jag ser intressant ut:
17 Fredrik Warg,
21 Peter Forsberg,
15 Andreas Salomonsson.

Jag gissar att Warg gör hat trick imorgon... Eller Salle? Eller båda två. Eller...äh. Kul med match snart! (Synd att jag inte kan se den.)
Kommentera

knaskamilla: Det kommer krävas mycket utav Brynäs i morgon med tanke på att våra backar brukar vara som inlandsisen i bland. Nu är alla friska förutom Walle och Björck.

Walle hade behöfts i tekningarna samt i vissa spelmonet men med disciplin så kanske vi kan göra något under! *ber för fullt*
Kommentera

65selander:

Som inlandsisen. Hmm. Tjocka som fan? ;) Du vet väl för övrigt att MoDo alltid förlorar mot de sämre lagen?
Kommentera

knaskamilla: Måste vara jobbigt och vara bäst i Sverige då dom senaste säsongerna :-))

Det som kan vara en last för MoDo detta år är nog pressen dom kommer att ha på sig från Bygden!
Kommentera

65selander:

Tja, det vet jag inget om. Det vet nog inte MoDo Hockey något om heller. HV var bäst ifjol, och VF i förrfjol, de vet nog...

Jag vet inte, jag. Jag känner få MoDoiter som är så stensäkra på att guldet är klart som journalisterna och vissa TIKare är. Tror nog att pressen mer kommer att bestå av att alla i laget vet att de är ett jäkligt bra lag, och att alla (inte bara MoDoiter) förväntar sig att de ska göra riktigt bra ifrån sig.
Kommentera

65selander:

Jag tror tyvärr ni har för höga förhoppningar på Walle, hans supersäsong i MoDo var nog en engångsföreteelse, och nu när han dragit på sig ljumskproblem har jag svårt att tro att han ska vara en tillgång för er i år.
Kommentera

scim: Jag har sett han i et flertal matcher och han ger allt och en grym tekare!

Han blir en tillgång och det är fakta!

Godnatt på er en annan skall upp om 3 1/2h
Kommentera

65selander:

Jag hoppas det för er skull, ni har ju dessvärre problem så det räcker.

Godnatt!
Kommentera

scim: Daniel Sedin i dagens ÖA: "– Skapa lägen i flygande anfall och vi vill spela mycket ute i hörnen."

Skönt att något är sig likt i dagens föränderliga värld...
Kommentera

Lumber Jack: Tänk att det gamla knepet fungerar fortfarande. Jag antar att man kan bli mycket frustrerade bland backar i andra lag. å ena sidan kommer man nog att överskatta Sedinarna, å den andra sidan kommer de kanske ändå vinna poängligan med mål och assist därutifrån. Det är som trolleri på något vis.
Kommentera

Lumber Jack: Ja man kan ju hoppas som Brynäsare att dom håller sej ute i hörnen som dom gjorde -99(Sedinarna alltså).Då jämförde jag dom med rödingarna i Oxsjön,mest runt hålet(målet).
Kommentera

« · 419021