ULTIMAVICI: Okej, då borde nog någon ha berättat det för Sundlöv som för ett år sedan var såhär obildad.. Tänk vad han gör bort sig i onödan, du hade verkligen kunnat rädda honom genom din kunskap, och på det trevlig sättet du framför det dessutom.
mwille Hur fungerarar allt när spelare är skadade? På min arbetsplats så får arbetsgivaren betala dom två första sjukveckorna sen står försäkringskassan för resten och betalar ut 80% av grundlönen. Är det likadant för Hockeyprofsen? Isåfall kan man säga att föreningen sparar in pengar på alla skador. Tacksam för svar!
Micke Sundlöv Hej, Det är precis lika fast det finns ett tak på vad försäkringskassan betalar ut, den vet jag inte exakt vad det ligger på, strax under 30 000 någonstans per månad. Vi har en försäkring idag som gör att vi betalar lön i 14 dagar och försäkringskassan kommer in från 15, sen betalar vi resterande del av lönen upp till dag 90. Så det är inte så mycket pengar som vi "sparar" på att våra spelare blir skadade.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI: Det finns ju verkligen inget likhetstecken mellan skadad spelare och att MODO slipper kostnaden.
Det är ju ingen nyhet att Flanagan är bort till jul, det sa ju Perra i intervjun förra veckan.
McFire:
Är nog ingen som vet, men kvalificerade gissningar går ju alltid.
Av våra seniorbackar så är han nog billigast. Hedman, Torp, Roche, Ahnelöv, Joonas är nog alla dyrare än honom.
Så sett till prestation så får man nog ut ungefär det man betalar för honom. Ingen flipp eller flopp där utan enligt förväntan.
Monno:
Ja Flanagan är närmare en flipp än en flopp. Inledde riktigt bra trots att han inte fick en riktig försäsong med många matcher. Sedan som du säger så tappade han en del innan han blev skadad.
Typiskt för vår säsong att han ska bli långtidsskadad när vi äntligan fick in Nylander, med dessa två i uppställningen hade vi ju haft tillräckligt med kreativitet för att spela ihop två producerande kedjor.
Nu med Nylander också borta är det bara att hoppas att vi lyckas grisa in någon puck och sedan spela defensivt och hoppas det räcker till poäng.
J F K: Hårt mot Flanagan kan jag tycka. Han inledde ju riktigt bra, sen när han tappade Skröder och fick spela med relativt inkompetenta offensiva spelare så gick det såklart tyngre+då skadan innan hjärnskakningen.
Snackar offensiven nu. Defensivt är/var han ju lite yr.
Monno: DP är ändå en av de bästa värvningarna sett till pris kontra produktivitet. Han var extremt billig och därför tycker jag inte att det är rimligt att ha samma förväntningar på honom som exempelvis en spelmässigt mycket skickligare Ahnelöv.
Faktum är att DP överglänser på det sättet Flanagan (hittills), Nättinen, Roche och flera andra, utan att för den skull vara ovärdelig.
zigge: Det trodde jag Starky plockade upp från Modo-tiden? Skall bli intressant att höra vilka ursäkter Anders "Mumien" Forsberg kommer med OM Modo skulle förlora...
zigge: Grundström trycker in hela brynäs + puck i målet.. taktiken är klar, inga konstigheter!
J F K:
Det tar jag gärna. Förlora skotten med 40-15 men vinst med 3-1 skulle sitta otroligt skönt.
Skiter egentligen hur det ser ut imorgon bara man vinner.
Forsberg 1978:
Ni har ett seniorlag. Vi har ett juniorlag + Skröder och Ahnelöv.
spud:
Kommer bli tufft utan våra centrar till 1:a och 2:a kedjan. Känns som omöjligt uppdrag imorgon.
Då kör vi igång Torpbingo..
Hur många matcher tar det innan han blir skadad?
HUr många utvisningsminuter kommer han dra på sig innan nästa skada tvingar honom att avstå en match?
Hur många indianer hinner han slå till dess?
Utslagsfråga: Vem skadar honom nästa gång?
spud: Faen åxå - torsk igen då! Gläder väl arnio iaf. Men iaf 2 som kommer tillbaka, Torp o Norda. Kändes ju ganska uddlöst, iofs mot sAIK, vår skräckmotståndare, men ändå.
Possler & Skröder får börja sätta dem på egen hand nu. VO o VÖ kan ju också stänka in nån balja.
ULTIMAVICI:
Det här är vad våra domare har att rätta sig efter och då är matchstraffet ganska solklart
Slewfooting
En spelare som
använder sina skridskor eller ben till att ”sparka” bort motståndarens ben bakifrån,
tar en arm och drar spelaren bakåt samtidigt som han placerat sitt ben bakom motståndarens skridskor och på detta sätt fäller honom,
ska ådömas match penalty.
Redigerad kommentar
J F K:"Påhlssons bentackling var en korrekt utvisning"
Nja att det var en utvisning var korrekt men en korrekt utvisning på det hade varit match penalty.
Rytter:Modo har aldrig dragit speciellt mycket folk! Men jag håller med siffran är usel. Onsdag är inte en optimal dag eller rättare sagt att lägga matcher olika dagar olika tider är inte optimalt, bättre förr lira tis tor sön. Jag tror fler lag än Brynäs får svårt att fylla hallarna. TV styr.
NuMo:
"Att Brynäs ställer upp och spelar bortalagsspel i sin egen hemmaarena "
Kanske därför dom lockar hela 3700 åskådare till match.
"Nordqvists filmningar var ju frustrerande, faramförallt att de lättlurade domarna gick på set. Starkbaums sätt att spela är i stället smart. han söker ju själv upp situationen och faller när Modoiterna passerar och träffar hans skridskor. "
Håller med dig, smart av Starkbaum och omsmart av våra spelare att ge honom möjligheten till detta. Men tycker ändå att han spelar över i situationerna. Men de utvisningarna säger jag mindre om än Nordqvists, på reprisen ser man ju hur fruktansvärt han förstärker i situationen och verkligen kastar sig upp och fram, bägge skridskorna är ju fan i luften.
En spelare som verkligen försöker att stå på benen i situationer ramlar inte så "tydligt" utan det ser mer "dråpligt" ut ifall ni förstår hur jag menar. En spelare som bestämt eller har mindsetet att lägga sig lätt reagerar ofta lite snabbare i situationerna så att fallet blir mer tydligt, som i nordqvist fallet. En spelare som kämpar för att stå på benen använder all tid till att just försöka stå på benen så där kommer fallet ofta lite senare och ger då intrycket av att se dråpligt ut.