1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506571 inlägg · 4103 ämnen

Brynäs - MoDo 6/11 2004

« · 449840 Till forumet

Brynäs - MoDo 6/11 2004
Inför match
Brynäs - MODO Hockey
Gavlerinken
2004-11-06, kl 15:00

Matchinformation »

Kommentar
Kent Forsberg: Nu måste vi avsluta bra

4-5 hemma mot Luleå ingick inte i MODO Hockeys planering. Nu mobiliserar man de sista krafterna inför novemberuppehållet inför slutmatchen, Brynäs i Gavlerinken.
- Vi var, som så många gånger förr, inte alls med i början av matchen mot Luleå, menar Kent Forsberg. Ändå hade vi pratat mycket och varnat för Luleå.
- Stundtals kom vi igen bra, men helhetsmässigt blev det en konstig match på grund av alla utvisningar. Som det blivit vet vi ledare och spelare knappt ut eller in.

Innan uppehållet spelar MODO i Brynäs, där man också inledde serien i höst. 3-3 blev det då.
- I en ganska bra match, minns Kent Forsberg. Nu ska vi ge allt för att vinna den här bortamatchen. Därefter handlar det om träningsläger hemma i Kempehallen nästa vecka.

Där får MODO klara sig utan en kvartett Tre Kronor-spelare; Daniel och Henrik Sedin, Mattias Weinhandl och Per Svartvadet. Dessutom ska Oscar Hedman spela i J 20-landslaget och Jesper Damgaard vara med i Danmark i en "landskamp" mot Malmö.www.rs96.se/forum/viewtopic.php?t=374#3538

Noterbart om laget
Lars Jansson (knä) och Andreas Salomonsson (knä) inte att räkna med mot Brynäs. Båda tränar dock för fullt.

Målvakt:
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
7 Jesper Damgaard,
2 Bryan Muir ?

33 Pierre Hedin,
3 Mattias Timander ?

6 Tobias Enström,
5 Hans Jonsson.

Extraback:
8 Oscar Hedman.

Forwards:
13 Mattias Weinhandl,
39 Per Svartvadet,
21 Peter Forsberg ?

17 Fredrik Warg,
20 Henrik Sedin,
12 Daniel Sedin ?

26 Mattias Wennerberg,
40 Magnus Gästrin,
18 Peter Öberg ?

27 Alexander Steen,
4 Jan Öberg,
22 Joakim Lindström.

Extraforward:
23 Magnus Hedlund.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 6/11 2004
Frisco:

Mot Gavlerinken!
Kommentera

knaskamilla: Just det.

Vaknade just upp till början av en underbar dag. Välkomna alla modoiter, vi ska ta hand om er på bästa sätt. Kommer du också ner, Kamilla?

PS. Vad är det för likhet mellan en kommunist och en modoit?

(Svar: Båda saknar den gamla goda tiden med Werner.)
Kommentera

Curva Nord:

Dagen till ära har jag författat ett litet poem till er:

För du är modoit
som älskar bärs och sprit
Idag så åker ni hit
men då åker ni dit.
Kommentera

westerlind: Tack min vän, men jag ser att bokstäverna n och v verkar ha bytt plats på ditt tangentbord.
Kommentera

Lumber Jack: Själv tror jag att Westerlind har höger pekfinger på vänster hand och vise versa.
Kommentera

Matchuppställningarna:

Brynäs
Goalkeepers 25. KORHONEN, Markus
1. HOLMQVIST, Johan

1st Line 7. SJÖDIN, Tommy 33. BOUMEDIENNE, Josef
39. VIITAKOSKI, Vesa 36. LIND, Mikael 23. DANIELSSON, Björn

2nd Line 18. SULKU, Sebastian 28. CASSELSTÅHL, Daniel
12. DACKELL, Andreas 62. WAHLBERG, Mikael 24. MIETTINEN, Tommi

3rd Line 3. JOHANSSON, Daniel 5. KUPARINEN, Mikko
22. LUOVI, Mikko 21. MOLIN, Ove 11. DANIELSSON, Nicklas

4th Line 2. ANDERSSON, Niklas
10. SOLING, Jonas 15. JOHANSSON, Jacob 9. MALMSTRÖM, Henrik
Kommentera

MoDo (uppochner)

26. WENNERBERG, Mattias 4. ÖBERG, Jan 22. LINDSTRÖM, Joakim
4th Line 23. HEDLUND, Magnus 8. HEDMAN, Oscar

27. STEEN, Alexander 40. GÄSTRIN, Magnus 18. ÖBERG, Peter
3rd Line 6. ENSTRÖM, Tobias 5. JONSSON, Hans

17. WARG, Fredrik 20. SEDIN, Henrik 12. SEDIN, Daniel
2nd Line 33. HEDIN, Pierre 3. TIMANDER, Mattias

13. WEINHANDL, Mattias 39. SVARTVADET, Per 21. FORSBERG, Peter
1st Line 7. DAMGAARD, Jesper 2. MUIR, Bryan

Goalkeepers 30. ZAJKOWSKI, Mikael
35. SALO, Tommy
Kommentera

Domartrion

Referee: Rådbjer, Ulf
Linesmen: Carlman, Fredrik
Sabelström, Peter
Kommentera

Första perioden till ända och MoDo slarvar i passningsspelet. Speciellt i uppspelsfasen och i försvarzon. Foppas dutteri orsakar ju 2-1. Hasse och Enström har sett lite bättre ut än senast men ändå så håller dom inte riktigt. Dags för Hedman?
Kommentera

Salle: Man får skylla sig själva att man blev så otroligt nertryckt i egen zon ett tag. Precis som du säger så slarvar man när man skall spela ut pucken ur den. Vi får vara nöjde med att ligga under med ett mål, den här matchen också. Det börjar bli en vana. Man trodde ju att Modo kommit in i spelet efter tre bra matcher, men det är snart tillbaks på ruta ett igen. Brynäs är respektlösa, det har de varit sen barnsben. man skall ha respekt för vuxna.
Kommentera

2:a peioden över och MoDo har spelat bättre men det har även Brynäs. Mycket snygga mål har dom dessutom gjort. Men dom SKALL inte få vara så fria mitt i slottet som dom fått vara. MoDo började ju perioden jävligt bra med flera backavslut, tom direktskott av Enström.
Kommentera

Salle:

Som du skriver bättre i andra men fortfarande otroligt långt från vad man borde prestera. När Brynäs väl försöker i PP så hänger ju inte Modo med alls och när man är 5-5 så hittar man inget flyt i spelet.
Bedrövligt.
Kommentera

scim: Man står ju bara och beundrar Bryningarna. När man har pucken så vrider man nästan skallarna ur led för att leta Foppa. Egna initiativ vill jag att det skall vara.
Kommentera

Försvarsspelet är ju under all kritik. Urk!
Kommentera

Vi får hoppas att Peter fortsätter och dryga sig med att göra allt själv. Det är vårt enda hopp.
Kommentera

Att vara Foppa måste vara världens mest otacksamma uppgift just nu.
Kommentera

Vi kommer inte att vina några fler matcher om motståndarna utan problem ska kunna göra fem sex på på oss varenda match. Det hjälper inte om vi har de tusen bästa spelarna i världen.
Kommentera

NuMo:Brynäs - Foppa IF 6-5. Sicken j-a match #21 gör... Synd att övriga laget med Sedinarna och Salo i "spets" INTE kan prestera. Salos angerande vid sista målet är så klantigt.
Kommentera

NuMo: Nä defensiven var inte på topp idag. Dock var det många j-t snygga mål som Salo fick släppa förbi men lägena borde aldrig uppstå OM utespelarna agerat riktigt.
Kommentera

Salle:

Visst, Salos agerande vid sista var ju inte direkt världsklass men samtidigt klantigt försvarsspel som föregår 2-1 läget. Att sedan Salo tvingas till en svår sidledsförflyttning och inte alls är med på sargreturen ser kanske klantigare ut än vad det är.

Jag föreslår en ny omröstning.
Kommentera

Salle: Brynäs spelar primitivt vilket är rätta melodin. I Modo tror alla att de är Einstein. Nä, det är synd att vi modoiter råkade ta det där senaste steget i evulutionen, vi har helt tappat mördarmentalitet. In med pucken framför målvakten och fram med klubbjävulen, det är melodin. Hålla på och snirkla och göra snygga dragningar när det enda som betyder något är att få in pucken i mål och stoppa detsamma från att gå in i må. Varför glider Salo iväg flera meter när de ggör sitt sista mål förresten. Fullständigt obegripligt. Hade Göran Kropp gjort så där när han hade diaré uppe på Mount Everest så hade han legat tvärdöd på kinesiska sidan av berget för länge sen.
Kommentera

NuMo: knas får stava till mina inlägg när hon kommer hem igen.
Kommentera

Glädjen i smolkbägaren:

Malmö Redhawks - Linköpings HC 2 2.00
Färjestads BK - Djurgårdens IF 2 3.55
Luleå HF - Mora IK 2 4.50
Spel tagna 2004-11-06 13:04 31.95 (=319:50:-)
Kommentera

NuMo: Fast det är ju det där med Knas... Nu går hon på en match och resultatet blir förlust. Snart är statistiken mer än talande.

Scim:Ny omröstning... Kan vi inte bara få rösta en gång till? Inte för att jag röstade fel förra gången men ändå.
Kommentera

Salle: Hon är en svikare.
Kommentera

Är bara att hålla med er och pappa forsberg.. vilken bedrövlig domare.
Kommentera

geggelundin: Jag upptäckte inga nämnvärda fel i den här domarinsatsen.
Kommentera

NuMo: Om två veckor drar ES igång igen. Förhoppningsvis med Jansson tillsammans med Jonsson och Tobias får nöta bänk, bänkpressbänk. Vad är det med pojken?
Kommentera

Salle:

Ursäkta, alkoholen påverkade perceptionen där misstänker jag...
Kommentera

Lumber Jack: Ja, vi behöver en smart back som kan skjuta skott rakt på mål, det behöver inte ens bli mål. Men viktigast av allt. Organisera gubbarna där bak, de åker ju omkring som hönor med krossade skallar.
Kommentera

NuMo: sorry, kanske jag som var oklar.. skulle hänvisat till förra matchen ni spelade mot Luleå. Vi fick uppleva domaren idag mot hv.. vilket nöt.
Kommentera

geggelundin: Jo men skillnaden är ju att vi vann och det gjorde inte MoDo mot Luleå. Domaren är dum, jättedumdum även fast vi vinner...

Ps. Nu örn örn örnar vi ifrån ännu mer i tabellen...
Kommentera

Hemma igen efter en trevlig Sätratripp. Ja inte var poängskärden trevlig men allt annat. Vilken skillnad det är att komma till Sätra på match jämfört med tex Timrå Isstadion.
Kommentera

Salle:

Det här är faktiskt den enda bortamatchen jag sett i år som vi förlorat! De två tidigare har vi spelat oavgjort i efter full tid. Därför var jag helt övertygad om att 6-6-målet skulle sitta sådär några sekunder före slutsignalen, men tji fick jag.

Fast det är väl som vanligt. Vi förlorar mot de dåliga lagen.
Kommentera

knaskamilla: att modo förlorade har jag förklaringen på jag var där.jämt när jag är på bortamatcherna så förlorar modo
Kommentera

Modoante: Bra... Boka in 2005-02-03 19.00 också.
Kommentera

björne: då ska jag var så lång ifrån gavlerinken jag kan
Kommentera

knaskamilla: Tycker inte du ska säga att Brynäs är "dåliga". Det bevisade vi ju inte minst med att ha 1-1 mot Frölunda till 15:e minuten i tredje, genom att vinna mot LHC hemma med 3-1 och genom att idag besegra er med 6-5. Känns som vinsten tas ifrån oss när man säger att "suck, nu förlorade dom mot det där skitlaget igen". Vi är även ett av få lag som lyckats ta poäng mot LHC i Cloetta Center. Nu kommer det bättre tider för oss som är Brynäsare, med Chris Phillips, Tyler Arnason och kanske till och med Kimmo Timmonen i laget.
Kommentera

Modoante: Hehe.. får se om det är du som avgör den matchen då?
Kommentera

Falken: Tror nog att Knas är lite putt för att dom torskade mot ett bättre lag idag ;-)
Kommentera

Falken: Brynäs vann endast med udda målet mot ett modo med obefintligt försvarsspel ändå var vi nära att få med oss poäng och vi gör fem mål på bortaplan i normala fall ska det räcka till seger
Kommentera

70 Rodrigues:

Jag är inte putt. Jag är sur som fan. Dock vidhåller jag att MoDo allt som oftast förlorar mot de sämre lagen, men gör bra matcher mot de bra.
Kommentera

knaskamilla: "MoDo allt som oftast förlorar mot de sämre lagen, men gör bra matcher mot de bra."

Ja, det känner vi brynäsare igen eftersom vi brukar göra likadant.
Fast idag skärpte vi till oss och dängde till ett sämre lag.... :-)
Kommentera

Huge:

Hmm. Få se. Nä, vänta, det var väl ett tag sen ni mötte MIF, va?

Måste förresten rätta mig själv lite. I år har vi inte gjort särskilt många bra matcher alls, tror jag, inte ens mot de bra lagen. Bara några (som jag missat).
Kommentera

knaskamilla: Premiäromgången spelade ni ju iaf bra mot ett bra lag och lyckades få med er 1 pinne hem....
Kommentera

Huge: Ja Modo borde hitta en lockout målis :)
Kommentera

björne: Bah... vi har ju Zakke som kan ta över när som helst. Kanske borde han tom ha fått chansen idag om man ser det så här i efterhand.
Kommentera

Ett par glädjande bilder från idag. Först, kärlek över gränserna:

[bild]www.hockeysnack.com/user/files/14/krlek.jpg[/bild]

Fast...här visar han iofs sitt rätta jag, så det kanske inte är över någon gräns?

[bild]www.hockeysnack.com/user/files/14/flaggar.jpg[/bild]
Kommentera

knaskamilla: Hmm, någon konstig handsignal från Frisco.
Tre hål i väggen?
Kommentera

« · 449840