1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

503365 inlägg · 4098 ämnen

Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena

« · 1221990 · » Till forumet

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Salle: Jag såg en match i natt med för många domare på isen.
Kommentera

ikväll gör macke 1+1
Kommentera

Frisco: Apropå fyrar så var dom vrak. :-)

Nu dags att ta en promenad upp på höjden för en höjdare...
Kommentera

För er som är lika ouppmärksamma som mig som såg det för tio minuter sen så sänds matchen på Canal+ Sport 1 och inte på Säsongskortet.
Kommentera

Nikki Nine:
Tack för tipset, även på HDTV, yes
Kommentera

Icing-Ove:

Heja Modo
Kommentera

Icing-Ove: Månsson sjöng väl nationalsången i skellefteå, och nu sjöng Molin nationalsången i Brynäs. Vem ska sjunga hos oss? Salle har jag hört sjunga men han spelar ju inte så mkt längre, nån annan?
Kommentera

spud: Spelare i målgården??!?! Jävla vimmbelborg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fan ta dig din jävel
Kommentera

spud: Osynlig domarjävel!!!
Kommentera

NuMo: hejåhå, varför inte ringa? Man får väl ringa för målgården nuförtiden?
Kommentera

MODOJohan: Man går inte tackla brynäspelare och man får inte täcka vid skott.
Kommentera

spud: Det fanns väl säkert risk för iceing på Pikkas läge nu också.. Suck. Pinsamt dömt av Vimmelborg.
Kommentera

Faaan, brünäsorna buade vid en MODO tackling, får vi gissa på att det var nyckelbenet som inte gick av vilket renderar i avstägning?
Kommentera

spud: Känner mig lika bitter som Renberg blev inatt när han såg reprisen på straffsituationen.

Vinnerborg skall faan inte döma en enda nationell match till i hela sitt liv.

Hur kan man tvärsäkert döma bort ett mål för att någon är över i målområdet när den inte är det? Att ha så dåligt omdöme att döma en match när man har grova synfel  att man måste bort hans domarlicens.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Hoho, vilket anfall!
Kommentera

Fan vad svårt det är att skriva, se på match samt ha en treåring över armen hela tiden.

Måååål! Dubbelt så snyggt.
Kommentera

NuMo: Jag tycker inte att Winnerborg är den sopa många andra vill att han ska vara. Visst är det en kalastabbe idag, men med honom tvivlar jag aldrig på att han alltid vill göra en bra match, och blir bättre. Det känner jag inte med så många andra domare.
Kommentera

Kanonperre.

Har de börjat med NHL-assist i Elitserien?

Kommentera

spud: Jag har väl heller inget emot Winnerborg heller jämfört med många andra stolldomare. Men varför är han säker att Modoiten är innanför linjen? Är han mentalt störd så att han ser syner eller har han synrubbningar som han vägrar erkänna.

Ett tredje alternativ är väl att han svek domareden och tog ett beslut han inte kunde stå för.
Kommentera

NuMo: Visst är det klantigt, men som i detta fall då han från sin vinkel är dödssäker på att Skröder är inne i målgården. Hade du i hans kläder gått och kontrollerat en sak i 2 minuter när du är 100% på att du har rätt?
Jag gillar den mänskliga faktorn, den är för mig mycket roligare än allt klinisk rättvisa som finns, därför accepterar jag att det emellanåt blir snett även om det studsar emot mig.
Kommentera

spud: Om han var säker på att han hade 100% rätt när han i själva verket hade 100% fel så måste ju handla om den omänskliga faktorn.
Kommentera

scim: Jag var säker på att jag redan upplevt dagens sämsta domarinsats, nu börjar jag tvivla...
Kommentera

spud: Jag går med på tillfällig sinnesförvirring på något som är så absolut, att det inte ens är en bedömningsfråga.

Kortslutning ungefär på samma sätt som Kevin Cline får i sin roll i filmen Grand Canyon när han tvingar sin dotter - som han är ute och övningskör med - att stå still med bilen när det är grönt, trots hennes protester och att köra när det blir rött.

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo: Yetman (almtorp) är mina favorit ex Modoiter så här långt. Tror Hedin kommer klättra på den listan snart.
Kommentera

spud: Ojojoj! Vilka skott. Men hur spelar vi försvarsspel. Som n¨å jäkla hyndor.
Kommentera

Märktes ju direkt att vi var rädda i andra. I första körde vi, när andra började var vi så jävla rädda direkt.
Kommentera

spud: Winnerborg är skjutgalen. Nu blåser han blockering trots att han ser att pucken är fri.
Kommentera

NuMo: Nåja han berövade oss inget denna gång.

Men hur i helvete tänker MZA när han gör si skyldig till en hakning när han tappar pucken i offensiv zon? Bara tur att vi inte spelar BP nu, vilket vi inte behöver. Upp med spelet upp med aggresiviteten nu.
Kommentera

Berka: Hahaha, vilken jättefilmning av Eddie Läck.
Kommentera

Paddan: Ge han en Oskar för den
Kommentera

Berka: Pajasdomare för att?
Kommentera

spud: Ja!

Fan PP spelet är oändligt krångligt och långsamt. Men vad gör det om man gör mål?
Kommentera

Nu har galningen Hasse kommit igång igen. Ibland har han lika dåligt spelkänsla som FyllHasse har svenskakänsla.
Kommentera

NuMo: Ja, när han kom ut från utv båset visade han ju upp detta än en gång. Men han är knappast vårt största bekymmer från andra perioden. Nu maler vi ner detta gäng som går på 3 femmor och ovana backar i 3e perioden.
Kommentera

NuMo: BigDickarainen är nu uppe på 24 pinnar och behöver då bara vara skadefri och bara producera 12 pinnar på de sista 19 omgångarna för att knycka coach Milos 17 säsonger gamla klubbrekord för backar.

Ja, jag vet att jag trodde att det var färre poäng när jag började skriva inlägget och påbörjade min research, men nu kan jag i alla fall använda det påbörjade inlägget för att hälla lite gallvätska över Brynäs webradio som kör Tomas Ledin-medley i pausen. Vilken ond människa sätter ihop något sådant?
Kommentera

20 kommande effektiva minuter som gör eller slår sönder säsongen, för att direktöversätta en engelsk fras på ett lite kantigt sätt.

Ganska imponerande att de perioderna går att hitta i en säsong på 55 matcher, men det krävs ju bara att man följer alla 55 av dem.
Kommentera

NuMo: Sondell är så skicklig på att skapa saker helt på egen hand.
Kommentera

Sondell är inne och dominerar igen.
Kommentera

Björn W: Kalasbyte av Sondell, han lyckades ge en ung man i övrigt frisk en hjärtattack. Snyggt jobbat.
Kommentera

spud: Det är ingen slump att de där två är mina hatspelare i MoDo.
Kommentera

spud: Tack och hej slutspel för andra säsongen i rad.
Kommentera

Wayne Gresky: Sondell ska ha en steen i röven nu. Hårt.
Kommentera

spud: Hur kan Sondell få spela igen som om inget har hänt? Killen har ju inte gjort ett enda rätt i sista. Och då tillhör inte jag dem som jagar hans fel med lupp.
Kommentera

spud: Det känns nästan som om man ser en repris av JVM-semin. Sondell gör rollen som Rundblad med bravur.
Kommentera

Skicka det här laget till psykologen imorrn...
Kommentera

Icing-Ove: Sälj av 1-2 spelare imorgon och casha istället in på kvalseriedramatiken.
Kommentera

Björn W: Coachförlust.
Kommentera

Icing-Ove: Köp ett par backar, eller ta tre för säkerhets skull.
Kommentera

« · 1221990 · »