1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

Brynäs - MODO Hockey 2010-12-30

« · 1325877 · » Till forumet

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2010-12-30
BanaN:

oh my, vilken tabbe. man får inte göra sådana misstag med 2 min kvar. Bjuda på ett pp, inte bra.
Kommentera

Äntligen!!!
Kommentera

Sawchuk: HALLELUUULJAAA
Kommentera

Ååååh hå hå hå, tack gode Gud...det där var viktiga poäng.
Kommentera

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111

Kommentera

Poffa: GÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖTTT!!!!!
Kommentera

Sawchuk: Inte ens skitspel, misstag och felbeslut, eller Dackel kunde förhindra en vinst ikväll.
Kommentera

Sawchuk:

Skönt, det satt dock hårt inne.

10 vinster till i rad nu, så börjar man slappna av sedan.
Kommentera

Berka: Jag sa det ju...och du har fått smaka fransk baguette varje gång jag annonserat det i förväg i år. Kanske något att ta fasta på?

Ni tar vi alla och skriker ut vår kollektiva ångest och frustration med Jacques B.

Goder afton och gott nytt år, ångestbröder och -systrar!
Kommentera

Torsk för Brynäs, Aik och kanske rent av SSK. 3 sköna poäng ikväll. Synd att det ska sitta så hårt åt.
Kommentera

Sawchuk: Tarkki talka ganska good english för en finne. Har han varit i NHL?
Kommentera

Bittesehr: Viktiga poäng kan man verkligen säga. Nu byter man kanal och ser ssk matchen och håller mina hv tummar
Kommentera

Björn W: Å tackarrrrrrrrr...

Nu får den gå på repit hela kvällen
Kommentera

Berka: "repeat"
Kommentera

De mest spännande, nervösaste och viktigaste slutminuterna sedan guldet? Fy fan vilken underbar seger! I tredje perioden så tycker jag faktiskt att de började spela riktigt bra försvarsspel.

Nä vem fan orkar analysera? Nu ska jag njuta av juniorhockey.

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo:

Han har varit över och spelat i yngre år, men inte i NHL.
Kommentera

Nu kan man titta på junis-vm med lite mindre ångest än vanligt.

Men först ska jag passa på att se lite hockeyporr när man för ovanlighetens skull har fått vara med om en vinst.

Tributen, nu i HD ;)
Kommentera

Westins mindre sköna flygtur in i sargen:

www.youtube.com/watch?v=Y7u26iYpO5k
Kommentera

Bittesehr:

Jag tycker att MoDo överlag gjorde en bra match och vann rättvist. Tyvärr backar man hem lite mycket i slutet och bjuder Brynäs på lite chanser. Pikkarainen var oerhört slarvig i egen zon under de sista 5-10 minuterna och det höll på att kosta oss segern.

Tarkki ser oerhört osäker ut och jag hoppas att Dahlberg kommmer in och sprider lite lugn snart.

Roligast var det att se slovakernas inställning. Där är det inget glidande utan stenhårt arbete hela tiden. Fortsätter de så här så kommer de vinna många poäng åt MoDo. Nagy var sådär härligt distinkt i sina avslut och det förde tankarna till Skröders avslut under guldåret.
Kommentera

Gustafsson:

Som Wayne Gresky påpekade så ser det faktiskt ut som att Brynäs öppnar båsdörren avsiktligt precis i tacklingsögonblicket. Diciplinnämnden?
Kommentera

Bad_Brett: Ja, det ser verkligen så ut. Riktigt jävla farligt är det.

Tyvärr är det väldigt vanligt att båsdörrarna står öppna i onödan under pågående spel. Framför allt om ett lag fått icing mot sig och ska försöka sig på ett snabbt byte direkt efter tekning. Domarna måste bli bättre på att markera mot detta.

Kommentera

Bad_Brett: Svedberg har ju onekligen en viss historik när det gäller att ställa till med saker från båset
Kommentera

Bad_Brett: Så länge som Nagy fortsätter vara 100%ig i mål/skott så får Nagy gärna skjuta 12-14 skott per match.
Kommentera

Poffa: Jag tycker absolut att disciplinnämnden borde ta en titt på det där. Det ser helt avsiktligt och lika livsfarligt ut. Han hade ju kunnat byta nacken.
Kommentera

Wayne Gresky: Ett nackbyte är inte roligt. ;-)
Kommentera

Poffa: Talar du av egen erfarenhet?
Kommentera

Bad_Brett: Ja, det är väl Pikken som åker på en rejäl kyss nere i sarghörnet och tappar pucken så att Brynäs skapar farligheten där Tarkki gör en grym räddning. Skulle lätt kunna ha blivit kvitterat där och ännu mer hönsgård.

Jag tror att tränarna fortsätter med Tarkki nu när vi fick en 3:a med honom.
Om det är rätt eller fel, inte en aning. Tarkki har en högre högstanivå men en lägre lägstanivå, om man kan uttrycka sig så. Dahlberg är väl mer mellanmjölk.

F.ö. så var det riktigt vidrigt att se hur Svedberg medvetet öppnar dörren precis när Jens får en tackling. Jag visste att Svedberg var en grinolle men att han gjorde så här fula saker, det trodde jag inte.
Ska bli väldigt intressant att se om nämnden får in en anmälan på detta.
Kommentera

Bittesehr: Vad hindrar dig som medmänniska att anmäla detta påbud eller vad vi ska kalla det?
Kommentera

MODOJohan: Jag har faktiskt svårt att se att han skulle göra det medvetet, tror snarare att han helt enkelt är så korkad så han trodde att Bynäsarna tog fart för att åka och byta när han tacklade Westin.
Kommentera

Gustafsson: Det är inte särskillt förmildrande, tror inte Hedman hade avsikt att knäcka någon djurgårds näsa heller.
Kommentera

MODOJohan:

Hur går man tillväga? De verkar inte ha någon mailadress i alla fall.
Kommentera

Gustafsson: Rhodin ser ju onekligen ut att åka mot båset men viker undan just när Westin proppas.
Kommentera

Bad_Brett: Eg. behöver jag ingen mailadress för sånt, jag kan bara stega in på polishuset för att ordna sånt där med en anmälan. Men vad menar du?
Kommentera

Gustafsson: Jag tycker att kedjeformationerna idag var ett stort skämt. Ingenting förutom förstakedjan fungerade som de skulle och jag tror att vi tjänat på att dela upp dem faktiskt. Alla tre målen kom på spelvändningar och de tre är så skickliga att det blir mycket snurr i anfallszonen. Sära på Bartecko och Nagy så får vi fler kedjor som kan kontra och vara riktigt farliga på det. Är övertygad om att nagy skulle göra riktigt många mål tillsammans med Sundström som inte har någon att slå passningarna på. Idag var det löjligt att se honom, vem skulle han passa????
Kommentera

BanaN: Dörren är ju fortfarande stängd när tacklingen delas ut, men så fort Westin tappar balansen åker den upp på vid gavel. Är det oavsiktligt så har Svedberg på tok för dålig reaktionsförmåga för att vara målvakt.
Kommentera

J F K: Sundströms kapacitet är överskattad idag, han är urform och har en hel del att jobba med om vi ska offra ännu en målskytt bredvid honom. Men som jag förstått det har han en hel del på sidan om så gör honom ursäktad. Men att offra heta spelare genom att sätta in isbiten Sundström med dessa vore katastrof.
Kommentera

Bad Brett ; Det gör inget att ringa 11414(tryck sedan 0 så kommer du direkt till ledningscentralen efter kontorstid!)
Kommentera

Wayne Gresky: Men man vill ju gärna tro att Svedberg kollar på Rhodin och inte Westin. Allt annat är ju rent galet. Hoppas det gick bra för Westin.
Kommentera

MODOJohan:

Jag hade för mig att privatpersoner kunde anmäla till diciplinnämnden, eller har jag fått det om bakfoten?
Kommentera

Bad_Brett: Det ska säkert gå att anmäla som privatperson till disciplinnämnden. I första hand som privatperson är det väl mer till hands att lämna in en polisanmälan som därefter lämnar över denna till berörda nämnd som sedan utreder ärendet.
Kommentera

J F K:

Det är bara att instämma. Jag tror dock på lösningen med att ha Danielsson och Madsen i samma kedja. Båda är duktiga skridskoåkare och om Danielsson bara kunde spela lite rejälare vid sargerna tror jag att den sådan kedja skulle kunna bidra med mycket energi.
Kommentera

Nu hade jag endast möjlighet att lyssna till dagens match, så jag har inte mycket att tillägga förutom att slovakmålen var exellenta och att Tarki lät bra i webradion (men det har ju bortamålvakter en benägenhet att göra).

En annan intressant sak är att vi förlorade sju matcher i rad, men är trots detta endast sex poäng från slutspelsplats. Det är i sanning en märklig säsong.

Kommentera

Bittesehr: Grattis till segern det svider som SATAN men ändå!!!
Har precis tittat på Foppa och har bara en sak att säga HALLELUJA!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

foppa78: Förluster svider, tro oss vi vet då vi är ett strykgäng.
Ja farbror foppa är ingen vanlig hockeyspelare ;)
Kommentera

Berka: Jo förluster är man van vid, men Modo ser ändå bra tafatt ut... Tror att denna 3 poängare kan stärka oss.... drar mig till minnes om att senast vi tog en 3p var 2a december...
Kommentera

spud: Oavsett hur ur form Sundström är så är han fortfarande fullständigt outstanding på att slå öppnande passningar från egen zon. Jag tycker inte heller Sundström varit särskilt bra, men som sagt är det ingen i det här laget som är så skicklig på att iscensätta en spelvändning och alla våra mål idag på just spelvändningar.

Personligen ser jag det som oerhört provocerande att sätta honom med K Fopp. Vad är tanken med det, är det bara för att jäklas?
Kommentera

MODOJohan: ja och att vi endast tagit 4st. 3:or på bortais under hela säsongen.

Modo har helt enkelt inte ett slagkraftigt lag, vi är knappt ett slutspelslag tyvärr, om det beror på tränarnas oförmåga att få ut de bästa ur spelarna eller om spelarna helt enkelt inte är tillräckligt bra vet jag inte, men att vi spelar en suveränt tråkig hockey de ser varenda kotte.
Kommentera

J F K: kfop ska inte spela i annat än en 4:e lina, han har ju i princip 0 talang i offensiven och är sådär i defensiven, en medioker hockeyspelare helt enkelt.
Sen att både anton hedman,blomman och rosen visade fina skills idag är glädjande.

Matchens grej var väl att dackell lurade tokrutinerade AE upp på norra stå vid 1-2 målet, eller att Nagy lurade grisen 2 ggr med en exakt identisk fint.
Kommentera

Berka: Jag håller absolut inte med om tråkigheten. Modo är faktiskt ett av de lag som hela tiden försöker skapa saker och kastar inte bara iväg pucken för att forechecka. Såhär offensivt och roligt har man ju inte försökt spela på väldigt många år.

Dock måste jag medge att det såg oerhört skakigt ut ikväll och att Modo har en lång väg att vandra.
Kommentera

J F K: Nu kan vi strax titta på tobbe enström på viasat hockeykanalen =)
Kommentera

« · 1325877 · »