1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514925 inlägg · 4114 ämnen

Brynäs - MoDo, TORSDAG 29 OKTOBER 19:00

« · 1708083 · » Till forumet

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 29 OKTOBER 19:00
Monno:
Riktigt starkt av dig.
För mig är råttet mågat, lägger ner så mycket tid o energi på detta lag.
Får verkligen inget tillbaka, får bara ångest av skiten
Kommentera

Nu tror jag att alla överdriver. Hur skulle det se ut om alla ansvarig slutade med omedelbar verkan från i morgon?
Kommentera

foppamodo:
Så om Alavaara försvinner så kommer vi börja vinna enligt dig?
Kommentera

Nucky:

En ytterst kvalificerad fråga. Det som förbryllar mig ännu mer är hur ledarna kan fortsätta misshandla föreningen utan att ställa sina platser till förfogande. Kan det vara roligt att bli ihågkommen som klanten som drog ner en av landets mest anrika klubbar i skiten? Som såg till att publiken slutade komma eftersom de tröttnade på att se sitt älsklingslag skötas som en korplag...
Kommentera

Nä det här var dåligt.
Nöjer mig så.
Kommentera

Känns lite tungt att säsongen är över efter 15 matcher.
Kommentera

NuMo: Brynäs gör en dålig match. Vi leder med 4-1 och ändå är vi inte ens nära. Detta är det sämsta spelet jag sett Modo prestera någonsin. Det är så många fel att det inte ens går att börja förklara. Reideborn är inte bra, men han är inte ens nära att vara anledningen till torsken.

Jag tror inte det finns en enda tanke hur man ska spela som ett lag. Spelarna är ju faktiskt riktigt många av dem och jag hade inte velat byta annat än målvakterna mot många andra lag, men var i hela helvetet sitter spelet?
Kommentera

NuMo: 6 raka mål i arslet, inte för att jag är någon förespråkare av att sparka folk men nu måste den som bär ansvaret för detta få gå!
Kommentera

Ogie Ogilthorpe: detta är egentligen fullständigt sinnesjukt, hur länge kan man misshandla och missköta en hockeyklubb innan man får en känsla av vad som funkar och inte?
Andra klubbar dippar en halv säsong, städar trupp och tränare för att komma tillbaka starkare.
Modo har nu blivit misshandlat och sämre för VARENDA JÄVLA SÄSONG i snart 10 års tid, hur fan är det möjligt??!

Vad är det för jävla människor som kan missköta sig så fruktansvärt på jobbet, och ändå få fortsätta?

Nej fyfan, lägger ner denna jävla skiten nu..
Kommentera

Avgår inte någon nu då har jag sett min sista match!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Hur bra tränade är laget? Det ser tungt ut.
Kommentera

Ogie Ogilthorpe:

Vore kul att veta hur mycket pengar Svartvadet har bränt sedan han kom. Tänker på allt hans gnäll om begränsad budget han har haft. Skulle vilja veta hur mycket han har spenderat jämfört med Djurgården exempelvis.
Kommentera

Ogie Ogilthorpe: Håller med dig helt och hållet sparka Svartvadet. Hur tänker man när man bygger ett lag med Djuse, Lindgren (märkligt vad mycket istid han får) , Torp, Carlsson, Heshka mfl.
Endast Hedman som skulle ta en plats i något annat SHL lag.
Kommentera

Ogie Ogilthorpe:
Håller helt klart med, dock är alavaara även en kolsumpare.
Målvakterna där finns det potential det ordnar sig "svartvadet".
Backsidan sämre än fjolåret och då slutade vi sist, det är lugn vi satsar allt på offensiven och skiter o spela i egen zon "svartvadet".
Näslund är gud om man jämför dessa 2 herrar.
Lägg därtill att svarten hade BRA mycket mer pengar att röra sig med
Kommentera

Tarasov:

Matchen är helt död nu. Modo har inget mer kräm, man verkar ha hamnat i en riktig förlamning.

I alla fall ser det så ut.
Kommentera

J F K:
Är rätt säker på att Huras bestämt att vi ska rulla
Kommentera

Det är väl alldeles uppenbart att felet varken är Alavara eller Huras. Det är Svartvadet. Vi har en alldeles vansinnig spelide. Svartvadet anställer en tränare som ska spela den hockey som föreningen via Svarten har bestämt sig för. Svartvadet är ansvarig för den här raggarhockeyn. Sparka Svarten.

F.ö.: Hur svårt ska det vara att hålla sig på rätt sida av sin kille?
Kommentera

Ben Perrault:

Nu sitter Charlotte och tänker "Men vi är ju så nära! Och snart kommer Welch, så då kommer det nog tippa över!".
Kommentera

Monno: Och du tycker det är ok med vår instälning?
Total kalkon...
Kommentera

Ben Perrault: Reideborn i sig är det inget fel på, på tok för färsk för att va förstemålvakt i ett sånt här lag.
Kommentera

NuMo:

Har sett Västerås, AIK med flera i Allsvenskan som kommer att utmana uppåt i vår. Som det ser ut nu skulle vi få det otroligt svårt att hålla oss kvar. Att ett elitlag spelar så barnsligt naivt är en gåta. Lägg till det en målis som får en Schweizerost att framstå som vattentät så har man ett recept för undergång.
Kommentera

J F K: håller helt med om att alavaara ska bort men retar mig minst lika mycket på Reideborn. Han krymper ihop i målet istället för att göra sig stor. Sen tar han inte en enda "svår" puck känns det som
Kommentera

Å herregud vilken schweizerost Adam har blivit, kan inte finnas speciellt mycket självförtroende kvar i den där kroppen efter att ha blivit utelämnad en hel höst... Finns det någon botten innan sportchefen agerar??
Kommentera

Robin Ztorken L:
Sen måste vi bort med svarten, vi lägger prioriteringar på offensiven o värvar bra OFFENSIVA FORWARDS.
NÄR SKA DOM TÄNKA PÅ DEFENSIVEN.
Gamla hockeyspelare ska fan inte bli GM.
Det krävs som sagt ingen jättehjärna för att bli ishockeyspelare så ta in någon som vet va dom sysslar med när det gäller att bygga ett lag, inte bara solospelare som tänker på jaget.
Trött på detta larv
Kommentera

7225: Halva perioden kvar.....
Kommentera

Robin Ztorken L: Torp igen. Att ta torp och Djuse ihop är så korkat att jag undrar om alavaara är dun i hela huvudet eller bara usel.
Alavaara verkar dessutom så djävla feg att han spelar på sju backar när vi ska jaga ikapp, när vi ska hålla en ledningen eller egentligen alltid. Fy fan hur man kan vara så feg som coach.
Kommentera

Robin Ztorken L: Släng upp hela j20 försvaret i A-laget billigare och dom hade inte gjort de sämre. Skjuta mot en forward som sista gubbe är en dödssynd, jag fick då lära mig att röra mig efter blå linjen vid 10 årsåldern.....
Kommentera

NuMo: Det går inte att se på jag stänger ner Tv:en.
Kommentera

Robin Ztorken L:
Köp en till forward vettja!!!
försvar? vad är det?
Kommentera

Robin Ztorken L: Ja det är bra att du bidrar med bra inställning iaf!

6-4 Svarten har det han gör under uppehållet. Nånting måste göras. Spelare, ledare, psykolog, dricksvatten. Något måste göras!
Kommentera

J F K: Hahaha in your face, hockeyexperten.......
Kommentera

snowden: Sju raka torsk! Sa jag för fem omgångar sedan, vi tar inte en pinne före uppehållet. Rätt fick jag...
Kommentera

snowden:
Vi kanske ska säga att vi göra en bra match återigen i 20 minuter sen faller vi tillbaka, bara vi spelar som första 20 så vinner vi matcher.
SLUTA DRÖM.
släppa in såhär mycket mål varenda jävla match är så äckligt pinsamt.
Kommentera

snowden: Offside där då han får passningen bakifrån då han är fri, men var är andra backen?
Bort mer alavaara nu.
Kommentera

S-vikaren:
Respect the beard!

Spdärja ordningen återställd
Kommentera

snowden:

Nu har vi inga uppspel längre heller så det bådar inte gott.

Ja, där ser vi. Brynäs gör mål igen.

Se hur man förlorar en match!
Kommentera

Man tappade det när Torp klev av. Hänföraren Torp.
Kommentera

snowden: Ändrar mig nog på Posslers tackling. Den ser korrekt ut.
Kommentera

NuMo:
Idag har Modo flytet. Ändå slarvar man bort matchen..
Kommentera

foppamodo:

Fast naturens ordning är ändå att det inte kommer att sparkas någon assisterande så länge huvudcoachen är nöjd med deras insats.
Kommentera

J F K: Fy fan det som började så bra, och att vi hamnade i ett läge att döda matchen. Men det blir nog så att vi blir poänglösa igen, Brynäs måste ha sjukt momentum nu inför sista efter sina reduceringar och sedan kvitteringen.

Bara bryta ihop och hoppas man kan komma ut starkt efter uppehållet.
Kommentera

Tarasov:
nej håller med jfk, alavaara måste fan bort, större skämt till backcoach har jag inte sett.
Han hade grymma juniorer i j20 som va helt enkelt överlägsna i anfallszon, men i shl fungerar det inte, han tänkte aldrig försvar i j20 för det behövdes inte.
0 kompetens från alavaara att coacha backar i dagens hockey.
Kommentera

Brynäsgubbe: Hade vi slagit icing istället för att drälla med pucken hade vi nog fortfarande varit i ledningen. De flesta chanserna kommer ju sedan vi duttpassat oss själva in i farliga lägen.
Kommentera

J F K:
Ska vi komma åt problemet så skall nog Huras bort.
Kommentera

J F K: "De spelade väldigt bra i andra perioden och vi måste vara mycket bättre med pucken." säger Maxim Lapierre.

Tror inte någon i Modos trupp håller med dig.
Kommentera

Gusse: Problemet är att man kan träna försvarsspel i 100 veckor, men det blir inte bättre om man inte tränar rätt. Alavaara måste bort.
Kommentera

foppamodo:

Aldrig har det väl varit så tydligt var problemet ligger. Det är uppenbart att laget är bra (spelare-för-spelare). När vi för spelet är vi inte alls dåliga. Till och med Power Play börjar se bra ut.

Men det är uppenbart att de inte har en susning om hur de ska åka när de ska stänga matcher. Det hade vi stora problem med förra säsongen också. Och förrförra också har jag för mig. Alla borde väl kunna se den gemensamma nämnaren?
Kommentera

Robin Ztorken L: Ja, nu måste något hända. 2-4 kom för att en back pinchade framåt. Man har ett tremålsöverläge och då ska man fan inte bjuda in motståndarna. Det är en orgie i felbeslut match på match utan att det får konsekvenser.
Kommentera

NuMo: ett så katastrofalt uselt spel i egen zon har jag inte sett på år o dag.
Måste bara bli förändringar
Kommentera

« · 1708083 · »