1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507817 inlägg · 4106 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

« · 897944 · » Till forumet

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
MorganaLefaey:

Hm, konstigt, jag tyckte han såg ut som en sådan kille som skulle kunna smörpassa vem som helst. Det rådde dock delade meningar om huruvida Hella skulle börja producera bredvid honom eller inte.
Kommentera

knaskamilla:

Annars såg Fredrik Warg mycket pigg ut. 33:an var vass men även hans namne, dvs Tobias Forsberg verkade het. Han var den som tacklade lite åtminstone. Jag tror inte på Jonasén, om man nu kan tro något efter denna lama match.

Ska vi säga att det var 4000 till 4500 i publiken? Vilket jag inte är helt nöjd med. Men det är i varje fall det dubbla vad brorsan hade och tre gånger mer än vad Brynäs hade.

Werner ser deffad ut vilket gädjer mig oerhört. Jag tror att Werner kommer gå bra i år och vara en av våra tre bästa målskyttar.

Om man ska göra en decibelskala så såg jublet ut så här med början på plats 9:

9. 94 decibel Hissande av Nicke Johanssons flagga i taket.
8. 96 decibel Hissandet av guldhjältarnas flagga.
7. 98 decibel Salles jubel på line upen'
6. 99 decibel Oscar Hedmans entre
5. 100 decibel Fredrik Warg comeback-entre
4. 100 decibel Niklas Sundström entre vid line up
3. 104 decibel Karol Krizan entre vid line up
2. 105 decibel Peter Forsberg entre vid line up
1. 110 decibel Magnus Wernbloms entre. Publiken ställde sig upp och gav stående ovationer

Fotnot: 180 dB – trumhinnan spricker
Kommentera

knaskamilla: Tyckte han var lite halvdan. Vet inte om han skulle ta en plats i de 3 första formationerna. Vill jag ha in en ny i laget så skall det vara en som garanterat tar plats i första eller andra femman. :)
Kommentera

Då är man hemkommen från den officiella första isträningen och fastän en internmatch aldrig är speciellt rolig att se så har man fått stilla lite av sin hunger efter elitseriestarten.

6-6 slutade matchen som hade taskigt tempo och saknade närkontakt. Även om T.Forsberg försökte få de andra att tända till med lite tacklingar efter en period. Roligt att se att han tar för sig och går rakt på mål. Werner såg ut som vanligt på försäsongen och tror han hade det tyngst med åkningen av alla. En rolig sak var när de i båset uppmanade han att åka fortare. Trampa Werner... men det såg man inget av. Tolsa utmärkte sig inte speciellt mycket vilket egentligen inte Jonsén gjorde heller fastän han lyckades göra 2 mål. Han påminner lite om Morrison med långa dragningar men det är väl den enda likheten jag kunde se under den här jippomatchen. Jocke Lindström är i alla fall sig lik.... Släppa pucken är inte så högt prioriterat på hans lista. Men han hade en bra skridskoåkning och bjöd på några fina finter.
Foppa behöver inte åka skridskor för att dominera. Vilka handleder och vilket spelsinne. Imponerande. Bland backarna var väl AA den roligaste att se som var lugnet själv när han sprättade upp en puck i klykan och "o"lugnet själv när det var spel i egen zon.

Innan matchen så släpptes ett antal banérer efter intervjuer med de berörda. Några andra de borde ha intervjuat var de som sitter i rundeln på etage 4 då de som sitter i kurvorna i modo´s anfallszon inte längre kan se klocka eller utvisningsminuter. Tror nog det kommer strömma in ett antal mail till dem att de får flytta dem eller göra om dem till halva storleken.

Var i alla fall roligt och nu kan man kanske sova några nätter utan att drömma om hockey
Kommentera

33:an i svarta laget, är det någon som vet om han har kontrakt? Tror det skulle kunna bli en bra förstärkning.
Kommentera

Paddan:

De kanske har kommit på att kortisonsprutor is the way to go, hela kommande säsong.
Kommentera

Icing-Ove: "- Han fick sin kortisonspruta och den bet väldigt bra." Var det inte sprutornas fel att hans magsjuka varat hela sommaren?
Kommentera

scim: Man avslöjar aldrig yrkeshemligheter ;)
Kommentera

Paddan:

Vart fan hittar du allt?
Kommentera

Dags för lite musik i åminne av en gammal "pausunderhållning" i Kempis
Kommentera

Frisco: Nepp, det tror jag verkligen inte. Kommer de ens upp i 50% av sin kapacitet imorgon är jag nöjd. Men det går ju lite lättare att följa spelarna under en match där de förhoppningsvis har nummer och namn än när de bara är ett kollektiv i rött eller svart där det är svårt att till att börja med urskilja vem som är vem.
Kommentera

Paddan: Utveckla istället för att visa upp supersjuk humor. Tror du att någon kommer att gå in för 100%?
Kommentera

Frisco: Jodå, det tror jag... för förmodligen har spelarna namn på tröjorna
Kommentera

Paddan: Personligen tror jag inte att vi kommer att få reda på alls var Jonasén står i en mjukhockeymatch.
Kommentera

Det som är lite synd är att Victor Hedman inte är med i morgondagens internmatch. Hade varit roligt att se honom. Men det ska samtidigt också bli kul att se Tobias Enström igen. Att döma av första isträningen så har han då inte tappat särskilt mycket av den fina skridskoåkningen under sommaren. Dessutom så blir det väl också lite av en första värdemätare på var Jonasén står.
Kommentera

knaskamilla: Tja, jag gissar på... någonstans innan kl 14 när autografskrivandet äger rum.
Kommentera

Salle:

Jaså, är det det du gör?
Kommentera

knaskamilla: Om du går dit tidigt så kan du ju paxa min osså. Jag brukar ju hålla din när du kommer sent annars menar jag.
Kommentera

Icing-Ove:

Fler än förra hösten borde det ju bli, i alla fall... Undrar hur pass tidigt man måste vara där för att paxa sin plats?
Kommentera

Harald skojar; "- Varken jag eller ”Ecke” (sportchefen Erik Holmberg) har pratat med Peter om Modo. Men han vet att vi är intresserade."
Kommentera

Paddan: Det viktigaste är väl ändå att dom kramas i duschen efteråt ellet?
Kommentera

Fetto: Äh, det här kommer aldrig att gå vägen. Susse kommer att sätta krokben för Foppa och Skröder prickar i samma sekvens Foppas pannben med en puck som var ämnad för Freddan...
Kommentera

Fan nog känns det som om det rycker lite i benen för Foppa han kan inte riktigt hålla sig borta från isen som han sagt att han skulle i intervjuer.

Smart drag av Harald oxå att visa Foppa vilka han får spela med om han kommer.
Kommentera

Paddan:
Att ha #35 och heta Hedin är hur kul som helst...
Kommentera

MoDoFille: 21?
Kommentera

MoDoFille: Förslagsvis #35
Kommentera

MoDoFille: 35 kanske...
Kommentera

Men om Foppa spelar i nummer 33, vad spelar då Hedin i för nummer?
Kommentera

Icing-Ove: Har Harald glömt bort att Morrison bytt klubb i elitserien?

"Foppa kommer spela i kedja med Per-Åge Skröder och Niklas Sundström.

- Han borde passa bra som Morrisons tillfälliga ersättare då, skrattar Lückner."
Kommentera

Paddan:
Äh, första träningen har ju inte varit än. Är det 30-40 pers är det ju inte en träning. Kanske värmning. Skärp dig, här snackar vi kvalitétsträning och publik...
Kommentera

Icing-Ove: På första träningen var vi nog ungefär 30-40 personer...
Kommentera

Hawerchuk:
Jaså, inte mer, men jag var rätt nära...
Kommentera

Icing-Ove: 6435.
Kommentera

Det blir nog 7000 pers på första träningen, det vore godkänt och hur kul som helst.
Kommentera

Salle: Äh, först exploderar ju mediakuben och ner sänks den nya supermegamultihäftiga mediakuben med HD-bildteknik. Du vet ju ingenting du... ;)
Kommentera

Salle: Då skulle jag nog slå rekord i ståpäls..
Kommentera

shinzawai: Hmmm! Jag kan ana en bluff här.

Tänk scenariot att Foppa värmer upp i #33:an. Men sen när matchen skall precis till att börja så lämnar en uppgiven Foppa isen med nåt som liknar fotproblem.

Hasse Andersson med mick i handen fråga vad som står på.
- Nä detta känns inte bra, säger Foppa och sliter av sig tröjan i "avsky".
Då sänks #21 ur jumbotronen...
Kommentera

shinzawai: Jamen jag hadde noterat det ,,,
Ser hab gärna där i premiären mot Ap.förlåt djurgården åxå
Kommentera

Har det noterats att #21 är med imorrn på internmatchen? Eller ja, #33 blir det visst.
Kommentera

källan:

"VI FÅR HELT ENKELT GE HONOM EN CHANS"

Va bra att du skriker, dels fattar jag trögt ibland, dels händer det att jag har fel. (-:
Kommentera

Icing-Ove: Går dom att sniffa?
Kommentera

Fetto:
Sen jag började använda Crocs är inte livet som förr :-)
Kommentera

Icing-Ove: Där ser ni alla barn det är skadligt att sniffa lim!
Kommentera

Foppa toppa med att doppa en loppa som hoppa i en soppa i koppa. Nu måst' Foppa stoppa moppa knoppa och skägge' noppa.
Kommentera

hellge: VI FÅR HELT ENKELT GE HONOM EN CHANS
Kommentera

Paddan:

Jasså, oj sorry.
Kommentera

hellge: Hmm, jag sade ju att Urban är Mattias farbror. Följaktligen är alltså Mattias Tedenby son till Robert Tedenby.
Kommentera

Paddan, Kamilla:

Tedenby sa ni, då borde det vara Robert Tedenbys son, inte Urban. Urban kör cab här i stan och har nog ingen så stor son. Robert drog tidigt till Småland, det kan ha varit Nybro.

källan: Jag tror att jag intar Poffas hållning, stillsamt skeptisk till snömannen. Visst ser det ut som han är en sniper och nog ser det ut som han har känsla men det är omöjligt att se hur bra eller dålig han är på dessa bilder. Jag såg en videosekvens med Mario Kempe från någon kanadesisk juniorliga. Han såg dominant ut. Men förmodligen skulle han inte ta en plats i något elitserielag. Vem mins inte Bajens videojuggar.

Men, men, kan han bevisa att han är bra så ska jag vara den förste som hyllar, hedrar och avgudar vår Yeti. Man är ju trots allt uppfödd med Tintin i Tibet. Det är väl tänkt att han ska spela med elitseriens känsligaste handleder som center, jag menar han kommer få sina lägen.
Kommentera

Nikki:

...han fortsätter med att Kuusela definitivt är en bättre spelare, men det var det väl ingen som tvivlade på.
Kommentera

« · 897944 · »