1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507829 inlägg · 4106 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

« · 897944 · » Till forumet

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
MorganaLefaey:

Hm, konstigt, jag tyckte han såg ut som en sådan kille som skulle kunna smörpassa vem som helst. Det rådde dock delade meningar om huruvida Hella skulle börja producera bredvid honom eller inte.
Kommentera

...och lagomt till premiären är officiella nere...
Kommentera

hellge: Det är som vanligt när de skall ändra någonting på sidan. De tänker väl lägga ut en nyhet som liknar detta.

Om ni gillar det nr 33 presterade idag så kan vi informera om att om ni köper säsongskort så kommer ni få njuta utav mer sådan magi under säsongen.

Saknade hur som helst sprägningen av gamla mediakuben och därefter nersänkningen av foppa´s tröja.
Kommentera

MorganaLefaey: Det mest intressanta i afton var väl att Tobias Forsberg inte fått sitt namn tryckt på tröjan ännu. Varför kan man ju spekulera i. Marcus Jonasén blir en succé, sanna mina ord. Jag lanserar han redan nu som en av fyra kandidater till titeln årets rookie. Vi får se om en 10 månader om jag får äta upp mina ord.
Kommentera

MorganaLefaey:

Jo, nog saknade man sprängningen. Men det var trevligt jippo med buffé i resturangen, snack och autografer med spelare. Matchen hoppade jag efter första perrisen, som jag bevittnade från en av logerna. I denna fanns en välkomstblomma med tillhörande chokladkartong.

Allt är så ofantligt mycket bättre, profsigare och anorlundare än det var i Kempis
Kommentera

hellge: Har du köpt en loge Hellge :)? Ska hålla koll efter en loge som det står Hellge på framöver.
Kommentera

Martin S:

"Jag lanserar han redan nu som en av fyra kandidater till titeln årets rookie. Vi får se om en 10 månader om jag får äta upp mina ord."

Du kan börja tugga redan nu. Han kommer inte ta en plats gissar jag. (-;
Kommentera

Martin S skrev:
>Det mest intressanta i afton var väl att Tobias
>Forsberg inte fått sitt namn tryckt på tröjan
>ännu. Varför kan man ju spekulera i

...liksom varför Peter Forsberg hade sitt namn på #33.
På nåt sätt tyckte jag för övrigt att det kändes befriande att Foppa INTE spelade i #21. Nån slags avmystifiering av numret, liksom. På så sätt tar man ju även udden av att hissa ner en eventuell tröja.

I övrigt såg Foppa pigg ut. Min känsla är att han verkligen vill använda matcher som denna och de med Icebreakers för att testa om alla kroppsdelar finns kvar och hänger ihop.

Vad tycks förresten om de helsvarta dräkterna? Förutom under försäsongen har man väl även sagt att de ska användas i Europacupen och det skulle inte förvåna mig om de dyker upp nån även i serien som tredje dress.
Kommentera

Martin S: Tyckte även Molinder gjorde ett ganska ok intryck, men han behöver lägga till några kilon för att komma till sin rätt.
Kommentera

Martin S:

Faktum är att jag kollat på en loge. Fast inte en sån loge, utan en loge, du vet en sån som finns på landet. Jag letar nämligen ett torp från sekelskiftet som går att flytta med kran och trailer. Det ska vara ett timrat med orginalinredning och ett mindre loft som är möjlig att inreda. Max 6 x 8 meter.

Nej, det blir ingen sån loge i år.
Kommentera

Mikael Uhlin: Min gissning är att man hade tryckt #33 Forsberg för att det skulle vara lättare att sälja den på auktion efter säsongen.

Tröjorna tyckte jag var snygga, hoppas att Mia får igenom sin dröm någon gång i framtiden. Detta med att spela i reklamfria dräkter. Hur mycket cash kan man egentligen dra in på tröjreklamen?
Kommentera

Mikael Uhlin:

"Vad tycks förresten om de helsvarta dräkterna? Förutom under försäsongen har man väl även sagt att de ska användas i Europacupen och det skulle inte förvåna mig om de dyker upp nån även i serien som tredje dress."

Mycket mumsiga tycker jag. Jag vill haaaaaa! Är man uppvuxen med Sabbath, The Cure och svarta nötta Jack & Jones-jeans är det svårt att inte gilla dessa svarta guldreplikor. Hellge ger minst ++++
Kommentera

hellge & Martin S:

Jag gillade också dräkterna. Å andra sidan har jag gillat nästan alla Modo-dräkter, inklusive den beryktade blågröna.

Vad gäller intäkter på tröjreklam vet jag inte hur det ligger till. Idealet vore väl om man fick en enda sponsor som pröjsade för alla reklamplatser på dräkten men bara använde en av dem. Sponsorn ifråga skulle då slippa "drunkna" i de nuvarande lapptäcken som brukar karaktärisera en hockeytröja medan klubben och supportrarna fick en snyggare och "renare" dräkt. Win-win, typ.
Kommentera

Ingen som tog lite kort?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Vad ger Hellga för betyg?
Kommentera

bisterfinnen: Skulle tro att det dyker upp lite kort inom kort. Tyckte mig se ett bekant ansikte med kamera.
Kommentera

Hawerchuk:

Jag tror att han som fotade hängt på O'Learys i eftermiddag/kväll. Men det kommer nog.
Kommentera

hellge:

Hämtade du ut din årsbok nu då? Jag gick dit med mitt medlemskort som räckte till december 2006 och sa att jag inte hade fått något nyare. Det visade sig att jag inte stod på någon lista heller. Tråkigt, jag har bestämt för mig att jag minsann betalade för mitt medlemsskap i år också... Men boken fick jag trots att jag inte verkar vara betalande medlem, det var ju snällt.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Familjen bister var också där. Jag var tyvärr i Stockholm och provade en av mina Mackmyra reserve fat. Mini bistran har enligt uppgift införskaffat ett par MoDo-stövlar i storlek 20... Dagis, here we come!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Familjen bister var också där. Jag var tyvärr i Stockholm och provade en av mina Mackmyra reserve fat. Mini bistran har enligt uppgift införskaffat ett par MoDo-stövlar i storlek 20... Dagis, here we come!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
ETT fat heter det ju.
Kommentera

hellge: " Du kan börja tugga redan nu. Han kommer inte ta en plats gissar jag."

Så av alla spelare på isen så ogillade du Jonasén allra mest?
Kommentera

Hawerchuk: Kort? Bilder heter det väl.
Kommentera

Frisco: Fina bilder där de guldbestänkta, svarta dräkterna framgår i all sin härlighet!
Kommentera

Mikael Uhlin:

Själv har jag haft svårt för många av tröjerna norr om 1978. Dessa nya svarta gillade jag skarpt, åtminstone som de såg ut från min vy.

bisterfinnen:

"Vad ger Hellga för betyg?"

Hellga var hemma med de två minsta, dessutom verkade hon sur för att jag hade roligt. Nu ska hon få tusen nålar, eller nåt. Eller en puss kanske tillsammans med en latte och mosarella-mackor.

T T:

"Så av alla spelare på isen så ogillade du Jonasén allra mest?"

Det var något med Jonaséns åkstil som jag blev påmind om och ogillade. Jag har svårt att sätta fingret på det, manlig intiution kanske. Han var så där yvig, stel och saknade känsla. Ingen Morrison-copy såg i varje fall jag. Jag hoppas att jag har fel, förståss.
Kommentera

Mikael Uhlin: Ja den svart dräkten är snygg. Hade det inte varit för de Brynäs- och Luleå-vibbar den svarta färgen ger så hade varit klockren.
Kommentera

hellge: Det är inte så att du är lite snabba tt döma med tanke på att spelarna inte varit på is sådär väldigt länge?
Kommentera

Dream Team: Ja, visserligen var sign. "TT" med i den här diskussionen, men vad jag avsåg att säga istället för "lite snabba tt döma" var givetvis "lite snabb att döma".
Kommentera

Salle: Fast guldfärgen liknade varken Brynäs eller Luleå. Dessutom fanns det små vackra Modo-detaljer som att siffrorna på ryggen hade en grön ram, att de röda ränderna nästan såg ut att lysa bredvid det svarta och guldet osv.
Kommentera

Mikael Uhlin: Du är förbländad.
Kommentera

NuMo: Guld brukar ha den effekten...
Kommentera

Dream Team:

Naturligtvis har du rätt. När jag ser det jag skrev om Jonasén blir jag lite skamsen. Han fick 12 minuter och därefter var det kapningsdags.

Självklart ska han få den tid han behöver för att visa att han är en elitspelare.

När jag ändå har en Timråpajsare på tråden så vill jag passa på att berömma er Timråsupportrar. Jag hörde de på det där programmet på P1 om supportrar och supporterkultur. Där avhandlade man fenomenet när en spelare väljer att byta klubb till sina ärkerivaler. Där tog man upp hur spelare hade blivit trakasserade och hotade, hur olika medlemsforum hade överfyllts med diverse hån-kommentarer. Detta gjorde aldrig ni Timråsupportrar när Fredrik Warg bytte klubb till MoDo, inte ett enda litet judas-inlägg har jag sett. För det bör ni ha beröm. Jag tar av mig hatten!

Dessutom såg Wargen mycket stabil ut på denna första allmänna träning. Jag gillar Wargen, han är så jävla svår att ta pucken av.
Kommentera

Nu ska jag titta på dina bilder, Frisco.
Kommentera

hellge: Nej, jag förstår ärligt talat inte varför man behöver ta till uttryck av den där avarten när något sådant händer. Till att börja med så är det ju helt och hållet spelarnas marknad i dessa tider. Annat var det väl under -60 och -70-talen, då ett spelarbyte till en lokalkonkurrent nog inte sågs med alltför blida ögon. Å andra sidan så kan jag tycka att det gärna får vara lite mer och lite starkare känslor i omlopp i samband med matcherna, speciellt när det är tal om viktigare matcher. Det har la blitt lite mesigt idag, änna, som man säger på sådär go göteborska. Därmed inte sagt att man ska "judas-stämpla" spelare som gör likt Wargen. Engagemang till 110% för såväl lag som enskilda spelare är givetvis beundransvärt, så länge det ligger inom de ramar som innefattar sunt förnnuft.

Ja, han har gått framåt avsevärt hos oss den gode Fredrik. Är det någon spelare i Modo jag önskar all väl- och framgång så är det han. Därmed inte sagt att laget ska vinna på allt bra som Fredrik nu företar sig ;-)
Kommentera

Frisco:

Trevligt med bilder!

Undra om Poffa blir arg nu när han kommer hem och upptäcker att han varken ser klockan eller mediakuben för alla jävla flaggor? Om man läser i ÖA om någon individ som varit inne i arenan och krypit bland balkar och lamparmaturer, så är det nog Poffa som varit uppe med saxen och kapat flaggorna till hälften.

Nog ser ”punk-Salle” särskilt nöjd ut på sista bilden. Är det någon vet vad han ätit och druckit? Jag tänker beställa samma.

Är inte bilderna lite grumliga för att vara Friscobilder? Eller är jag som är grumlig?

Sen såg jag att de hade rivit det där gamla industri-plåt-schabraket till höger, om man tittar ut från etage 4. Det ska visst bli mer parkering, om jag förstår rätt.
Kommentera

Mikael Uhlin: Försökte också fota lite men de flesta bilderna blev väldigt suddiga, men i länken en skaplig bild av nummer 33 för kvällen, en av de bättre bilderna jag lyckades ta.

Kan för övrigt bjuda på lite hemgjort skvaller, när jag lämnade arenan gick hans flickvän förbi mig och pratade med några andra personer, och jag råkade snappa upp orden "...my Swedish teacher..." i förbifarten, hur man nu ska tolka det... ;-)
Kommentera

Petey21:

Som att hon gör det Krizan borde göra? Undrar om de har samma svensklärare, för övrigt.
Kommentera

Dream Team:

Det får aldrig bli som i fotbollen att man ibland får vara rätt för att gå på match. Anledningen till att Timrå omsätter lika mycket som t.ex Bajen och att MoDo omsätter än mer den senaste säsonger beror bl.a på att vi inte har någon fotbollsliknande publik.

Hata får man bara göra på skoj, upptäcker man att man börjar hata på riktigt så är det kört. Fotbollen har sina våldsverkare som de inte har gjort upp med ännu. För mig är det otroligt konstigt att man inte har kastat ut de som sabbar. Om klubbarna bara visste hur mycket de förlorar.

Jag ser hellre vinsörplande damer och ölstinna gubbar som glada investerar i spelarlöner, än hormoner och sprit som kolliderar i ungdomar på ståplats.
Kommentera

Petey21:

Peter Öbergs axel hade visst hoppat igen. Borde inte den ställa upp i DN-galan?
Kommentera

Paddan:

Jag snackade med Werners granne. Han hade berättat för honom att man medvetet lagt träningarna kl. 9 på morgonen för att ingen skulle komma in och kolla. På så sätt skulle det skapa sug för publiken. Man hade uppmanat vaktis att inte släppa in någon. Detta skulle kunna vara anledningen till att du inte kom in.
Kommentera

Frisco: Ja, naturligtvis. Tack för bilderna.
Kommentera

hellge: Nöjdheten måste bestått av den som spillde över från Scim efter han konstaterat att Citeh låg två i PL. 
Fast en Bobby Orr Bacon Burger och (Pepsi) Cola hade väl lagt en grund strax innan.
Kommentera

hellge: Ja, jag tar för givet att du förstod vad jag avsåg med "sunt förnuft" i mitt inlägg tidigare. Nej, fotbollen är ett dåligt exempel på hur snett det kan gå i tyvärr allt för många fall. Där har vi nog sett ett otal fall där riktiga hatkänslor har resulterat i såväl personliga skandaler och sådant som orsakat dyra bötesbelopp för intet ont anande klubbar.

Det svåra har väl ofta varit hur man ska identifiera de få som sabbar för den stora massan de gånger det nu händer. Vid högriskmatcher är förstås beredskapen alltid högre än vid "vanliga" matcher. Men det är ju alltid svårt att förutse när dårskapet behagar kräva sitt utrymme. Den här dansken som visade prov på sin styva intelligens vid matchen Danmark-Sverige är ju ett exempel på hur enkelt det i vissa fall kan vara. Men detta hör förstås till ovanligheterna.

Vinsörplande damer och ölstinna gubbar har hur rogivande det än må vara väldigt lite att göra med ishockey, som jag ser det. Engagemanget ska givetvis inte ligga på den nivå där hormonerna riskerar att fladdra iväg och skapa negativa händelser. Men nog bör allt de ungdomar, och vuxna för den delen, som med samma sunda förnuft som redan påtalats, få ge uttryck för känslor och annat på olika sätt.
Kommentera

Dream Team:

Jag hörde bland annat AIK's VD sitta och försvara flera av de personer som skämmer iväg folk från arenorna, samma hör man från Bajenledare, Djurgårdare, Göteborgare osv. De har helt enkelt inte gjort upp med publiken. Hur svårt kan det vara att säga åt en person som sabbar för alla andra att de inte är välkomna. JAg tror att de är rädda för att förlora pengar. I själva verket förlorar de pengar i mängder för att de fegar ur.
Kommentera

Jag vill också berömma Hasse Andersson som var konfrencier. Han brukar oftast tokdissas här inne (jag har aldrig riktigt förstått varför). Jag menar att han skötte det hela på ett fantastiskt sätt. Stå själv och prata inför 4000 personer utan manus, så jävla enkelt är det inte. Jag gissar att det knappast finns någon fler än Hasse som kan intervjua så många typer av spelare med så skiftande åldrar på ett så initierat sätt.

Sen har ÖA hunnit få in en liten artikel om premiären. Bra jobbat av en liten landsortsblaska menar jag. Werner rockar:

allehanda.se/avdelning/sport/11388
Kommentera

hellge:

Angående Werner så undrar jag om Harald Lückner har kommit på hur man får honom att hoppa över saker som ska hoppas över, springa runt saker som ska springas runt och inte ta genvägar hela tiden på träningarna.
Kommentera

knaskamilla:

Ja, hur gör man? Han ser tunnare ut än på länge. Kanske har Harald kommit på hur man gör för att få Magnus att runda konerna.

Kanske är anlednigen till att han går rakt på mål just den att han inte rundar konerna
Kommentera

hellge: Bilder? Ge mig en natts sömn + några timmars konverterande så ska du få en uppsjö imorgon. Försökte mig på en stilstudie av #33 från rad 3.
Kommentera

Petey21: Så här dagen efter så tycker jag fortfarande att de vita tröjorna var bra mycket snyggare än de svarta tröjorna. De svarta får jag lite associationer av gamla Canucks, medan en kompis tyckte att det kändes lite grann som Senators över tröjorna, främst "guld" detaljerna.

Dessutom tycker jag att gårdagens två riktiga utropstecken var Tobias Forsberg och Marcus Jonasén. Tobias tog för sig ordentligt ute på planen och Jonasén såg ut att ha bra tempo i skridskoåkningen och en näsa för var målet är beläget, fast man ska ju inte ska fästa för stor vikt vid insatserna i denna match i rullatortempo.
Kommentera

« · 897944 · »