1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507761 inlägg · 4105 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

« · 898261 · » Till forumet

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Modoante:

Silon (Cementa) har ett avtal med kommun som omfattar ett eller ytterligare något år..
Kommentera

Paddan: Se där ja, jag har inte varit i Sveriges hockeyhuvudstad, där The Heart of Hockey pulserar, sedan de magiska dagarna i våras.
Kommentera

Lumber Jack: och att man river den där fula betongsilon.
Kommentera

Paddan:

Jo, det fanns några rester kvar ännu.
Kommentera

Lumber Jack: Det är väl redan nedrivet... eller så återstod ena kortsidan av det där plåtskjulet om jag minns rätt.
Kommentera

Paddan: Att man river det där plåtskjulet närmast Arenan får vi verkligen hoppas.
Kommentera

hellge: De nämnde ju också på årsmötet att det ingår i planerna att fortsätta att utveckla området på Framnäsudden, vad det innebär kunde man dock inte säga.
Kommentera

Paddan:

För vi har Peter Öberg, vi har Peter Öberg, vi har Peter Ö-ö-öberg...

En annan trevlig detalj i boken hittar man på sid 46-47 som handlar om arenan. Där Jerry diskuterar visionen att växa till en omsättning på 150 millar.
Kommentera

Ingen som har 5,1 miljoner dollar i fickan? Skulle vilja ha Morozov och Sushinskij till MoDo.

De 10 bäst betalda spelarna i Ryska Superligan (eller 12 då Tverdovsky och Perezhogin också ska in på 1,7 miljoner)

Alexei Morozov, Ak Bars $4.0 million
Sergei Zinovjev, Ak Bars $3.5 million
Danis Zaripov, Ak Bars $3.0 million
Alexei Yashin, Lokomotiv $2.7 million
Alexander Perezhogin, Salavat Yulayev $1.7 million
Kiril Koltsov, Salavat Yulayev $1.7 million
Nikolai Kulemin, Metallurg Mg $1.3 million
Alexei Kalyuzhny, Avangard $1.2 million
Maxim Sushinsky, SKA-St. Petersburg $1.1 million
Vadim Yepanchintsev, CSKA-Moscow $1.0 million
Kommentera

Petey21:

De är roliga de där som kränger hockeyböcker. Tidigare blev jag alltid uppringd av någon frejdig försäljare som sa:

- Tjena Uffe, jag ringe för att sälja hockeyboken till dig.

Det roliga är att jag heter Ulf som andranamn men aldrig någonsin blivit tilltalad som Ulf eller Uffe av någon.

Nja, jag nöjer mig med denna trevliga bok som jag erhöll bara därför man är medlem. Jag gillar absolut den gesten.
Kommentera

knaskamilla: Hehe, jomenvisst. Det där bankandet på trummorna var väl det som störde mig mest under spelarpresentationerna. Det kändes malplacerat på något sätt.
Kommentera

Petey21: En dryg knapp?
Kommentera

Petey21: "de tog 995 kr, men då var förvisso frakten inbakad i det priset. Så det blir ju en dryg tusenlapp ändå."

???

Ska du betala med postgiro?
Kommentera

knaskamilla: Alldeles nyss ringde Sportförlaget till mig och pratade om denna bok och erbjöd mig att köpa den, och de tog 995 kr, men då var förvisso frakten inbakad i det priset. Så det blir ju en dryg tusenlapp ändå. Men det blir den billigare varianten (260 kr) för mig med, de skulle släppas i slutet av september och torde väl finnas i shoppen på arenan med, så att man slipper fraktavgiften.
Kommentera

Petey21:

Det stod 950:- på en lapp på väggen, har jag för mig. Nåväl. Det lär väl bli den billigare varianten för mig.
Kommentera

Paddan:

Om folk som har trummor framför sig skulle sluta trumma när Hasse försöker prata så tror jag att man skulle höra bättre... ;)
Kommentera

Paddan: skönt att höra
Kommentera

Paddan: jag vet inte om mina öron är väldigt bra dåra, men jag hörde Hasse väldigt bra både från 420 och resturangen iaf...
Kommentera

Paddan: Kul! Misstänker att Tobbe Enström ville spela i det svarta laget, men tji fick han. Molinder såg allt lite kralligare ut.
Kommentera

Paddan:

Sista kortet va faqn grymt....
Kommentera

knaskamilla: Jag kom inte ihåg den exakta summan så jag avrundade uppåt till närmaste hundratal, och de sa ju "900 kr nånting". Men var det 950 kr de sa? Jag vet inte om man kunde boka guldboken på plats, däremot skulle de ringa upp folk som var intresserade. Det blir likväl en intressant bok. Kul med all denna läsning om laget.
Kommentera

Äh, nu kommer de ju i fel ordning, men den förra var del 2 och den här är del 1.
Kommentera

hellge: Hmm, i den här videon hörs ju Hasse klart och tydligt så det kanske var fel på våra öron ändå...
Kommentera

NordaBoy: Krizan brukar ta väldigt lätt på försäsongsmatcher och träningar. Det är ju heller inte nu som det är tänkt att han ska visa upp ett fenomenalt målvaktsspel, utan det får han spara till framåt mars månad någon gång.
Kommentera

Petey21:

Hur kan 950:- bli en dryg tusenlapp? Eller var det bara om man bokade guldboken där och då som det skulle gå på 950?
Kommentera

krizan inponera inte på mej inte tolsa heller med den som imponerade på mej var juh den där jonasén
Kommentera

NordaBoy: Lindköping? Det var nåt nytt. Kuuselas 3-2 borta mot Linköping i match 6 avgjorde ja. Men Lindköping?
Kommentera

NordaBoy: Det stämmer bra att Kuusela alltid kommer att så inskriven i historieböckerna som guldskytten.
Kommentera

Petey21: Vist var det kuusela som avgjorde fjolårets sm-final när vi vann? mot lindköping i sista matchen
Kommentera

hellge: Apropå boken så nämnde de som delade ut årsböckerna även en speciell guldbok som enbart tar upp A-lagets guldsäsong, och alltså inte de övriga lagen i föreningen som årsboken gör, och sa att den bör komma ut ungefär när serien drar igång. Och den kommer att finnas i två versioner, en "vanlig" för ungefär 260 kr, och en speciell lyxupplaga för dryga tusenlappen, där man kan stödja föreningen genom att betala extra och få sitt namn förevigat i boken, de jämförde det lite grann med en byggplåt i arenan.
Kommentera

hellge: I sådana fall var vi alla fyra som satt vid samma bord något lomhörda, för vi hade alla svårt att höra vad Hasse sade. Fast iofs torde det väl vara ungefär samma saker när det gäller presentationerna av spelarna som man kunde uppsnappa under guldfirandet den 15 april.
Kommentera

Paddan:

Jag har aldrig hört han dåligt, tänk om det är din öron som skeke. Har du kollat om det finns några såna där gamla avlagda gula proppar under stigbygeln?

Årsboken var det ja. Jag är på sidan 32 och jag njuter av de vackra bilderna och den snygga bearbetade texten. Vissa meningar känner man igen, jag tror att han använde delar av texten som manus när han snackade igår. Jag har inte hållit koll på om prepositionerna sitter på det rätta stället eller ej. Min relation till bilder och text är snarare känslomässig än intelektuell. Boken är mycket bättre som bok än filmen som film, mycket, mycket bättre. På sidan 78 kan man också se de Hellgiska generna reproducerade, längst ner, 3:a från vänster.
Kommentera

Per HApps:

Flaggan eller sifferkombinationen?
Kommentera

Ambroo:
Och det där 9-11 märket vill man ju bara spy på.
Kommentera

Bad_Brett: Ja helst framsidan...
Kommentera

Paddan:

Är det bara jag som tycker att de påminde om Capitals tröjor?
Kommentera

Petey21: Vi satt på nedersta "hyllan" i restaurangen och njöt av god mat och lite jippomatch mm. Där hördes då Hasses röst lika dåligt som vi hörde honom på etage 4 förra säsongen.
Kommentera

Paddan: Fast han hördes bättre nu än tidigare, de har ju gjort om högtalarsystemet så nu hörde man faktiskt vad han sa med, tidigare har man ju bara kunnat gissa sig till det beroende på vad spelaren han intervjuade svarade...

Jag har inte hunnit läsa igenom årsboken än, har bläddrat igenom den lite snabbt och den ser helt okej ut, speciellt för att vara gratis. Köpte även den där boken från 75-årsjubiléet för en hundring, och fick den signerad av i princip hela laget plus Daniel Sedin. Kanske ökar värdet på den en aning trots att det var den numrerade lyxupplagan.
Kommentera

hellge: För att tala om en annan Hasse. Hans största fel som mikrofonpratare är väl att han halvskriker in i mikrofonen och försöker sig sedan på att prata-femtonhundra-ord-i-minuten-utan-andningspaus-och-med-dålig-artikulation. Däremot inte sagt att jag själv skulle kunna leverera något bättre.

Är det förresten någon som hunnit läsa igenom Årsboken? Jag somnade ganska fort inatt efter att jag slagit upp första sidan.
Kommentera

Salle:

Jag sa ju att pormaskarna var Jonaséns, bilden är förståss Hasse. ;-)
Kommentera

Salle: Tack, och ja, det är Hasse på bilden. :)
Kommentera

hellge: "...antingen är det så att sportfotograferna inte är särskilt duktiga eller så är det Shinza som har talang för foto..."

Eller så har shinzawai lagt för stor andel av sin veckopeng på kameragrunkor. ;) Tack dock, kul att bilderna uppskattas.

Själv satt jag och var avundsjuk på ÖA-Cornelia (?) som stod med sina dubbla EOS 1D med 30 000-kronorsobjektiv rinkside. Själv satt man bakom en plexiskiva en leksakskamera vid jämförelse, men va fan, några godingar blev det i alla fall.

Det är sjukt kul att fotografera hockey, tänk om det fanns sådana heltidstjänster...
Kommentera

hellge: Inte för att dissa dina pormaskskunskaper men visst är det väl ändå Snygg-Hasses profil på bilden du länkade till.

Snygga bilder återigen, Shin...
Kommentera

Paddan:

Mycket fina bilder var det. Jag blev också förtjust i den där Sallebilden när han flippassar en backhand, samt den karaktäristiska Salle-åkstilen.

Och här har vi Jonaséns pormaskar:

www.swanvillage.com/diverse/internmatch/pages/IMG_0732.htm

Jag har sagt det förr, antingen är det så att sportfotograferna inte är särskilt duktiga eller så är det Shinza som har talang för foto. I jämförelsen står sig dessa utmärkt.
Kommentera

shinzawai: Fina bilder. Men dräkterna var inte de vackraste. Något som däremot är vackert är den gamla loggan från 1979.
Kommentera

Snygg banner föresten!
Kommentera

- Foppa sa att han tyckte det var kul att se mig i rätt tröja igen - så jag sa till honom att jag hoppas få se honom i rätt tröja också, säger Magnus Wernblom.
Kommentera

Paddan: ...och typiskt nog var den från värmningen innan internmatchen, ser jag ju. Godmorgon, yxskaft.
Kommentera

shinzawai: Riktigt fina bilder, som vanligt. Blev genast förtjust i denna bild
www.swanvillage.com/diverse/internmatch/pages/IMG_0398.htm
där det faktiskt ser ut som att det var lite tempo i matchen.
Kommentera

Paddan:

Ja, Tobias Forsberg var väl den vi verkligen fick se mest av, men är inte det ganska naturligt? Ungefär som att Horava under sin tid som junis dominerade i NHL-laget när de spelade uppvisningsmatch en gång i tiden.
Kommentera

« · 898261 · »