1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507787 inlägg · 4106 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

« · 898261 · » Till forumet

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Modoante:

Silon (Cementa) har ett avtal med kommun som omfattar ett eller ytterligare något år..
Kommentera

hellge: Den kommer väl stå kvar så länge som bygget av Botniabanan pågår om jag inte missminner galet.
Kommentera

Lumber Jack: Jag noterade först inte att det var rivet då man nästan vägrat att titta åt det hållet när man gått till arenan. Men det är så gott som borta vilket jag hoppas några av de mindre snygga lokalerna bredvid den också är. Men det lär väl aldrig ske. Silon tycker jag man skall göra om till en jättestor CocaCola burk där man självklart får sponsorpengar i egenskap av världens störa cola burk. Sen så kan de bygga en inglasad gångbro mellan etage 4 och colaburken där man har en liten pub som visar alla typer av hockey på tv.
Kommentera

Salle: Då får man vänta eftersom botniabanan verkar bli försenad typ 12år innan den är färdig.
Kommentera

Wayne Gresky: Nej, jag ska betala med kort på Swedbank Arenas souvenirshop när boken släpps i slutet av september.
Kommentera

MorganaLefaey: Silon var ju faktiskt rätt snygg när man lyste upp den under Melodifestivalen. Att man inte kostar på lite snygg fasadbelysning åtminstone? Var det förresten inte där man eventuellt tänker bygga ett HHOF, eller har man skippat planerna på att agöra om silon till det? Vet ju inte hur trång den är invändigt, så det kanske inte är en perfekt byggnad för ändamålet.
Kommentera

Petey21: Skulle man bara fixa lite snyggare fasad runt om och lysa upp den så skulle det nog gå att ha kvar den som HHOF. Tror nog den är stor nog för det ändamålet. Sedan så kan man väl byta ut den lilla byggnaden på toppen av den och göra ett HHOF café i så fall eller något. Nu är den väl inte mitt i staden och drar folk hela tiden men själva hhof lär väl dra en del folk som vill kunna sitta och spana på Ö-vik och vattnet från en upphöjd position. Gillar i alla fall tanken jag har om att försöka få ett dryckesmärke att sponsra ombyggnationen. Men om det blir ett hhof så är det väl inte modo som kommer stå för kostnaden så det kanske spelar mindre roll då.

Sedan så skulle jag inte neka till att man fick bort Nordemans lagerlokal och lite av de småbyggnader som är runt där också. Skulle vilja ha enbart nya snygga byggnader runt arenan.
Kommentera

MorganaLefaey: MSG skulle ligga riktigt fint mitt inne på Manhattan bara de fick bort de där höghusen bredvid.
Kommentera

MorganaLefaey:

Och du tycker att det vore snyggt att ha en HHOF i en Colaburk? =)
Kommentera

knaskamilla: HHOF skall ju självklart finnas i en...

[bild]www.netetiket.dk/imgs/smaa/carlsberg_pilsner_hof_lille.gif[/bild]
Kommentera

knaskamilla: Nu menade jag väl mer att om modo skulle göra något av den så kunde de sälja det hela som reklamplats åt coca cola eller något. Om HHOF skulle vara där så står väl inte modo för det och då kan det få kosta vad det vill. Så länge de gör om det yttre till något snyggare.
Kommentera

Salle: Sen så kallar vi den inte för hockey hall of fame utan bara hockey oh fuck. Eller kanske hall of fame. Då fungerar det perfekt med det märket.
Kommentera

Frisco: Det är en viss skillnad mellan eleganta kontorsbyggnader på Manhattan och skabbiga plåtskjul och andra industrilokaler.
Kommentera

MoDoFille: Tränade dom utomhus?
Kommentera

AM: ta det inte så ordagrant..
Kommentera

Martin S: Tur ändå det inte är Hallandsåstunneln vi väntar på!
Den skulle ju ursprungligen vara klar före HK-bron.
Kommentera

Silly Season inom industrivärlden...
Det här var ju inte bra alls!
Bye bye sponsorpengar?
Kommentera

Wayne Gresky: De borde anställa ett par elektriker.
Kommentera

Oavsett om Stortofflan dyker upp i laget eller inte, så ser det ju sjukt bra ut. Kunde Susse göra Gretsky bättre, så blir det ju ingen konst med Yetman :-) Tyngsta, tuffaste och bästa laget i Elitserien, MoDo!
Kommentera

Bissett19: Vad bra, då har han ju rätt matchtempo i kroppen på en gång, eller nåt.
Kommentera

Bissett19: Själv hade jag nog hoppats på att han skulle lira lite i en serie med högre tempo. Men det kanske bara är jag som är rädd att han skall få en chock då han kommer hit direkt från norska ligan.
Kommentera

MorganaLefaey:
Enda chocken är väl att han kommer att få såna jävla otroliga mackor av Susse och ångra att han inte var född i Ö-vik.
Kommentera

MorganaLefaey,Paddan:

Tänk på vilket självförtroende killen kommer med,)
Kommentera

Bissett19: Jo, det är klart. Dessutom så får han ju spela med Storhamar. Det hade ju varit värre om han hamnat i Lillhamar, de har ju så liten rink.
Kommentera

Jävligt märkligt att en norsk klubb så snabbt kan presentera så mycket mer information om lånet. Ecke kommer t.ex. åka dit för att bevaka lånet.
Kommentera

Icing-Ove: "Les mer på Modos hjemmeside." Snarare läs en mer kortfattad information på MoDos hemsida. Så om jag förstått saken rätt så betalar alltså MoDo större delen av Yetmans spelarförsäkring under tiden han spelar i Storhamar.
Kommentera

Paddan:
Det är nu dags att såga MoDo Hockeys informationsförmedling. Det är ett otroligt intresse kring nya MoDospelare och har varit i flera år. Ta tag i detta nu. Vi supportrar vill veta ALLT om laget och det skall stå på modohockey.se först !!!

Det står ju för h-vete att vi ev. ska inleda samarbete med Storhamar. Om det nu tar 24 timmar att korrläsa Hasses texter, sparka den dagisskribenten då, börjar bli rejält trött på webbplatsen och sena felskrivna texter, sorry!
Kommentera

Icing-Ove: Nu hänger jag inte riktigt med. Vad kommer modo tjäna på att ha ett vidare samarbete med Storhamar? Försöka locka till sig norskhydro eller statoil som storsponsor eller något......  Nu finns det väl säkert något som alla klubbar är bättre än andra på men tycker det låter knepigt.
Kommentera

MorganaLefaey: Äh det blir ju ett jättebra ställe att skeppa iväg Zacke till så kanske han kan få vara/bli 1:a målis nångång. För nästa säsong så petas han ju ändå av Svedberg om båsöppnarpositionen.
Kommentera

MorganaLefaey:
Känns som att det mest är den norska klubbens önskan. Mest artighetssnack om jag får gissa. Ecke gör rätt i att inte svamla för mycket om nyförvärv som inte är klara, men det måste till lite mer öppenhet kring klubben. ÖA känns lite utstängda vad gäller att bevaka laget, om så är fallet måste klubben presentera färska artiklar om nya spelare, intervjuer, lägesrapporter och information om spelare som lämnar laget (t.ex. Blatny)
Kommentera

Salle: Så dålig kan väl klubben ändå inte vara. Koivu ska ju provspela med Dragons.
Kommentera

Ja, alltså Eerikki Koivu. Av bilden att döma så kunde man nästan tro att han och westerlind haft hårdrocksgrupp tillsammans.
Kommentera

Paddan:
Att du smädar mig och är allmänt otrevlig bryr jag mig inte om, men varför lägger du in en länk till Salles bröllopsfoto?
Kommentera

Paddan: Du menar alltså att Zacke är ännu sämre än vad han är.

Suger-Zacke mao...
Kommentera

Icing-Ove:

Klubben har alltid varit dålig på att avtacka spelare som lämnar klubben. Så långt är jag beredd att hålla med dig. Men i övrigt så går man ut med nyheterna i den takt de är ett faktum. Något annat vill inte jag ha i alla fall.
Kommentera

westerlind: Nu har du allt luktat för mycket på glöggen igen, mäster Olof.

Jag skulle aldrig få till en så schyst moppemusche om jag så sparade i flera veckor.

Det därna inlägget med låttexten kommenterar jag inte mer en detta.
Kommentera

Icing-Ove:

"Det är nu dags att såga MoDo Hockeys informationsförmedling. Det är ett otroligt intresse kring nya MoDospelare och har varit i flera år. Ta tag i detta nu. Vi supportrar vill veta ALLT om laget och det skall stå på modohockey.se först "

Jag är nog beredd att hålla med. Vi vill veta allt om dessa nya. Jag tycker man borde ge mer, bättre och snabbare information om våra nya. Nu när MoDo äntligen har fått guldbyxor borde man ha råd att förbättra informationen runt laget.

Fast o andra sidan har allt blivit otroligt mycket bättre. Så här i efterhand känns Nicke Andersson och Bengt Hedin som två tungsinta jantetyper jämfört med Mia och Ecke. Många har sagt att Ecke är en av våra bästa värvningar någonsin. Jag tror att vi får räkna in Mia där också. Överallt hör jag positiva saker om henne. Jag satt i en loge under premiärträningenträningen då¨hon kom in för att hälsa på och tacka de nya logeägarna.
Kommentera

Salle: Skönt att få tyst på dig.
Kommentera

hellge:
Helt klart, glömde berömma utvecklingen som skett i nytänkandet vad gäller marknadsföring och events. Mia är nyckeln till det mesta av allt nytänkande som skett i klubben. Jag hoppas att informationen är nästa steg som förbättras. Fick jag drömma vidare så måste souvenirerna få högre kvalitet. Håll er till enhetliga typsnitt, logotyper och bra material, så tror jag helheten blir bättre i längden.
Kommentera

Icing-Ove: Absolut, Mia är suverän med sitt fräscha nytänkande. Hoppas det smittar av sig på de andra som har hand om någon form av marknadsföring och events. Hon är för övrigt väldigt trevlig med, förra året trampade jag in på kansliet för att lämna pappret med min biljettbokning, och hon var den första personen jag fick tag på, så hon tog hand om pappret och frågade mig med glimten i ögat "vi ses väl här i mitten av april?", och tänk vad rätt hon hade.
Kommentera

www.modohockey.se/lopsedel.cfm?ID=204&read=senaste

Trevligt att Victor dominerar

Men det är naturligtvis obra att han har en agent som håller på Timrå, man vet ju hur dom är, dom kan ju få för sig allt möjligt konstigt. Det var ju Svesse som fixade kontraktet till Björn Svensson, hans son, kan man tänka.

"Pratar jag i MODO termer blir han lika bra som Nicke Johansson en gång var, säger Gunnar Svesse Svensson, spelaragent som sett ett par matcher på plats.

Svesse, som bl a har Henrik Zetterberg, Nicklas Bäckström och Anton Strålman, som sina spelare, var smått chockad över unge Hedmans framfart."
Kommentera

hellge: Rätta mig om jag har fel men Victor har inte Svesse som agent. Victor har väl samma agent som sin bror, kommer dock inte ihåg vem det är. Bodén?
Kommentera

Roligt att läsa Ulf Eklunds krönika i Öa´s pappersupplaga idag. Ett litet utdrag.

Där han påpekar att hans magkänska säger att foppa ansluter till modo under säsongen och att man måste tänka efter flertalet gånger innan man vet vars man skall låta honom spela. Men att Harald säkert redan tänkt med tanken.

" Det tror jag i och för sig att Harald Lückner redan gjort och skulle jag vara i hans kläder skulle jag inte tveka en sekund kring att plocka in en av världens absolut bästa i fjärdekedjan."

"Låt honom spela power play och i övrigt spela med Marcus Jonasén och Tobias Forsberg."

Ja man skulle säkert få dessa två spelare att producera mer än vad de skulle gjort annars, men samtidigt så tror jag foppa nog skulle göra färre.

Kommentera

Sen så kanske man skall snuva Leksand på den här värvningen.

Men det vore väl dumt att göra av med en icke EU-plats för en backup. Men nog vore det en helt ok båsöppnare och backup till Krizan.

www.expressen.se/sport/ishockey/1.802669/leksands-chockvarvning

Kommentera

Martin S:

Vad bra, du har rätt, det står ju faktiskt inte att han har Svesse som agent.
Kommentera

Såg att Djurgården jagar 3 fina fiskar... menar 3 fina finska spelare.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article615507.ab

Inte hade jag haft något emot någon av dessa herrar i laget. Speciellt Salmelainen och Immonen skulle sitta fint. Men frågan är hur stor chans de har att fånga någon av dem. Visst var modo ute efter Santala för någon säsong sedan?
Kommentera

Ecke snackar med tjogoettan. Han kommer nog insläntade efter jul eller nåt, ska ni se, hel och ren med ryggsäcken full av läckra assists.

Sen verkar det inte blir någon lekkamrat till Krizan. Bra är väl det då dessa slovaker verkar gilla bira mer än vanligt folk. Annars är det väl Tjeckerna som sägs dricka mest malt, och undra om det inte var de som uppfann drycken också. Hörni´maltexperter, var det tjeckerna som uppfann biran?

www.svenskafans.com/hockeyzon/artikel.asp?id=187595
Kommentera

« · 898261 · »