1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507750 inlägg · 4105 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

« · 907105 · » Till forumet

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
zigge: Behålla Kuusela ville Modo och Ecke, till och med han själv ville vara kvar. Dock var det så att han redan skrivit på för Kärpät och att hans tjej skulle gå skola i Finland.

Tror dock att det finns stora möjlighet att han återkommer till Modo igen.
Kommentera

zigge:

Vad har du suttit på för stolar i Kempis?
Kommentera

Var har denne Färjestadare suttit i Kempis?
"Inför säsongen 2006/07 stod nya fräscha Swedbank Arena färdig nere i Örnsköldsviks hamn. Kvar bakom berget hade man lämnat gamla klassiska ishockeyladan ”Kempis”. Bort med gamla hårda trästolar och in med stoppade stolar. Den första säsongen i den nya arenan slutade med braksuccé. "
Jag vill minnas det var hårdplaststolar? I övrigt hyfsad krönika, men att behålla Kuusela var väl inte lätt, även om Ecke ville det så in i norden.
Kommentera

zigge:
Added March 04, 2007
Kommentera

hellge: YouTube, alltid först med det senaste? Favorit i Repris?
Kommentera

Fetto:

leftare, dessutom.
Kommentera

Wayne Gresky: Tror väl snarare på den här killen: www.eliteprospects.com/player.php?player=9177
30 poäng i fjol som back är väl hyfsat iofs.

Om detta är sant fattar jag ingenting det är ju forwards vi behöver.
Kommentera

Wayne Gresky: Kan väl inte annat än att hålla med. Backsidan är väl också den del som ser bäst ut av våra lagdelar. Skall det till en back så har jag svårt att se att det precis som du säger skall vara något annat än en offensiv högerskytt. Helst en som är duktig på skridskorna och kan transportera in pucken i offensiv zon också. Är det en vänsterskytt så känns det lite knepigt då både V.Hedman och Wargh borde räcka som avbytare om de inte knuffat bort AA.

Kommentera

Fetto: En snabbkoll gör att det i så fall skulle röra sig om den här spelaren:
www.eliteprospects.com/player.php?player=12451
Vad ska vi med honom till? Om vi nu ska ha en back så ska det väl vara en offensiv högerskytt? Obegripligt rykte!
Kommentera

Wayne Gresky: Senaste ryktet: Modo på väg att skriva artist kontrakt med en slovak som senast spelade i den ryska ligan men här kommer det skumma.... Enligt vad jag hört är han back????? Har någon hört nåt?
Låter underligt tycker jag.....
Kommentera

Jag skumläste lite och såg inte att någon postat att Jonasén blir kvar.
Kommentera

Poffa: Jag håller med. Förlåt.

Hoppas att de av er som nu, möjligtvis, på ett likartat sätt drar oss Timråfans över samma kam, när de menar att vi fortfarande skulle vara bittra. Visst, självklart kan det vara så att några gör just detta, men knappast någon majoritet.
Kommentera

knaskamilla: Ok jag köper att du tycker att det var roligt att ni slog ut timrå,det är helt ok för mig.men att hålla på som en del modoiter har gjort är bara väldigt barnsligt.jag tycker att mina inlägg har lite med kommande säsong att göra,ty jag hoppas på revansch.
Kommentera

fighter:

Vet du vad? Näst efter att vi vann SM-guld tycker jag att det roligaste var att det var just Timrå vi slog ut i kvarten.

Jag håller också med dig om en sak: alla får stå för sina egna åsikter. Man ska inte behöva försvara andras.

Slutligen: vad har det här med kommande säsong att göra? Särskilt med tanke på att ingen bryr sig om vad som hände i kvarten föregående säsong längre.
Kommentera

hellge: Jo så känner jag det iallafall.men det är min åsikt och sen menar jag en del,INTE ALLA av er,ibland tror man att dom tyckte att det var roligare att timrå åkte ut i kvarten än att det egna laget tog guld.Jag vill inte försvara Ambro det han skriver får stå för honom,
Kommentera

Dream Team: Nu drar du alla över en kam, igen. På samma sätt som när du skrev att ingen Timråit var sur över kvartsfinalförlusten.

Läge för alla att se framåt nu, framför allt med tanke på trådens rubrik.
Kommentera

hellge: Ja, fast han är bara tala för sig själv....och tikarna, modo och övriga övre europa, förstås.
Kommentera

Wayne Gresky: Där ser man. Sedan finns det, förstås, exempel på bättre och sämre vinnare. Vilken del ni tillhör där tål nog att tänkas över.
Kommentera

Nu laddar Dream Team med storsläggan (:
Kommentera

fighter:

Jo, lite tykna har en del av oss varit och retat er, men allmänt otrevliga, nej, du överdriver.

Sök på Ambroo
Kommentera

hellge: Det värsta är ändå kanske att tikarna numera tror att de kan vinna SM-Guld, eftersom de gav Modo en sådan match i kvarten. I alla fall om de inte möter Färjestad under finalspelet, för dem kan ju ingen slå, om man skall tro på deras egna tidigare uttalanden.

Naturligtvis kommer det sannolikt inte att hända.
Kommentera

hellge:Ja men det är väl så att varken Regin eller Dream Team kan prata för alla timråfans,jag för egen del är lite butter,mkt pga att en del modofans har varit inne i våran bok,och varit allmänt otrevliga i detta ärende,jag har bara grattat er till guldet,men att vara så tykna som en del av er varit känns lite onödigt bara.
Kommentera

knaskamilla:

Javisst, så kan det naturligtvis vara. Det skulle ju innebära att varken Regin eller Dreamteam luger.
Kommentera

hellge:

Det kan ju faktiskt vara så att fansen har kommit över det, medan alla inblandade i Timrås organisation fortfarande är bittra.
Kommentera

hellge: Mestadels du, jag har inte varit med om att någon någonsin sagt så lite med så många ord som du i timråboken!
Kommentera

hellge: Bitterhet är något som intimt förknippas med det timråska sinnelaget. Jag skulle gissa att det krävs ett eget guld för att den ska försvinna, dvs den kommer aldrig att försvinna...
Kommentera

MorganaLefaey:

""Det finns fortfarande många här i Timrå som går och är bittra över det, berättar Regin vidare.""

Att de inte säger åt den unge dansken att sluta retas, Dream Team har ju sagt att TIKarna har slutat vara bitter. Nån ljuger, Regin eller Dream Team.
Kommentera

Dream Team: Jag kom på att jag bokat upp mig för annat på onsdag, så du slipper leta efter mig där i publikhavet.
Kommentera

Dream Team: Med tanke på vad ni snackar om så blev det lite småroligt när hockeysverige intervjuade Regin.

"- För lagets del så var det ju lite surt att åka ut som vi gjorde mot Modo. Det finns fortfarande många här i Timrå som går och är bittra över det, berättar Regin vidare."

Så finns säkert ett antal som fortfarande går och ältar förlusten och frågan är varför man håller i ett tråkigt minne så länge om vi redan nu skall ha lagt bort ett gott ett.
Kommentera

Gidde: Ehh, funkar det inte att skriva här? Har alla fått skrivkramp?
Eller slogs ni alla av häpnad, denna sista VM-dag, med svenska icke-framgångar? Nä, nu ere Tony!!
Kommentera

Icing-Ove:

Klockrent!!!
Kommentera

Dream Team:
Glasögon? På grund av stark guldglans och lysande stjärnor så rekommenderar jag alla modoiter att besöka länken.... ;-)
Kommentera

hellge: Nej, men framför allt har vi nog helt olika glasögon att se denna gemensamma värld igenom, vad det verkar.
Kommentera

Dream Team:

"Jag kan bara svara för mig själv"

"Upplysningsvis så bör flertalet MoDoiter här på HS förstå att snart nog alla Timråiter faktiskt har klarat av att släppa kvartsfinalförlusten från i mars"

"Det verkar som att ni lever i den fasen fortfarande,"

1- X -2

U-tips. etta, kryss, tvåa. Garderat med en matematisk helagardering.
Kommentera

Dream Team:

Japp, vi är alla med att skapar verkligheten. MEn du har rätt i att den inte ser lika ut för oss alla.
Kommentera

hellge: Ojoj, det är nog tvärtom du m.fl. somuppenbarligen lever i den illusion som du istället vill måla på oss. En värld som enbart finns för dina ögon att se. Men för all del, fortsätt du att göra det, allt medan den riktiga världen springer på utanför din glasbubbla, eller vad det nu är för "värld" du skapat, enbart för ditt inre att uppleva.

En fråga: Exakt vad är det som får dig/er att tro att du/ni har rätt? Är det inte i själva verket för att ni vill att vi ska känna så som ni tror att vi också gör det?
Kommentera

Dream Team:

Du lever i en illusion. Det finns inga Timråsupportrar som har kommit över kvartfinalförlusten, det är obotliga ärr i TIKsjälen. Om det mot förmodan skulle gå att läka så snackar vi inte decennium, utan snarar sekel eller millennium.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag kan bara svara för mig själv, och då jag av naturliga skäl inte kunnat följa en försäsong på tre år så är jag inte så lite svältfödd. Så nej, det har inget att göra med fjolårssäsongens ev. resultat.

Upplysningsvis så bör flertalet MoDoiter här på HS förstå att snart nog alla Timråiter faktiskt har klarat av att släppa kvartsfinalförlusten från i mars månad. Det verkar som att ni lever i den fasen fortfarande, vilket förvånar en del. Det är ju inte så att man går och ältar en förlust i tid och evighet liksom. Ny säsong, nya insatser och nya utmaningar som väntar. Heja dom som vinner!
Kommentera

Dream Team: Men jag förstår att ni som inte fick så mycket hockey i våras är sugna, speciellt nu när storebror kommer till byn.
Kommentera

Wayne Gresky: Ok, då förstår jag. I rest my case.
Kommentera

Dream Team: Ska jag vara ärlig så har jag aldrig varit överdrivet förtjust i träningsmatcher, vare sig det handlar om hockey eller fotboll. Det är tävlingsmomentet som lockar.
Kommentera

Wayne Gresky: Så att åka knappa 2 mil är alltså en för stor uppoffring för dig? Blivit lite bortskämd, månne..
Kommentera

Dream Team: Det är väl solklart att jag inte gör allt för att kolla på betydelselösa matcher med ett lag som till hälften består av inlånade juniorer. Allt gör jag för att se en avgörande finalmatch, sen har jag en fallande skala ned till träningsmatcher som jag kollar på om jag inte har något viktigare för mig.
Kommentera

Wayne Gresky: Att du orkar. Varför inte säga att du inte gör allt för att kunna se Modo på försäsongen istället?

Då det begav sig, ja, när vi mötte lag som AIK Hockey och liknande lag på försäsongen så vallfärdade man till iskalla hålor som Högslätten i Härnösand, Njurunda ishall utanför Sundsvall, som exempel. Allt för kärleken till ishockey. Du borde prova det nån gång du med. Som omväxling.
Kommentera

Dream Team: Det är möjligt att det blir ett gästspel där också. Personligen tycker jag att det är bekvämare när matcherna går några hundra meter från hemmet. Men nu är det ju påhittat att hela staden ska vallfärda till en avskrädesplats så fort det ska spelas hockey och då är det väl bara att gilla läget...
Kommentera

Wayne Gresky: Onsdag, E-ON Arena, lika troligt?
Kommentera

Mats Edström: Verkar troligt!
Kommentera

Wayne Gresky: Klockrent!

Fredag, Gärdehov?
Kommentera

Mats Edström: Tror att du har definitionen här:
Kommentera

« · 907105 · »