1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507750 inlägg · 4105 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

« · 915551 · » Till forumet

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Paddan: Styra upp lite värvningar? En dominerande back?

Har du kollat på laguppställningen på sistone? :P
Kommentera

fy vad kul att Adam drar!
Kommentera

Paddan: Hoppas jag verkligen inte, jag har honom i mitt fantasylag... :)
Kommentera

Wayne Gresky: Jo, det är klart. Och eftersom att alla hemvändare har grym koll på spelare och nu sitter och ringer runt till tänkbara förvärv så är det nog bara att luta sig tillbaks och vänta på att nyförvärven börjar ramla in. Eller så får Foppa köpa loss J-M Liles från Avs.
Kommentera

Paddan: IOfs är väl tidpunkten rätt ok, de flesta NHL-lagen spikar ju sina trupper nu och alla som blir petade kanske inte har lust att lira i AHL...
Kommentera

Wayne Gresky:
Med AA borta så frigör man nog en rätt rejäl lön, kul med Silly Season igen. Kanske Niskala kan låna Tärnströms hus i Ö-vik :-)
Kommentera

Wayne Gresky: Just nu känns det som att Ecke har ett styvt jobb att styra upp lite nya värvningar. Det som finns kvar nu torde väl oftast vara alldeles för dyrt i jämförelse till prestationerna. Men man hoppas ju på att han ska lyckas hitta något halvokänt guldkorn på backsidan som genast går in och dominerar.
Kommentera

Paddan: 7 A-lagsbackar känns i tunnaste laget, för det finns inte mycket att plocka upp från J-laget. Hedman lär ju dessutom spela JVM i vinter. Problemet är väl bara att bra backar är så dyra och att vi redan har så bra backtrupp. Annars känns det ju som en stöld av Niskala skulle sitta rätt fint.
Kommentera

Martin S: Harald har säkert något lurigt på gång. #21 chockar allihop och tar plats på blålinjen bredvid Victor Hedman.
Kommentera

Martin S: Hejdå Adam! :)
Kommentera

Martin S:
Helt väntat. In med Strbak nu så är jag nöjd...
Kommentera

Enligt Expressen så är MODO och AA överrens om att man ska bryta kontraktet. Kommer MODO att spela med sju backar eller har man någon ny back på g?
Kommentera

Paddan:

"Hur får man gamnacke?"

Det kan jag svara på.Man studerar Micke Renberg förra säsongen.Då borde det inte vara någa som helst problem att få gamnacke.
Kommentera

Paddan: Hahahaha. Vilken fantastisk beskrivning. 4/4 skulle jag skrivit om jag var på jobbet.
Kommentera

Frisco: Det var svaren på frågorna: Vad brukar westerlind göra på hockeymatcher? Vad gjorde Timrå när Horava klackade? Vad kallades laget när Mikael Good spelade där? samt Hur får man gamnacke?
Kommentera

Paddan: -Sleep. -Sleep. -Good team. -Sleep.
Kommentera

Blir alltså en längre artikel, förmodar jag, om Krizan i morgondagens tidning. Och för oss som inte har tillgång till papperstidningen så är det där det enda vi får läsa.
Kommentera

citat från allehanda:
"- Jag förstår inte det där snacket riktigt. Vi har vunnit en gång, men förlorat en massa gånger, så det är klart att vi vill vinna, sade Svartvadet."

Svarten bör vara en stark kandidat till "Årets Ö-viksbo" som Allehanda utser. Skulle det bli så ser jag fram emot vad han kommer att väja för mening som blir ingjutet i en stenplatta på ÖA-torget.
Svartvadet är verkligen en frontfigur som kommit att betyda något extra för Ö-vik.
Kommentera

Martin S: Börjar faktiskt känna att det lutar åt träningstruppen han syftade på och det är en ganska stor skillnad mot truppen som kommer representera modo i serien.

Fick snabbt tankarna till att det var klart med någon luring. Men det lutar väl åt att det är småttingarna bara.
Kommentera

MorganaLefaey: Du glömde Jens Westin.
Kommentera

Dream Team: Är nog alldeles för seg för tillfället för att förstå vad i den texten han skulle ha tagit del av.

Paddan: Antalet jag kan se på eliteprospects är 2+8+14 och då har man räknat in Enström den yngste och går man på modo´s hemsida så får man det bara 2+8+13. Men vilka mer juniorer har vi använt oss av? Bjuhr, Mattsson och en junismålvakt men de kan man väl knappast räkna med.

Kommentera

MorganaLefaey: Det var inte så att han då räknade in de 5 juniorerna som tränar med A-laget. Mattsson och Bjuhr är väl två av dessa.
Kommentera

Pratade nyss med en som jobbar för modo och som vanligt så klagade jag lite över att truppen är så liten. Han svarade då att det är 28st i truppen. Förstår inte hur man får det till 28st. Räknar de med ett antal junisar som inte fått vara med än så länge eller har man redan skrivit på med några spelare som skall bli artistare som jag inte heller vet av. Hur många har vi egentligen eller jävlas han bara med mig.

Kommentera

Modoante: Absolut, får hoppas att han klarar sig från skador denna säsong bara.
Kommentera

Cyklob: Tror också att en Salle som får vara skadefri en hel säsong kan producera mycket poäng.
Kommentera

Paddan: Äh. Trådstartar-VM.
Kommentera

Modoante: Warg kommer absolut höra till top 3 av dom som kommer producera mest mål i Modo denna säsong känns det som. Dom andra 2 som borde kunna göra en hel del är väll Skröder Samt Wener då.
Kommentera

Paddan: Enligt Freddan så kommer ju Warg att bli våran skyttekung denna säsong blir intressant att se om han får rätt.
Kommentera

Paddan: Eh vad snackar du om då :), lite mål skadar väll inte speciellt inte om våra nyförvärv prickar dit dom :). Men vi får väll hoppas att luleå trycker dit några med eller ? ;D
Kommentera

Lumber Jack: Jaha, då går det åt helvete igen då...

"17.12 0 - 1 EQ MODO 79. WARG, Fredrik
(35. HEDIN, Pierre)"
Kommentera

Lumber Jack: Jäklar, det tänkte jag inte på. Och grabben får alltså hänga med som biljettrivare/väskbärare.
Kommentera

Paddan: Det kanske är farsan som kör bussen?
Kommentera

Frisco: Jens Byberg? Varför är inte Svedberg med som båsdörrsöppnare?

Måste säga att jag tycker Tolsa-Warg-Jonasén känns som en väldigt spännande konstellation.
Kommentera

Goalkeepers
30. ZAJKOWSKI, Mikael
1. BYBERG, Jens

1st Line
34. WARGH, Tommy 8. HEDMAN, Oscar
14. TOLSA, Jari 79. WARG, Fredrik 13. JONASÉN, Marcus

2nd Line
7. HÅLLBERG, Per 41. HEDMAN, Victor
15. SALOMONSSON, Andreas 39. SVARTVADET, Per 6. BJUHR, Elias

3rd Line
35. HEDIN, Pierre 38. ANDERSSON, Adam
10. SKRÖDER, Per-åge 20. STEEN, Oscar 11. ENSTRÖM, Thomas

4th Line
18. ÖBERG, Peter 29. MOLINDER, Andreas 16. FORSBERG, Tobias
Kommentera

Tvåtallar: Christer Ericsson, var det inte han med Consafe det? Det kunde man ju förstå att det skulle gå illa, vem fan vill ha ett kassaskåp gjord av en container?
Kommentera

zigge:

Den var nog för uppenbar för en DT-attack
Kommentera

hellge: Alla vet redan att de är dax för första utbetalnigen. Av pengar underbordet affärer tll Christer Ericson för läggmatcherna i kvarten i våras.
Eller trodde ni modoiter att de va så där jämt på riktigt
Kommentera

hellge:

Ja det kan ju inte vara lätt att vara lillebror jämt utan att få lära sig av store bror...
Kommentera

zigge: Vi ska krossa dif i örnsköldsvik.... Vi ska krossa dif i örnsköldsvik... Vi ska krossa dif.... Vi ska krossa dif... Vi ska krossa dif i örnsköldsvik

SJUNG MED
Kommentera

hellge: :-) :-)
Hur länge dröjer det innan DT o de andra attackerar?
Kommentera

hellge:

Hehe, du måste läst in mer mellan raderna än vad till och med jag lyckades med! :)
Kommentera

Zemturis:

www.dagbladet.se/artikel.php?id=359033&avdelning_1=104&avdelning_2=2

"I dag sätter sig delar av Timrå IK:s styrelse, med ordförande Christer Ericson i spetsen, i sina bilar med destination Örnsköldsvik.
Det är dags för ett första samtal med Modo Hockeys ledning där Timrå ska få se semifinal- och finalmatcherna på storbilds-TV.

- Vi är så less på vara lillbrorsan, vi vill ta reda på hur man blir bra på riktigt, säger Christer Ericson, ordförande i Timrå IK till Dagbladet. Han fortsätter:
- Jag vill va som ni, gå som ni, lära mig bli en människa, nynnar Ericson vidare.
- När man får konkreta förfrågningar av någon som vill ha hjälp, då ställer vi självfallet upp, säger Anders Källström, ordförande i MDOO hockey.
- Bara sitta i Swedbank och känna på atmosfären ger fantasktisk mycket för oss, ingen gips, ingen plywood, bara ren kvalitta, fortsätter Ericson."
Kommentera

Zemturis: Rätt coolt. Då kan Modo fråga Timrå vad finska Eniro har för nummer så vi också kan importera lite sisu i stor skala.
Kommentera

Zemturis: De skall väl slå ihop, till ett MoTIK-lag, såklart!
Kommentera

Någon som vet vad detta ska kan vara???

Bittra fiender...
Kommentera

zigge:

Du kan titta på en fin Kempisstol i min presentation, om du vill. Den är av trä.
Kommentera

qwertas: Yes, precis vad jag ville poängtera att skribenten hade fel i. Kanske uttryckte jag mig otydligt, är nog inte riktigt vaken såhär på måndagen.
Poffa/Knas: OK, ger mig, är väl jag som har:
1: Träskalle (eller teflonminne, allt rinner bara av)
X: (För) Mycket sittfläsk
2: Svårt skilja trä från plast (plastiskt trä finns ju köpa på burk!). :-)
Välj ngt av ovanstående.
Kommentera

zigge: Kempis stolar var av trä.
Kommentera

« · 915551 · »