1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507743 inlägg · 4105 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

« · 923097 · » Till forumet

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
zigge: Haha, Alf. Var har du fått det i från?
Kommentera

Hahl Bundy: Typiskt dig att inbilla dig saker.
Kommentera

Frisco: Hrrm, när jag länkade VAR det en stor bild på Ronald som påminde om Halvan.
Den är tydligen borttagen. Sorry.
Kommentera

Hahl Bundy: Länken då?
Kommentera

Paddan: Är det Halvan ni har värvat?
Kommentera

Poffa: Ska vi inte ta och köpa loss Arnason från Avs också? Då kan vi ju få till stånd femman "Ronald McDonald & Co"
Kommentera

Visst är det en helt okej värvning. Ett namn man kan och har sett spela. En tuffing och en högerskytt. Men jag saknar en högerskytt från backplats. Det är alldeles för mycket duttande i PP när pucken passas fram och tillbaka mellan backarna.
Kommentera

shinzawai:

Bra för Krizan.
Kommentera

Wayne Gresky: Sant dä.
Kommentera

shinzawai: Samtidigt kanske vi har större behov av en spelare med attityd än en stor målgörare i nuläget. Någon som kan checka fast motståndarna. Kultingarna i Jönköping vågar nog inte kaxa sig hur mycket som helst om Ronald finns i motståndarlaget. Det vore dock tragiskt om han råkade kasta handskarna i en match och blev avtängd resten av säsongen...

youtube.com/watch?v=2OQqpN2icho
Kommentera

shinzawai: Drake fick ont, riktigt ont.
Kommentera

shinzawai: Har sökt lite på youtube, och det enda man hittar på Petrovicky är slagsmål. Han verkar vara en väldigt habil slagskämpe om man tar med storleken i bedömningen.

www.youtube.com/watch?v=Cm6jXqK8LEw
Kommentera

Petey21: Intressant värvning rent namnmässigt, det är en kille man både hört och sett lite. Tittar man närmare på hans statistik (och framför allt då poängproduktionen) så blir man inte lika imponerad längre..
Kommentera

Petey21: Måste ju vara en av världens bäst betalda mascotar, även om han naturligtvis har andra uppgifter också.
Kommentera

Verkar som att man värvat Ronald Petrovicky, om man får tro ÖA. Inte bekräftat på åfficijella i skrivande stund, men det kommer nog in där också med tiden. Bra nyförvärv, och bra för Krizan att få en landsman i laget igen.
Kommentera

Johnny Hazard: var titta du på det??
Kommentera

NuMo: Hoppas det för det är roligt att se på matcherna mellan de bägge kombatanterna. Testade att kolla matchen på datorn igår, funkade riktigt bra om ni inte frågar mig.
Kommentera

Johnny Hazard: Det blir nog snarare kval-itetserien.
Kommentera

NuMo: Hoppas det vänder snart, kvalserielir brukar vara riktiga rysare att beskåda.
Kommentera

scim: Vilken oro det är över lagets taffliga start i serien här i gästboken, är det verkligen befogat frågar man.

För mig är det i alla fall uppenbart. Vi har någon som är kusinen till mättnad. Nämligen att ta sig själva och och sin egen förträfflighet för givet.

Förra säsongen började ju inte bättre än den här, skillnaden är att då gjorde man sitt allra bästa, det gör man inte nu. Sm-guldet innebär inte att man får något gratis, snarare tvärtom, det har man inte riktigt velat acceptera ännu.

Jag håller med en före detta talare. Ge spelarna en tio omgångar tills deras egon är så tillknycklade att man inte kan göra annat än att återkräva revansch för sin egen heder.

Jag kom ihåg att vi efter ett antal omgångar unisont buade ut laget i periodpauserna. Jag kan inte tänka mig att hemmapubliken kommer att stå ut så länge till. Det är nog en sanning, vi är för hockeykunniga för att inte se att det är ett inställningsproblem.

Vad sjutton gör Sundström ute i utvisningsbåset med minst en tiominuterssnackare per match? Vi alla vet ju att han behöver istid. Kan det verkligen vara så helvetiskt tråkigt med hockey så att man tappar humöret så mycket, redan?

Kombinationen juniorer och nyförvärv som måste försöka söka understöd och föredöme hos våra erfarna spelare som åker omkring på en skridsko och skiter i det, ger omöjliga förutsättningar för en god samlad prestation.

Jag är övertygad om att vi kommer att komma upp i klass snart, men tyvärr så kommer det antagligen att gå den hårda vägen med burop, skam och upprättelse.
Kommentera

Wayne Gresky:

Jo, det är väl 4ggr mer än vad Pearce spenderade, men då tappade vi många spelare på free transfer också. Dessutom så floppade Pearces förvärv.
Kommentera

Per HApps: scim jämförde med hans företrädare och jämfört med Pearce så har Svennis mycket pengar att handla för.
Kommentera

hellge:

Åsikt snarare än fakta. Hursomhelst är det här inte rätt forum för den diskussionen.
Kommentera

Wayne Gresky:

Äh Svennis plånbok är stulen från det Thailänska folket.
Kommentera

Wayne Gresky:

Det tror jag beror lika mycket på Lonken. SM-guldet ser jag som ett resultat av individuella prestationer. Harald out.

Ang. Svennis så underlättar det givetvis att han kunnat komplettera med spelartyper som saknas, men hur många tränare har egentligen misslyckats trots starka finanser?

Stommen från förra säsongens lag är ju fortfarande intakt. Och han har ju lyckats få spelare som t.ex. Hamann att blomstra igen. Förra säsongen var han en av lagets sämsta spelare men nu är han helt plötsligt en av ligans bästa defensiva mittfältare.
Kommentera

Wayne Gresky: Tänk om Modo värvade Niskala ...skulle ge mycket för å se hans min då...Han skulle vara sur länge
Kommentera

Wayne Gresky:
Svennis plånbok var nog relativt tunn om man jämför med andra,, Det gäller att få ihop ett lag av det man har att jobb med.
Kommentera

scim: Det kan inte ha med att göra att Svennis hade fått en plånbok att köpa in de spelartyper som saknades i laget tidigare?
Kommentera

scim: Ännu en gång, jag säger inte emot dig. Men vem fan ska frälsa vårt grundspel? Kenta Johansson är upptagen, han är min drömtränare.
Kommentera

shinzawai: Nu lugnar vi oss lite i kritiken, vi är trots allt svenska mästare. Så på något sätt måste modomodellen fungera. Problemet i dagsläget är nog som shinzawai säger att det är för mycket modohjärta och för få toppar utifrån vilket gör spelet lättläst. Kedjan Svartvadet-Salomonsson-Wernblom består t ex av minst en urmodoit för mycket. Hade Harald varit en sådan katastrof som tränare hade laget inte vunnit och han hade inte fått förlängt. Surt sa räven om rönnbären...
Kommentera

shinzawai:

Jag som City-supporter (nu börjar jag igen) har ju verkligen fått se vad en bra tränare kan betyda för ett lag. City led tidigare säsonger av samma problem som Modo gör nu, men nu börjar man sakteligen hitta tydliga linjer i många spelmoment. Detta trots att Svennis knappt hunnit bekanta sig med laget.
Kommentera

scim: Håller med, men jag är inte säker på hur många % som går att belasta tränaren för. Det vore dock inte så svårt som tränare att tjata om bättre fart och tidigare uppspel, helst till killar som inte redan hunnit fram till offensiva blå och står stilla vid sargen och väntar.
Kommentera

shinzawai:

Det må vara hänt, men vår brist på grundspel blir pinsamt tydlig i vissa matcher. Men man ska väl vara nöjd så länge man slipper skägget i båset.
Kommentera

scim: Jo, men jag tror att man underskattar hur homogen bakgrund vår stomme har.
Kommentera

shinzawai:

Mao så behöver vi ingen tränare.
Kommentera

scim: Även om vi får en tränare med bättre grundspelsidé så kvarstår ett stort problem, vår stomme av eget fostrade spelare som alla stöpts i samma form. JAG tror i alla fall att bristen på influenser utifrån gör oss lättlästa. Det är inte direkt så att Svartvadet, Salle mf har ändrat sitt spel i någon större utsträckning. Salle gillar fortfarande att gå längs sargen, tvärnita och sen slå ett pass längs blålinjen rakt i knät på en motståndare..

Man ser stor skillnad på Warg som varit i ett annat lag och vips har han lite nya idéer som han tillämpar med bravur. Ett konkret exempel är hur han drar pucken hårt längs blå mot sargen när han går in i mitten i den offensiva zonen. Ytterforwardsen får nästan alltid pucken och har flera alternativ.
Kommentera

shinzawai:

En tränare som inför lite linjer i spelet samt förbättrar vår enskilt största brist, spelet i PP. Det var dåligt innan han kom och han lyckades på någotvis göra det sämre.
Kommentera

scim: Sanning och sanning. Det kan vara Adams sanning.

T.ex. så kan "Säger inget" = "Säger för lite i min mening".

Vem ska vi ha nästa år tycker du?
Kommentera

Fetto:

Jag är inte förvånad om det skulle visa sig vara sant.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, Harald är en värdelös tränare.
Kommentera

kärran: Nu fattar jag ryktet med backvärvningen aningens bättre än tidigare.

Detta har tydligen varit på gång ett tag enl Adam själv.

Han hade förövrigt en intressant kommentar angående modos pp: "Det är inte så konstigt att modos pp inte funkar Harald säger inget o det är Svarten o Salle som styr allt".
Skrämmande om det är så..... Enligt mitt tycke är varken Salle eller Svarten duktiga pp spelare framförallt är inte svarten en pp center.
Kommentera

Genom att man gör sig av med Adam nu, så lär man ju plocka in en ny back i truppen. Men det var väll bara en tids fråga innan han skulle försvinna. Han har ju inte direkt gjort många glada förutom ena final matchen när han faktiskt lyckade pricka in 2 mål :D. Nä ut och handla en grym back nu Ecke.
Kommentera

Salle:

Jag reagerade direkt när jag läste det uttalandet som AA hade gjort, även min stolkompis tyckte det var konstigt. Kan det ha varit klart redan innan, eller var det något som gjorde beslutet att avbryta kontraktet självklart.
Vilket fall så var det ej så genomtänkt att uttala sig så.
Kommentera

Wayne Gresky: Men vad skall vi göra med skridskoåkningens smittokälla? Werner kan vi väl ändå inte skicka ut i kylan? Även fast han inte kan va med i hälften av alla anfall (då han fortfarande är i mittzonen) så kommer han göra nytta där framför mål där han är något av en expert att lyckas göra de fula målen. Finns det någon regel som säger att man inte får ha raketrör på grillorna?
Kommentera

Wayne Gresky: Adam hade ju sagt i Sportbladets Elitseriebilaga nåt om att han trodde Krizan skulle bli skadad så att Zakke äntligen skulle få sin chansen och därmed bli en av Elitseriens överraskningar. 

Det lär ju inte varit så poppis i leden. Och speciellt inte hos en lite vidskeplig och rosa-smörja-insmöjande målis...
Kommentera

Paddan: Det verkar gå någon form av virus i truppen. Krizan har smittats av Döömes tjockvirus och hela backtruppen har smittats av Adams försvarsspelssjuka. Hoppas att det räcker med att avlägsna smittkällorna...
Kommentera

Deas: Jo, senast igår kollade jag laguppställningen på isen inför matchstarten. Såg väl lite oorganiserat ut. Men det var säkert den där jäkla skogshuggarens fel. Han hade nog druckit ett glas träsprit för mycket.
Kommentera

« · 923097 · »