1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507720 inlägg · 4105 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

« · 938381 · » Till forumet

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
MorganaLefaey:

På tal om Foppa så var han med på planet till Sthlm nyss. Han såg glad ut. Och vilket stooort plan det var, jämfört med Dash.
Kommentera

Salle: snart börjar väl spelarna dricka Vargtass innan match
Kommentera

MorganaLefaey: Men ge er... Snart skall vi väl flytta hela laget till [url=sv.wikipedia.org/wiki/Wolfsburg]Wolfsburg.[/url]

En lite lustig parentes är ju att deras hockeylag har ordet [url=www.ehc-wolfsburg.de/]grizzly[/url] i namnet. Tysk logik?!?
Kommentera

Paddan: Sen så fortsätter vi med Radek Bonk, eller som jag vill då волк. Så får vi en till varg. Dock en tjeckisk en men med ryskt vargblod i sig.

Kommentera

Salle: Jomenvisst, en finländare måste vi ju ha.
Kommentera

Paddan: Borde man inte kunna få in Pentti i denna ekvationen också...

[bild]www.fabeltjesweb.nl/personages/images/dieren/bor1.jpg[/bild]
Kommentera

Sedan så byter man namn på Swedbank Arena till Castle Wolfenstein
Kommentera

MorganaLefaey: Och givetvis kommer då soundtracket till denna trippel vara Joker & The Thief med Wolfmother
Kommentera

MorganaLefaey: Och för att inte bli påhoppad så är det väl lika bra att man skriver ner på en gång att det bara är fånare och inget riktigt rykte.
Kommentera

Paddan: Hörde att modo var ute efter ett nyförvärv på forwardssidan nu när foppa inte kommer dyka upp. Den man "jagar" är tydligen en spelare som man fått upp ögonen för enbart för att få till 3 varianter av samma efternamn i truppen. Vet inte när säsongen för jakt på vargar börjar men vi lär väl få se. :)

www.eliteprospects.com/player.php?player=12455

Kommentera

Så har tydligen Blatny fått ny klubbadress:"As the team announced on its homepage Tuesday, HC Bili Tygri Liberec has signed slovak forward Milan Bartovic and the Trashers´99 3rd round pick Zdenek Blatny to three year deals."

vakfan.blogspot.com/
www.hcbilitygri.cz/fotogalerie.asp
Kommentera

Wayne Gresky:

Fan, Gresky. Har du finnblod i dig?

Storpackar! (Finna sig i)
Kommentera

Icing-Ove:

"Men till och med etablerade storpackar som Dick Tärnström, Magnus Johansson och Anders Eriksson har fått finna sig i att sitta på läktaren i höst."

Köp 3 betala fär 2?
Kommentera

AM:

Och snygg var han också.
Kommentera

AM:

Efter att sett bilderna som du länkade till,är det bara att konstatera att ni inte fått Petrovicky,utan Christian Sjögren.

Grattis,eller nåt.........:))
Kommentera

AM: Haha. Ganska skön kommentar.
En annan skön kommentar fick man i artikeln under.

"Det är alldeles för mycket sport inom idrotten" Percy N

Kommentera

MorganaLefaey: Dagens citat hämtar vi från ÖA och Ronald Petrovicky,som säger följade i en intervju..

- Jag jobbar hårt, spelar hårt och jag ska se till att motståndarna har ont i 60 minuter.
Kommentera

Petey21: Såg att Petrovicky spelade med Svarten och Molinder på träningen. Tror jag måste ha brillorna på mig nästa gång. Men då det sker 4ggr per år så får man väl vänta tills siffrorna kommer upp på ryggen istället för att ge några kommentarer om dem. Usch vad fel allt måste ha blivit. La inte ens märke till att skröder va borta som hemsidan skrev.

Kommentera

MorganaLefaey: Jag var också på träningen, men har tyvärr ingen koll på vilka som spelade med vilka, jag nöjde mig med att spana in nyförvärven lite extra. Yetman är som väntat snabb på skridskorna och såg rätt teknisk ut. Petro är väl lite mer svårbedömd, han är nog inte värvad för att vara en poängmaskin i första hand, men han är ju känd för att spela rätt aggresivt och fysiskt, och det blir ju av naturliga skäl mindre av den varan på träning.

Lite kuriosa 1: Yetman och Petro poserade för fotografen iförda matchtröjor efter träningen, men Yetman var tvungen att låna Haralds handskar då hans egna tydligen inte höll måttet.

Lite kuriosa 2: Werner, Foppa och någon till stod länge kvar efter träningen och matade puckar på Zacke. Kanske var det någon slags prestigetävling, det lät som att de småretades lite med varandra, och den tredje killen (som jag tyvärr inte såg vem det var) fick efteråt nöjet att samla ihop alla puckar i hinken. Vet inte om detta var planerat i förväg eller om de tävlade om vem som skulle göra det.
Kommentera

MorganaLefaey: Tänkte säga att om någon har exakt vilka som spelade med vilka så är ni välkomna att skriva ner det. För jag började nyss fundera vilka som egentligen spelade med varandra och helt plötsligt så var det bara röd femma som var säker. Hur kan man va så blind och kort minne.....

Lär väl va någon annan här som också var på plats.

Blev överaskad över tempot på träningen. Det var riktigt riktigt högt och det gavs och togs en hel del. Får hoppas det sitter kvar tills i morgon.

Kommentera

Wayne Gresky: Då har man varit och sett första träningen för Yetman och Petro. Tyvärr är minnet så jävla kort och som vanligt så vågade man inte visa sig i brillorna så man vågar inte direkt säga vilka formationer som var på banan.
Däremot så såg Yetman ut att trivas ganska bra med Skröder och Susse. Han har en väldigt annorlunda åkstil men det ser ut att gå ganska fort ändå.
Direktskottet var det inte heller något fel på. Kanske inte det hårdaste men varenda en var på mål.
Petrovicky såg lite tyngre och segare ut, men han har väl bara spelat en eller två matcher så här långt. Om jag inte minns helt fel så spelade han ihop med Warg i den blå formationen. Som efter Röd såg ut att hitta varandra ganska bra där ute. Foppa var som vanligt och trackade på Timmy mm och även fast han inte glänste så var det roligt att se han i den gula tröjan.
Svart formation däremot hade väldigt tungt. Speciellt när de tränade uppspel.
Kommentera

Paddan:
Här är en favorit i repris, med Modoanknytning
Kommentera

Paddan: På dem tiden hade han väl taktiken att ställa över spelare hela säsonger? Det är först på senare tid som han försökt korta ner intervallen...
Kommentera

Icing-Ove: Själv skulle jag velat se det tårfyllda avskedet när Jiri Vykoukal "tvingades" lämna MoDo för att "göra militärtjänsten i hemlandet". Om jag inte minns fel så hade väl Boork någon del i det beslutet.
Kommentera

Icing-Ove: HAHAHA ;)
Kommentera

Cyklob:
Jag väntar fortfarande på MoDo's avskedsvideo om kung Blatny. Har hört att det blir "hur snart som helst"....
Kommentera

Trevlig intervju med Yetman, Bloopern var ganska rolig den med undra om det är Yetmans hund som ville lyssna lite på om vad Modo är för lag :D

Kommentera

Paddan: Trevligt, måste ta och kika på den på engång :)
Kommentera

Om jag förstår rätt så spelade Petrovicky igår sin första match för Dukla Trencin. Ett assist blev det i förlustmatchen mot Liptovsky Mikulas (4-3). En eller möjligen två matcher till hinner han med innan han ansluter till MoDo.
Kommentera

Frisco:

En riktig gammal goding!!!!

Förresten så kom posten fram Frisco, tack för leveransen!
Kommentera

shinzawai: Kul. Gamla minnen kommer tillbaka. Jag har denna jag som minne: www.frisco.se/hs/alf.jpg
Kommentera

zigge:

På papper i alla fall, men jag vet inte om jag har den i datorn. Kan leta lite.
Kommentera

shinzawai: HAHA, var det Du/ni som grejade den? Härligt! Det visste jag inte, å inte sparade jag tidn heller. Där ser man!
Kamilla, har Du kvar bilden på Hardy? :-) Hupps, fel tråd vi är i.
Kommentera

shinzawai:

Jag fick inget brev av Hardy när jag fick in honom på den där sidan... =(
Kommentera

shinzawai: Just, så var det ju. :-)
Kommentera

shinzawai: Lol... vrf skrev luleå aset så ??
Kommentera

Poffa: "Jag vet var du bor och står! Nästa gång får det vara en bild på Brad Pitt! Vänliga hälsningar, #17 Jonathan Hedström LULEÅ HOCKEY" stod det. ;)
Kommentera

shinzawai: Det var väl även en kommentar om att han vissta var du bodde, va?
Kommentera

Icing-Ove: Alltid  lika imponerad av filmkvaliten. Tänk om MoDoTV fick lägga upp såna här klipp istället för de nuvarande 30 sekunderna.

Sen är det ohyggligt fult med guldhjämen men det är ju praktist så här för det är ju lätt att få ögonen på Yetman.
Kommentera

shinzawai: Ja där ser man. Aningen skyldig alltså. Men bilden får han säkert fram ur sitt arkiv om du inte har den tillgänglig.
Kommentera

NuMo: Skyldig och skyldig. Det var han som sa åt mig att skicka in bilden när jag påtalade likheten. Jag har även en skriven hälsning från Hedström där han uppmanar mig att skicka in en bild på Brad Pitt nästa gång. ;)
Kommentera

zigge: Jag tror nog att Frisco kan hjälpa till med den bilden på Alf. Har för mig att han är aningen skyldig.
Kommentera

Icing-Ove: Japp!
Kommentera

zigge: Jag har kvar den tidningen någonstans, vet du varför? ;)
Kommentera

shinzawai: AB hade/ har en serie, "Lika som bär", där Alf o Alf-Jonte inte gick att skiljas åt. Dock hittade jag inte just de bilderna.
"Aftonbladet - om sanningen ska fram!"
Kommentera

shinzawai: IFRÅN!
Kommentera

« · 938381 · »