1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507714 inlägg · 4105 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

« · 945753 · » Till forumet

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
shinzawai: Mycket!
Kommentera

shinzawai: Mycket bra
Kommentera

shinzawai: Åh nej, ska vi behöva dras med den där sopan ett år till?
Kommentera

Poffa: Soparn? Det var väl ingen som sade något om Bengt Hedin?
Kommentera

Paddan: Jag förstår inte vad Hedins gjort för ont? Vi får inte glömma att det var Bengt som la grunden till guldet med de långa kontrakten på Svartvadet, Jonsson, Salomonsson, hemplockandet av Timander, den fortsatta tron på Enström och värvningen av Krizan.
Kommentera

Wayne Gresky: Äh, Bengt har alltid fel... på ett eller annat sätt. Själv tyckte jag att det var intressant att exempelvis notera smygaikaren i Bengt Hedin. På den tiden när AIK fortfarande tillhörde elitserien så dök Bengt alltid upp på varje match iklädd gul skjorta till svart kostym. Ett solklart bevis... sparka Hedin...
Kommentera

Paddan: "På den tiden när AIK fortfarande tillhörde elitserien"

Hette inte vi också AIK då?
Du får lägga ner dina konspirationsteorier.
Kommentera

Wayne Gresky: Äh, jag fortsätter att vara konspirationsteoretiker så länge det går att spinna på det svartgula temat. Eller så är det egentligen så att han är Skellefteåsupporter men fick nöja sig med det simpla Solna AIK för att visa sina AIKitiska böjelser.
Kommentera

Wayne Gresky: Hedin är roten till allt ont, så enkelt är det. Redan i antikens Grekland var det ett välkänt faktum.
Kommentera

Poffa: Jaså var det där hedinismen uppstod? Eller är det hedonism det heter...?
Kommentera

Wayne Gresky: Någon kanske redan har hunnit ta upp detta, men jag ser att MoDo lånar ut Tobias Forsberg till Björklöven.
Kommentera

Paddan:

Var det något fel på din egen tråd?
Kommentera

knaskamilla: Nejdå, tänkte bara variera mig lite grann. Om man inte orkar starta nya trådar så kan man ju posta samma innehåll i flera olika trådar. Men fler än två kändes som en överdrift. Fast överdrifter kan ju vara ganska kul ibland.

Salle: Märkligt, tydligen fler som hört något rykte om Kuusela. Enligt en kompis så var Kuusela i Övik idag och Kuusela skulle presenteras som nyförvärv innan nästa match. Men jag litar inte riktigt på den källan då han lyckats missa en lagårdsvägg inifrån med sina tidigare rykten.
Kommentera

Paddan: Kuusela spelar då i SM-liiga i kväll. En hakning har han dragit på sig i vinstmatchen mot Jokerit.
Kommentera

Poffa: Enligt kommentarer som några Östersundsbor fick av Ecke så finns det inga pengar i nuläget för eventuella förstärkningar av laget. Det enda som skulle kunna göra att man eventuellt öppnar på plånboken skulle vara om det visar sig att Timmy blir borta längre än över juluppehållet.
Kommentera

Paddan: Jag ser ingen mening med att värva heller.

Just för tillfället verkar det som att Susse är otroligt saknad. Mer än Timmy, till och med. För problemet ligger i anfallet, inte i försvaret.

Sedan vill jag bara säga att Viktor gör säsongens bästa match och att Jens Westin är fullständigt lysande i sitt spel. Moget och klokt.
Kommentera

Paddan: hoppas det inte är samma sak med timmy och susse som det var med mia, att de säger dem är skadade/sjuka men egentligen har de sagt upp sig.
Kommentera

Paddan: Om det inte finns pengar så kan man väl fråga sig vad som skett. Man har eget kapital och man ligger väl ungerfär på det publiksnitt som man budgeterat för. Sen så är det väl en fråga om man tror att man skulle lösa det här problemet med en värvning som då skulle snylta på skattkistan man håller på att bygga upp. Man kanske tror att man har så pass krya killar bland de som är kvar och att dippen i självförtroende och tabellplaceringen inte blir några problem att ta igen när allt folk är tillbaka. Ja förutom Harald då som verkar tro på att det kanske skulle komma någon ny efter Frölundamatchen om jag minns inför matchen korrekt.

Det betyder alltså att man kan glömma en PP-back vilket är tråkigt men med tanke på hur bra PP funkade i början av serien så kan man klara sig utan det om bara werner får möjlighet att sköta sitt jobb igen.

Kommentera

MorganaLefaey: Appropå Werner och hans jobb; jag tycker att han ska få Salles position i några matcher och få chansen att skjuta sitt slagskott från slottet. Det gjorde han i SAIK och många av fjolårets PP-mål kom därifrån.
Kommentera

shinzawai:

Låter som en fin idé. Han har förmodligen den vassaste bössan i MoDo.
Kommentera

Bad_Brett: Stolpträffen idag och målet mot SAIK håller med. Han är den enda som oskymd kan veva in ett slagskott från blå.
Kommentera

shinzawai: Stolpträffen igår tom.
Kommentera

shinzawai: Är nog värt att prova för som det ser ut nu så blir det inte många mål i den spelformen. Enligt Harald så har laget gjort 28mål på 15 matcher och det är ganska skrämmande. Men man får hoppas på att spelet som man hade innan kommer tillbaka när de skadade gör det. För inte skall man behöva vara orolig för ett missat slutspel med de spelare man har i truppen.

Jag hoppas att det finns en frisk Susse och Timmy under lucka 3.  
Kommentera

MorganaLefaey: Då är ju frågan: Tillverkar de adventskalendrar för januari månad?
Kommentera

Paddan: Det skulle jag inte tro. Men att det finns adventskalendrar för januari månad är väl lika troligt som att de skulle vara friska i morgon.

Hedman bör väl vara tillbaka nästa match och då har man bara Hållberg, Timmy och Susse borta och Sundström skulle väl vara tillbaka efter det uppehåll som kommer nu. Lite ljus finns det i mörkret även om det kan se riktigt nattsvart ut om man åker på 3 förluster till fram till dess.
Kommentera

MorganaLefaey: Vi får hoppas att allas vår favoritkirgiz har något positivt med sig på sin runda om 22 dagar.
Kommentera

shinzawai: Nackdelen med Wernblom på backplats är att hoppet är ute ifall motståndaren skulle få tag på pucken och kontra...
Kommentera

Paddan: Då är det väl så gott som klart med en back till nästa säsong.

[url=www.expressen.se/sport/ishockey/1.950012/alavaara-ryggskadad]Undrar vilken position han får på kansliet...[/url]
Kommentera

Salle: Intressant att Ek tycks tro att Nordgren spelat i Frölunda?
Kommentera

shinzawai: Intressant att du tycker att Ek tycker att Nordgren spelat i Frölunda... :-)
Kommentera

Salle:

"Tack för mejlet! Du var faktiskt den förste som hörde av dig.

Det blev lite väl mycket Frölunda i den där artikeln... Men det är åtgärdat nu.

- Mattias "
Kommentera

shinzawai: En annan ex-modo, ex-timrå-spelare har en bra dag idag. Wennerberg har satt alla Lövens tre mål så här långt. Tobias är blyg nog att hålla sig borta från poängprotokollet.
Kommentera

shinzawai: Så släppte blygheten och Foppa gjorde mål för Löven
Kommentera

Gusse: 3 av Wennerberg och 1 av TF. Farmarlagskillarna sköter sig.
Kommentera

Har inte Wennerholm glömt något här?

"I dagsläget finns bara en deadline.

Det är den 26 februari – sista dagen för övergångar i NHL.

Och förhoppningsvis den 28 januari.

Den dag Bengt-Åke presenterar truppen till LG Hockey Games."
Kommentera

knaskamilla: Exakt samma tanke slog även mig.

Bäst var nog hans förra artikel dock. Där han på Foppas blick och kroppsspråk bedömde sig 100% säker på att han var helt frisk och snart skulle dominera i NHL igen. Troligtvis i Flyers, trots att de ligger 100 000 dollar under lönetaket.
Kommentera

knaskamilla:

Roligt att han skriver "med lagkompisarna i Modo" också..

Vad jag vet är han väl "laglös" för närvarande? :)
Kommentera

Gidde: Han är ju dum om han går till NHL, då håller han inte mer än 10 matcher.
Kommentera

oscaaaar:

Framförallt skulle det nog bli ganska krångligt att gå ända dit. Det är väl lite vatten och grejer emellan?
Kommentera

knaskamilla: Nu blir jag besviken på dig. Han är väl ändå Jesus hos er?
Kommentera

Ambroo:

Nej, mer som gud. Och han gick väl inte på vatten?
Kommentera

knaskamilla: Näe, men han delade ju det iaf och då må han väl kunna trava?
Kommentera

Ambroo: Ptroo...nu måste jag dra i tyglarna! Var det inte hockey det handlade om eller är han en sjöhäst???
Kommentera

Mats Edström:

Som Gud så tycker jag att han bör frysa hela Atlanten till is, och köra ett stabilt ispass över till NHL :)
Kommentera

knaskamilla: Så du menar att du inte förstår vad Oscar menar nära han säger gå till NHL?
Kommentera

Gidde:

Ja, det vore ju sannerligen ett gott test för foten i alla fall.

källan:

Gör jag?
Kommentera

knaskamilla: Peter Öberg Till Skellefteå ?
Kommentera

NordaBoy:

Är han också släkt med dig?
Kommentera

Gidde: nee
Kommentera

« · 945753 · »