1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507681 inlägg · 4105 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

« · 972560 · » Till forumet

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Modo måste skriva kntrakt med många om dom ska ha en bra lag nästa år
Kommentera

NordaBoy: Det är sanningen det. För alla lag.
Kommentera

Läser att MoDo är tydligen en av femtitolv klubbar som är intresserade av att få Sockerpelle på kontrakt till nästa säsong.
Kommentera

Paddan: Undrar hur man kan gämföra hans enorma poängsnitt här i es!? Något säger mig att de är lättare att samla poäng i norska ligan än i es. Fast "sockerpelle" kanske slår igenom här i es oxå! Lär vi nog märka nästa säsong, för jag tror nog nån av desa femtitolv klubbar kommer få hans autograf
Kommentera

Paddan: Kortväxte? Nog heter det väl kortvuxne.
Kommentera

T T: Jo, men för de som går i Hasse Anderssons skrivarakademi så ägnar man de första tre åren åt djupstudier i "som helst".
Kommentera

Och för att försäkra sig om att man inte gör en höna av en fjäder har FBK idag kontrakterat en finsk galning.
Kommentera

Paddan: Det där var lektion ett i Tomas Ros kurs: Du och jag och alla jag inte känner, konsten att reta gallfeber på en hel läsarkår.
Kommentera

Vem bänkar sig framför åfficijella och tar på sig uppgiften att slita ut F5-knappen idag?

Jag har tyvärr förhinder.
Kommentera

Poffa:

Äh. Händer det så händer det. (Men om det händer något kan väl någon sms:a mig? Jag ska tyvärr söderut idag.)
Kommentera

Och har jag missat något eller är allt surrande nu bara pga att den 31 närmar sig?
Kommentera

Poffa:

Jag kan dra mitt strå till stacken, något nyförvärv måste vi väl kunna få in!
Kommentera

Poffa:

Intressant omröstning i samband med artikeln också.

"Skulle du uppskatta att kunna njuta av hockeyartisten och världsstjärnan Foppa i elitserien? 76,3%

Är du rädd för att MODO skulle ha en chans att slå ut ditt lag ur slutspelet om Foppa hamnade i elitserien? 23,7%

Totalt har 8872 personer röstat."
Kommentera

knaskamilla: Medan man väntar så kan man roas av jordens undergång inne hos länskollegorna. Det ska bli intressant att se vad som händer nu, det är ju faktiskt inte bara arenan som är ett fuskbygge i den klubben...
Kommentera

Wayne Gresky: Ähh ni kommer att få vara ohotad i länet framöver, Grattis!
Kommentera

Poffa: En intervju och bildspel från dagens träning.

Från åfficijella rapporteras att curling-EM kommer att sändas i SVT, och att Zacke står i mål mot Brynäs.
Kommentera

Wayne Gresky: Jättekul, verkligen... Hihi
Kommentera

Ambroo: men nu får fan ecke skriva på med foppa (A)
Kommentera

Har någon kommenterat det superfjantiga i att Expressen tar och kopierar Eliteprospects.com:s ryktessida, tar bort hänvisningen till ryktet och döper om det till "supertjänst"?
Kommentera

Wayne Gresky: Men det står ju "Sportexpressen. se i samarbete med eliteprospects.com ger dig full koll på alla övergångar och rykten i hockeyvärlden"
Kommentera

Paddan: Jo jag vet det, jag kan läsa kära du. Men det är ju knappast något nytt va?
Kommentera

Wayne Gresky: han har bara snart 24 timmar på sej att signa Foppa innan Transferfönstret stänger.
Kommentera

Wayne Gresky: Wow, kan du läsa? Newsflash! ;)

Men det enklaste hade väl varit att bara länka till eliteprospects då man ändå måste klicka sig vidare dit om man vill se mer än de fem senaste ryktena eller klara övergångarna.
Kommentera

Wayne Gresky: Haha. Jo men visst. Expressen förnekar sig inte. Supertjänsten som alla hockeyfans längtat efter heter det. En supertjänst som alla hockeyfans redan haft i flera år.
Kommentera

ajon: De blir ingen foppa i modo denna säsong... Han vill lira å visa sig själv och dom bästa att han fortfarande tillhör eliten. Elitserien å modo spelar han då han beslutar sig för att karriären i nhl är slut. Jag tror inte han spelar i modo i år för att sen gå tillbaka till nhl till nästa säsong. Kanske har jag fel... Fast jag tror inte de tyvärr....
Kommentera

Konceptet: Att sedan påstå att silly season denna säsong skulle vara hetare än någonsin är bara skrattretande. Vad sjutton finns det kvar att kontraktera där ute? En 57-årig tandlös fårfarmare från Armenien som en gång sett ett par skridskor på ett foto? Eller ännu värre... Tommy Salo...
Kommentera

Paddan: Jag förstår att man tvivlar när man ser mina senaste vetgirig-matcher...Idag lyckades jag inte stava till Vatnajökull heller vilket kostade en poäng mot Gurun i HS geografiliga. :(
Kommentera

Paddan: Eller kanske ännu värre Tony Tussolino hahahaha
Kommentera

Berka: tycker Foppa borde inse att han har gjort sitt i Nhl, Och börja att spela för Modo i höst istället för Nhl. Tänk vilka publikfester det skulle bli om Foppa skulle börja att spela För Modo. Än att fortsätta spela i nhl.
Kommentera

Paddan: Efter att ha beskrivit transfermarknaden för mig själv så kom jag fram till att det var lika gott att planka refrängen från Kents hit i höstas:

Ingenting
Först kom Foppa
Sen kom ingenting
Sen kom ingenting
Men ingenting, är ingenting

Ingenting
Först kom ingenting
Sen kom Anson Carter?
Sen kom ingenting
Men ingenting, är ingenting

Ingenting
Först kom ingenting
Sen kom ingenting
Sen kom ingenting
Men ingenting, är ett gäng finska sopor i bottenlag som ingen har hört talas om
Kommentera

ajon: Klart jag å många vill se honom i modo! Tror de blir lite publikfest vart han än spelar. Han e oxå en tjurskalle så jag blir inte ett dugg förvånad om han tar sig tillbaka till nhl-toppen å spelarnågra år till =)
Kommentera

Wayne Gresky: Syftningsfel! Skit också. Det är spelarna man inte hört talas om. Jag skyller på trötthet och transferstress...
Kommentera

Wayne Gresky: Detta har kanske inte tagits upp här. Men Ecke säger i alla fall att han är nöjd med truppen som den ser ut nu.

Hämtat från DN: www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2244&a=738073

1) Vilken värvning är du mest nöjd med i år?
2) Har det varit extra svårt att värva spelare nu jämfört med tidigare?
3) Om du fick välja en elitseriespelare i något annat lag - vem skulle du värva då?
4) Vem är årets fiaskovärvning?
5) Vilken är er sämsta värvning någonsin?
6) Vad söker ni just nu?

Erik Holmberg, Modo:
1) Vi är nöjda med hur vi formerat laget.
2) Det är mycket färre spelare i omlopp jämfört med tidigare.
3) Jag vägrar nämna någon från ett annat lag.
4) Ronald Petrovicky, han är inte en dålig spelare utan snarare handlar det om att han inte kom rätt in i truppen.
5) Den har jag inte gjort ännu.
6) Vi är nöjda med vår trupp

Är det före eller efter Foppa Ecke?
Nog skulle jag vilja ha en högerskytt på backen och en lite bredare tupp då Jonasén är för dålig för elitserien och T.Forsberg inte heller direkt lyckats.
Kommentera

MorganaLefaey: Och inte verkar länkningen ha blivit rätt heller. Knövel.

Kommentera

MorganaLefaey: Börjar bli lite knäpp tror jag. Länken där nere verkar funka i alla fall. Tror sängen är det ställe jag ska vara nu....
Kommentera

MorganaLefaey: Roligaste med den artikeln r att man inte nämner Nubben som värvningsansvarig i TIK. Kanske gjort sig oanträffbar med tanke på det som varit.
Kommentera

Paddan: Helt död kan väl marknaden inte vara, märkligt att allsvenska lag som Leksand (Grosek och Jackman) och Malmö (Banham och Jarrett) hittat en del namn på slutet om nu marknaden är helt död. Deras nyförvärv känns väl helt okej, även med Elitserienmått mätt. I Elitserien är det väl bara Färjestad som värvat en finne (Tuppurainen) och Skellefteå som värvat en slovak (Kovacik) på sistone?
Kommentera

Petey21: Hoppas Ecke sitter i telefonmöte med ansvariga för ES + HockeyLigan just nu.
Kommentera

zigge:

Det kanske hjälpa Peter att ta ett beslut att spela med Modo om det inte innebär att han inte stänger dörren för NHL senare under säsongen. Men för laget befarar jag att det skulle vara oerhört demoraliserande om han lämnar laget strax innan ett slutspel. Å andra sidan så tror jag att Peter själv skulle känna att han sviker laget om han sticker, när den dagen närmar sig. Det kan alltså innebära att ett undantag från slutdatumen skulle kunna "lura" in Peter i laget, om han inte tänker sig för..

Jag röstar för att Foppa spelar med Modo resten av säsongen, inte bara en del av.
Kommentera

zigge: Jag ser ogärna att Foppa spelar 5-10 matcher i Modo som uppvärmning och sen drar till NHL. Jag tror dock inte han själv vill det.
Kommentera

Deas:

Jag tror inte heller att han vill det.
Kommentera

knaskamilla: Hörde nyss att modo i veckan hyrt en möblerad lägenhet i stan. Undra vem som ska ha den då eller om det bara är löst prat.

Hörde också en fantasi som vore cool. Foppa kommer in på matchen idag och står i båset med modo-tröja och bak på tröjan står det 08 som nummer och Klar som namn. Sen när första perioden är över så drar man bort nuffran som bara sitter med kardborrband och under står 21 Forsberg.
Kommentera

MorganaLefaey: Du och dina våta dagdrömmar...
Kommentera

MorganaLefaey: Idag?

Varför skulle man göra en sån sak på bortaplan, och i Läkerol Arena i synnerhet, när man har hemmamatch och nästan fullt på lördag???
Kommentera

MorganaLefaey: Fast hemma- och bortakonceptet verkar ju du ha glömt bort liksom...
Kommentera

Salle: Nu var det inte min dröm utan blev surr på jobbet och en polare filurade fram en liten dröm. Men ännu bättre är väl om han skrivit på för modo och inget kommer ut och sen så gör han det på hemmaplan då alla tror att det är kört.  
Kommentera

Salle: Jo man kan väl inte direkt säga att man varit en flitig hemmabesökare denna säsong. Men det blir väl ändring på det också får man hoppas.
Kommentera

MorganaLefaey: Ja, Foppa är ju känd för sin narcicism (hur fan stavas det?). När han gjorde comeback 04 så såg han ju till att minimera hyllningarna genom att speakern avbröt.. :)
Kommentera

shinzawai: Var väl den bil det stog om i tidningen sist och 12-2 vinst mot LHC jag drömde om. Men nu är det väl inte direkt att dagdrömma då jag förde vidare vad en arbetskollega hade hört gällande lägenhet och modo. Sen om det är för Tolsa som var hemma pga familjeskäl enligt tidningen senast (om det nu är ett sådant familjeskäl att man behöver lägenhet eller inte vet jag inte.) eller nyförvärv det vågar jag inte säga.
Kommentera

« · 972560 · »