1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511848 inlägg · 4110 ämnen

Building the future, Silly Season 08-09

« · 1016467 · » Till forumet

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
NordaBoy:

Skulle varit sjukt bra att ha i pp, men jag tycker det är bättre man sattsar på att försöka få hit en yngre spelare :). Men gärna av samma kaliber som Åkerman.
Kommentera

Hawerchuk: Jag tycker att de borde börja med backhoppning som försäsongsträning. Detta skulle alltså innebära att de springer Modovägen upp till Varvsbergets topp, givetvis med backhoppningsskidorna fastspända på ryggen. Därefter minst fem hopp per spelare i backen. Mellan dessa hopp måste då spelarna transportera sig själva medelst apostlahästar tillbaks till Varvsbergets topp.

Alternativt först en simtur mellan Swedbank Arena och gamla stationsbyggnaden, sedan en cykeltur runt Höglandssjön för att avslutas med en lätt simtur från Swedbank Arena ut till Öviks Marina.
Kommentera

Hawerchuk: Han vore något frymt bra i powerplay.
www.eliteprospects.com/player.php?player=1140

HAHA
Kommentera

shinzawai: Det finns en massa "intressanta" spelare i Finland som öser in poäng. Problemet är bara att kvalitén har sjunkit så mycket de senaste åren att en kille som gör 40+ poäng där kan helt plötsligt harva runt kring 20-poängsträcket här. Så det gäller att sålla bland namnen. Därför är jag lite kluven till förvärv som inte visat något utanför grannlandet innan. Vilket dock inte gäller den kille du länkar till, men många andra.
Kommentera

shinzawai:

Det är väll bra att det namedroppas lite :), alla har ju inte koll på spelarna och deras statistik osv :).
Kommentera

Det finns massor med free agents i HIFK enl Eliteprospects.

Denna kille ser ju häftig ut, om man nu ska namedroppa som på officiella (som jag för övrigt hatar att göra, men vad fan)

www.eliteprospects.com/player.php?player=4342
Kommentera

Gidde:

Precis vad jag också undrade.
Kommentera

Leffe: Tappar vi steen så kan hahl få komma och bli en tredje center ;)
Kommentera

Lumber Jack:

Hehe, såg du också på Kockduellen? ;-)
Kommentera

Leffe: Nejdå, vi har hittat vår egen lilla Cloetta...

www.eliteprospects.com/player.php?player=9099
Kommentera

Lumber Jack: Vilken tur du förklarade vad det var, för jag tyckte det såg ut som en annorlunda askkopp.
Kommentera

Cyklob:
MODO hockey. ni värvar väl Riku Hahl från Timrå så ni har en ordentlig Första Center. Hoppas jag för eran egen del.....
Kommentera

Paddan: Undra om det här är den gode Harris favoriträtt. Siklöja och ister inbakat i ett ett rågbröd. Kalakukko.

www.pohjois-savo.fi/fi/pohjois-savo/kuvat/tunnukset/kalakukko4.jpg

www.slowfoodfoundation.com/img_sito/arca/ARC1065_03/kalakukko.jpg
Kommentera

Paddan: De är så pass :P
Kommentera

Paddan:

Hehe dagens bästa hittils :D
Kommentera

Snoop: Nejdå, vi har laddat upp med Clearasil.
Kommentera

Snoop:

Det tror jag knappast, men 1-2 kanske det kommer men inte nå fler i alla fall.
Kommentera

Paddan:

Sandvikarna i Kramfors är ju lite närmare, dock så vet jag inte om dom finns kvar fortfarande. Men jag spelade ett par matcher där uppe mot dom när man engång i tiden var aktiv i Selånger :).
Kommentera

Paddan: finninvasion i övik nu ?
Kommentera

spud: Man får väl hoppas då att det blir ett mer tempostarkt MoDo som kommer till spel kommande säsong. Tycker det har känts de senaste säsongerna som att spelarna levt i villfarelsen att man enkelt kan glida ikapp en vilt forcerande motståndarspelare. Varför inte lite träning på is med något bandylag, iofs är väl närmaste bandylaget beläget i Härnösand.
Kommentera

Hahl Bundy: Jag började med försäsongsträning en morgon för ungefär 28 år sedan, och slutade ungefär en minut senare. Ungefär som Pekka Lindmark med andra ord.
Kommentera

spud:

Det blir nog kanon detta, han var ju himmla omtyckt av spelarna i Mora. Så ska nog inte bli sämre nu heller. Nä detta blir otroligt intressant :).
Kommentera

"- I första hand passion och engagemang för det man håller på med. Jag lägger alltid upp vissa normer inom de ramar jag jobbar. Vad det gäller själva spelet prioriterar jag hårt arbete och mycket skridskoåkning."

Jag gillar denna kommentar, och hoppas verkligen att spelarna sluter upp bakom Harri. Nu jävlar ska det vinnas.
Kommentera

spud:

HAHA helt otroligt många som satt ovh väntade på detta :), men som vanligtvis så var spud som en raket :).
Kommentera

Lumber Jack: Tackar! Jag är inne i ett riktigt skönt stim när det gäller nyheter nu :), igår kväll slängde jag upp en länk här och jag tror inte den heller var särskillt många minuter gammal på öa.
Kommentera

Lumber Jack: Krattis krappar!
Kommentera

spud: Hahaha, vi var några fler som satt med fingret på avtryckaren. Men du får väl se dig som vinnare av duellen.
Kommentera

Nu finns nyheter på modohockey.se och ja det är en finne i båset till vinter!
Kommentera

Trevligt att det verkar bli klart med Harri idag, dock överaskande att Freddan verkar fortsätta som assisterande.

Kommentera

Dream Team:

Jag vet inte om man kan kalla IK Göta för ett anrikt lag längre (klubben finns ju inte sedan länge) eller placera dem i samma division som de övriga lag du nämner.

IK Göta var till skillnad från de övriga först och främst ett bandylag där man praktiserade ishockeyn vid sidan av som en hobbyverksamhet och som prio no 2 till bandyn.

Efter hemma-VM 1949, går ju hockeyn snabbt om bandyn som vintersport no 1. både då det gäller utövare som publikmagnet.

Detta inser väl inte riktigt bandylaget som halkar allt mer efter de renodlade hockeysklubbarna och de andra stockholmsklubbarna. Man hänger på gärsgårn under första hälften av 50-talet och åker sedan ur högsta serien runt 57-58.

Egentligen har man väl bara en riktig hockeyspelare på sitt samvete, Mats Waltin. Frågan är om han hann passera juniortiden innan klubben la ner sitt A-lag.

På sitt sätt är ju klubben fantastisk ändå. Har för mig att man blev dubbla mästare vid tre tillfällen. Vann både SM i bandy som ishockey med nästan samma manskap.
Kommentera

spud: Timrå är en röd kommun. Det budskap filmen gav är säkerligen ingen väldigt ovanlig företeelse. Runt om i landets mer anrika klubbar, såsom IK Göta, Surahammar, Gävle Godtemplare fanns det förmodligen spår av liknande mönster om man ser tillbaka i historien. Timrå har sina "uteisarnas mästare" även de. Både Mats Näslund och Kjell Dahlin nötte nog ner ett gäng JOFA-rör på Ringvägens uteis under barn- och ungdomsåren, innan man via Timrå IK, Brynäs IF och Färjestad tog klivet över Atlanten.
Kommentera

spud: Har inte heller någon känsla, men hoppas han inför ett tight mittzonsspel med snabba spelvändningar igen.

På tal om bomben...

www.youtube.com/watch?v=lEWack2KLkI
Kommentera

Frisco: Aha det är därför ni har börjat värva finska tränare?
Kommentera

spud: Har jag inte ens hört talas om o hade jag gjort hade jag ändå prioriterat bättre program, som tex 5 myror o bolibompa.
Kommentera

Hahl Bundy: Hockeyhjärtan är väl när man samlar 20 finska spelare i en Svensk klubb?
Kommentera

Hahl Bundy: Det var den reklamfilm som svt sände i söndags.

Det är även den film som ni i timrå blev gröna av.
Kommentera

spud: Vadå hockeyhjärtan?
Kommentera

Hahl Bundy: Framgick inte det i hockeyhjärtan att kabben var den som drog igång att modos spelare skulle träna året runt?
Kommentera

Hahl Bundy:

Det gjorde vi för flera år sedan.
Kommentera

När börjar ni med försäsongsträningen? Eller har ni redan börjat?
Kommentera

Senaste nytt. Inga överraskningar.
Kommentera

ajon: din slutledningsförmåga är något av det mest fantastiska HS någonsin sett!
Kommentera

Nikki: det är väl då Harri ska presenteras då.
Kommentera

spud:

Mora var väl inte det målgladaste laget direkt men samtidigt hade de ju en rätt undermålig trupp också, så det är väl svårt att dra några växlar utifrån det.
Kommentera

Nikki: dåså då får lonken se till att bastun är igång till vintern.

Varför min känsla säger fan vet jag inte då jag egentligen inte har någon åsikt om honom, jag kommer inte ihåg något särskillt med mora det år han var där. Det jag hoppas är att han har lite mer offensiva kvaliteer än hans föregångare.
Kommentera

ajon:

Nej, eftersom jag skriver i Timrås Sillytråd i Timrås gästbok så är det Timrå som har kallat till den.
Kommentera

Nikki: är det Modo som kallar till den eller?
Kommentera

spud:

Ja, det var några dagar sen.
Kommentera

« · 1016467 · »