1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511857 inlägg · 4110 ämnen

Building the future, Silly Season 08-09

« · 1016467 · » Till forumet

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
NordaBoy:

Skulle varit sjukt bra att ha i pp, men jag tycker det är bättre man sattsar på att försöka få hit en yngre spelare :). Men gärna av samma kaliber som Åkerman.
Kommentera

NordaBoy: han ska visst till Ryssland och spela nästa år enligt rykten.
Kommentera

ajon: har hört det jag med
Kommentera

NordaBoy: ÅÅ yes en våt dröm uppfylld, nordaboy och ajon gaddat ihop sig! Brainstorma nu grabbar!!
Kommentera

spud: Haha ni modolider som klagat så mycket på att vi har finnar o allt, nu har ni en finne som huvudtränare hahaha ja kan fan inte låta bli att skratta, ni kommer jubla när modo värvar massa finnar nu.
Kommentera

Snoop:

Vi kommer inte värva massa finnar, kanske det rammlar in 1-2 max. Annars tror jag det blir rätt lungt med det faktiskt.
Kommentera

NordaBoy: allt för pengarna säg. tycker gott att han kunde fara till Skellefteå och spela 1 år för att hans fru och Barn bor ju här. men han verkar då inte tänka som Kenny Jönsson dock.
Kommentera

Cyklob: Nån som vet vad Harald Lyckner gör nästa säsong?
Kommentera

Goal:

Skulle gissa på att han tränar något lag i alplandet, Lugano och något mer lag var ju intresserad. Så det är min gissning i alla fall.
Kommentera

Snoop: Tror inte det handlat om som du säger att ni har finnar, utan om att ni hade så många finnar. Att retas för att ungerfär 1/3 i laget är finnar kan man väl göra. Tyvärr visade det sig ju att denna säsong så ville de otroligt mycket mer än de vi hade så nu fick man äta upp det lite. Att man sen skulle börja klanka ner för att  vi har en tränare därifrån förstår jag inte. Men jag köper att du får skratta om det dyker upp 5st.
Kommentera

MorganaLefaey:

Förstår inte allt tjaffs om finnar hit och dit, fan visst nu har vi en finsk tränare men inte fan behöver det innebära att vi enbart kommer köpa finnar men det verkar ju vara så som många tror. Nä jag tror max på 1 högst 2 om vi skulle värva finska spelare.
Kommentera

MorganaLefaey: Känns som att den här rapporten från presskonferensen är lite fylligare än den på modohockey.se. Eller har jag fel?

"Han talar också mycket om passion och känslor och Rindells filosofi är att det ska vara fart och bra passningsspel. Han talar också om själva puckförandet, ca 90-95% av en match är man utan puck och ändå tittar man mest på hur en viss spelare hanterar pucken. Det gäller att inte glömma bort de där 90-95 procenten, menar Rindell som också har en "önskelista" till Erik Holmberg; en högerskytt på backen och gärna en powerforward."
Kommentera

Goal: Han ska enligt uppgift försöka leda Väsby tillbaka till elitserien. Niklas Wikegård blir hjälpryttare.
Kommentera

Paddan:

Härligt att läsa att han vill ha in en rightare på backen, bara hoppas Ecke fixar det nu då :).
Kommentera

Snoop: Närå, nervositets-acnen frodas fortfarande bara i Challes och övriga tik:ares uteliggarnäsor.
Kommentera

spAps: Fan du är skitcool du :D
Kommentera

Cyklob:

Vad tusan, Jansson sitter ju hur nära som helst, bara att damma av honom i PP! :)
Kommentera

Gidde:

Haha ja det är iof sant, men han la väll av pga skada :).
Kommentera

spAps: Det var inte nervositets-acne. Det var vinnar-acne.
Kommentera

Cyklob: Äsch! De har inte hissat Janssons tröja till taket ännu. Det kan bara tyda på en sak, att hans karriär inte är över ännu. Lasse har nåt stort på gång. ;)
Kommentera

spAps:

Hehe nä det är ju sant, han kanske redan kört igång med barmarken han och laddar upp för att göra sig redo på en otrolig comeback. Tröja 43 är ju ledig med :) annars så är ju nummer 6 ledig den med :).
Kommentera

Bragd-Birger: Nu tror jag att du råkade skriva dubbel-N där av misstag igen?
Kommentera

Bragd-Birger: Nu när du säger det så tyckte jag mig se att den höll på att lägga sig senast han stod och körde en arrogant tuggummi-intervju.
Kommentera

Cyklob: verkar som att oscar hedman är klar för www.svenskafans.com/hockeyzon/artikel.asp?id=226152Frölunda nu
Kommentera

Wow, otroligt, en av ett fåtal artiklar som inte avslutas med "LÄS MER I MORGONDAGENS UPPLAGA AV ALLEHANDA"

Fast det kanske kompenserades upp av femtielva floskler staplade på varandra i artikeltexten.

"Mats Zuccarello Aasen är inte bara killen med det norskitalienskt klingande namnet, han är också miniliraren som blev vald till årets spelare i Norge och som många elitserieklubbar jagade. En jakt som vanns av Modo.

- Det är riktigt "great" att ha en annan norrbagge i laget. Jag trivs väldigt bra med Per-Åge, säger Mats och syftar på Skröder som han också kamperar ihop med i det norska landslaget."

" Även om det gått bra hemma i Norge kommer det att bli en omställning, skillnaden är som natt och dag mellan svensk och norsk hockey. Mitt mål i Modo är att ta en fast plats och kunna bidra med något. Jag måste verkligen ta den här utmaningen eftersom jag känner att jag kommit till en väldigt bra klubb och ett fint gäng."
Kommentera

Paddan: Nästa gång är det kurvinen och sen snellman i onsdags var det Tuokko
Kommentera

Paddan: Gnäll.
Kommentera

shinzawai: ...spik?

Äh, vadå, bara för att jag tillbringat stora delar av dagen med att städa kök och badrum och putsa fönster och så ska jag inte få vädra lite missnöje?

Nä, nu är det väl dags att plocka hem den där Zetterström, nu när han vunnit Stanley Cup så känner han givetvis att hans stora MoDo-hjärta börjar att slå allt våldsammare.
Kommentera

Paddan: Det är rätt tröttsamt med allt missnöje här inne på senare tid. När det väl är något inlägg att läsa är det bara 100 år gammalt gnäll på Hasse Andersson eller om något stavfel i någon artikel. Det är mitt eget ansvar att kasta detta bokmärke i papperskorgen, men ber hellre om högre nivå och lite variation. Så, kan vi snääällla hålla igen med klagomursammanträdena i några veckor?
Kommentera

shinzawai: Det verkar som att MoDo i varje fall gjorde en intresseförfrågan angående Kenneth Bergqvists tjänster men längre än så gick det tydligen inte.

"Ville du spela kvar i elitserien?
- Jag och min agent diskuterade med Luleå och Modo, men det kom aldrig något konkret förslag och det kändes som om jag var ett alternativ endast om de inte kunde få något bättre..."
Kommentera

"...a fairly good sniper". Hmm, fyra mål på 34 matcher senaste säsongen. Förmodar att han i sådana fall är en prickskyttemalaj, eller liknande. Själv har jag väldigt svårt att se vad han skulle kunna ha tillfört till vår trupp, det är väl inte direkt en spelare som publiken springer benen av sig för att se.
Kommentera

Paddan: Jag tycker iofs att han är en intressant kille som jag hade kunnat tänka mig i fjärdekedjan om vårt lag haft lite mer spets. Nu känns det bra att vi inte fått ännu en dussinlirare..
Kommentera

shinzawai: Nog känns de spelare man fått in i laget som bättre än honom så man kan inte klaga. Jag är faktiskt ganska nöjd med de spelare som kommit om man tänker på att Mattiasson och Bergqvist verkar ha varit under luppen också. Men när silly började hade jag trott på att i alla fall någon spetsspelare skulle dyka upp. Men de följer väl den riktlinje de satte upp inför förra säsongen att inte vara med i en massa budgivningar och få för dyra spelare samt att man skulle söka spelare som kanske inte är bra på allt utan som har toppbetyg i 2 av 5 kategorier och sen pussla ihop bra formationer på det sättet.

Kommentera

MorganaLefaey: Jag tror att det kommer göras seriösa försök att få in någon artistare frammåt november december.
Just nu känns det bra att vi har truppen så gott som klar och slipper sitta i lillasysters sits att vara på jakt på toppspelare på en marknad där ryssarna suger åt sig allt och därmed trycker upp lönerna nåt fruktansvärt.
Kommentera

spud:
Det blir intressant att se om man försöker göra Hållberg lite mer offensiv nu då Kurvinen har tillkommit. Man såg ju med avundsjuka hur Per skötte sin offensiv i FBK tidigare.
Kommentera

shinzawai: Jag vill klaga på att shinzawai klagar så mycket på att folk klagar så mycket.
Kommentera

Wayne Gresky: Hmpf. Nästa gång får du ingen öl du kan spilla på mitt vardagsrumsbord.
Kommentera

shinzawai: I dagens pappersupplaga av Sportbladet är det ett helt uppslag där elitserietrupperna, som de ser ut i dagsläget, presenteras och betygsätts.

Märkligt nog har man inte redovisat plusen för tränarna, utan de får man försöka räkna fram själv.

MoDo får enligt Sportbladet 18 plus, i dagsläget endast slaget av Färjestad och HV med 19 plus vardera.

Betygen för de olika lagdelarna blir:

Målvakter: 4+
Backar: 4+
Centrar:4+
Forwards:3+
och med mina eminenta mattekunskaper har jag kommit fram till detta tränarbetyg för Harri Rindell: 3+

Sillytabellen (rankning av lagen just nu)
1. FBK 19+
2. HV 19+
3. MoDo 18+
4. FHC 17+
5. LHC 17+
6. SSK 15+
7. TIK 14+
8. DIF 12+
9. SAIK 12+
10. BIF 11+
11. LHF 10+
12. RBK 9+
Kommentera

Paddan: Hur kan man sätta betyg innan säsongen ens börjat? Fast iofs. Det är ju något jag kunde gå med på i skolan. Då blir ju betygen plötsligt ett krav.
Kommentera

NuMo: Något måste man väl fylla tidningen med när man misslyckas med att fylla Sportbladet med enbart fotboll 365/366 dagar om året.
Kommentera

Lumber Jack: Ni har säkert skrivit detta redan men jag undrar hur det går med deras extra träning. Camp sweden är säkert ett lungt ställe att bo
på :-))

- Skönt att det gick att lösa med MODO, men vi har lovat köra extra under EM-dagarna, säger Zacke.
MODO-duon ska bo på Camp Sweden i Innsbruck och klart är att man ser matchen Sverige-Ryssland live.
Kommentera

65selander: Ursäkta att det blev fel tråd.
Kommentera

Lumber Jack: Efter att ha läst följande "Andreas toppar träningsligan och har inte missat ett enda försäsongspass så här långt" så skulle jag faktiskt vilja se ett utdrag på hur många pass de andra har missat. Undra om de som förut fick köra det mesta själv är de som toppar frånvaron? 

Skall i alla fall bli intressant att följa Molinder i vinter. Nu är det också dags för Forsberg att visa att han klarar av den här nivån. Enström vill man att det skall fungera för, men världens största köttbulle tror jag inte håller. 
Kommentera

MorganaLefaey: ..."världens största köttbulle..." vafaan, sommartränar Tomas Brolin med MoDo?
Kommentera

MorganaLefaey: "Jag måste ge en speciell harrang till de s k äldre spelarna som kört riktigt bra och det sporrar förstås de yngre enormt, säger Andersson."

Hmm, betyder inte harang något i stil med "ett långrandigt uttalande utan egentlig mening eller poäng"
Kommentera

Paddan:

Jag la också märke till "harangen".

Först stavade han fel, sen vet han inte vad det betyder. :)
Kommentera

hellge: Efter konsultation av SAOB finner jag följande

"1) (numera föga br.) högtidligt tal (i sht hälsnings- l. hyllningstal) inför en församling l. högt uppsatt person l. över huvud till ngn som hyllas under mer l. mindre solenna for­mer; ofta i förb. hålla en harang o. d.
SPEGEL Dagl. 109 (1680).
BELLMAN 3: 178 (1790).
Konungen måste (på genomresan) i Städerne Engelholm och Laholm höra många Haranguer. DA 1793, nr 171, s. 1. Få en harang af akademiens president. DE GEER Minn. 2: 132 1892; om pristagare i Sv. akad.).
[2]

2) (vard.) frasrikt o. uppstyltat, men inne­hållsfattigt tal; låugrandigt o. svamlande yttrande (i tal l. skrift); ordsvammel; grann o. svarvad fras; floskel; ramsa; ofta i förb. (hålla) en lång harang l. långa haranger.
VDAkt. 1781, nr 288.
Hålla långa haranger öfver ngt. MEURMAN (1846).
Frey 1850, s. 326.
ÖDMAN VårD 1: 39 (1884, 1887)
Den äldre av officerarne svor en lång harang. LIEBERATH Knekt. 168 (1914)."
Kommentera

hellge: Ska vi vara petiga så är det väl Hasse som stavar fel (surprise, surprise) och Freddan som inte verkar ha varit överdrivet uppmärksam på svensklektionerna. Direkt felaktigt är det ju dock inte då han pladdrar på rätt bra. Det är väl detta han anser är själva harangen till de äldre: "Alla får klara besked om att det inte finns några genvägar, frånsett om man är ung talang eller redan är stjärna i elitserien.
Det är, som vi vet, bara hårt arbete som gäller!"
Kommentera

Lumber Jack: Bara att hoppas att han blir bra, men ur ett genusperspektiv är det synd att vi inte tycks ha en kvinna med i ledningsgruppen. Mia var viktig som symbol för de kvinnor som intresserade sig i MODO.
Sen har MODOfille lagt ut denna nyhet lite längre ner.
Kommentera

« · 1016467 · »