1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511828 inlägg · 4110 ämnen

Building the future, Silly Season 08-09

« · 1015992 · » Till forumet

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Dream Team:

Harald vann Guldet åt oss i fjol och inför denna säsong så ville han utomlands men Modo övertalade han att han skulle stanna 1 år till. Och visst det var inge fel i det eftersom han gjort ett bra jobb med Modo. Men jag tror han nog kände sig som han uppnåt det högsta man kan uppnå och behövde något nytt.
Kommentera

Nä nu hoppas vi på att MoDo presenterar en ny tränare innan veckan är slut. Så vi kan börja presentera lite nyförvärv med :).

Kommentera

Cyklob: Jag instämmer i föregående talares inlägg! lalala
Kommentera

Dvs. ditt ;)
Kommentera

Berka:

Nämen vad trevligt :)
Kommentera

Cyklob: ja inte e jag omöjlig inte hahaha =)
Kommentera

Berka:

Detta är nog en av dom mest döda silly season säsonger jag varit med om när det gäller MoDo. Det enda trovärdiga ryktet är ju den där Zuccarello norsken där. Annars är det ju helt dött.
Kommentera

Berka:

Det är bra att nån annan har samma syn på klubben som en annan i alla fall :).
Kommentera

Cyklob: Helt otroligt, man borde ju jaga som fan nu för att komma över heta namn, nu när man ända har semestertider
Kommentera

Berka:

Exakt det är ju det som man får vända till det positiva när man åker ut tidigt. Det är nu Ecke ska vara ute och hugga som en galning på marknaden.
Kommentera

Cyklob: Ja vi får väll se. kanske en tränare vore på sin plats så han kan vara med att jaga de han söker till sitt blivande lagbygge. men jag tror jag gör som ecke går å lägger mig =) god natt kära cyklob å om de finns nån mer vaken =)
Kommentera

Cyklob: Ligorna är igång i hela europa, det vimmlar av rykten hit och dit. Kan inte förstå hur någon tycker det är en död silly season, då har man inte riktat uppmärksamheten åt rätt håll åtminstone.

Som vanligt kommer det smälla till lite när fler lag spelat klart. Men just nu är det bara att njuta eller förfäras av de rykten som florerar.
Kommentera

Berka:

Ja det skulle absolut inte vara fel med en ny tränare helst denna vecka om det är möjligt. Då kommer det garanterat att rammla in lite nya spelare med. Ja det gör du nog rätt i :).
Kommentera

spud:

Ja självklart är det så, och det finns ju mycket rykten ute dock inte så många som är på väg eller är aktuella för MoDo. Men allt har sin tid och det kommer väll så småningenom det med :).
Kommentera

Cyklob: Nu är väl inte modo det lag som har för vana att likt peo larsson kommentera alla lediga namn på marknaden heller så om man ska vara med på en SS med MODO gäller det att lyssna av rykten och sen se vad som dyker upp på hemsidan.

Och tränare har de redan klart med, så vi behöver inte oroa oss över modo inte kan berätta vem som tränar nästa säsong i samtal med eventuella förvärv.
Kommentera

spud:

Nä men så är det ju alltid :), men det brukar ju endå ploppa upp en hel del tänkbara värvningar.
Kommentera

Cyklob: Jo men det brukar ju inte bränna till förrän alla ligor är klara och spelarna kan gå ut lite öppnare om de är på marknaden eller inte.
Kommentera

spud:

Nä det har du en poäng i :), men den som väntar på något gott kan aldrig vänta för länge :). Så vi får väll hoppas på att Ecke slår till med något stort.
Kommentera

Cyklob: Hellre att det är dödstyst och Ecke kommer med en riktig överraskning istället för att det går mängder med rykten som aldrig blir av.

När Ecke säger att han inte vill förnya så är det ju så klart en sanning med modifikation. Får han chansen att värva in de rollspelare vi är i behov av så kommer han så klart inte sitta och titta på.

I övrigt undrar jag om det redan är klart att Zakke lämnar, eller har bara våra kära moderatorer slarvat när de gjorde listan med kontraktssituationen här till höger?
Kommentera

Poffa:

Jag håller verkligen med dig. Jag tycker att det känns som att Ecke är bra på att knipa käft och inte sladdra om vad som är på gång, en positiv egenskap enligt mig.
Kommentera

Poffa:

Ja absolut så får det gärna vara, men om man ska tro hans uttalande så verkar det ju inte bli någon saftig värvning till nästa säsong :(. Men vi kan ju alltid hoppas på att han mörkar ner det hela med. Och slår till med något stort som ingen räknat med.
Kommentera

Cyklob: Vilken kommentar är det du tolkar så gravt?

Ecke sköter sitt jobb tyst och fint. Sen när han har något då kallar han på media, varken innan eller efter. Och inget jag sett tyder på att han itne skulle värva en klassspelare om vederbörande skulle passa in i lönestrukturen och laget.

Macke skulle säkert passa in t.ex.
Kommentera

spud:

Nä jag reagerade mest på uttalandet i öa om hur han såg på truppen osv inför nästa säsong. Och av det jag läste i alla fall så känndes det som om han var rätt nöjd med truppen vi har idag. Sedan sa han ju iof att det kunde bli aktuellt med några forwards.
Kommentera

Cyklob: Du menar det här? "
- Vi har stora delar av truppen klar, men vi kan behöva förstärka med någon eller några forwards. Min förhoppning är i alla fall att så många som möjligt blir kvar."
Kommentera

spud:

Jo exakt, jag kände då i alla fall att det inte lär bli så många nya spelare tills nästa säsong. Fast jag tycker vi behöver rensa ut lite och fylla på med nytt men det får ju stå för mig det. Sedan tycker jag det är anmärkningsvärt att han inte kommenterar backsidan särskillt mycket är det något spm måste ligga som prio 1 är det väll en powerplay back.
Kommentera

Cyklob: Men hur stor trupp ska vi ha? Ska vi köpa ut spelare från deras befintliga kontrakt?

Att ecke skulle inte erjuda svarten salle eller susse kontrakt samtidigt som han snackar om heart of hockey vore ju märkligt. Jag ser hellre att vi har kvar vår stomme men ser till att juniorer får chansen. Cederborg i j20 tycks ju vara en intressant spelare som man borde testa.

Vi har för få unga spelare som kan sätta fart på de äldre. Stora namn har vi, nu gäller det att vi får in entusiasm och ungdom i laget.
Kommentera

spud:

Vi har ju den där...vad heter han...den där lovande killen? Michal?
Kommentera

spud:

Vi ska ha en trupp som klarar av skador, jag ser gärna att vi har 9e backar på kontrakt även nästa säsong. Framåt så ser jag gärna man skulle kunna utöka med 1-2 spelare gemfört mot vad vi hade i år då. Sedan tycker jag gott och väl man kan låna ut lite av dom yngre killarna till allsvenskan så dom får spela in sig på en högre nivå och ge dom bättre förutsättningar på att ta en ordinarie plats i MoDo sedan.

Det jag skulle villja se nästa år är.

En Powerplay back rightare

Två poäng görare öpnna plånboken Ecke

En energi spelare som Döme som eldar på alla och får upp farten.

En retsticka tung forward typ jonasen fast bättre.

En utvecklingsbar lirare Zuccarello Asen kanske ?

Det är ju min önskning men det lär ju aldrig bli av men det skulle se otroligt bra ut om vi kunde få detta.
Kommentera

knaskamilla:

Zajkowski ? ;)
Kommentera

Cyklob:

Jajust, så heter han.
Kommentera

knaskamilla:

Senaste Modo nytt, dock tråkig läsning men ganska förväntat om så nu blir fallet. Men finns ju lite positiva saker med :).
Kommentera

Cyklob:

Vadå senaste nytt?
"spud @ lönndom Igår kl. 21:44 [Se bifogad länk]"
Kommentera

knaskamilla:

Oj då det missade jag då helt aja. Men det är ju endå det senaste nya om Modo :)
Kommentera

knaskamilla:

Trevligt att det verkar bli klart med ny tränare snart i alla fall samt att det ser ut som att Salle skriver nytt med. Då är det ju bara hoppas på att vi får behålla Steen med.
Kommentera

Cyklob: Det senaste nya om MoDo är väl att Mårten Hagström slutat använda MoDo-tröjor på scenen (enligt dagens pappersupplaga). Något med spelsätt och ny image tror jag det var.

Lite minnesbilder från denna strängensemble
Kommentera

Paddan: Men en stilig SM-guldtröja hade han allt.
Kommentera

Paddan: Fredrik Andersson kvar?
Kommentera

NordaBoy: Jaha, då har vi sett den länken för tredje gången på 12 timmar.
Kommentera

Poffa: Vet du vad? Jag tycker att Ecke ska gå ut med en lista på de spelare som han tänkt värva och vilken lön han tänkt ge dessa spelare. För det har ju snart gått åtta dagar sedan säsongen tog slut och har vi inte truppen klar inom de närmsta dagarna så hinner de ju aldrig träna ihop laget.
Kommentera

Paddan: Har du sett att Hedman verkar lämna?
Kommentera

Poffa:

Ser ut som att Salle skriver nytt kontrakt i alla fall, alltid något.
Kommentera

Poffa: Jamen då får han väl skylla sig själv om han inte orkar äta upp det han tagit för sig av.
Kommentera

knaskamilla: Frågan är om det någonsin varit aktuellt med att han inte ska göra det.
Kommentera

knaskamilla: Jag som annars hörde att han hade ett lockande anbud från Car(a)mel Kings
Kommentera

Poffa:

Du har ju lite inside information, vet du det senaste om Oscar Hedman? Stannar han eller?
Kommentera

Nikki: Jo, jag har en del information om Hedman. Men inget jag kan delge här. Vem vet, det kanske blir ett officiellt rykte snart. Du får hålla koll på ÖA:s hemsida.
Kommentera

Poffa: Jag har hört ett rykte omatt han har skrivit på ett flerårs avtal med MODO, enligt ryktet ska ecke släppa bomben i samband med offentliggörandet av at modo ska bygga en ny arena i domsjö.
Kommentera

spud:

Då tror jag att du hört i syner ;-)
Kommentera

Verkar vara presskonf 14.45 idag. Kul att man sitter på ett tåg då.
Kommentera

Gidde: ja jag vet, det var tydligen ingen arena utan en old fashion hockeyhall, "inga jävla evenemang eller konståkninghelveten" ska den tydligen heta.
Kommentera

« · 1015992 · »