1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

509045 inlägg · 4107 ämnen

Building the future, Silly Season 08-09

« · 1035379 · » Till forumet

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Wayne Gresky: Forwards är som du skriver viktigare. Backar har vi gott om, de är dessutom av hög kvalitét, de vi har. Ska det värvas en back så ska det vara en förstklassig back, annars kan det få vänta och komma som en artistare.

Men att värva en spelare som Pierre Johansson är dock helt meningslöst. Framför allt i nuläget.

Kommentera

MorganaLefaey: Jag har oerhört svårt att förstå mig på de som ropar efter en jättedyr back. Idiotiskt korkat! Vi har ett jättelikt hål i förstafemman som måste fyllas först.

På backsidan har vi Timander och Hållberg, två landslagsmässiga backar, vi har världens störste talang i Victor Hedman som säkerligen kommer att vara bättre nästa säsong. Vi har två stabila elitseriebackar i Jonsson och Hedin och ett par backar till med utvecklingspotential i Wargh och Westin. 8 backar är ett minimum i truppen. Om nu någon nämner fler juniorbackar så säger jag så här. Är de så bra att de petar vår värvade back så finns det säkerligen lag som vill ha backen vi värvar. Sån brist är det på backar. konkurrens om platserna är viktiga, om inte annat för att få Hedin att sköta sommarträningen...
Kommentera

källan: Det är väl något som borde få en att bli orolig om något. Plocka allt för många spelare från mora och det de drabbades av förra säsongen kanske smittar av sig.

Vi har tillräckligt med backar som är 4-6backar. Kan bara inte vara sant, men då man tänker på att man tydligen var ute efter Holös också så är det kanske bara att acceptera att de tänker chansa och hoppas Westin, Hedman och Wargh tar storkliv till nästa säsong.
Kommentera

Modo är ute efter Mora IK kan man säga.
Kommentera

Nikki: Men hörrödu, Harri kan väl inte hålla på att extrajobba och tipsa sådär innan han formellt börjat sin anställning som tränare. Det ska i varje fall bli intressant att se vad Rindell kan uträtta med spelarmaterialet. Vad jag förstått så förespråkar han en ganska tempostark hockey.
Kommentera

Wayne Gresky:

Jag är bättre än så.
Kommentera

Nikki: Varför inte kopiera istället?
Kommentera

Skriver samma som på officiella...

Ärligt talat, Harri har haft Pierre förut och jag tror inte Ecke är så dum att han inte frågar Harri innan, och uppenbarligen ser de någonting i honom om det nu är så att vi är efter honom (det är bara ett rykte, kom ihåg det, även fast Johan är jäkligt trovärdig). Jag väljer att lita på Harris och Eckes omdöme. Det är ju inte så att de värvar bara för värvandets skull.
Kommentera

Wayne Gresky: Är väl inget att ha. Vi behöver en högerskytt frammåt också.
Kommentera

Det här är mer silly season i min stil!
Nu ska jag läsa vad som står...
Kommentera

Cyklob: Är det en kille som går in i de första två backparen så är det antingen ett superfynd eller en riktigt dyr värvning. Är det ett superfynd lär vi inte förstå det förrän vi ser spelaren i höst. Vissa verkar ha svårt att förstå hur sjuk spelarmarknaden är.
Kommentera

Cyklob: Ecke är nog inte nöjd med truppen, men han är tystlåten och skryter inte med sina försök till värvningar. Någonting som jag ser som positivt. Skrävlande sportchefer får sällan det riktiga jobbet gjort.
Kommentera

MorganaLefaey:

Plockar Ecke hit honom så är det skandal, våra juniorer är bättre. Ska vi ha in en till back ska det helst vara en som går in i någon av dom 2 första backparen i mina ögon. Sedan behöver det ju inte vara nån super dyr värvning.

Sedan börjar man ju bli rätt less men den tystaste silly season på mycket länge. Eller så kanske det är så som många sagt tidigare att Ecke är nöjd med truppen som den är.
Kommentera

Paddan: Lidström som förresten kom på 585:e plats i NHL:s tacklingsliga med 23 st. 243 tacklingar efter bäste backen Komisarek i Montreal och 288 tacklingar efter totalvinnaren Dustin Brown. Enström hittar vi 15 platser efter Lidström med 21 tacklingar, Henrik Sedin hade 19, Näslund 13 och Daniel 9. Foppa hade också 9 men det på 9 matcher. Anses inte Marcus Nilsson som en rätt rivig spelare? 6 tacklingar på 47 matcher säger något annat...
Kommentera

Wayne Gresky: Jag tycker att det räcker med:

En Nicklas Lidström-typ med ett lönekrav på 40.000 i månaden.
Kommentera

Wayne Gresky: man får väl även lägga till att han inte ska vara gjord av glas. Detta rykte är helt taget ur luften, finns inte en chans att modo är ute efter honom.
Kommentera

MorganaLefaey:

Vi kan väl sätta upp en kravspec.

Backen vi letar efter bör:
1. Hålla elitserieklass
2. Inte vara en säkerhetsrisk i egen zon
3. Vara billig
4. Kunna producera i PP
5. Vara högerskytt

Jag skulle gissa att det är så Ecke resonerar i prioritetsordning. Nu är du välkommen att skaka fram en back som klarar alla fem punkter. Sen tycker jag att du tipsar Ecke om den spelaren.
Kommentera

MorganaLefaey: Jag tror inte ens på det ryktet. Att MODO med så vass backuppsättning skulle värva en råsopa, istället för att satsa på t ex Westin är för mig omöjligt.

Isf skulle Ecke sjunka några hundra pinnhål i mina ögon.
Kommentera

MorganaLefaey:

Han verkar ju dessutom vara ganska skadebenägen.
Kommentera

shinzawai: Ungefär så jag också skulle ha utryckt mig om någon annan hade länkat till den informationen.

Trodde man var på jakt efter en högerskytt som skulle kunna producera och hjälpa till i PP. Här har vi en vänsterskytt som inte lyckats med 14p på 3 säsonger. Visst han är ung och utvecklingsbar, men har vi inte nog med sådana nu?
Kommentera

MorganaLefaey: Jag blir mörkrädd.
Kommentera

källan: Kom igen nu. Gör inte tråden till en tävlan om vem som kan namedroppa mest. Det fins ingen mening med det.

Tråden är till för att debattera realiteter. Det är en verklighetstråd. Rykten är ok. men det måste finnas något att relatera spelaren till Modo.
Kommentera

källan:

Jag tar gärna den här killen annars. Lite gammal kanske...
Kommentera

Poffa: Dom hadde väl Kristoffersson som alternativ till om tykkot inte skulle skriva på
Kommentera

spud: Det tackar vi väl extra mycket för.
Kommentera

Marcus Kristoffersson

Modo?

- Har inte hört något mer.

var väl för väl.
Kommentera

källan: Om det ska värvas nån ny back så ska det vara en poängstark back en åkerman typ annars får det vara enligt mig.
Kommentera

NordaBoy: Han är alldeles för ung.
Kommentera

Cyklob: den här borde vare ett bra altenativ ? www.eliteprospects.com/player.php?player=1544
Kommentera

källan:

HAHA Jiri han är lite för gammal tror jag för att han ska vara intressant 37 år nu, men han var en duktig back vad jag vill minnas.
Kommentera

Cyklob: Han vore något. Han har spelat i Modo tidigare.
Kommentera

källan:

Aha jo det är sant det, men vill man ha någon så kostar det ju lite med. Om man ska vara en toppklubb i Sverige så måste man öppna lite på plånboken, och det hoppas jag att Ecke gör för att plocka en en riktigt bra spelare till förstakedjan sedan om han kan hitta en bra pp back så är det inte fel heller.

Nu lär ju många bli sur om man nämner det men jag tycker en back som Rikard Lintner absolut borde vara en intressant spelare. Han är absolut ett offensivt vapen i pp.
Kommentera

Cyklob: Precis vad jag menade. Att det är för sent för pga färjestad.
Kommentera

källan:

Bastiansen är ju redan klar för Färjestad ? :D
Kommentera

Cyklob: Det är synd att Färjestad alltid ät ute efter samma spelare som Modo. Bastiansen vore ju nånting.
Kommentera

källan:

Som jag fattade det senast så låg Skellefteå bättre till om han skulle hem till Sverige. Handlar väll mycket om att han skulle få en större roll i Skellefteå.
Kommentera

NordaBoy:

Mycket bra spelare, men kanske inte den spetts spelare till förstakedjan som de flesta hoppas på. Men heltklart en riktigt bra och intressant spelare.
Kommentera

NordaBoy: Är Joakim Lindström fortfarande ett rykte till Modo?
Kommentera

Poffa: Jag säger exakt samma sak, vilket du ser på inledningen av mitt inlägg (räknar till 10 producerande forwards om Molinders utvecklingstakt fortsätter som ifjol).

Den nedra halvan av inläggt av bara ett ivägskenande där jag lekte med tanken på Näslund ;)

Jag vill också se en till grinder, och grämer mig över förlusten av Tolsa.
Kommentera

Nikki: Talbot, Laraque och Roberts innan den sistnämnde blev skadad.
Kommentera

Poffa:

Jag är helt inne på ditt spår, vi behöver sådana spelare.

Jag vet att man inte ska jämföra NHL och Elitserien, men när jag såg Pens krossa Sens förra veckan så såg jag en kedja med Mad Max Talbot, Georges Laraque och någon mer (Jeff Taffe kanske, kommer inte riktigt ihåg men det är ganska irrelevant), och det slog mig att Modo har verkligen få spelare som kan vinna sargdueller och få fast pucken djupt. Helst ska det ju vara så snyggt som möjligt istället för att bara "göra jobbet".
Kommentera

Db_04: Det är nog väldigt aktuellt för Näslund att flytta hem, sen kan man bara hoppas att han avslutar karriären i Modo.

Har inte hört något om Zacke men smartas för honom vore nog att dra vidare.
Kommentera

Mixery: Är Näslund aktuell för att flytta hem? dessutom är väll Zacke redan förlorad? Niklas Svedberg är andremålvakten väll?
Kommentera

Deas: Exakt så där vill jag se laget!! Skulle det visa sig att vi behöver en energispelare under säsongen bör man kunna hitta något i AHL t ex.

Skröder - Sundström - Näslund

Zucharello - Svarten - Salle

Yetman - Warg - Steen

Werner - Moliner - Tuokko

Timmander - Hedman

Hållberg - Hedin

Johnson - Warg/Vestin

Krizan
Zacke
Kommentera

Deas:

Jag skulle villja ha en vass spelare till första kedjan sedan skulle jag även villja se en bra grinder. Sedan ska vi givetvis ha in en bra back med ett bra skott med som vi kan ha i pp :).
Kommentera

Deas: Är det verkligen en producerande toppforward vi behöver? Missförstå mig rätt, Näslund skulle gärna få spela två år i MODO och få två SM-guld, men jag anser att vi behöver en högklassig "grinder" istället.

Är det tredje gången idag jag skriver ordet Ledin-typ?
Kommentera

Cyklob: I dagsläget har modo 9 forwards som med elitseriemått är starka, producerande spelare. 10 om Molinder snart är där. Hur många krävs enligt dig? =)

Fjärdekedjan kunde dock vara bättre. Jag tycker det är synd att Tolsa lämnade. Tolsa - Molinder - Tuokko hade varit intressant som fjärdekedja.

En toppforward till skulle iof kanske innebära att Werner bara spelar i fjärdekedjan och PP, vilket jag inte skulle ha något emot.

Ponera att Näslund ansluter:

Skröder - Sundström - Näslund

Zucharello - Svarten - Salle

Yetman - Warg - Steen

Werner - Moliner - Tuokko

Timmander - Hedman

Hållberg - Hedin

Johnson - Warg/Vestin

Krizan
Zacke

Inte skulle jag gråta :)
Kommentera