1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507789 inlägg · 4106 ämnen

Building the future, Silly Season 08-09

« · 1036968 · » Till forumet

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
spud: Jo det är ju några riktiga toppnamn som avbjöt på spelarsidan och sen verkar du ju väldigt insatt i varför man löste det som man gjorde på sportchefsfronten...
Kommentera

shinzawai: Det avgjort roligaste denna SS är alla nej som timrå fått, från alla som tackade nej till sportchefsjobbet till allla spelare.
Men det är ju för jävligt att det ska vara roligast.
Kommentera

Poffa: På Bengans tid läckte det lite iaf...kom tillbaka Bengt Hedin!
Just kiddin'...:)
Kommentera

shinzawai: Bortskämda snorvalpar. ;-)
Kommentera

spud: Håller med. Jag känner mig sjukt rånad på det goda.
Kommentera

Snacka om ett förlorat år, hela säsongen avklarades med en gäspning och silly season tycks gå i samma tecken.
Kommentera

Jag tror att de kommer att värva en ung tjeck. Jepp, det är vad jag tror.
Kommentera

Cyklob: Jag tycker att Mattis olimb var bäst i norge, liten, snabb, tektnisk och hyffsat skott. Aasen verkar ju vara hyffsad iaf, bygger han på sig lite så. Han är gjorde ju några gyffsat fina finter och gansjka bra skott.
Kommentera

Poffa: Alltid retar det nån!
Kommentera

NordaBoy: Och var vill du komma?
Kommentera

MorganaLefaey:

Tycker det var många spelare i Norge som klev fram och visade upp ett bra spel. Men Sköder var ganska osynlig Aasen hade väll nån halv chans.
Kommentera

MorganaLefaey:
Det skulle ha varit kul att se Joakim Lindström pröva på elitserien igen i Modo. Har sett lite AHL-highlights och jag är imponerad av det rappa skottet. Han lirar väl slutspel nu däröver.
Kommentera

Paddan:Skulle se norges match i går för att se hur Aasen skötte sig. Men såg bara en period och bäst i norge var varken Skröder eller Aasen utan Bastiansen. Men man kanske inte skall säga så mycket av en period. Man hade hoppats på repris i dag, men av någon anledning körde Viasat Finlands matchen i repris på 2 olika kanaler så gott som samtidigt.

Det har varit en del förvärv den senaste tiden, men det är tyst som sjutton om modo. Så tråkigt.... Men det är väl iofs inte lika tråkigt som att gå ut med att man är ute efter en spelare eller att man är mutligt överens för att sen tappa honom som hänt andra.
Kommentera

Frisco: Det här måste ju vara en kille för MoDo, han kan både däcka motståndare och får regelbundna utbrott...

www.eliteprospects.com/player.php?player=13301
Kommentera

Frisco: Här har vi en spelare som Modo J20 vill ha

www.eliteprospects.com/player.php?player=9852
Kommentera

Paddan: Det äger sin riktighet.
Kommentera

Paddan: Äh, fan, det är väl Slovenien som spelar mot Kanada och inte Slovakien.
Kommentera

Paddan: Nä, Kristan.
Kommentera

Wayne Gresky: Är det Krizan som står mot Kanada?
Kommentera

Hawerchuk: Det där med att han vill vinna Stanley Cup känns ganska relevant i sammanhanget. Jag har svårt att se att Canucks ska vara en seriös utmanare under Mackes kvarvarande karriärår. Tillbaka till Pittsburgh?
Kommentera

Och här är länken till intervjun.
Kommentera

Icing-Ove: Med tanke på att hans gamle(?) agent numer är GM i van så kommer säkert förutsättningarna för Macke vara extremt goda nästa år.

Känslan säger mig att foppas sista tilltänkta match gick av stapeln inatt. Nu har han nog lagt av. Flaggan på halvstång.
Kommentera

Wayne Gresky:
Just det, jag kom ihåg att de rök ihop i media tidigt på säsongen angående spelsystemet. Då kanske han avvaktar hur laget blir innan han bestämmer sig.

Hur som helst, det måste in en ny klassforward i laget för att jag ska vara nöjd. Och med vilka ska Werner spela med i 5 mot 5, blir det fjärdelinan för honom i år? Werner-Molinder-Tuokko?
Kommentera

Icing-Ove: Jag vet inte om han trivs så bra med coachen dock. Det har ju tom förekommit rykten att han inte vill vara kvar (vägrar skriva på) om Vigneault stannar (dvs inte blir kickad).
Kommentera

Wayne Gresky:
Macke glömde nämna att även lönen är bättre på liten rink. Jag förstår honom, han är nog rätt rotad i Vancouver och trivs i laget och rollen. Får han dessutom en ny center bredvid sig nästa säsong så rullar poängen in.
Kommentera

Paddan: Det låter ju inte helt lovande. Fördelen är att Ecke kan fokusera på andra förvärv istället för att gå och hoppas på att Macke ska komma hem.
Kommentera

MoDoFille: Från intervju med Macke på sid. 30 i dagens Allehanda.

"Om du är klar med NHL, är Modo ett alternativ?
- (Efter en lång paus) Modo? Just nu känns det inte så. Ska jag spela så spelar jag helst här borta. Jag trivs bäst på liten rink och jag har gillat NHL-hockeyn så länge.

-Å andra sidan följer jag grabbarna hemma i Övik och de är ett gäng kanonkillar och att vara med den gruppen lockar. Jag har pratat med "Ecke" Holmberg och jag gillar de förändringar som gjorts i klubben.

Hur som helst, Markus Näslund tänker inte hasta fram något beslut utan han tänker använda sommaren i Övik till att fundera över framtiden.

-Jag har inte uteslutit någonting, och jag har som sagt en del att fundera över.

Så sant."
Kommentera

Har inte riktigt tid att läsa igenom allt sen igår, så det kan ju redan finnas här..

det känns kanske inte som att det är så aktuellt för honom att komma hem, men vem vet :)
Kommentera

Wayne Gresky: Så bra är han alltså, en som man inte ens kan stava till. Huvva.
Kommentera

Gusse: Även han som tidigare tränade SAIK, Per-Erik?
Kommentera

Wayne Gresky: Jag trodde alla johnsson hette Johansson
Kommentera

Poffa: Inte jag heller, möjligtvis på Pierre Johnsson. :)
Kommentera

Poffa: På tal om att sikta högt...

DÅ vore det ju bättre, obs inte bra, att ta tillbaka Adam Andersson
Kommentera

Wayne Gresky: Jag tror inte ens att Ecke kollat på Pierre Johansson, eftersom han, liksom vi supportrar, siktar högre.
Kommentera

Poffa: Jag tror inte att Ecke riktar in sig på den prisklassen för att jävlas med oss supportrar, jag tror helt enkelt inte att vi har råd.

Om brukar inträffa väldigt ofta inom hockeyn, speciellt i slutspelstider.
Kommentera

Wayne Gresky: Om den är borta och om den är skadad. Om Timander får jästallergi. Jo, då behöver vi en back till.

Om Krizan skadar sig och om Susse, Svarten och Salle alla tvingas åka till Thailand på rehab då måste vi innan veckan är slut värva en målvakt, två stjärncentrar och en vass ytter.

Visst ska vi ha åtta backar som klarar ES. Vi har i mina ögon i dagsläget sju. Den åttonde ska hålla högre klass än Pierre Johansson.
Kommentera

Wayne Gresky:
Sedan fick väl Gästrin agera både forward, back och målvakt den säsongen...
Kommentera

Icing-Ove: Och då har du ändå plockat bort Bryan Muir och Magnus Hedlund som inte platsade...
Kommentera

Wayne Gresky: Jag håller med dig, säsongen 0405 var det däremot viss konkurrens bland backarna:

D Adrian Aucoin
D Jesper Damgaard
D Tobias Enström
D Pierre Hedin
D Oscar Hedman
D Lars Jansson
D Hans Jonsson
D Frantisek Kaberle
D Mattias Timander
D Tobias Viklund
D Jan Öberg

:-)
Kommentera

Paddan:

...och en vecka vecka kvar till de flesta inhemska spelarna är kontrakterade.

Sluta fjante er sen. 8 backar som man vet klarar av att spela i elitserien är ett minimum, speciellt med Warghs skadehistorik. Håller ni inte med om det är ni antingen hopplösa optimister eller lite lätt retarderade.

Självklart kan man inte ha dubbla uppsättningar av likvärdiga spelare. Däremot vore det rätt idiotiskt att ha en trupp bestående av 1 målvakt, 6 backar och 12 forwards...
Kommentera

Wayne Gresky: Men samtidigt så går det ju aldrig att gardera sig 100%-igt mot skador, eller ska vi se till att ha fem-sex backar kontrakterade som back-ups OM det skulle bli några skador på backar. Då är vi snart uppe i en trupp av Brynässtorlek... minst. Eller så gör man som Milan praktiserade ett tag "vi kontrakterar den här spelaren bara för att våra spelare ska få slippa möta honom.

Det är ett fasligt skrikande efter högkvalitativa backar från alla lag, och det är om jag räknat rätt lite drygt fyra månader kvar till man går på is.
Kommentera

Wayne Gresky: Men tänker man så så måste vi ju ha en till 1:a målis också. Och en Susse, Svarten och Sköder med...

Jag är för en till rutinerad back. Men det skall vara en av hög klass och med PP-kvaliteter. Åkermans kontrakt går ut förresten. Sen om det räcker med en på artistkontrakt må så vara.
Kommentera

Poffa: Räkna ut vilken backtrupp du får om Timander, Hållberg och Jonsson skadar sig i år igen och fråga dig själv om det inte vore klokt att plocka in en seniorback till.
Kommentera

Wayne Gresky: Vi har sju backar i dagens trupp. 2 är klart landslagsmässiga, två håller hög ES-nivå. Vi har ES mest lovande spelare i Hedman (en spelare som ska ha mängder med speltid, för övrigt) och vi har en enkelt spelande junior i Westin. Lägg därtill Wargh som, om han är hel, håller normal ES-klass.

Att då värva en back som knappt håller ES-klass och som också är skadebenägen? Nä, absolut inte. Om det är alternativet till att inte värva alls, då vill jag inte se en endaste liten backvärvning.
Kommentera

Wayne Gresky: Det viktigaste på backsidan är att Timmy (och Hasse) kan spela en hel säsong. DÅ har vi bara behovet av en PP-back.

Backar finns och har potential. Espeland, Högström och Jonsson knackar ju på dörren om inte Westin tar klivet.
Kommentera

Poffa: Jag hittar 5 backar i vår trupp som passerat tjugostrecket inkl. den extremt skadedrabbade Wargh. Hedman har potentialen att bli en stöttespelare redan kommande säsong. Westin å andra sidan var långt ifrån slutspelmässig i år, där är jag betydligt mindre säker på utveckling. Därutöver har vi juniorbackar som inte spelat en match i elitserien. Att säga att vi har gott om backar är att fara med osanning. Visst kan vi plocka in en kille på artistkongtrakt, men då anser jag att det bör göras klart redan nu, inte under säsongens gång.
Kommentera

MorganaLefaey: Victor är redan en ok ES-back, och snart mer där till.
Kommentera

MorganaLefaey: Vilken lagdel är vår starkaste? I mina ögon är det backsidan. Vi har förmodligen ES bästa, eller näst bästa, backuppsättning. Att då oroa sig över den, då det är värre med både målvaktssidan och forwardssidan känns... onödigt.
Kommentera

Wayne Gresky: Tycker det känns som de flesta tror att Victor kommer dominera i elitserien nästa säsong. Själv är jag glad om han stabiliserar sitt spel lite och blir en ok es-back.

Visst håller jag med om att vi behöver en målskytt då det verkligen saknas en sådan, men kan inte låta bli att oroas över backbesättningen ändå.
Kommentera

« · 1036968 · »