1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508524 inlägg · 4106 ämnen

Building the future, Silly Season 08-09

« · 1017395 · » Till forumet

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Två år i Göteborg för Oscar Hedman.

Vad menar han med "Ska bli kul att få känna publiken som stöd nu också"?
Kommentera

Wayne Gresky: Ja jag läste också det och visst kan man tolka det som en missnöjes yttring till oss modosupportrar, men jag tror nog snarare att han vill flirta in sig.

Sen är väl knappast oscar den som höjt temperaturen i någon hall de sensaste åren så han ska nog inte gnälla allt för mycket.
Kommentera

Wayne Gresky:

Ser ut som att han glömt raka av sig slutspelsskägget. Skulle tro att det är den som skrivit det hela som lyckats misslyckas med formuleringen, angående det där med publikstöd. Det han i själva verket sa var säkert fullständigt logiskt.
Kommentera

knaskamilla: ja precis, formuleringen var inte den bästa. men det han menade var ju troligtvis att han får ha frölunda publiken som stöd och inte bara mot sig..
Kommentera

MoDoFille: Han kan fortfarande ha publiken emot sig. Vi är rätt snabba på att vädra missnöje. Här skulle jag skriva en smiley efteråt men av principskäl gör jag inte det.

För övrigt ska man inte hänga upp sig på yttringar om publiken.
Det är standardfrasen som Herr Presschef lägger till i den första intervjun.

Finns massvis med varianter:

"Hur känns det att spela inför Scandinaviumpubliken?"
"Vad säger du om publiken?"
"Och nu ska du spela inför 12000 personer. Hur känns det?"

Alla lika intressanta.
Kommentera

Konceptet: jo iofs, men jag hoppas för Oskars skull att ni bara visar det motsatta :)
Kommentera

Enligt MoDos sida på svenska fans så ska tydligen det ryktas om att Jonas Ahnleöv ska ingå i en bytes affär mot Oscar Hedman. Låter ju verkligen konstigt men men det är ju Silly Season.
Kommentera

Cyklob: Det går inte att ta en skrivelse som innehåller order "slagst" på allvar.
Kommentera

Wayne Gresky: Går det att ta någon artikel på SF på allvar?

I övrigt vore väl MODO ett av de sämsta alternativen för Ahnelöv om han är ute efter speltid. Nä, på backsidan sitter vi nöjda fram till en hårdskjutande högerback kommer ut på marknaden.
Kommentera

Poffa: Jag skulle väl vilja säga att det finns en plan A och en plan B. Antingen hittar man en riktigt bra offensiv back som kan spela i ett toppbackpar. Annars fyller man på med en billig tredjebackparsback och lägger pengarna på bra yttrar. Aasen, Salle kvar och två toppyttrar utöver det och jag leva med att man plockar in någon som Ahnelöv och att man släpper Steen.
Kommentera

Wayne Gresky:

Jag tyckte själv det lät lite långsökt men, det är ju silly season och något nytt att läsa om MoDo därför jag postade det :).
Kommentera

Det bästa med att frölunda presenterade Oscar idag var att inte steen ingick i presentationen. Var lite orolig att de skulle presenteras samtidigt, men nu ökade chanserna att vi får se honom i den vackra dräkten nästa år.
Kommentera

NordaBoy:

Vore ju trevligt, men jag väntar till det är officiellt innan jag jublar...
Kommentera

Gidde:

Själv hade jag ju inte fattat vem han var, men tolkat på vad alla andra skriver så tror jag nog att jag också jublar lite om det som står i AB stämmer.
Kommentera

knaskamilla: vad står det där då? skicka länk
Kommentera

Gidde: Och officiellt lär det ju inte bli förrän norska slutspelet är färdigspelat.
Kommentera

NordaBoy:

Vad menar du?!
Vad som står i AB?

Det var ju du som postade den länken ;-)
Kommentera

Gidde: fattar nu trode att han mende något annat
Kommentera

NordaBoy:

Nu gjorde du nog knaskamilla ledsen, han är ju en hon ;-)
Kommentera

NordaBoy:

Jag väntar med att ropa hej förens MoDo går ut med det på officiella. Sedan såg jag att Lintner inte blir kvar i Färjestad vore kanske något att värva på backen ? Bra pp back och slovak dessutom :). Men jag har då ingen större koll på hur han varit i Färjestad i år.
Kommentera

"20-åringen ble nylig kåret til årets spiller i den norske eliteserien og er ønsket av flere svenske toppklubber.

Men at han er klar for Modo, slik Aftonbladet skriver, er feil. Det sier Zuccarello Aasen til Nettavisen.

- Da vet de noe jeg ikke vet. Jeg er ikke klar for Modo, sier Frisk Askers viktigste spiller."
Kommentera

Therion: Det är klart att han inte går ut och bekräftar något sånt, även om det vore kvar, medan Frisk Asker fortfarande är kvar i slutspelet i Norge.
Kommentera

Paddan: "vore kvar", jäkla klantskalle, "vore klart" heter det ju.
Kommentera

Tydligen går det ett rykte om att MODO varit i kontakt med Pelle Prestberg angående ett ettårskontrakt. Ryktet kommer från en person i Karlstad som jag känner via jobbet. Om det bara är påhitt eller inte har jag ingen aning om.

Jag hoppas dock verkligen att det inte är sant. Vi har inget behov av en gammal föredetting.
Kommentera

Poffa: Det är inte Pingstkyrkan som varit i kontakt med honom då?
Kommentera

Paddan: Ja du, jag har ingen aning.

Jag fick samtalet igår på jobbet och då sa han att det snackades om att Prestberg var på glid till MODO.
Kommentera

Poffa: Amen till att hålla PP borta från övik.
Kommentera

Poffa: Avgå Ecke, säger jag om det skulle stämma.
Kommentera

Poffa: Men du som har gormat efter en stolpkramare i PP hur länge som helst borde väl jubla om mackägarens son kom till MoDo. :-)
Kommentera

Salle: Bah! Det är inte spelartypen vi saknar, det är spelidén som vi inte haft.
Kommentera

Jag gillar verkligen de intryck som harri ger, han verkar ha en strategi som kan fungera i modo.
Kommentera

Vad tror ni om Näslund? Hans kontrakt går ut och tidigare i vinter öppnade han ju för Modo igen.

"Barnen ska snart börja i skolan, egoistiskt att ha varit så länge i Nord-Amerika," osv osv.

Han skulle inte direkt vara jättehet som Free Agent heller, och Vancouver vill nog börja om lite på forwardssidan.

Jag skulle jubla mkt, mkt högt om han vände hem och valde att spela för Modo.
Kommentera

Deas:

Jag sticker ut dubbelhakan och säger såhär....

Jag skulle bli förvånad om vi inte fick se Macke i MoDo till hösten.
Kommentera

bisterfinnen: Okej magkänsla eller hört något trevligt?
Kommentera

Mixery:

Hängbukskänslan
Kommentera

www.youtube.com/watch?v=IwovbIyPYJk En kompis sa att han var rykte till sverige, vad tror ni om han :P
Kommentera

Så var det klart att Tolsa och MoDo går skillda vägar.

Kommentera

Wayne Gresky:

King det :), men det känndes ganska väntat för mig i alla fall för mig han sa under säsongen med att han skulle köra dessa 2 år :).
Kommentera

Cyklob: Bra det
Kommentera

NordaBoy:

Ja det var väll ett ganska väntat beslut med. Tolsa är ju knappast nöjd själv med vad han presterat i år och MoDo är inte nöjda med han heller. Så dom gör helt rätt i att gå skilda vägar.
Kommentera

Så Jerry Tållsa drar. Lite tråkigt med tanke på att vi behöver en fartfylld vattenbärare, men på sitt sätt skönt eftersom vi skapar utrymme för Pesonen. ;)
Kommentera

shinzawai:

Peter Öberg fyller ju redan den funktion du eftersträvar...

Eller, fartfylld förresten, hmm....

:)
Kommentera

Gidde: Men hörrödu, vad händer nu med Tolsa, kommer han att få något nytt kontrakt. Dessutom är jag lite rädd att Werner ska bryta sitt kontrakt. Vet du hur det blir? *orolig*
Kommentera

Lumber Jack: Två bra beslut. Tolsa var inte i närheten av att axla Duracells roll i laget.

Wernblom gjorde succe och fyllde sin specifika roll som PP spelare. Det kommer han att göra fortsättningsvis också. Nu gäller det bara att få spelare som klarar av att spela på de övriga fyra platserna i PP. En superskytt från backplats t.ex. Gärna en totalt dominerande spelförande högerskjutande back.
Kommentera

shinzawai: Har också hört att han haft ett öra mot utlandet, han vill väl dra in lite deg till husbygget. Men det vore verkligen synd om det blir så!
Kommentera

shinzawai: Så fort jag läser en forumdeltagare säga säker källa så vips är börjar skepsis innfinna sig.

Men å andra sidan är det kanske inte helt otänkbart. Sista chansen att dra in lite stora pengar kanske.
Kommentera

« · 1017395 · »