1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508524 inlägg · 4106 ämnen

Building the future, Silly Season 08-09

« · 1021782 · » Till forumet

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Konceptet: Jo, men det är klart att man undrar iom att han inte förlängt. Hans barn är dock hyffsat gamla, måste vara svårt att släpa med dem utomlands..
Kommentera

shinzawai: Är det en kortvarig sejour eller liknande kanske man låter familjen bo kvar och man kör lite lyfta cash principen i Schweiz.

Kan inte tänka mig att han rycker ut barnen ur skola och social trygghet för ett eller två år. Nu har jag i och för sig ingen aning om vad hyfsat gammalt är.
Kommentera

shinzawai:Mig tycka här lukta som skämta aprillo
Kommentera

shinzawai: tänk på att det är första april ;)
Kommentera

shinzawai: Enligt den undersköne Edlund har HV varit framme och spadat rejält med pengar mot vårt kära stenansikte med mörka blicken, men icke kunnat locka denne humörstyrde hjälte:

hockey.folkbladet.nu/2008/04/01/tolsa-lamnar/
Kommentera

"Zuccarello och Modo
När "Tigers" i går kväll vann med 4-3 i sudden death gjorde Christen Abbott två assist och Cameron Abbott ett mål.
Segern betyder att finalen lever, nu har Storhamar 3-2 i matcher.
20-årige Zuccarello gjorde ett mål och är högaktuell för MoDo. Hela Hockey-Sverige tar för givet att han redan är klar för MoDo de närmaste två säsongerna?

MoDo-förvärv
- Han har varit här på besök och vi är jätteintresserade, men han har också klart och tydligt sagt att han inte bestämmer sig förrän slutspelet i Norge är klart, förklarar MoDos sportchef Erik "Ecke" Holmberg för VK.
"Ecke" har även tittat på kanadensiska tvillingarna Abbott. Cam gjorde 80 poäng på 54 matcher i norska ligan, och Chris gjorde 89 poäng!
- Jag har sett dem live i en match, plus att jag sett en del annat material. De har gjort väldigt mycket poäng, men jag vill inte göra någon bestämd bedömning om deras klass."
Kommentera

Icing-Ove: En del annat materiel....jo det kan jag tro. Dom hade över 400 utvisningsminuter tillsammnans också.
Kommentera

AM: Tror inte de är något för modo, mest för att man i så fall måste vila en av de 3 spelare vi har som kommer från andra sidan atlanten.
Kommentera

Icing-Ove: Tack för tipset!
Kommentera

Jag har virus på datorn :D
Kommentera

Vet inte om någon har tagit upp det här ryktet. Är lite frågande till om modo verkligen kan vara riktigt intresserade.

www.eliteprospects.com/player.php?player=751

norran.se/sport/hockey/skellefteaaik/article88760.ece
Kommentera

MorganaLefaey:

Hoppas verkligen inte det ligger någon sanning i detta. Allså av det jag sett av Kristoffersson så är Jonasén klart bättre alternativ att behålla och vi vet ju alla vilken kapacitet  Jonasén kom upp i. Nä allså Ecke vi vill inte se en sådan här säsong igen, det går inte snåla sig fram till framgång.
Kommentera

Cyklob: Om de har snålat eller ej det vet vi inte. Det är väl ganska troligt att den budget Jerry gett till ecke har han utnyttjat till fullo, så det är nog Jerry som får lätta på lädret om det ska till en satsning.

Men som du sa är inte Kristoffersson en man för MODO, enligt mig. Spelare av hans kaliber skall ej värvas utifrån då det lika gärna finns spelare i egna led som behöver komma upp.

Och det vore ju jävligt märkligt att man släpper Tolsa och tar in Kristofferson, såpass märkligt att det inte är sannolikt.

Sen ska man ju ta i beaktning att lokaltidningen norran används både av klubbledningen och spelarna som ett slagträ i kontraktsförhandlingar med AIK.
Kommentera

spud:

Menade mer på att vi bör väll börja plocka hit dom spelare som ska vara dom tongivande samt producerande. Sedan fylla på med utfyllnads spelare som kommer harva längre bak i laget. Och en spelare som Kristoffersson hör som bäst hemma i en 4e kedja enligt mig. Men är ju nästan ett hån mot våra egna spelare om man väljer att plocka in en sådan spelare.
Kommentera

Cyklob: Det finns dessutom spelare som spelar tufft och hårt och kan trampa om och om igen och också göra poäng. För att man skall lyckas nästa säsong så får vi inte ha en så dålig 3e formation så att spelare i Jonaséns kaliber platsar där. Det behövs spelare som faktiskt kan göra något i alla formationer. Kan inte ha en halvdan 3e och en 4e som inte får spela. Sen så behöver man fler  spelare att tillgå än man hade förra säsongen.
Kommentera

MorganaLefaey:

Jo men så är det ju, ska man kunna komma långt måste man ha 4 kedjor som kan producera i alla fall 3. Och jag ser inte direkt Kristofferson som någon sådan spelare som skulle bidra med särskillt mycket i MoDo i alla fall.
Kommentera

Tvåårskontrakt för den kompaktaste enströmmen.
Kommentera

Wayne Gresky:

Helt rätt att signa upp Thomas på 2 år, ska bli intressant att få se vad han kan uträtta på elitserie nivå.
Kommentera

Cyklob: Kapten Enström och kapten Tvåström och kapten Träström,
och kapten Modig och kapten Blodig och kapten Frodig,
och kapten Styrbord, och kapten Babord och kapten Kuling,
och kapten Wernblom som kapten Fuling
och kapten Söder och kapten Wäster och kapten Öster,
och kapten Bister och kapten Buster
och kapten Akter och kapten Nykter...
Kommentera

Paddan: Tro fan att Internet håller på att ta slut när folk skriver sådana där inlägg.

www.aftonbladet.se/nyheter/article410205.ab
Kommentera

shinzawai: Hehe, själv får jag väl fira Silly Season med det hett emotsedda albumet Hey Ma som kommer att levereras till min brevlåda på måndag... tror jag. Tim Booth is bigger than god!

www.youtube.com/watch?v=gdYFOABd1DM
Kommentera

shinzawaiJag är mer orolig för härnösand.
Kommentera

spud: sådant där är stort nere i Härnösand serru.
Kommentera

spud:
Vem är Härnösands bäste hockeyspelare genom tiderna? Jag har svårt att lista ut det...hjälp mig.
Kommentera

Icing-Ove: Jag drar till med Sasse.
Kommentera

Icing-Ove:
Kent Nubben Norberg???
Kommentera

Icing-Ove: Det har jag ingen aning om, men jag antar att Micke P skulle ligga bra till, men sasse är nog bäst av de jag vet kommer från den byn.
Kommentera

Paddan: Marcus Näslund.
Kommentera

Per HApps: Är inte han ifrån Sollefteå?
Kommentera

Så var finalen klar i Norge Storhamar vann med 4-2 i matcher över Frisk-Asker. Kanske vi kan hoppas på ett pressmeddelande av Ecke då i början av nästa vecka. 

Kommentera

Cyklob: Eftersom Canucks också spelat färdigt så kan man kanske ha förhoppningarna om två pressmeddelanden inom en snar framtid.
Kommentera

Paddan:
Är Peter Öberg klar för Vancouver? :-)
Kommentera

Icing-Ove: Jepp, och det enda som behövdes var att vi lovade att ta tillbaka de där rödhåriga tvillingarna och Canucks var till och med villiga att betala en mellanskillnad på två miljoner dollar.
Kommentera

Icing-Ove: Min röst faller på Jana Norberg eller Pelle Viklund.. Jana var grym, han var lite av en agitator. Det gick sällan mer än en match utan att han fick matchstraff.
Kommentera

När rykten just nu berör Aasen och Kristoffersson så blir man en aning  orolig. Kristoffersson hoppas jag är ett villospår, men Aasen kan man väl hoppas lite smått på.

Frammåt så ser det inte speciellt bra ut för tillfället. Men man får väl hoppas på att Salle skriver på snart samt att man faktiskt vågar värva lite spelare som kan producera direkt. Tänk om det skulle dyka upp namn som Pyörälä eller liknande i snacket om nya spelare. Då skulle man börja drömma om en fin säsong.

Men för tillfället så ser det ut ungefär så här och då ser man vilken avsaknad vi har av snabba spelare.

Ny - Sundström - Skröder
Ny - Svartvadet - Ny/Salle?
Yetman - Warg - Molinder
Wernblom - Ny - Jonasén/Forsberg/Enström

Sundström, Svarten, Warg, Wernblom och Jonasén är inte direkt några virtouser på grillorna. Tror dessutom att Jonasén/Forsberg/Enström trion kommer ha svårt att platsa i  ES nästa säsong så det kanske behövs en ny även där.
Visst vill man ha fram lite unga spelare, men att ha en så tunn trupp som man hade förra säsongen går inte. Steen vore inte alls tokig att få behålla, men där tror jag man går bet och Warg hade man hoppats på skulle ta lite ytterligare  steg den här säsongen. Men fastän han fick spela i så gott som varenda formation så visade han inte att han ville vara med. Skulle inte sakna han om det gick att bryta kontraktet.

På backsidan så börjar jag tro på följande senario.

Timmy - Ny högerskytt
Hållberg - Hedman
Jonsson - Ny

Westin 7e back när Wargh inte är fri från Skador. Hedin tar ut pappaledighet hela kommande säsong.
Kommentera

MorganaLefaey: Vad menar du är fel på Wargs skridskoåkning?
Kommentera

shinzawai: Kan väl inte komma till minnes speciellt många gånger då han trampat förbi en motspelare på ren fart.
Kommentera

Är det ingen mer än jag som tror att Jonasén kan bli bättre nästa säsong? Han vet ju verkligen att det är farten han saknar. Tränar han med inriktning på detta tror jag det kan gå riktigt bra. Det bör för övrigt hela Modo göra, då farten under skridskorna är bra för precis allting. Fram för modernare träningsmetoder!
Kommentera

MorganaLefaey: Trampa förbi spelare är väl det Warg är bäst på och det enda han faktist lyckats med säsongen som gick?
Kommentera

shinzawai: Vet inte om jag kan hålla med om att han haft så bra fart på rören. Men man kanske så här i efterhand bara kopplar ihop åkstilen med att det går långsamt. Är i alla fall som du säger att han inte lyckats med speciellt mycket den här säsongen. Hade förväntat mig några ytterligare steg frammåt, men så har det inte blivit. Man får hoppas ny tränare och spelidé kirrar det till nästa säsong. Om det nu blir en nästa säsong i modo, med tanke på allt snack som går att han vill bryta kontraktet.
Kommentera

MorganaLefaey: Men hur blire me Steen då?????????

Han och Warg gjorde två av Tre Kronors mål när de idag vann med 5-1 mot Norge.
Kommentera

MorganaLefaey:

Warg har ju aldrig varit en spelare som producerar poäng i massor. Tycker helt klart han gjorde en godkänd säsong, det var betydligt fler andra spelare som verkligen inte kom upp i vanlig standard under serien. Men jag tror nog hela MoDo kommer må bra av en ny tränare som förhoppningvis kan få upp farten igen på laget. Det tror jag nog skulle gynna många av våra spelare.
Kommentera

Paddan:

Om nu Steen skulle lämna oss så skulle jag gärna se Anders Bastiansen i Mora som ersättare till Steen. Kan vi ju köra en norsk kedja med. Skulle vara otroligt intressant eftersom alla har dom rollerna i sådana fall för att lyckas bli en giftig kedja :).
Kommentera

Cyklob: Jo Bastiansen har väl varit en av de bättre i Mora och skulle inte klaga om han dök upp i modo. Om brynäs åker ut finns en del intressanta namn där också om man söker folk som åker mycket skridskor och checkar hårt. Både Månsson och Widing skulle fungera. Ja även Hermansson skulle väl vara bättre än Kristoffersson.
Kommentera

MorganaLefaey:

Månsson är väll klar för Frölunda om man ska tro det som stått i alla tidningar. Men Widing gillar jag han skulle absolut kunna göra nytta hos oss. Men jag tror nog inte Brynäs åker ur.
Kommentera

Ni säger bort med Jonasén men in med Widing... Men hallå det är ju samma spelartyp. Och jag tycker nog att Jonasén har större potential.
Kommentera

Salle:

Jonasén känns inte som han håller för elitserien i mina ögon i alla fall, han är en mycket bra allsvensk spelare men inte någon elitseriespelare i mina ögon. Bättre låta Tobbe Forsberg eller Thomas Enström ta hans plats. Widing ser jag inte direkt som nån ersättare till Jonasén utan som en ren förstärkning som kan bidra med energi och bra skidskoåkning.
Kommentera

Salle: Det skulle vara intressant att få tjuvkika på Harri Rindells "kravlista". För jag förmodar att han och Ecke har samtalat lite löst om ungefär vilken typ av spelare han vill ha, eller kanske att det till och med har droppats namn på tänkbara värvningar.

Förresten, Pasi är väl utan arbetsgivare nu.
Kommentera

Paddan:

Håller med om att det skulle vara intressant och få se listan på vad för typer av spelare man letar efter. Och jag hoppas verkligen att Harri ställer lite krav nu på Ecke, ska vi fortsätta ligga i toppen så måste vi förstärka truppen varje säsong så enkelt är det.
Kommentera

Cyklob: Tillåt mig smågarva lite...

Widing bidra med energi och skriskoåkning... Men det är ju det som Jonasén gjorde i MoDo när han emot slutet av säsongen började få speltid.
Och inget ont om Foppa eller Thomas "bredare än lång" Enström men dom är nåt år (flera i sistnämndes fall) ifrån att fylla Jonasén skridskor. Och det menar jag inte bokstavligen.
Kommentera

« · 1021782 · »