1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

Building the future, Silly Season 08-09

« · 975675 · » Till forumet

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
yaqop: Karln har beslutsångest, släng åt han en sobril och ett kontrakt så blir botad från den.
Kommentera

Lumber Jack: Skulle bli synnerligen förvånad om han spelar med modo iår, håller foten, vilket inte är säkert, bör han ha gett hintar till ecke att vi kör. Men ecke låter då ärlig när han säger atthan inte fått några tecken.

Peter har gjort nog med saker för MODO så vad han väljer är han en hjälte.
Kommentera

Vore det här inte något att försöka kontraktera nu när han inte längre verkar få förtroende i Leksand?
Hans far har ju i varje fall ett förflutet i MoDo.
Kommentera

Paddan:

Du menar att du skriver i den här tråden fast du egentligen skriver i en annan tråd? Jag förstår.
Kommentera

knaskamilla: Jomenvisst, det är så det är.

Se här...

Backar
Hedman, Oscar 07/08 (Tycker jag borde vara aktuell för att få förnyat)
Atvars Tribuncovs 07/08 (känns som att han kostar mer än han smakar)
Wargh, Tommy 07/08 (förlängning av kontrakt)

Forwards
Skröder, Per-Åge 07/08 (Har hans bäst-före-datum gått ut? Tveksamt om förlängning)
Salomonsson, Andreas.07/08 (Förlängning, ett par år)
Öberg, Peter 07/08 (Honom ska vi ha)
Tolsa, Jari 07/08 (Deponi)
Steen, Oscar 07/08 (Skriv flerårskontrakt omgående)
Yetman, Patrick 07/08 ( nytt artistkontrakt)
Molinder, Andreas.07/08 (Tja, Öberg behöver lite sällskap som lite av brunkare)

Målvakter
Zajkowski, Michal.07/08 (Känns som ett säkrare kort att satsa på Svedberg)

Den här informationen har ju stått här hur länge som helst.

Förresten, yngsta brodern Enström... och ja, Salle, jag sade brodern... är han bara utlånad till Rögle?
Kommentera

Tro vad denna satsning kommer att utmynna i, taget från modohockey.se:s intervju med Susse:

"MODO Hockey inför framtiden?
- Som jag förstått det kommer man att satsa riktigt hårt för att vara med i topp och bli ännu bättre. Det känns hur inspirerande som helst att få vara med på den här fortsatta resan."

Är det månne det där framtidsprogrammet med en vidareutveckling av Framnäsområdet som han syftar på?
Kommentera

Paddan: Tror du drar väl stora växlar på det uttalandet.
Kommentera

spud: Äh, det är väl kul att dissikera uttalanden, stycka sönder de i sina minsta beståndsdelar och försöka analysera vad som sagts eller inte sagts och vad som är underförstått.
Kommentera

Paddan:

Backar
Hedman, Oscar 07/08 (Skulle tro att han tar chansen på andra sidan då klubben annars tappar draftningen)
Atvars Tribuncovs 07/08 (skulle inte säga nej, men är nog för dyr att ha på helår nästa säsong)
Wargh, Tommy 07/08 (Är nog osäkert hur det blir med Wargh. Har inte fått speciellt mycket istid, och då klubben säkert jagar en högerskytt så tror jag han själv vill röra på sig för att få mer.)

Forwards
Skröder, Per-Åge 07/08 (Har en spelstil som vi inte är bortskämda med i modo och även fast han inte gått lika bra denna säsong så tror jag på förlängning. Han vill ju enligt rykten skriva 2-3 års kontrakt och sen sticka hem)
Salomonsson, Andreas.07/08 (Lär få vad han vill ha av klubben och så länge de har råd så skall de bara betala han.)
Öberg, Peter 07/08 (Är nyttig, men tänk om han bara kan komma underfund med att han kan lira fler än 3ggr per år. Då skulle han vara kung. Risken finns att han gör det någon annan stans nästa säsong. Går att få bättre men risktagande då man vet vad man har.)
Tolsa, Jari 07/08 (Bryt 1+1 kontraktet och skratta när han åker iväg.)
Steen, Oscar 07/08 (Skriv ett 3 årigt avtal med killen på en gång.)
Yetman, Patrick 07/08 (fastän man retar sig på att han tappar pucken så fort en motståndare är närmare än 1,4 meter samt att han är hemsk i egen zon så kommer man inte ifrån att han gör mycket poäng och ger pp en extra dimension. Se om han försvinner totalt i slutspelet och gör han inte det signa igen.)
Molinder, Andreas.07/08 (Med lite mer speltid och muskler kan han nog gå ytterligare steg nästa säsong. Skriv på nytt)

Målvakter
Zajkowski, Michal.07/08 (Tror inte han eller modo vill förlänga.)
Kommentera

MorganaLefaey:

Varför skulle inte MoDo vilja förlänga med Zacke? En kille som är nöjd med att stå i båset och öppna båsdörren, måste ju vara perfekt...
Kommentera

MorganaLefaey: Wargh vill jag ha kvar, tycker han har förtjänat fler chanser. Och enligt mig är han den rörligaste och offensivt farligaste backen vi har.

O Hedman, är du säker på att de tappar hans rättigheter?
Kommentera

knaskamilla: Visst kan man se det på det sättet, men tror modo vill låta någon av de yngre få en chans att kliva upp några steg. Sen tror jag Zacke lär vilja ha speltid om han ska kunna bli förstemålis i allsvenskan eller elitserien någon dag om han nu inte är nöjd med den position han har.
Kommentera

knaskamilla: Exakt. Förläng!!!
Kommentera

MorganaLefaey:
Sen så får man väl inte glömma Jonasén som jag tycker man skall riva 1+1 kontraktet på och skriva 3 år på en gång. Eller vänta. Skeppa han också och ersätt med något som platsar i elitserien.
Kommentera

MorganaLefaey: Vad var det för gräns man hade höjt i NHL inför nästa säsong, var det minimiåldern för att plocka över en spelare från Europa till NHL?
Kommentera

Paddan: Vet inte riktigt. Det gamla avtalet gäller väl säsongen ut. Dom har väl inget nytt avtal fastslaget än?
Kommentera

spud: Tror att Capitals tappar rättigheterna om man inte signar honom nästa år. Det kan dock vara så att man tappade dessa redan förra året, är osäker på detta. Sedin vet detta med all säkerhet.
Kommentera

qwertas: Vore synd, Hedman har börjat bli en riktigt stabil back.
Kommentera

Jens Westin får kontrakt, över nästa säsong.
Kommentera

shinzawai: Kul för Jens, det har han förtjänat. Ecke jobbar hårt!
Kommentera

Wayne Gresky: Jag är kluven. Jens har varit GRYM utifrån förutsättningarna men samtidigt är jag rädd för att

a) förstöra grabbens talang pga bänknötande
b) att Jens tar en plats ifrån ett potentiellt nyförvärv

Samtidigt kan han bli en framtida stabil ES-back som vi kan ha nytta av och han har helt klart gjort sig förtjänt av kontraktet. Varför känns det som att vi har för många backar?
Kommentera

shinzawai: Det står väl inget i kontraktet att han ska nöta bänk? Kontraktet är väl mer till att se till att ingen annan ger honom ett. Utlåning till hösten vore en bra start för honom.
Kommentera

shinzawai: Det är även möjligt att O Hedman deklarerat att han kommer att ta chansen på andra sidan. Jag tror för övrigt inte att Ecke ser Jens som en av sex ordinarie backar nästa säsong.
Kommentera

Wayne Gresky: En av 6? Det hoppas jag verkligen inte, han är lovande men i sådana fall ska han ju knocka en hel del kännda namn.

Sen hoppas jag att vi kan locka K Berglund från löven.
Kommentera

spud: Nästa säsong har vi Hållberg, Hedin, Timander, Jonsson, V Hedman och Jens Vestin på kontrakt. Oscar Hedman lämnar nog, Tommy Wargh vill jag ha kvar, men frågan är om han inte också lämnar.

Det enda jag önskar mig på backsidan är en förstklassig högerskytt. Något som innebär att Viktor och Jens slåss om platserna sjätte och sjunde back. Jens ska inte lånas ut, han ska ges chansen. I dagsläget så ser jag hellre honom på isen än Atvars, t ex.

Jens ska beredas en plats bland de sju till nästa år. Åtminstone till början av säsongen. Med en förstklassig högerskytt har vi fem kanonbackar, mer än så kan vi inte köpa på oss, utan låt våra juniorer få chansen.
Kommentera

Poffa: Mora har en rightskytt med hyfsat klös i bössan, Adam Andersson. Det vore kanske nått?
Kommentera

Poffa: Jag tycker vi ska ha en klar trupp från början, vi har sett iår att det är rejält svårt att handla under säsongen.

Jag skulle gärna se att Jens blev utlånad nästa år till löven och få rejält med speltid istället för att varva mellan 6 och 7e back. se på elithockey har han gjort nog.

varför wargh ska dra ser jag inte, vart ska han? Ser ingen anledning till att varken modo eller han skulle se hans framtid någon annanstans.

om Oscar drar skulle jag väldigt gärna se att modo värvade en stabil arg back typ J-A A, Timander blir inte yngre och ryggen har nog bara börjat jävlas med honom.
Kommentera

Lumber Jack: Ja, Andersson vore fint. Minns när han tryckte in två pytsar i finalen mot Linköping. Var det inte i match 2 i finalspelet?
Kommentera

spud: Varför J-A A när det vi behöver är en skottskicklig högerfattad back? Vi kan inte ha 7-8 backar av väldigt hög ES-klass, det funkar inte så.

Nä, med den där skottskickliga backen har vi fem backar som verkligen håller måttet, och mer därtill. Då ska resterande platser befolkas av juniorer.
Kommentera

Frisco:Vem är Adam Andersson? Namnet klingar lite smått bekant, men kan inte riktigt koppla ihop det med en spelare. Säker på att han är en Elitseriespelare?
Kommentera

Då dök det upp ett nytt namn som blivande tränare för modo. Vet inte men nog hoppas man mer på Jalonen.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article1791077.ab
Kommentera

NuMo: Själv hoppas jag på att Tummen blir tillfrågad, kanske i par med Hellgren.
Kommentera

Lumber Jack: Jag tycker Poffa och Salle kan ta över.
Kommentera

Frisco:

Det tycker jag med!

Hemma igen förresten?! ;-)
Kommentera

Gidde: Säger som alla på skolan: ORKA
Kommentera

Frisco: MEN VAD I HELVETE?!?!
Kommentera

Frisco: Statler and Waldorf. Ja, varför inte. Vi skulle inte ha några dåliga spelare kvar i truppen i alla fall. Det skulle bara bli bra kvar.
Kommentera

NuMo: Tydligen har de fått ett längre matchstraff än vad Susse brukar få.

www.toymania.com/custom/Galleries/Quinn/Quinn3/muppjailbirds.JPG
Kommentera

Lumber Jack: Skröder börjar i alla fall få fart på skyttet mot lite sämre lag. Hattrick två matcher i rad. Kanske inte det bästa motståndet, men alltid bra med självförtroende.
Kommentera

Skulle inte klaga om man skrev kontrakt med Berglund, men får för mig att han inte kommer gå till oss då vi redan har två unga spelare som kämpar om platser samt ganska många äldre kvar.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article1800400.ab
Kommentera

MorganaLefaey: jag tycker att dom ska skriva 1 år med berglund om han inte väljer luleå och jag tycker nog att berglund är nästan som Hedin
Kommentera

Riktigt intressant att få höra Krizan i en ordentlig intervju, även om det inte sägs särskilt mycket av värde i intervjun. För mig som inte har Kanal 9 var det i varje fall tur att programmet fanns online.

kanal5.se/web/guest/webbtv/k5videoplayer/playlist-name/Elitserie-Extra+205/playlist-name/Elitserie-Extra+205
Kommentera

Paddan: Jo det var kul att se Kungen hålla hov. Programmet är rätt kul även om Andersson alltid skall vara lite "för" kontroversiell.
Att dom sedan "huggit" upp programmet lite konstigt på webben är ju lite som sagt lite konstigt.
Kommentera

Salle: Minst sagt konstigt. Började fundera på hur sjutton de skulle hinna avhandla allt de lovat när det var trettio sekunder kvar av det jag trodde var hela programmet...
Kommentera

Paddan:han säger at han inte är en supermålvakt vad är han annars ?
Kommentera

NordaBoy: Du får fråga haggen, så får vi hoppas att det kommer något nytt innovativt förslag på frågan. Något som man inte redan hört femtonhundra gånger tidigare.
Kommentera

haggen:

vilka tro ni försvinner och kommer till kommande säsong?
Kommentera

NordaBoy: jag tror O Hedman, Wargh, Atvars Tribuncovs tyvärr försvinner. sen kräver jag att Tolsa, Jonasén och Öberg gör detsamma.
Kommentera

Mixery: Tycker att det vore synd om vi kickade Jonasén.För även om han har haft en tung säsong så är det en intressant spelartyp som kanske hehöver en andra säsong för att komma igång.
Kommentera

Modoante: Då kan han få göra den i Timrå eller något annat skitlag, Vi har inte plats för en massa spelare som kan bli bra om några år. Det räcker med våra egna juniorer. Jag ser ingen vidare potential i Jonsén så skicka han till Timrå, Om man nu skulle bli bra kan vi ju ta tillbaka han!

Samma med Öberg, han har stått och stampat flera säsonger men aldrig tagit det där sista steget. Han skulle nog må bra av ett klubbyte.
Kommentera

« · 975675 · »