1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508333 inlägg · 4106 ämnen

Building the future, Silly Season 08-09

« · 981419 · » Till forumet

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Mixery: varför öberg
Kommentera

NordaBoy: om vi får en ny tränare nästa år ex kari jalonen så kanske det bli finska spelare i lager ? Janne Pesonen kanske eller kuusela?
Kommentera

Mixery:
Med erfarenhet värvar vi inte modospelare, vi vill inte förädla dom åt er för att sedan se dem floppa när de kommer tillbaka till Ö-vik.
Kommentera

NordaBoy:

som Mixery sa. Han har bara stått och stampat de senaste åren utan att ta det sista steget..
Kommentera

Mixery: Att Öberg och Tolsa ska bort efter denna säsong tycker jag helt klart.Men Jonasén tycker jag inte riktigt har fått en ärlig chans när han har fått lira har det blivit i typ fjärde kedjan och när han har gjort en dålig match har han direkt blivit bänkad.När en spelare som Skröder som har varit usel under större delen av säsongen har fått fortsatt speltid och detta i förstakedajan dessutom.
Kommentera

Modoante: Ser ju hellre att man spelar Forsberg än Jonasén. Det enda jonasén gör på isen är ju att ta onödiga utvisngar och missa tacklingar. Sen att han är helt värdelös i egen zon gör ju inte saken bättre.
Kommentera

I timrås GB så har man tydligen sett i Sundsvalls Dagblad att K Berglund inte verkar välja Timrå då de tydligen fått indikationer på att han ska välja en annan klubb. Synd att det inte nämns vilket klubb det skall vara, eller är det kanske LHF som det snackades om på AB eller vilken tidning det nu va.

Tråkigt om det inte är modo, men förstår ändå om det inte blir så. Vi har Timmy, Hasse, Hållberg, Hedin och lillhedman och westin på kontrakt. Med Berglund skulle det bli 7 backar och då är 3 ganska orutinerade. Vågar man köra på det sättet? Väljer man att värva en till rutinerad och ha 8 backar blir väl speltiden för liten för att han skall vara intresserad.
Kommentera

Wayne Gresky: Är ju tråkigt att höra. För är det något vi behöver så är det en skridskoskicklig back. Hedman dy kommer iofs bli bättre nästa säsong, men hade varit skönt med 2st och jag tror Berglund kommer bli riktigt bra. Sen så har vi denna säsong haft ett underskott på spelare, vilket jag tror man inte vill utsätta sig för nästa säsong. Om man inte är riktigt intresserade borde man trissa upp priset lite i alla fall.
Kommentera

Har någon, exempelvis Bister, någon koll vad han Jalonen är för Tjomme? Vad han gillar för typ av hockey, hur han är som tränare och choach etc.?
Kommentera

Lumber Jack: Jalonen kittlar, om man kollar på meriterna t.ex. Sen är det alltid spännande med nya namn.
Kommentera

Lumber Jack:

Inte mycket mer än att han är ansedd som en som ställer höga krav och att ingen kan förvänta sig någon gräddfil av den ena eller andra anledningen.

Känns som att han inte får det lätt i Ö-vik...
Kommentera

bisterfinnen: Eller att Övik inte kommer att få det lätt med honom, speciellt inte killarna i marinan. Förhoppningsvis så kan han locka med sig Pesonen.
Kommentera

Wayne Gresky: Nog lär en del spelare  få det jobbigt om det kommer en som kräver lite och som låter alla gå efter prestationer i stället för vad det står på baksidan tröjan. Men samtidigt så tror jag flera av dem köper det hela om de tror på det han gör. Vilket de inte verkar göra med Harald.

Pesonen lär väl prova lyckan i det stora landet i väst skulle jag tro. Men han kanske kan locka med sig någon annan spelare. Skulle också va roligt att se hur han lägger upp spelet. har ingen aning om vilken spelstil han har kört med i finska ligan.
Kommentera

Wayne Gresky: Det är bara att hoppas såg matchen Svergie-finland och pesonen gjorde det avgörande målet för finnarna
Kommentera

Wayne Gresky: Är det bara jag som skulle tycka det vore roligt med en tränare som satsade lite frammåt, sen Brithéns dagar har vi ju bara haft gnetare. Skulle vara kul med nån som hade en vettig strategi för hur ett frejdigt anfallsspel skulle kunna kombineras med en hyffsad defensiv.

Nu har vi ju en bra målvakt och en stabil trupp så det hade varit kul med lite mera fart på modoiterna.
Kommentera

spud: Öht verkar finska tränare bli rätt kortvariga i svenska klubbar.
Inte alls ovanligt att de får foten. Orsak? Troligen lite annan kultur.
Kommentera

MorganaLefaey:

Ledsen att göra er besvikna men den spelstil som varit så vägvinnande för Kärpät de senaste åren har varit äckligt disciplinerad. Hemåt i första hand, dvs någon tråkigt "Svenskt" med finska ögon sett.
Kommentera

bisterfinnen: Jag kan stå ut med äckligt disciplinerat spel för MoDo, även om jag själv inte kan leva så...

Frågan är dock hur "gubbarna" i laget ställer sig till något sådant, de har ju blivit vana nuförtiden med hönshus i defensiven och en väldigt trubbig offensiv.
Kommentera

bisterfinnen:
Märker man en annan inställning till vårt kära broderland i öster här inne nu ?
Måste finnas spalt kilometer av låga inlägg från er om våra finska spelare.
Kommentera

Tvåtallar: Broderlandet i öster har varit ganska generöst tidigare mot oss MoDoiter, så jag tror att inställningen till finska lejon är ganska bra... konstigt nog. Själv har jag positiva minnen av bland annat Håkan Hjerpe, Juha Tuohimaa, Kristian Kuusela och framförallt MIKA! Lehtinen
Kommentera

Paddan: Framförallt inge jävla gnäll
Och de är nåt jag tror (utan att vara dum nu)är nåt ni kan lägga i plusskorgen.
Och hoppas att de smittar av sig på vissa spelare i ert lag.
Kommentera

Paddan skrev:
>Broderlandet i öster har varit ganska generöst tidigare
>mot oss MoDoiter, så jag tror att inställningen till
>finska lejon är ganska bra... konstigt nog. Själv har
>jag positiva minnen av bland annat Håkan Hjerpe,
>Juha Tuohimaa, Kristian Kuusela och framförallt
>MIKA! Lehtinen

...men den som var först var störst: MIKKO LEINONEN!
Kommentera

Mikael Uhlin: Sedan kanske man har selektivt minne om man säger att man inte har några större minnesbilder av exempelvis Henry Saleva och Ari Salo.

Pekka Arbelius och inte minst Jouko Narvanmaa glömde jag bland de finska lejonen med positiva förtecken. Den sistnämnde är väl klubbdirektör i något lag i SM-liiga nu, om jag inte minns fel.
Kommentera

Om jag inte såg galet på Alfreds och din internetskapelse så är Pekka Arbelius styrelseledamot i Kärpät. Intressant koppling till Jalonen.
Kommentera

Och det förra inlägget var givetvis riktat till herr Uhlin.
Kommentera

Paddan: Arbelius var duktig men Saleva lyckades aldrig i Modo. Han var liksom en föregångare till Tommy Kiviaho. Ari Salo var riktig dålig och begåvades i vissa kretsar med öknamnet Till Salu.
Kommentera

Paddan:

Jukka Koskelathi bodde jag granne med.
Kommentera

hellge: Oj, där ser man. Själv fick jag nöja mig med att bo granne med Sune Ödling.
Kommentera

Paddan:

Enligt rykten har jag nästan bott granne med Krizan. Ja, han hann väl flytta innan jag flyttade in...
Kommentera

knaskamilla: Förresten, är inte Tony Schälin något sånt där tränaraktigt? I sådana fall måste vi ju ha honom som ny tränare. Där kan man tala om finnjävel...
Kommentera

Paddan: Ja, då behöver vi inte fundera över det här mer. Vi kommer att inkollektera minsta femtio mål till över två säsonger från denna norsk.

www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=3396&rows=5
Kommentera

NuMo: Aaah, Skröders höjder.
Kommentera

Poffa: Dags för en sån tvåpinnars nu va?
Kommentera

Paddan:

Man får skriva litet då. Eller ha långa armar.
Kommentera

knaskamilla: Äh, Skröders är ju bara tre bokstäver mer än Gabba...
Kommentera

NuMo: Gööööött!!!!
Kommentera

shinzawai: Nu lossnar det för den gamle PÅSen igen.

Jag har det ett högt jubel söder ifrån, kan det ha varit Uddan?
Kommentera

Lumber Jack:

Bara han slutar med att ta dumma utvisningar så är jag hur nöjd "som helst" att han blir kvar! :)

Han har ju nästan ensam vänt två vinstmatcher till förlust genom att plocka onödiga 5-minutare sista perioden...

Men alla BP-mål ifjol gör att jag förlåter honom.. ,-)
Kommentera

Gidde:

Skönt med några nya friska år med Chefen. Glöm aldrig att han var först ut till oss fans efter SM-guldet utanför chokladrullen. Stort!
Kommentera

Gidde: Tro ni att det kan bli finska spelare i Modo nästa säsong? tycker att so ska värva en riktig måltjuv hitils är jag bara nöjd med salle och werner och Yetman
Kommentera

NordaBoy: Ursäkta stavningen menar dom inte so :P
Kommentera

NordaBoy: Ja man kallar inte Ecke för sugga ostraffad!
Kommentera

Wayne Gresky: jag skulle nog vilja se bartecko i modo .och bort med Tolsa, jonasén,och kanske molinder så att vi kan skaffa några bättre?
Riku hahl? Bartecko.Kent McDonnell
Kommentera

NordaBoy: Absolut. Och när vi ändå håller på vill jag även se lite värvningar av hög elitserieklass förutom dem - som exempelvis Kovalchuk, Gagne och Svatos.
Kommentera

Konceptet:

Hallå! Har inte du ett eget lag att engagera dig i?
Kommentera

knaskamilla: Jo - ert.
Kommentera

Konceptet: lol
Kommentera

Konceptet: Glöm inte loungo
Kommentera

« · 981419 · »