1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506517 inlägg · 4103 ämnen

Conny Strömberg

« · 1327584 · » Till forumet

Sv: Conny Strömberg
Har noterat att Kånkan ej funnits med dom två senaste matcherna i Örebro, han fick kritik av Peter Andersson första matchen efter jul vart till och med bänkad. Han var ju hem till Ö-vik en sväng julafton-juldagen och hann naturligtvis med att besöka lokal! Är han satt i karantän tro?
Kommentera

Gustafsson: Så många kramkalas och inte en enda riktig fight. Det där blev ju nästan upprepningshumor av det hela.
Kommentera

mattias - 74: Den är inte mycket att grina över, nej. Kamp om puck, rakt i bröstet. In the words of Wiken: Kämpa Conny!
Kommentera

Gustafsson:

En del Örebroare på diverse forum menade på att det är ett överfall på Strömberg, personligen såg den tacklingen helt korrekt ut tycker jag !
Kommentera

shinzawai:

Elitserien tycks vara ett sömnpiller i jämförelse. Inte för att jag är någon större fantast av slagsmål, men det vet verkar ju spelas slutspelshockey i var och varannan match!
Kommentera

Bissett19: Shit, jag måste se fler allsvenska matcher tydligen. :D
Kommentera

Lumber Jack:

Heads up Conny.
Kommentera

Icing-Ove: Attans att man skulle missa den matchen. Kingen verkade vara het, och då inte i målprotokollet...
Kommentera

Frivisning nu på hela Comhem, så ni kan se Conny och Zacke nu på Viasat Hockey bland annat.
Kommentera

En tikare med ölrelaterat namn tipsade om den här bilden:

Redigerad kommentar

Kommentera

Socker-Conny har 2+1 på två perioder mot Oskarshamn.
Kommentera

Lumber Jack: Sett två matcher med dem nu och kan säga att han är ganska duktig på att fiska samt allt som oftast bara glider tillbaka till defensiv zon.

Men har man råd med en sådan spelare så är han en tillgång i allsvenskan.
Kommentera

Det var tydligen bara en slump att den där misshandelshistorien dök upp samtidigt.
Kommentera

Paddan: He he nä knappast.
Kommentera

Hahl Bundy: Det har nog inget med Godtemplardricka att göra i varje fall.
Kommentera

T T: Vaad kan det bero på? :)
Kommentera

Lex Strömberg har slagit igenom, fick nyss detta utskick:

Angående: Tävlingsbestämmelse § 2:3 VADHÅLLNING

På förekommen anledning vill SIF:s tävlingsnämnd göra ett klargörande och förtydligande av tävlingsbestämmelse § 2:3 gällande vadhållning.

Avsikten med den befintliga tävlingsbestämmelsen är att vadhållning i matcher där man själv deltar som spelare, ledare eller funktionär inte är tillåten. För vadhållning som omfattar en hel säsong, eller grupper av matcher råder ingen skillnad.

Med hänsyn till ovanstående bekräftas att bestämmelserna omfattar all typ av vadhållning som är relaterad till match/matcher där personen i fråga deltar.  

Johanneshov 2010-09-15

Med vänlig hälsning

Mikael Lundström
Tävlingschef Svenska Ishockeyförbundet

Redigerad kommentar

Kommentera

spud: Jag tror inte på trygg alls, han har inte vad som krävs just nu och ser man till hans 2 bröder som lirat i es så var det inget att hänga i julgran de heller, nu hoppas jag ju att jag har fel å att han blir en suverän tillgång på sikt.

Icing-Ove HAHA bra att du kör med woodoo det gillas, hoppas du har laddat med lusekoftor i de grövsta nu när vi har en massa norrbaggar i laget
Kommentera

Berka: Trygg, vi måste ha en långsiktig plan nu, inget pinkande i byxxorna för att det är varmt och skönt denna säsong.
Kommentera

Berka:
Jag har faktiskt spelat innebandycuper i samma lag som Conny och andra tvivelaktiga figurer från Bjästa/Köpmanholmen. När han aldrig passade bollen så såg jag till med lite voodoo att han aldrig skulle få bli nåt i Ö-vik, utan istället få gratis bratwurst i tyska 3:e ligan och annat....
Kommentera

Paddan: å nu 5-0 oj oj
detta kan sluta med 2 siffrigt
Kommentera

Så har Tommy Enström nyss gjort 4-0 för Leksand mot Mora.

Kommentera

spud: haha nja var ju kanske inte riktig så jag tänkte, men säg såhär då, conny eller trygg, vilken skulle du välja?

Btw. speakern i aik-matchen låter som carro gynning?!
Kommentera

Berka: Hehe ne, shysst att göra en föryngring genom att plocka in conny.
Kommentera

Icing-Ove: Var modo aldrig intresserad av att ha tillbaka han inför denna säsong tro?!
Kommentera

Conny har redan två poäng efter en period...
Kommentera

Bad_Brett: 3 assist i kvällens segermatch mot Mora. Zacke stod i mål för Örebro och Tuokko fick matchstraff i slutet av tredje perioden.
Kommentera

Frisco:

Jag kan inte låta bli att älska honom. Hattar med medicinbollar i TV, satsar pengar på sig själv och skryter om allt på krogen. Vilken kille!
Kommentera

Paddan: Ja ifjol fick han ju inte spela Ulvö Open :)
Kommentera

Paddan:

Misstänkte det.
Kommentera

bisterfinnen: Tyckte han såg törstig ut.
Kommentera

ÅFan, såg han het ut?

Redigerad kommentar

Kommentera

bisterfinnen: Såg ut att må gott där han vandrade Storgatan upp och ner i Övik idag. Laddar säkert upp för lite Ulvö Open i tennis.
Kommentera

bisterfinnen:

Edit. Jag läste mitt inlägg och det kan tolkas som att jag tycker illa om honom. Det gör jag inte.

Inget ont menat mot Conny naturligtvis. En bra kille som kämpar hårt och gör något av sitt liv.

Redigerad kommentar

Kommentera

NordaBoy:

Hade Conny inte haft ett ego större än götaland så hade han garanterat varit elitseriemässig. Ser man sig själv som ett missförstått geni som aldrig fått chansen så är man hyfsat snett ute.

Sätter man jaget före laget i alla lägen så är lagidrott inte optimalt.

Conny måste dominera totalt i sitt lag, annars faller han bort och blir en nobody. Så har det alltid varit. Han valde t.ex. att spela fotboll i div 6, än fast han lätt kunnat spela med något av de bättre lagen i kommunen. Att tro att han så här sent i karriären ska ändra sig är naivt. Han gjorde det enda rätta när han skrev nytt kontrakt där nere.

Kul att läsa hans ego-annons riktad mot MoDo formulerad som en artikel häromdan. Han förnekar sig inte :-)

Tänk om Conny fått lite mental träning i unga år. Det hade inte varit helt fel. Eller tänk om han satsat på en individuell sport. Då hade han lätt kunnat vara världsstjärna.
Kommentera

Har har kritat på ett nytt kontrakt med örebro, sträcker sig över 2 år.
Kommentera

Wayne Gresky: Agree, vi är inne i en föryngring. Då är det knappast rätt läge att dra in en 35årig cocconut.
Kommentera

Lumber Jack: Killen fyller ju 35 i höst. Det skulle kännas som ett närmast desperat drag att testa honom. Jag tror på föryngring och att MoDo 10/11 är ett krigande ungt och hungrigt gäng.
Kommentera

shinzawai: Svår fråga. Som någon skriver på Allehanda, han har inget vidare +/- facit. Men en försäsongstry-out kanske.
Kommentera

shinzawai: På eller utanför isen?
Kommentera

Lumber Jack: Skulle gamle Conny verkligen göra bort sig i MODO om han fick en ny chans?
Kommentera

Lumber Jack: Snyggt.
Kommentera

Lumber Jack: KLASS!
Kommentera

« · 1327584 · »