1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506554 inlägg · 4103 ämnen

Conny Strömberg

« · 1327584 · » Till forumet

Sv: Conny Strömberg
Har noterat att Kånkan ej funnits med dom två senaste matcherna i Örebro, han fick kritik av Peter Andersson första matchen efter jul vart till och med bänkad. Han var ju hem till Ö-vik en sväng julafton-juldagen och hann naturligtvis med att besöka lokal! Är han satt i karantän tro?
Kommentera

Conny skriver på sin facebook: NÄR MAN NYSS blivit av med förkylningen då får man ont i halsen ,missar nog minst 3 matcher kanske 4 ,åker o hämtar penecilin nu fy fan.........
Kommentera

Bissett19: Men jävla sopa. Ska det vara så jävla svårt att låta bli spriten. Connys alkoholskandaler är väl uppe i tvåsiffrigt vid det här laget?
Kommentera

Bissett19: Nog tror jag att Conny är sjuk alltid, men det är ju mycket möjligt att han skulle varit avstängd i alla fall. Det trista med Conny är ju att han aldrig verkar lära sig. Varenda sommar är han på O'Learys oftare än de som jobbar där och är snudd på alltid berusad. Jag förstår inte hur han kan förmå sig att träna så hårt som han gör och ändå spånka.
Kommentera

shinzawai:

Enligt en Örebroare på deras svenska fans forum så har Conny redan fått sparken. Lagkamraterna har tydligen tröttnat på hans krökande. Kanske är det enda rätta ändå , jag vet faktiskt inte.
Kommentera

mattias - 74: i Timrå skulle ingen tröttna på honom, vi tar emot alla som gillar flaskan.
Kommentera

Blizzard: :) skämt och sido det är tragiskt.
Kommentera

renen:

SC Mozart Andersson berättade precis att Conny spelat sin sista match i Örebro..
Kommentera

Bissett19: ja linkan har väl köpt ut honom jagar man emil lundberg och dissar sonnie....så kan allt hända.
Kommentera

Hasse Andersson har nog redan börjat planera för sin nästa bok: "Tragic Boy"
Kommentera

Icing-Ove:
Kommentera

Icing-Ove:

Ibland undrar jag om Conny försöker att leva myten om sig själv. Intrycket jag får är att han rent ut sagt tycker att det är coolt att hänga på krogen dagen före ishockeymatcher, dvs att det inte bara handlar om dålig självdiciplin, utan även om ren och skär barnslighet.

Samtidigt kan jag inte låta bli att undra hur bra han egentligen hade kunnat bli. Om han vid 35 års ålder kan leka in poäng i Allsvenskan, efter att ha spelat i östterikiska ligan, tyska andra- och tredjeligan och danska ligan, vad hade han då kunnat åstadkomma om han hade tränat stenhårt redan i tonåren?
Kommentera

Bad_Brett: barnslighet är det nog inte, det är nog större problem än så. Lite för glad att dricka för ofta kanske.
Kommentera

Bad_Brett:
Det slog nog slint i skallen på honom när jag tunnlade honom i en fotbollsmatch mellan Själevad och KB65. Efter det började han fundera för mycket och han började sitt kringflackande liv.

Nä, nog fan har den mannen alltid haft ett jäkla målsinne och självförtroende i många idrotter. Det är nog sant att han liknar mer rockstjärna och rebell än hårt arbetande idrottsman.
Kommentera

65selander:

Det finns många människor som är rejält alkoholiserade men som ändå klarar att hålla det hemligt och sköta sitt jobb på ett bra sätt. Hans ständiga kommentarer i media (och på sin Facebook som är helt öppen för allmänheten) om "hur han ska skryta på krogen om sin slovenska ligatitel" och hur han ska "frossa kycklingvingar och bärs på Olles", har egentligen ingenting med alkoholproblem att göra. Det låter snarare som att han försöker leva ett rockstjärneliv, där dekadens nästan är någonting eftersträvansvärt.
Kommentera

Icing-Ove: Haha, ja tunnlar kan vara farliga!
Nä, nu e skotran nytankad, dragligan smord, dax o ta en Hojt o ladda för Brons för di mindre ( men roligare) i väst.
HOJT HOYT, Conny o alla andra!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett: Oavsett så klarar han ju inte att dricka så att han får behålla jobbet och då är det allvarligt.
Kommentera

65selander:

Jo, men precis som Mozart sade så är det svårt att hjälpa någon som inte inser var problemet är. Det hade inte spelat någon roll om han så hade varit nykterist, han hade fortfarande haft stora problem med attityden.
Kommentera

Bad_Brett: Säger som Conny:

"LITE TURBULENT NU ......"
Kommentera

Det är både fascinerande och tragiskt hur utbredd alkoholismen är i Elitserien. En av Elitseriens absolut bästa spelare (och landslagsman, såklart) är grov alkoholmissbrukare, till exempel. Modoiter ryktas vara ute på stan var och varannan helg och dricker, Allsvenskan bästa spelare får sparken pga sina fylleskandaler, Timrå hade en fylleskandal för någon månad sen som vi alla vet. När tar någon tag i det på allvar?

Redigerad kommentar

Kommentera

Nikki Nine: Vad ska man göra?
Kommentera

Nikki Nine: Ja när kommer den discipling som råder inom t.ex skidåkningen vad gäller att ta sin sport på allvar råda inom lagidrotten?
Visst finns det hårda fester även ute på världscuperna där också, men det finns ingen som blir något inom skidsporten med att ha gemene hockeyspelares livsstil.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag har ingen lösning, men det är ju knappast positivt för klubbarna och sporten att det pågår.

Säger inte att en ishockeyspelare inte ska få festa till det någon gång ibland om schemat tillåter, men det börjar bli lite larvigt nu.
Kommentera

spud:
Bode Miller - hur bakis som helst...Alpint, men ändå.

Redigerad kommentar

Kommentera

spud: Lagidrotter och ensamidrotter går liksom inte att jämföra. Ta vilken simmare/gymnast/orienterare/skidåkare som helst och de har en helt annan inställning till rent leverne. Inom fotbollen är det lika illa som inom hockeyn och det skulle inte förvåna mig om det är lika illa inom bandy och innebandy också.

Det är inte bara inom det, men ta till exempel nu hockeyn där många spelare gnäller som bara den att de inte får ledig kring jul och nyår. Jag såg att Kalla och de övriga i längdlandslaget verkar ha sin absolut tuffaste tid nu och inte fan gnäller de inte.
Kommentera

Conny är ju inte den vassaste kniven i lådan heller. Han är en bohem som älskar uppmärksamheten och som är väldigt barnslig. Jag kan mycket väl förstå att man sparkar honom, för han kostar rätt mycket tid och kraft att ha med i ett lag.
Kommentera

J F K: Just den där rebellattityden brukar väl vara en av de mest grundläggande orsakerna till alkoholism. Tragiskt, tragiskt.
Kommentera

PontusJ:
Det var lite jobbigt att se honom i intervjun på Expressens hemsida. Hoppas att det reder upp sig, ska ju spela till han är 40 år är ju sagt. Hur fan blir det då han inte har hockeyn undrar jag. Farligt läge...
Kommentera

Icing-Ove: Han blir nog klar för någon ny klubb, typ leksand snart. Han är en pålitlig poängörare och sånna är eftertraktade.
Att han har alkoholproblem är en sak, men han levererar ju likförbannat så jag tror att nån klubb snart nappar.
Kommentera

Berka:

Bofors kanske,han skulle ju passa in i deras slogan perfekt:)

Kommentera

Bissett19: I SAIK måste han ju ha en chaffis eftersom de har ALKO-lås i sina bilar.

Nä han har nog gjort sitt om han inte drar till någon lägre division i något Alpland som än dock ger han hyggligt med kosing.
Kommentera

65selander: Timrå kanske, där fins det ju riktiga finska pinnar som oxå kan dedär med att dricka lite olämpligt mycket ;)

Nä men som jag skrev tidigare, bara en tidsfråga innan någon annan as-klubb plockar in han om han nu vill förstås!
Kommentera

Berka: Klart att han vill spela och tjäna kosing samt visa att han kan spela samt sköta sig.
Kommentera

65selander: Spela kan han ju uppenbarligen , men sköta sig de vetefan ;)
Kommentera

Icing-Ove: Jobbigt, knappast, han pratar som vilken snubbe som helst som bara kör samma race efter 1-1½mån.

Och killen har fan inte avrit förkyld låter kanon frisk där och ser frisk ut och säger just vid detta tillfälle "den börjar släppa" sedan på frågon om han hade spelat de andra matcherna "de ahr jag inga kommentarer till" och så ler han små jävligt. Jaja, bullshit kan han iaf och spela hockey, men uppföra sig - nej.

Redigerad kommentar

Kommentera

Blizzard: Han gillar grogg han me, denna goda blandning ;)
Kommentera

mattias - 74: Wow, nu kan han snart ligga dyngrak med benen i Finland och huvudet i Sverige.
Kommentera

Paddan: Det har han redan provat, men jag tror snarare han är sugen på 3riksröset.
Kommentera

Paddan:

Jag tycker att hela Conny-affären är lite luddig. Har han fått sparken eller inte? I sådana fall, vad är det som gäller? Antingen två veckors betalning och sedan iväg på behandling, eller så får han söka en ny klubb - Som helst inte ska vara i Sverige...? Och allt detta meddelas i direktsändning.

En dag senare, presenteras han som nyförvärv hos Asplöven, en klubb som Örebro samarbetar med. Detta låter ju nästan mer som en utlåning.

Jag måste säga att Örebro har skött den här affären på ett väldigt konstigt sätt. Det är nästan som att de var så måna om att inte fläcka ner klubbens rykte, att de valde att gå ut stenhårt i pressen och tala om hur mycket avstånd de tar ifrån beteendet. Men på samma gång verkar de inte riktigt vilja riskera att Conny går till någon annan klubb och på ett sätt är det nästan som att de hoppas på att han ska välja att genomgå behandlingen och sedan återvända till Örebro.

Det skulle inte förvåna mig om han är tillbaka i Örebro när det är dags för kvalserien...
Kommentera

Bad_Brett: Han är avstängd
Kommentera

Paddan: Då blir det, om jag inte missminner mig, lite Strömberggodis hemma i Niphallen framöver då.

Jodå.

Sön 16 jan 16:00 Niphallen Sollefteå HK - Asplöven HC

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo: Han är utlånad en match. Men Alf kommer vara där.
Kommentera

NuMo: Hockeyklubb - Hockey Club

100-0.

Men hette inte ni också HåCe förut?
Kommentera

Björn W: Var det inte IK Polar?
Kommentera

mattias - 74: Hmm, Leksand håller på att samla på sig en brokig skara spelare. Fast Gråhns och Conny har säkert kul tillsammans...
Kommentera

Paddan:

HAHA jo, personligen hoppas jag att Conny spelar för oss. Han är inte lika bra som han varit en gång i tiden men han fortfarande riktigt riktigt bra. Tror han kan lyfta Leksand rejält. Kollar är dessutom skadad också. Enda problemet är hur man skall få bukt med hans alkoholvanor. Vill han inte ha hjälp själv är det jävligt svårt. :/
Kommentera

mattias - 74: Varför skulle Conny vilja ha hjälp? Han har ju inget problem... (Ironi, men det är så han resonerar).
Kommentera

« · 1327584 · »