1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Conny Strömberg

« · 1273055 · » Till forumet

Sv: Conny Strömberg
Bad_Brett: 3 assist i kvällens segermatch mot Mora. Zacke stod i mål för Örebro och Tuokko fick matchstraff i slutet av tredje perioden.
Kommentera

Conny har redan två poäng efter en period...
Kommentera

Icing-Ove: Var modo aldrig intresserad av att ha tillbaka han inför denna säsong tro?!
Kommentera

Berka: Hehe ne, shysst att göra en föryngring genom att plocka in conny.
Kommentera

spud: haha nja var ju kanske inte riktig så jag tänkte, men säg såhär då, conny eller trygg, vilken skulle du välja?

Btw. speakern i aik-matchen låter som carro gynning?!
Kommentera

Så har Tommy Enström nyss gjort 4-0 för Leksand mot Mora.

Kommentera

Paddan: å nu 5-0 oj oj
detta kan sluta med 2 siffrigt
Kommentera

Berka:
Jag har faktiskt spelat innebandycuper i samma lag som Conny och andra tvivelaktiga figurer från Bjästa/Köpmanholmen. När han aldrig passade bollen så såg jag till med lite voodoo att han aldrig skulle få bli nåt i Ö-vik, utan istället få gratis bratwurst i tyska 3:e ligan och annat....
Kommentera

Berka: Trygg, vi måste ha en långsiktig plan nu, inget pinkande i byxxorna för att det är varmt och skönt denna säsong.
Kommentera

spud: Jag tror inte på trygg alls, han har inte vad som krävs just nu och ser man till hans 2 bröder som lirat i es så var det inget att hänga i julgran de heller, nu hoppas jag ju att jag har fel å att han blir en suverän tillgång på sikt.

Icing-Ove HAHA bra att du kör med woodoo det gillas, hoppas du har laddat med lusekoftor i de grövsta nu när vi har en massa norrbaggar i laget
Kommentera

Lex Strömberg har slagit igenom, fick nyss detta utskick:

Angående: Tävlingsbestämmelse § 2:3 VADHÅLLNING

På förekommen anledning vill SIF:s tävlingsnämnd göra ett klargörande och förtydligande av tävlingsbestämmelse § 2:3 gällande vadhållning.

Avsikten med den befintliga tävlingsbestämmelsen är att vadhållning i matcher där man själv deltar som spelare, ledare eller funktionär inte är tillåten. För vadhållning som omfattar en hel säsong, eller grupper av matcher råder ingen skillnad.

Med hänsyn till ovanstående bekräftas att bestämmelserna omfattar all typ av vadhållning som är relaterad till match/matcher där personen i fråga deltar.  

Johanneshov 2010-09-15

Med vänlig hälsning

Mikael Lundström
Tävlingschef Svenska Ishockeyförbundet

Redigerad kommentar

Kommentera

T T: Vaad kan det bero på? :)
Kommentera

Hahl Bundy: Det har nog inget med Godtemplardricka att göra i varje fall.
Kommentera

Paddan: He he nä knappast.
Kommentera

Det var tydligen bara en slump att den där misshandelshistorien dök upp samtidigt.
Kommentera

Lumber Jack: Sett två matcher med dem nu och kan säga att han är ganska duktig på att fiska samt allt som oftast bara glider tillbaka till defensiv zon.

Men har man råd med en sådan spelare så är han en tillgång i allsvenskan.
Kommentera

Socker-Conny har 2+1 på två perioder mot Oskarshamn.
Kommentera

En tikare med ölrelaterat namn tipsade om den här bilden:

Redigerad kommentar

Kommentera

Frivisning nu på hela Comhem, så ni kan se Conny och Zacke nu på Viasat Hockey bland annat.
Kommentera

Icing-Ove: Attans att man skulle missa den matchen. Kingen verkade vara het, och då inte i målprotokollet...
Kommentera

Lumber Jack:

Heads up Conny.
Kommentera

Bissett19: Shit, jag måste se fler allsvenska matcher tydligen. :D
Kommentera

shinzawai:

Elitserien tycks vara ett sömnpiller i jämförelse. Inte för att jag är någon större fantast av slagsmål, men det vet verkar ju spelas slutspelshockey i var och varannan match!
Kommentera

Gustafsson:

En del Örebroare på diverse forum menade på att det är ett överfall på Strömberg, personligen såg den tacklingen helt korrekt ut tycker jag !
Kommentera

mattias - 74: Den är inte mycket att grina över, nej. Kamp om puck, rakt i bröstet. In the words of Wiken: Kämpa Conny!
Kommentera

Gustafsson: Så många kramkalas och inte en enda riktig fight. Det där blev ju nästan upprepningshumor av det hela.
Kommentera

Har noterat att Kånkan ej funnits med dom två senaste matcherna i Örebro, han fick kritik av Peter Andersson första matchen efter jul vart till och med bänkad. Han var ju hem till Ö-vik en sväng julafton-juldagen och hann naturligtvis med att besöka lokal! Är han satt i karantän tro?
Kommentera

Conny skriver på sin facebook: NÄR MAN NYSS blivit av med förkylningen då får man ont i halsen ,missar nog minst 3 matcher kanske 4 ,åker o hämtar penecilin nu fy fan.........
Kommentera

Bissett19: Men jävla sopa. Ska det vara så jävla svårt att låta bli spriten. Connys alkoholskandaler är väl uppe i tvåsiffrigt vid det här laget?
Kommentera

Bissett19: Nog tror jag att Conny är sjuk alltid, men det är ju mycket möjligt att han skulle varit avstängd i alla fall. Det trista med Conny är ju att han aldrig verkar lära sig. Varenda sommar är han på O'Learys oftare än de som jobbar där och är snudd på alltid berusad. Jag förstår inte hur han kan förmå sig att träna så hårt som han gör och ändå spånka.
Kommentera

shinzawai:

Enligt en Örebroare på deras svenska fans forum så har Conny redan fått sparken. Lagkamraterna har tydligen tröttnat på hans krökande. Kanske är det enda rätta ändå , jag vet faktiskt inte.
Kommentera

mattias - 74: i Timrå skulle ingen tröttna på honom, vi tar emot alla som gillar flaskan.
Kommentera

Blizzard: :) skämt och sido det är tragiskt.
Kommentera

renen:

SC Mozart Andersson berättade precis att Conny spelat sin sista match i Örebro..
Kommentera

Bissett19: ja linkan har väl köpt ut honom jagar man emil lundberg och dissar sonnie....så kan allt hända.
Kommentera

Hasse Andersson har nog redan börjat planera för sin nästa bok: "Tragic Boy"
Kommentera

Icing-Ove:
Kommentera

Icing-Ove:

Ibland undrar jag om Conny försöker att leva myten om sig själv. Intrycket jag får är att han rent ut sagt tycker att det är coolt att hänga på krogen dagen före ishockeymatcher, dvs att det inte bara handlar om dålig självdiciplin, utan även om ren och skär barnslighet.

Samtidigt kan jag inte låta bli att undra hur bra han egentligen hade kunnat bli. Om han vid 35 års ålder kan leka in poäng i Allsvenskan, efter att ha spelat i östterikiska ligan, tyska andra- och tredjeligan och danska ligan, vad hade han då kunnat åstadkomma om han hade tränat stenhårt redan i tonåren?
Kommentera

Bad_Brett: barnslighet är det nog inte, det är nog större problem än så. Lite för glad att dricka för ofta kanske.
Kommentera

Bad_Brett:
Det slog nog slint i skallen på honom när jag tunnlade honom i en fotbollsmatch mellan Själevad och KB65. Efter det började han fundera för mycket och han började sitt kringflackande liv.

Nä, nog fan har den mannen alltid haft ett jäkla målsinne och självförtroende i många idrotter. Det är nog sant att han liknar mer rockstjärna och rebell än hårt arbetande idrottsman.
Kommentera

65selander:

Det finns många människor som är rejält alkoholiserade men som ändå klarar att hålla det hemligt och sköta sitt jobb på ett bra sätt. Hans ständiga kommentarer i media (och på sin Facebook som är helt öppen för allmänheten) om "hur han ska skryta på krogen om sin slovenska ligatitel" och hur han ska "frossa kycklingvingar och bärs på Olles", har egentligen ingenting med alkoholproblem att göra. Det låter snarare som att han försöker leva ett rockstjärneliv, där dekadens nästan är någonting eftersträvansvärt.
Kommentera

Icing-Ove: Haha, ja tunnlar kan vara farliga!
Nä, nu e skotran nytankad, dragligan smord, dax o ta en Hojt o ladda för Brons för di mindre ( men roligare) i väst.
HOJT HOYT, Conny o alla andra!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett: Oavsett så klarar han ju inte att dricka så att han får behålla jobbet och då är det allvarligt.
Kommentera

65selander:

Jo, men precis som Mozart sade så är det svårt att hjälpa någon som inte inser var problemet är. Det hade inte spelat någon roll om han så hade varit nykterist, han hade fortfarande haft stora problem med attityden.
Kommentera

« · 1273055 · »